[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

standkachel programmeren


Gast Peggel

Vraag

zo, het is weer tijd voor de standkachels;)

nu dacht ik destijds ergens een gebruiksaanwijzing te hebben om mijn standkachel in te kunnen stellen, maar ken die nergens meer vinden:confused:

via mijn Google masjien kom ik ook niet verder:nee:

wellicht dat iemand het hier weet, en kennelijk willen meer mensen dat wel weten.

ik weet dat het niet zo moeilijk moet zijn, maar goed...

in mijn geval gaan het om een DAF XF 105, alvast bedankt:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast Trucksmurf

bij daf is het een optie om hem in te kunnen stellen, als het kan zit er op het knoppenpaneel op de achterwand een knopje met het icoontje van de standkachel en een klokje ernaast. daar op drukken en kan je de tijd instellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

bij daf zit de stankackel hoofdknop toch in het midden van het dashboard?

ook, en boven het bed, inderdaad met een menu van een klokje erop e.d.

bij mijn Volvo had ik ook zo'n zelfde gebeuren, maar volgens mij zat er bij deze wagen een apart kaartje bij met de gebruiksaanwijzing.

voor de zekerheid morgen nor maar een keer dat instructieboekje door speuren;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Kijk eens in het instructieboekje die bij de auto zit.

bij daf zit de stankackel hoofdknop toch in het midden van het dashboard?

zevende knop van links, drie knoppen verder dan de binnen verlichting.

lekker handig bedacht......

ik heb zelf de mogelijkheid om de kachel aan te zetten, maar ook om hem uit te zetten :ja:

op de achterwand kan ik kiezen voor diepvries-stand tot sauna-stand. tussenliggende opties zijn gelukkig ook mogelijk.

helaas geen klokje om de auto vast te ontdooien voor ik vertrek.

10 jaar geleden had ik dat wel. maar dat zal de vooruitgang wel zijn :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veelal zitten er in de meeste bedrijfswagens standkachels van Webasto of Eberspächer, hiervan is de bediening welhaast gelijk. Bij de Daf zit een soort van "hoofdschakelaar" op het dashboard boven de asbak. Hiermee kun je de kachel snel starten of stopzetten.

de bediening werkt vrij simpel, zie bijlage: http://www.eberca.nl/downloads/files/231_Moduulklok%20voor%20waterverwarming.pdf

Deze bedieningsmodule word voor de meest gangbare standkachels / verwarmings apparaten bijgeleverd of door de fabrikant gemonteerd "af fabriek".

Ff pielen en alles werkt..... (hopelijk) Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Had ik ook last van in mijn CF heel ander ding in dat boekje.

Ben zelf wat gaan vogelen.

Je kunt 2 tijden in programmeren.

Vergeet hierbij ook niet de goede dag in te stellen, dan heb je een lekker voorverwarmd hok.

Als je bent verwent met stoelverwarming is het nog aangenamer, want die blijft anders zo koud :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Effe een waarschijnlijk heeeeeeeeeleeeeeeeeee domme vraag :rolleyes:

Hoeveel stroom verbruikt dat ding eigenlijk?Mijn collega heeft slechte accu's en heeft hem aan gezet maar ik had hem gezegd dat hij dat beter niet kon doen.Hij is de enigste die hem niet in kan stellen dus blijft de hele nacht zachtjes draaien.(als het goed is :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je dezelfde kachel hebt als in mijn auto Peggel, kun je meerdere tijden instellen.

1x P drukken 1ste tijd voor de volgende dag, 2 keer 2e tijd, 3x 3e tijd en er is ook de mogelijkheid om een week van te voren een tijd in te stellen. Kom je maandagmorgen in een warme auto:banaan::banaan::banaan:

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

kijk eens aan:D

gisteren had ik hem op de laagste stand gezet, en nu staat hij hier vlak bij mijn huis

(hopelijk geen bon morgen ochtend)

dus dan zet ik hem aan als ik met de honden uit gaat laten, maar ik zeker wel handig om te weten hoe je kan voor programmeren, tenzij ze echte vorst opgeven, dan lijkt het mij beter om hem in vanaf laat in de avond zachtjes te laten draaien om te zorgen dat ik niet hoef te krabben de volgende dag?

ik ben al niet zo groot, maar dan voel ik me al helemaal zo'n ukkie:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

jazeker heb ik de kachel van de zomer af en toe even aangezet;)

de airco gaat ook in de winter wel eens aan, niet elke week maar wel zo nu en dan.

maar als elke week beter is, dan doe ik dat:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
kijk eens aan:D

gisteren had ik hem op de laagste stand gezet, en nu staat hij hier vlak bij mijn huis

(hopelijk geen bon morgen ochtend)

dus dan zet ik hem aan als ik met de honden uit gaat laten, maar ik zeker wel handig om te weten hoe je kan voor programmeren, tenzij ze echte vorst opgeven, dan lijkt het mij beter om hem in vanaf laat in de avond zachtjes te laten draaien om te zorgen dat ik niet hoef te krabben de volgende dag?

ik ben al niet zo groot, maar dan voel ik me al helemaal zo'n ukkie:D:D

als je hem instelt op een uurtje voor je vertrekt,

dan zijn je ruiten wel ontdooit, en je cabine is warm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Effe een waarschijnlijk heeeeeeeeeleeeeeeeeee domme vraag :rolleyes:

Hoeveel stroom verbruikt dat ding eigenlijk?Mijn collega heeft slechte accu's en heeft hem aan gezet maar ik had hem gezegd dat hij dat beter niet kon doen.Hij is de enigste die hem niet in kan stellen dus blijft de hele nacht zachtjes draaien.(als het goed is :D)

Als je accu's slecht zijn moet je zorgen dat je nieuwe krijgt.

Daarmee doorblijven sukkelen is verkeerde zuinigheid,als je 1 keer de dealer moet laten komen om op te starten heb je ze al terug verdiend.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je koelvloeistof word verwarmt ipv de kucht in de cabine.

 

Schijnt economischer te zijn. Koelwater blijft langer op temperatuur en hoeft dus niet contineu verwarmt te worden.

Ander voordeel is dat je motorblok en olie ook al warm zijn als je gaat wegrijden inde winter.

Scheelt dieselverbruik en slijtage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zou die verkoper eens vragen, wat het precies voor systeem is.

Ik zie hier in dit topic al 3 verschillende mogelijkheden voorbij komen....met alle voor en nadelen (incl vooroordelen en meningen ;)  )

 

Mocht je weten welk systeem het is, kan je hier nog altijd om de ervaringen (en vooroordelen en meningen) vragen.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn daf euro 6 heeft ook blokverwarming.

Voordeel is dat de warme lucht via de gewone ventilatie roosters komt, de motor iets opwarmt. Bij de standaard daf standkachel had je warme lucht onder de koelkast, daardoor warmt de koelkast weer op. De bediening doe je met de knoppen op het dashboard, stand ventilator en temperatuur. Denk wel dat het meer stroom verbruikt dan de standaard standkachel.

Verstuurd vanaf mijn One X met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat er nu blokverwarming=koelvloeistof verwarming op zit zal wel met de Euronorm te maken hebben.

Bij koude motor heb je de meest vervuilende uitstoot en als ze dat door de motorverwarming kunnen verminderen

heeft dat meer effect op de uitstoot per dag dan andere veel duurdere maatregelen.

De eerste Euronormen konden met relatief kleine investeringen behaald worden.

De kosten van de eerste 75% van de uitstoot vermindering zijn waarschijnlijk lager

dan de laatste 5%.

Tot en met Euro 5 was het een type goedkeuring, Euro 6 moet 7 jaar lang aan de norm voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

IK heb bij Ger Bas jaren blokverwarming op mijn auto's gehad,en zou niet anders  willen.

T helpt je motor te sparen doordat je altijd,zomer en winter,dat ding aan kunt zetten om t blok te verwarmen voor je s,morgens gaat rijden.

 

Doordat ie eenvoudigweg t koelwater van de motor verwarmt kun je gebruik maken van de reguliere kachel om de warmte te verdelen door heel de cabine,comfortabeler kan t niet.

In de zomer zet je s,morgens de kachel aan met d etijdklok en de thermostaat in de cabine uit,zodoende verwarmt ie alleen t koelwater en niet de cabine.

 

Echter heeft t wel een hogere aanschafprijs ,maar dat betaalt zich terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden