[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

ketting aan bumper


Ruderik

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben geen vrachtwagen chauffeur, maar zit wel geregeld op de weg (A2). Sommige vrachtauto's hebben een kort kettinkje aan de voorbumper hangen (zover ik weet alleen aan de bestuurderskant), de vraag is; waarom?

Ik heb natuurlijk al gezocht op internet, maar dit is net iets te vak-specifiek om er iets over te vinden.

U kunt zich voorstellen dat het heel frustrerend is om met die vraag te zitten als je iedere dag tientallen vrachtautos ziet met zo'n kettinkje ;)

groeten,

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
nee hoor, maar mag toch wel een mening hebben.

beetje leven in de brouwerij.

wat is er mis om mijn mening hier neer te zetten.

kom maar op met je commentaar,fik me maar af neem ik ondertussen enbiertje

Ja hoor jongen,je mag lekker je mening geven, daar is toch niets mis mee.

En daar mag een ander dan toch weer zijn mening over geven:banaan:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf

je ziet ze nu weer rijden met een sticker aan de linkerkant va het raam van de cowboy club.

man o man, in de jaren 80 reed een vaste club er mee rond.

nu zie je ze weer weet iemand wat de cowboy club doet, wie de oprichter is en waar die woont en wat ie jaarlijks altijd organiseert?

heb het wel eens iemand gevraagd, die had geen idee, hij had de sticker op marktplaats gekocht, stelletje meelopers.

bah bah prutsers.

zal mij benieuwen wanneer de holland duckies weer op het dak staan.

maar ja laten we niet afdwalen het ging over kettinkies aan de bumpert.

puur uit nieuwschierigheid waar staat die sticker en die cowboy club voor dan?? en die holland duckies wat hebben die voor een betekenis dan?

ja klopt, en dat zie ik hier niet in nederland.

Nee oke dan had ik het toch goed. je ziet het hier in nl alleen maar op een italiaanse wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
nepchauffeurs.

je bedoelt imitatie buitenland rijders?

Of is alleen iemand die buitenland rijdt een echte chauffeur?

(nee heb geen kruis of wat dan ook in de cabine hangen, maar "erger" me een beetje aan het woord nepchauffeurs :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ja ik hou me rustig, anders kan ik bij willem in de hoek gaan staan.

lollollol

Maar toch heeft Hendrik wel een punt.

Hier op het forum valt me dat nog wel mee, maar onderweg merkte ik vaak genoeg dat die buitenland-rijders nogal op ons binnenlandchauffeurs neer keken. Alsof ze een klasse hoger waren of zo?

Ik moet daar wel om lachen. Juist voor die distributie jongens (en meisjes) met een motorwagen heb ik het grootste respect. Als je ziet waar zij heen moeten, hoeveel klanten ze op een dag doen, de tijden van vertrekken en thuiskomen. Ook de winkeldistribiteurs... Jaja, alleen maar AH of alleen maar C-1000, maar een paar adressen per dag. Maar wat menig "collega" wel vergeet is dat zij wel vaak op de meest onmogelijke plekken staan te klooien.

Beetje respect voor elkaar mag best hoor!

Ieder doet zijn werk, we zijn allemaal op ons gebied top-chauffeurs, maar waar ik Rubberduck (helaas) wel gelijk in moet geven, de auto's die er het meest internationaal uitzien komen niet verder dan Hazeldonk.

Ik heb een hekel aan wannabe-s dus ik kan me die ergernis van Rubberduck wel voor stellen, maar een beetje minder en wat minder uit de hoogte mag best wel!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

onderweg ook vaak gemerkt ja, dat er op je neergekeken word. Bij mijn vorige werkgever moesten we veel ophalen voor "de mannen" die stonden je dan op te wachten om over te laden. Kreeg je ook altijd van die bijdehande opmerkingen k..binnenlander:hamer: en weet ik wat niet allemaal.

Dan zei ik: dan ga je volgende keer toch zelf al die kwekers af om die spullen op te halen. Maar dat was teveel werk want ze "moesten heel de nacht nog op hun klauwen staan". Tuurlijk:ok:, doe jij je best maar dan ga ik lekker naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gooi je auto ervoor, duw het rempedaal door de vloer en vraag het aan de chauffuer als ie naar je linker raampje loopt.:ja:

k schoot in een lach toen ik je opmerking las, maar wat als ie het zo letterlijk opvat en het gaat fout?

Lijkt mij dat je jezelf als chauffeur toch ook hindert aan het kruis. Dat licht is ontzettend fel en dat neemt zelf toch ook een deel of vermindert toch ook een deel van je zicht lijkt mij door de weerkatsing op 't raam:confused::confused::confused:

:ja: is snachts idd irritant, de enige verlichting die ik ooit aan mn raam had hangen was een kerstboompje, leuk om te zien maar als t donker werd ging ie uit

dan rijden ze rond met hun kruizen, speren, koffiezetters op het dashbord.

vaantjes van europa achter het raam.

ddr bordjes in de hoek van het raam.

spiegel boven het bed met logo van auto.

kan nog wel even door gaan die ze allemaal in hazeldonk aanschaffen, want verder komen ze niet.

En dan lopen ze op hun klompen en met witte sportsokken daar door de winkel om nog meer hun truck te verkrachten.

Mijn god, het zijn allemaal chauffeurs die op het binnenland rijden, maar hun truck vervuilen met allerlei zooi alsof het lijkt of ze elke week op italie rijden.

heb de buik vol van zulke amateurprutsers, doe gewoon normaal.

maar wel janken als ze worden beboet voor teveel verlichting.

Nou...je durf het allemaal wel neer te zetten, jij bent niet jong geweest? Mijn 1e rit Spanje kocht ik speren :ja: ik was trots, bij ieder nieuw land een vaantje van het land :ja: vond ik toen ook wel leuk, :nee: nee nooit in Hazeldonk gekocht altijd in het land waar ik me bevond, klompen zijn makkelijk het houdt je auto schoon zo heb je geen kans op hondepoep aan je pedalen en de hele week in de stank moeten zitten...Bah...gewoon klompen op bovenste trapje, het heeft dus met hygiëne te maken

Amateurprutsers? vind het niet echt collegiaal, kijk even goed, de meeste die de versieringen hebben zijn hele jonge collega's, met de tijd gaat dat er allemaal uit als het duidelijk wordt dat er naar gekeken wordt bij een ongeluk, het kan aangekaart worden als belemmering van zicht en dan kan de verzekering wel eens heel moeilijk doen, toen mijn werkgever dat duidelijk maakte ging alles er ook onmiddelijk uit (raam hing te vol met vaantjes), zouden meer werkgevers moeten doen, sommige staan daar gewoon niet bij stil.

en oh ja, de laatste 2 jaar heb ik binnenland gereden met werkschoenen zonder attributen aan het raam :D dus ik behoor nu tot die amateurprutsers neem ik aan?

lollollol

Maar toch heeft Hendrik wel een punt.

Hier op het forum valt me dat nog wel mee, maar onderweg merkte ik vaak genoeg dat die buitenland-rijders nogal op ons binnenlandchauffeurs neer keken. Alsof ze een klasse hoger waren of zo?

Ik moet daar wel om lachen. Juist voor die distributie jongens (en meisjes) met een motorwagen heb ik het grootste respect. Als je ziet waar zij heen moeten, hoeveel klanten ze op een dag doen, de tijden van vertrekken en thuiskomen. Ook de winkeldistribiteurs... Jaja, alleen maar AH of alleen maar C-1000, maar een paar adressen per dag. Maar wat menig "collega" wel vergeet is dat zij wel vaak op de meest onmogelijke plekken staan te klooien.

Beetje respect voor elkaar mag best hoor!

:ja: k geef je daar helemaal gelijk in

Ieder doet zijn werk, we zijn allemaal op ons gebied top-chauffeurs, maar waar ik Rubberduck (helaas) wel gelijk in moet geven, de auto's die er het meest internationaal uitzien komen niet verder dan Hazeldonk.

misschien anno 2009, maar ik heb het anders geweten, als het zo is rij je toch voor lul als je iedere dag bij dezelfde klant moet lossen? LOL

Ik heb een hekel aan wannabe-s dus ik kan me die ergernis van Rubberduck wel voor stellen, maar een beetje minder en wat minder uit de hoogte mag best wel!!!

:zegtniets:k hoop dat ik nu niks verkeerd getypt heb?

even terug over de rood/witte kettinkjes :nee::nee::nee: géééééén idee waar het voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik hoop dat ik nu niks verkeerd getypt heb?

even terug over de rood/witte kettinkjes :nee::nee::nee: géééééén idee waar het voor is.

Nee hoor, helemaal niet.

Ik moet er ook wel om lachen hoor. Kwam laatst een kipper tegen (niemand zich aangevallen voelen svp) met... jawel een fel brandend blauw kruis.

Toen moest ik toch effe aan dit topic denken. Maar misschien is het wel een heel gelovig iemand en wil hij dat zo uitdragen?

En vaker zit er een verhaal achter die attributen, vergis je niet. Tuurlijk zijn er genoeg collega's die dit doen puur voor de looks, maar voor sommige is het ook een herinnering aan vroeger. Of misschien wel een compleet andere reden.

Heb daar een mooi voorbeeldje van: Oud-collega van mij had altijd van die spaanses speren en Holland Spanje vlaggetjes erin. Bordje El Toro erop.

In een Scania P serie trekker - distri oplegger. Allemaal winkel distributie, komt vaak bij dezelfde klanten.

Conclusie?

De conclusie dat die oud-collega is Spanjaard is, dit hem aan thuis doet denken zullen er niet veel getrokken hebben...

Ik ga werken!

In mijn kale MAN. Zonder kettinkjes! (of tellen automatische sneeuwkettingen ook mee?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is dus wachten op de eerste truck met een hoofddoek om de spacecab begrijp ik.

"Hee wereld: Dit is mijn overtuiging"!

Zijn er nog mensen die niet luidruchtig 'geloven'?

Maarre: lekker ophangen hoor die kruizen etc. Vrijheid blijheid.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
puur uit nieuwschierigheid waar staat die sticker en die cowboy club voor dan?? en die holland duckies wat hebben die voor een betekenis dan?

De holland duck is het symbool van de Holland Duck club, een vereniging voor vrachtwagenchauffeurs, is opgericht door Wim Woudenberg.

Was ook de club die het eerste hulpconvooi naar Polen organiseerde in 1981.

Ook Truckstar stamt uit die tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden