[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wil met rijbewijs c halen + jullie Advies


starter2008

Vraag

  • Forumlid

Hoi,

Even voorstellen. Ik ben ray woon in Amsterdam. Leeftijd 25, heb contactlezen altijd nodig (verziend ongeveer -8 links en rechts). Opleiding ict niv 2+3

Ik heb een rijbewijs B gehaald op 25-5-2003. 4,5 jaar in bezit. Rij 1 keer per week met de auto. Reis duur retour 30min. Ik kan niet echt zeggen ik heb veel ervaring. Ik ben in het algemeen rustig in het verkeer, behalve als ik haast heb thumbsup.gif. Met Voor-in en achteruit parkeren heb ik te maken. Ik File parkeer zelden.

Ik las dat certificaten gehaald moet worden Verkeer, Techniek en Administratie. Verkeer is volgens mij net als Rijbewijs b. Als dat niet is hoor ik dat graag.

Ik heb Totaal geen idee wat ik kan verwachten bij Techniek en Administratie. Ben meest bang dat ik moeite ga krijgen met Techniek en administratie, omdat ik niet denk ik Technisch ben en wiskunde is ook mijn zwakste vak.

0. .Welke stappen moet er precies eerst gebeuren, voordat ik met mijn CCvb en praktijk kan starten. (Ik las namelijk over de medische keuring, dat als je niet voldoet aan ... Je rijbewijs c kan vergeten.)

1. Welke vooropleiding is nodig.

2. Wat Vakken pakket is nodig.

4. Is Verkeer, Techniek, administratie boeken die je moet leren.

5. Hoe blz heeft Verkeer, Techniek, admin.

6. Hoe wordt verkeer, techniek, administratie toetsen afgenomen

7. Welke theorie + praktijk school raden jullie me aan.

8. Wat is salaris van een beginnende Chauffeur.

Momenteel partime als magazijnmedewerker. Wil fulltime werken als chauffeur in bouw lijkt mij wel relax. Ik wil dus een rijbewijs C halen met CCvb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0

Beste Ray,

Allereerst welkom om dit forum!

Niet meer rustig als je haast hebt? Is niet zo'n hele goede eigenschap om chauffeur te worden :(

Verkeer is niet zoals B, want er zijn regels voor vrachtwagens die je niet geleerd hebt bij B

Waarom denk je dat je moeite krijgt met techniek als je een ICT opleiding hebt want dat is ook technisch? Maar wat je moet verwachten is alle onderdelen van de vrachtauto kunnen benoemen, waar het voor dient en hoe het globaal werkt. Wiskunde heb je niet echt nodig, beetje rekenen wel.

Je krijgt inderdaad een medische keuring en ook in jouw geval zul je een aantekening krijgen op je rijbewijs dat je altijd je lenzen moet dragen en reservespullen of reservebril bij je moet hebben. Als je verder gezond bent, is er niks aan de hand, anders eerst die keuring doen voor je er aan begint.

Je hebt geen vooropleiding nodig, ook niet een speciaal vakkenpakket.

Je krijgt inderdaad boeken bij de verschillende vakken, hoeveel bladzijden weet ik niet meer en dat is toch ook niet belangrijk? Als je iets wilt, lukt het

De examens, volgens mij meerkeuzevragen maar als ik het niet goed heb, zullen degene die nu bezig zijn mij wel verbeteren.

Salaris beginnend chauffeur is C0 denk ik zo en dat is bruto 1562,98 per maand

Hoop dat je zo wat informatie hebt, kijk anders een goed rond op dit forum, dan zullen veel vragen beantwoord worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Poeheee ... wat een informatie ...

Hoi,

Even voorstellen. Ik ben ray woon in Amsterdam. Leeftijd 25, heb contactlezen altijd nodig (verziend ongeveer -8 links en rechts).

Dat moet geen probleem zijn.

Ik zou wel aanraden om eerst de medische test te doen, maar op zich als je zicht goed gecorrigeerd wordt door lenzen of een bril is dat geen probleem.

Ik las dat certificaten gehaald moet worden Verkeer, Techniek en Administratie. Verkeer is volgens mij net als Rijbewijs b. Als dat niet is hoor ik dat graag.

Ik heb Totaal geen idee wat ik kan verwachten bij Techniek en Administratie. Ben meest bang dat ik moeite ga krijgen met Techniek en administratie, omdat ik niet denk ik Technisch ben en wiskunde is ook mijn zwakste vak.

Verkeer

Deze module is vooral gericht op de verkeersregels voor de vrachtwagen, zware voertuigen dus. En is ietswat anders dan je theorie die je voor je rijbewijs B hebt moeten leren.

Natuurlijk zijn er veel zaken hetzelfde, maar een beetje je theorie ophalen kan geen kwaad.

Techiek

Niet schrikken ... maar men probeert je geen monteursopleiding te geven hoor. Het valt dus allemaal best mee. Wel is het erg veel leerwerk!

Administratie

Bij deze module leer je onder andere over de rij&rusttijden, de vrachtbriefen en allerlei andere documenten waarmee je in de praktijk te maken zult krijgen. Het is wederom VEEL leerstof. Maar met een beetje stampen kom je er wel.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.

Wel is het vooral als je vrijwel niets weet van transport, vergunningen, rijtijden etc best wel veel leerstof om tot je te nemen.

0. .Welke stappen moet er precies eerst gebeuren, voordat ik met mijn CCvb en praktijk kan starten. (Ik las namelijk over de medische keuring, dat als je niet voldoet aan ... Je rijbewijs c kan vergeten.)

Nou ik weet niet wanneer ze je afkeuren .... maar je moet wel behoorlijk krakkemikkig in elkaar zitten voordat dat gebeurt.

1. Welke vooropleiding is nodig.

Vooropleiding is niet nodig. Gewoon een beetje normaal kunnen denken en je komt een heel eind.

2. Wat Vakken pakket is nodig.

Maakt ook niet uit ... hoewel in de praktijk talenkennis erg handig is (als je buitenland gaat rijden). Niet verplicht dus ... wel handig.

4. Is Verkeer, Techniek, administratie boeken die je moet leren.

Deze kun je desnoods via Marktplaats tweedehands kopen. Zelf kun je de examens hiervoor regelen bij het CBR/CCV ... je hoeft voor deze examens dus geen opleiding te volgen via een rijschool of opleidingsinstituut - scheelt in de kosten.

http://beroepschauffeur.cbr.nl/index.asp

5. Hoe blz heeft Verkeer, Techniek, admin.

Geen idee.... gewoon eraan beginnen. En JA het is best veel wat je moet leren. En de een zal er langer over doen dan de ander .. so what???

6. Hoe wordt verkeer, techniek, administratie toetsen afgenomen

Hierop moeten andere een antwoord geven ik heb alles in 1995 gehaald.

7. Welke theorie + praktijk school raden jullie me aan.

Ga je eens informeren bij rijscholen in de buurt.

Zoals ik hierboven heb vermeld kun je het chauffeursdiploma (Verkeer, Administratie & Techniek) kun je ook op eigen houtje halen.

8. Wat is salaris van een beginnende Chauffeur.

www.jaclang.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bron (site van het CBR)

Wanneer en waar moet ik me laten keuren als beroepschauffeuren welke regels gelden hiervoor?

Voor informatie over de keuringen voor het rijbewijs moet u zich wenden tot de afdeling Medische Administratie van het CBR in uw regio.

Ook hebben wij de volgende folder hierover beschikbaar: medische keuring.

Medische Administratie regio Zuid: (040) 250 08 02 (Limburg, Noord-Brabant en Zeeland)

Medische Administratie regio Oost: (026) 323 87 00 (Flevoland, Gelderland en Overijssel)

Medische Administratie regio Noord: (0592) 32 48 88 (Drenthe, Friesland en Groningen)

Medische Administratie regio West-Noord: (020) 584 02 40 (Noord-Holland en Utrecht)

Medische Administratie regio West-Zuid: (070) 413 01 00 (Zuid-Holland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

6. Hoe wordt verkeer, techniek, administratie toetsen afgenomen

Hierop moeten andere een antwoord geven ik heb alles in 1995 gehaald.

Verkeer is multiple choice via de computer, net zoals bij het B rijbewijs (dus beperkt de tijd om te antwoorden)

In een enkel geval zul je wel zelf een waarde moeten ingeven (lengte of gewicht).

Techniek en administratie zijn volledig multiple choice, schriftelijk afgenomen (geen tijdsdruk, tijd genoeg).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beste Ray,

Allereerst welkom om dit forum!

Niet meer rustig als je haast hebt? Is niet zo'n hele goede eigenschap om chauffeur te worden

Waarom denk je dat je moeite krijgt met techniek als je een ICT opleiding hebt want dat is ook technisch? Maar wat je moet verwachten is alle onderdelen van de vrachtauto kunnen benoemen, waar het voor dient en hoe het globaal werkt. Wiskunde heb je niet echt nodig, beetje rekenen wel.

Je krijgt inderdaad een medische keuring en ook in jouw geval zul je een aantekening krijgen op je rijbewijs dat je altijd je lenzen moet dragen en reservespullen of reservebril bij je moet hebben. Als je verder gezond bent, is er niks aan de hand, anders eerst die keuring doen voor je er aan begint.

Je krijgt inderdaad boeken bij de verschillende vakken, hoeveel bladzijden weet ik niet meer en dat is toch ook niet belangrijk? Als je iets wilt, lukt het

Salaris beginnend chauffeur is C0 denk ik zo en dat is bruto 1562,98 per maand

Hoop dat je zo wat informatie hebt, kijk anders een goed rond op dit forum, dan zullen veel vragen beantwoord worden!

Dank u wel. Ben blij jullie gevonden te hebben. Ik heb ook geprobeerd bij Forum truckstar. Maar ik heb nog steeds geen email ontvangen van admin waarin staat dan mijn account actief is gemaakt. Bedankt voor jullie snelle reacties.

Alleen bij het optrekken geef ik wat meer gas. Verder let ik wel op de verkeersregels.

ICT is wel beetje anders dan Techniek denk ik. Beetje rekenen? Wordt er veel formules gebruikt dan. Mag je tijdens examen een rekenmachine of pen met papier gebruiken. Ben heel slecht in hoofdrekenen .

Ik ga eerst een Medische keuring doen. Vervolgens kan ik met CCvb beginnen en daarna Praktijk. Ik hoor het wel als ik iets vergeten ben. Fit, ik sport niet. Wel gezond

]Ik heb gelezen bij LOI. Dat als je elke dag 1 uur leer. Binnen 6 maanden klaar bent om te toetsen.

Salaris is niet slecht 1562,98 per maand.

Nogmaal bedankt voor je reactie.

Maare Verkeer + Techniek en Administratie zijn allemaal boeken. Zijn er geen praktijk lessen die je moet volgen en gemaakte opdrachten inleveren?

Ik weet eerlijk gezegd niets van Transport, vergunningen, rijtijden. Dus ik neem aan dat ik het moeilijk zult krijgen.

Bedankt voor je reactie.

Verkeer is multiple choice via de computer, net zoals bij het B rijbewijs (dus beperkt de tijd om te antwoorden)

In een enkel geval zul je wel zelf een waarde moeten ingeven (lengte of gewicht).

Techniek en administratie zijn volledig multiple choice, schriftelijk afgenomen (geen tijdsdruk, tijd genoeg).

Uh ik las ergens op internet dat je bij Techniek en Administratie mondeling moet toetsen ong 30min. En alleen bij Verkeer op de computer.

Bij Worktrans kan je Ccvb + rijbewijs C graties halen met 100% baangarantie. Maar dan willen ze wel dat je voor hun werkt 4000 uren(ongeveer 2 jaar) en doordeweeks doorbrengen in Worktranswoning.

Na het behalen van het algehele opleidingstraject word je ingedeeld in salarisschaal van het uitzend CAO. Dit betekent een bruto uurloon van € 9,25 bij een leeftijd van minimaal 21 jaar. Onder de 21 jaar hanteren wij jeugdlonen.

: http://www.worktrans.nl/opleidingen_chauffeursopleiding.asp

Iemand ervaring?

Wat is beter zelf of bedrijf laten betalen voor CCvb + rijbewijs C?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ICT is wel beetje anders dan Techniek denk ik.

Ik denk het niet en ik spreek uit ervaring want ik kom uit de IT. Als jij weet hoe een moederbord in elkaar steekt met geheugenmodules, processor, hdd, etc dan kun jij ook onderdelen van een vrachtwagen benoemen. Zeker als je het interessant vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je gewoon een beetje goed kunt leren zou ik de boeken gewoon zelf kopen (nieuw of marktplaats) de examens aanvragen en aan zelfstudie doen daar heb je de DURE LOI echt NIET voor nodig!!!!

(echt zonde van je geld dus!!!)

Je kunt eventueel de boeken van mijn broer overnemen. Die heeft ook zelfstudie gedaan (overigens ook een ex- ICT er // ik zelf ook al ligt dat al meer dan 10 jr terug)

De examens kun je gewoon zelf aanvragen. MAKKIE en een heel stuk goedkoper.

Onderwijl dat je met je theorie bezig bent zou je al kunnen gaan lessen.

Alleen om te kunnen afrijden heb je de drie certificaten nodig !!!

(op je rij-examen moet je deze alle drie kunnen tonen / niet het chauffeursdiploma maar dus de certificaten)

Het is allemaal goed te leren. Wel moet je er tijd in steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat is beter zelf of bedrijf laten betalen voor CCvb + rijbewijs C?

Zelf heb ik gekozen om het (destijds) allemaal ZELF te betalen.

Mijn broer heeft er nu ook gekozen om het zelf te betalen ipv via een uitzendbureau of VTL. Als je het via een uitzendbureau gaat doen hang je daar namelijk aan vast en dat wilde hij dus niet. Hij wil de vrijheid hebben om zelf te kiezen.

... en heeft een rijke zus die hem financieel steunt (kan hij achteraf terug betalen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Uh ik las ergens op internet dat je bij Techniek en Administratie mondeling moet toetsen ong 30min. En alleen bij Verkeer op de computer.

Bij Worktrans kan je Ccvb + rijbewijs C graties halen met 100% baangarantie. Maar dan willen ze wel dat je voor hun werkt 4000 uren(ongeveer 2 jaar) en doordeweeks doorbrengen in Worktranswoning.

Na het behalen van het algehele opleidingstraject word je ingedeeld in salarisschaal van het uitzend CAO. Dit betekent een bruto uurloon van € 9,25 bij een leeftijd van minimaal 21 jaar. Onder de 21 jaar hanteren wij jeugdlonen.

: http://www.worktrans.nl/opleidingen_chauffeursopleiding.asp

Iemand ervaring?

Wat is beter zelf of bedrijf laten betalen voor CCvb + rijbewijs C?

Theorie examen:

Misschien in speciale gevallen mondeling, als je niet goed kunt leren, als je dyslectisch bent of zo... maar normaal is het toch echt alleen schriftelijk (ik heb begin dit jaar mijn theorie gehaald).

Zelf betalen/bedrijf betalen:

Ik zou als ik jou was zoveel mogelijk zelf de boel betalen.

Ok, het kost je wat geld, maar je zit ook niet verplicht 2 jaar vast een een Workstrans (waar je aan moet pakken wat ze je aanbieden).

Zelf halen betekent ook lekker zelf kiezen wat je wilt doen, dat is mij persoonlijk best wat waard....

*edit, zie dat Angelique me weer net voor was :p*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

verkeer =224blz

dus zelfde als b-rijbewijs

en wat voor truck geldt,asdruk,verboden voor,hoogte,lengte etc

voertuigen=224blz

als je enige ervaring hebt met sleutelen aan autos scheelt dat al hoop.

die ervaring heb ik zelf genoeg en vond het toch best pittig

aangezien je halve monteursopleiding krijgt naar mijn idee.

je moet dus evnetuele storing zelf kunnen oplossen of heel erg duidelijk kunnen omschrijven.

admin= geen idee heb al1 admin voor bus liggen.

zelf heb ik toen en ga ik weer de 3daagse cursus doen.

bv 3dagen verkeer,examen,3dage admin ,examen etc

wordt duidelijk uitgelegd en blijft goed ''hangen''zo vind ik.

overigens zijn de examens via pc en mulitple gokvragen :D

theorie voor bus is betaald en rijlessen heb ik zelf betaald en gedeelte via

belasting weer trug gehad.

voor truck betaal ik zelf ook weer me theorie

en rijlessen misschien ook zelf(nog onderhandelen )

ligt eraan of je ergens aanvast wil zitten of vrij wilt zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik denk het niet en ik spreek uit ervaring want ik kom uit de IT. Als jij weet hoe een moederbord in elkaar steekt met geheugenmodules, processor, hdd, etc dan kun jij ook onderdelen van een vrachtwagen benoemen. Zeker als je het interessant vind

Mag ik misschien weten welke niveau heb je gedaan? Mijn hoogste opleiding is MBO. Weet groot gedeelte te benoemen van de computer.

Je kunt eventueel de boeken van mijn broer overnemen. Die heeft ook zelfstudie gedaan (overigens ook een ex- ICT er // ik zelf ook al ligt dat al meer dan 10 jr terug)

De examens kun je gewoon zelf aanvragen. MAKKIE en een heel stuk goedkoper.

Onderwijl dat je met je theorie bezig bent zou je al kunnen gaan lessen.

Alleen om te kunnen afrijden heb je de drie certificaten nodig !!!

(op je rij-examen moet je deze alle drie kunnen tonen / niet het chauffeursdiploma maar dus de certificaten)

Het is allemaal goed te leren. Wel moet je er tijd in steken.

Mag ik weten hoe oud je broer is en welke richting hij ict heeft gestudeerd + niveau. Zo kan ik me kansen beetje vergelijken en inschatten.

Hoe is de staat van de boeken (wel/ niet beschreven met aantekening). Voor de volledig pakket hoeveel vraag je ervoor? Wordt er elke jaar nieuwe boeken gemaakt voor Verkeer, Techniek, administratie. Van welke jaar zijn de boeken. Als ik zelf de kosten moet betalen, ga ik dat denk ik niet redden.

Kosten voor de boeken zijn 48euro x 6 maanden= 288 euro (volledig studiepakket)

Kosten voor examen:Verkeer, Techniek,administratie per vak ongeveer 50 euro x3= 150 euro. Totaal 288euro (studiepakket) + 150euro (examen)= 438euro exclusief praktijk lessen.

Kosten voor Praktijk lessen: weet ik niet. Bij het lessen van rijbewijs B auto had ik meer dan 35 lessen nodig ,vanwege lesschool me niet beviel en had nog nooit een auto gereden. Zou ik ongeveer 35 lessen nodig hebben voor rijbewijs c?

(http://www.loi.nl/Themes/Transportenlogistiek/PRD_000983)

drie certificaten vormt de chauffeursdiploma CCVb?

Wat is beter zelf of bedrijf laten betalen voor CCvb + rijbewijs C?

Zelf heb ik gekozen om het (destijds) allemaal ZELF te betalen.

Mijn broer heeft er nu ook gekozen om het zelf te betalen ipv via een uitzendbureau of VTL. Als je het via een uitzendbureau gaat doen hang je daar namelijk aan vast en dat wilde hij dus niet. Hij wil de vrijheid hebben om zelf te kiezen.

... en heeft een rijke zus die hem financieel steunt (kan hij achteraf terug betalen)

Daar heb je wel gelijk in.

Theorie examen:

Misschien in speciale gevallen mondeling, als je niet goed kunt leren, als je dyslectisch bent of zo... maar normaal is het toch echt alleen schriftelijk (ik heb begin dit jaar mijn theorie gehaald).

Zelf betalen/bedrijf betalen:

Ik zou als ik jou was zoveel mogelijk zelf de boel betalen.

Ok, het kost je wat geld, maar je zit ook niet verplicht 2 jaar vast een een Workstrans (waar je aan moet pakken wat ze je aanbieden).

Zelf halen betekent ook lekker zelf kiezen wat je wilt doen, dat is mij persoonlijk best wat waard....

*edit, zie dat Angelique me weer net voor was *

Gefeliciteerd. Hoe bevalt het je. Als je zelfstandig bent. Vroeg me af Voel je dan niet eenzaam helemaal alleen, niemand om mee te praten. Een chauffeur rijdt gemiddeld per dag 9 uur x 5 dagen = 45 uur best veel.

Dat is wel goed om te weten. (weet nooit wat je volgende job is. En dan zit je 2 jaar aanvast) Ik ga binnenkort verhuizen naar hoofddorp. Ken iemand rijscholen die beetje goed lesgeven liefs jonge instructeurs (vanwege goeie ervaring). Wat zijn de kosten van praktijk lessen ongeveer + praktijk examen. Zo te zien moet ik nog even door sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Mag ik misschien weten welke niveau heb je gedaan? Mijn hoogste opleiding is MBO. Weet groot gedeelte te benoemen van de computer.

Eerst MBO systeembeheer en toen HBO Bedrijfskundige Informatica, allebei zelfstudie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Angelique = HTS informatica (2jr) propeadeuse

Daarna maar ff een jaartje MTS gedaan, informatica.

Paar jaar gewerkt in de ICT oa als Field Service Engineer ... techniek dus!

Broer (35jr en rijdt in januari af voor zijn C-rijbewijs) = Verschillende Universitaire opleidingen ... afgerond niet diegene waar hij werk mee heeft gevonden in de ICT. ICT banen meer dan dat geprietpraat consultancy en zo! Niet mijn ding ...ik ben meer van het niet lullen maar DOEN.

Maar je vooropleiding doet er echt niet toe hoor!

In principe kan iedereen de opleiding tot chauffeur volgen, de een zal er dan wat langer over doen dan de ander ... maar je kunt het allemaal redden. Het is je inzet die telt.

De boeken die hij heeft zijn gewoon goed.

Ik weet niet of hij erin geschreven heeft .. maar in principe maakt dat toch weinig uit?

Voor de prijs die hij ervoor wil hebben zal ik hem ff moeten bellen, tegenwoordig heeft hij een vriendin en staat zijn GSM in het weekend uit )-

De kosten voor het behalen van je chauffeursdiploma kun je laag houden.

Zelf boeken aanschaffen & studeren ... + examens regelen bij het CBR.

Dit is de goedkoopste oplossing.

Zou ik ongeveer 35 lessen nodig hebben voor rijbewijs c?

Ik meen dat 20 lessen het minimum is. Maar dat zou je even bij een rijschool moeten navragen. OOK kun je een IN-test nemen ... dan bekijkt de rij-instructeur hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.

Een van de goedkoopste rijscholen in de buurt van Hoofddorp is POST uit IJmuiden. Je lest dan met een Renault AE Bakwagen en bij deze rijschool is het ook mogelijk om een pakket af te nemen.

Dus inclusief een x aantal rijlessen + examen voor een vaste prijs.

3 certificaten vormt de chauffeursdiploma CCVb?

Ja, dat klopt.

Maar bij het afrijden voor je C moet je de certificaten kunnen laten zien!!!

(vanwege de datum)

Als je zelfstandig bent. Vroeg me af Voel je dan niet eenzaam helemaal alleen, niemand om mee te praten. Een chauffeur rijdt gemiddeld per dag 9 uur x 5 dagen = 45 uur best veel.

Zelfstandig in de vorm van Eigen Rijder ben ik niet. Ik ben gewoon in loondienst en dat bevalt me goed.

Zelfstandigheid is mooi meegenomen ... de planning kan immers je handje niet blijven vasthouden ;) Hulp waar je op terug kunt vallen is er zeker in de vorm van je werkgever en je collega's.

Mijn werkuren per week ... ?

Zo ergens tussen de 55 en 70 uur .... maar daar WEN je aan!!!

Zelf rij ik zeecontainers zie www.dafboek.nl

Dan kun je een beetje zien wat die werkzaamheden inhouden.

Veel andere chauffeurs hebben ook een weblog of website.

Die van Truckerlex (ook hier op het forum) is zeer zeker een aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

http://www.rijschool-post.nl/

Rijschool Post in IJmuiden waar mijn broer lest.

De procedure

In het kort ziet de procedure om het vrachtautorijbewijs te behalen er als volgt uit:

- Vrachtauto rijles mag zonder theoriecertificaat.

- U legt 3 theorie-examens (verkeer, techniek en administratie goederenvervoer) en een praktijkexamen

af bij de CCV;

- Voordat u een praktijkexamen aanvraagt moet u medisch gekeurd worden. Deze keuring moet een ARBO- arts

afnemen. Na een medische keuring ontvangt u een geschiktheidverklaring van het Centraal Bureau

Rijvaardigheid (CBR);

- Scoort u voldoende met de theorie, dan ontvangt u 3 uitslagformulieren; hiermee kunt u praktijkexamen C

afleggen;

- De geschiktheidverklaring, de 3 uitslagformulieren van de theorie-examens, 1 uittreksel, 1 pasfoto en een

geldig Nederlands rijbewijs en eventueel geldig identiteitsbewijs heeft u nodig om het praktijk- examen

af te leggen.

- De examens worden afgenomen in Haarlem, in Alkmaar of eventueel in Den Helder.

De theorie

De certificaten techniek en administratie zijn 2 jaar geldig, dit zijn schriftelijke examens.

Het certificaat verkeer is 1 jaar geldig, dit is een audiovisueel examen.

Wij geven verschillende theoriecursussen op de maandag en dinsdag avond van 20.00 uur tot 22.00 uur.

U hoeft zich hiervoor niet op te geven en kunt dus gewoon binnen komen lopen.

Prijslijst Cursus Verkeer C of D (inclusief boek, lesavonden en examen)€ 210,00

Cursus Techniek C of D (inclusief boek, lesavonden en examen)€ 210,00

Cursus Administratie C of D (inclusief boek, lesavonden en examen)€ 210,00

vracht8.jpg

De praktijklessen

U dient in bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs, categorie B, om in een vrachtauto te mogen lessen.

Voordat u het examen gaat aanvragen, moet u door een arbo-arts gekeurd worden, deze vult dan

de eigenverklaring in. Aan de hand van deze eigenverklaring kunt u de geschiktheidverklaring ontvangen.

Prijslijst Vrachtautorijles per uur€ 47,00

Vrachtautorijles dubbel uur€ 90,00

Totaalpakket

(24 uur rijden, eigen verklaring en praktijkexamen)€ 1.250,00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Zelf rij ik zeecontainers zie www.dafboek.nl

Dan kun je een beetje zien wat die werkzaamheden inhouden.

Veel andere chauffeurs hebben ook een weblog of website.

Die van Truckerlex (ook hier op het forum) is zeer zeker een aanrader.

En die van mij niet als distributiechauffeurtje? :confused: GRAPJE! :D ook op www.trucklily.nl kun je tussen de onzin door lezen hoe het is om op een bakwagen distributie te rijden. Zo krijg je van alles wat te zien wat het werk inhoudt en er zijn er trouwens nog wel meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En die van mij niet als distributiechauffeurtje? :confused: GRAPJE! :D ook op www.trucklily.nl kun je tussen de onzin door lezen hoe het is om op een bakwagen distributie te rijden. Zo krijg je van alles wat te zien wat het werk inhoudt en er zijn er trouwens nog wel meer!

Die van jouw is natuurlijk ook goed. (shame on me voor het niet vermelden van site ... :o) ;)

Maar met name die van Truckerlex is voor hem interessant omdat die natuurlijk ook nog in het opleidingstraject zit!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Maar met name die van Truckerlex is voor hem interessant omdat die natuurlijk ook nog in het opleidingstraject zit!!!

Je hebt helemaal gelijk hoor, zit gewoon een beetje te jennen :D

@Truckerlex, als je dit leest... je bloggie is al een tijdje niet bijgewerkt. Niks te melden aan het opleidingsfront?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gefeliciteerd. Hoe bevalt het je. Als je zelfstandig bent. Vroeg me af Voel je dan niet eenzaam helemaal alleen, niemand om mee te praten. Een chauffeur rijdt gemiddeld per dag 9 uur x 5 dagen = 45 uur best veel.

Nee met kiezen bedoel ik dus, zelf een werkgever kiezen waar je in loondienst komt.

Dat gaat niet zomaar bij een uitzendbureau die jouw rijbewijs betaalt.

Ik doe distributiewerk en maak inderdaad ongeveer tussen de 45 en 50 uur per week, vind ik prima te doen.

Ben overigens OOK al afkomstig uit de ICT :D

Heb zelf oorspronkelijk een niveau 3 opleiding achter de rug (en een zwik cursussen daarna... heb er een 8 jaar in gewerkt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De examens kun je gewoon zelf aanvragen. MAKKIE en een heel stuk goedkoper.

.

Ben 2 weken terug met TLT bij een Rijopleider geweest: als ik het goed heb begrepen dan is het niet meer mogelijk om zelf je examens te regelen, of is het binnenkort niet meer mogelijk.

Het is ook niet meer mogelijk of binnenkort niet meer mogelijk, om na het zakken bij Verkeersexamen jezelf op de wachtlijst te zetten en te blijven wachten tot er bij een volgend examen een plekje vrij is.

Net de belastingdienst: makkelijker kunnen ze het niet maken(, wel moeilijker!):mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ben 2 weken terug met TLT bij een Rijopleider geweest: als ik het goed heb begrepen dan is het niet meer mogelijk om zelf je examens te regelen, of is het binnenkort niet meer mogelijk.

Dan heeft mijn broer dus nog geluk gehad.

Jammer als dit waar zou zijn .. want via een opleidingsinstituut of rijschool kost je chauffeursdiploma veel meer. En in principe gebruik je dezelfde boeken en leer je dezelfde lesstof.

KASSA dus!!! :mad:

Net zoals je ADR .. dat moet ook via een erkende opleider.

Terwijl je die stof ook zelf kunt leren, misschien nog wel beter ...

Zo wordt je nodeloos op kosten gejaagd.

Chauffeursdiploma - certificaten

Op de site van het CBR heb ik daar niets over kunnen terugvinden.

Voorlopig lijkt het me dus nog mogelijk de examens voor je chauffeursdiploma zelf aan te vragen (dus niet via een erkende opleider).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je het kunt zelf betalen, en het is aftrekbaar bij je belasting aangifte.

Dus dan krijg je een deel weer terug ongeveer een derde dacht ik.

[]1 derde van het totaal die gebruikt is om rijbewijs c te halen. Dus inclusief (Medische keuringen, Volledig studie pakket CCvb, 3 examen theorie, alle pratijk lessen + praktijk examens)

Mag je ook de gezakte theorie + praktijk examen erbij optellen?

Om van aftrekbaar bij de belasting moet je wel bonnetjes hebben toch. Ik kan boeken kopen op marktplaats, alleen dan heb ik geen aankoopbewijs.

Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor het halen van Rijbewijs C voor beginners?

Misschien is
KOOLWIJK in BERGAMBACHT wat voor jou?? Je zou eens kunnen informeren.

Ik denk dat ik nog ermee wacht, omdat ik niet genoeg heb gespaard. Maar bedankt voor de informatie.

voertuigen=224blz

als je enige ervaring hebt met sleutelen aan autos scheelt dat al hoop.

die ervaring heb ik zelf genoeg en vond het toch best pittig

aangezien je halve monteursopleiding krijgt naar mijn idee.

je moet dus evnetuele storing zelf kunnen oplossen of heel erg duidelijk kunnen omschrijven.

theorie voor bus is betaald en rijlessen heb ik zelf betaald en gedeelte via

belasting weer trug gehad.

]Voertuigen pittig klinkt niet best,

Gedeelte is 1 derde toch?

Eerst MBO systeembeheer en toen HBO Bedrijfskundige Informatica, allebei zelfstudie

Zo te lezen ben je slim. MBO systeembeheerder en HBO is toch redelijk pittig. Heb je binnen half jaar of sneller je rijbewijs C gehaald?

Ik vind rijden leuk. Werking van de motor vind ik misschien wat minder interessant. Kan nu nog weinig oververtellen, omdat ik er nog niet erin gebladerd hebt (boeken niet aangeschaft).

De kosten voor het behalen van je chauffeursdiploma kun je laag houden.

Zelf boeken aanschaffen & studeren ... + examens regelen bij het CBR.

Dit is de goedkoopste oplossing.

Zelf rij ik zeecontainers zie www.dafboek.nl

Dan kun je een beetje zien wat die werkzaamheden inhouden.

Veel andere chauffeurs hebben ook een weblog of website.

.

Bedankt voor je tip

Leuke website

Rijdt jouw broer in die groene truck. Hij ziet er niet echt modern uit. Vind ik persoonlijk.
En die van mij niet als distributiechauffeurtje? GRAPJE! ook op www.trucklily.nl kun je tussen de onzin door lezen hoe het is om op een bakwagen distributie te rijden. Zo krijg je van alles wat te zien wat het werk inhoudt en er zijn er trouwens nog wel meer!
een betonmixchauffeur lijkt mij wel leuk, kan je de hele jaar rijden als betonmixchauffeur eigenlijk? Bij wintermaanden of als het regent kan je geen beton droppen, omdat het vries of te nat is, nietwaar?

Ben overigens OOK al afkomstig uit de ICT

Heb zelf oorspronkelijk een niveau 3 opleiding achter de rug (en een zwik cursussen daarna... heb er een 8 jaar in gewerkt).

Sommige mensen weten toen ze nog klein waren wat ze later wil doen als beroep. Das echt lekker. Maar je hebt ook mensen die niet weten wat ze willen. Wel vervelend. Maar je leert wel nieuwe dingen.

Het is ook niet meer mogelijk of binnenkort niet meer mogelijk, om na het zakken bij Verkeersexamen jezelf op de wachtlijst te zetten en te blijven wachten tot er bij een volgend examen een plekje vrij is.

Net de belastingdienst: makkelijker kunnen ze het niet maken(, wel moeilijker!)

Das niet mooi om te horen.

Dan heeft mijn broer dus nog geluk gehad.

Jammer als dit waar zou zijn .. want via een opleidingsinstituut of rijschool kost je chauffeursdiploma veel meer. En in principe gebruik je dezelfde boeken en leer je dezelfde lesstof.

KASSA dus!!!

Net zoals je ADR .. dat moet ook via een erkende opleider.

Terwijl je die stof ook zelf kunt leren, misschien nog wel beter ...

Zo wordt je nodeloos op kosten gejaagd.

Chauffeursdiploma - certificaten

Op de site van het CBR heb ik daar niets over kunnen terugvinden.

Voorlopig lijkt het me dus nog mogelijk de examens voor je chauffeursdiploma zelf aan te vragen (dus niet via een erkende opleider).

Wel onzin dit allemaal. Inderdaad kassa.

I wish everyone a Merry Christmas and a Happy New Year 2007 - - - >2008

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Angelique = ik schrijf mijn antwoorden er ff tussen in in het ROOD!

[]1 derde van het totaal die gebruikt is om rijbewijs c te halen. Dus inclusief (Medische keuringen, Volledig studie pakket CCvb, 3 examen theorie, alle pratijk lessen + praktijk examens)

Mag je ook de gezakte theorie + praktijk examen erbij optellen?

Ja, alle kosten die jij hebt gemaakt "opleiding tot beroep"

Om van aftrekbaar bij de belasting moet je wel bonnetjes hebben toch. Ik kan boeken kopen op marktplaats, alleen dan heb ik geen aankoopbewijs.

De examens kun je sowieso aftrekken. De tweedehands boeken waarschijnlijk niet, hoewel je WEL een bankoverschrijving daarvan als bewijs zou kunnen laten zien. En stel die boeken kosten je tweedehands zo ergens rond de 60euro dan is dat nog altijd een HEEL stuk goedkoper dan een cursus te volgen of via de LOI of een Rijschool.

Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor het halen van Rijbewijs C voor beginners?

Dat hangt er geheel vanaf.

* hoe lang doe jij over je CCV-B (chauffeursdiploma)

Goedkoopste weg om deze drie certificaten te behalen zo ongeveer € 160 aan examengelden + Boeken (zeg 60euro)

* Hoeveel rijlessen je nodig hebt en bij welke rijschool je deze volgt (zit prijsverschil in) Zeg 1200 inclusief examen

* medische keuring zie www.cbr.nl voor alle kosten.

MAAR GEZAMELIJK denk ik dat je zo rond de 1500 euro wel kwijt zult zijn.

Ik denk dat ik nog ermee wacht, omdat ik niet genoeg heb gespaard. Maar bedankt voor de informatie.

Waarom wachten als je weet wat je wilt|?

Je zou sowieso al kunnen gaan leren voor Techniek en Administratie deze certificaten zijn immers 2 jaar geldig. VERKEER is slechts 1 jaar geldig. Dus als je het certificaat VERKEER binnen hebt moet je dus binnen 1 jaar afrijden en anders moet je verkeer opnieuw doen.

Dan begin je alvast met Techniek of Admin ..... want dat hoeft niet teveel te kosten toch|?

(boeken plus examen)

Voertuigen pittig klinkt niet best,

Zie er NIET tegenop begin er gewoon mee. En dan zul je zien dat het best allemaal wel meevalt. Je zegt dat je uit de IT komt ... nou in dat vak moet je toch ook constant bijleren? Uit het leerritme ben je dus nog niet wat dat betreft.

Gedeelte is 1 derde toch?

Hoeveel je terugkrijgt hangt af van in welk belastingtarief je valt. Maar alles wat je terugkrijg is toch mooi meegenomen?

Zo te lezen ben je slim. MBO systeembeheerder en HBO is toch redelijk pittig. Heb je binnen half jaar of sneller je rijbewijs C gehaald?

Dat ik mijn rijbewijs C en CE heb behaald ligt al weer wat jaartjes terug ... hoe lang ik er destijds over heb gedaan weet ik me niet meer te herinneren. Maar ik denk dat ik er in totaal een jaar over heb gedaan.

Rijdt jouw broer in die groene truck. Hij ziet er niet echt modern uit. Vind ik persoonlijk.

Mijn broer rijdt op dit moment bij de DPD met rijbewijs B en het grootste wat je daarop rijden mag. 4 a 5 x per week een internationale nachtrit.

Zo doet hij alvast ervaring op, al is het niet met een grote vrachtwagen.

En inderdaad die GROENE LESWAGEN is al wat ouder. Maar wat maakt dat uit?

Daarom kan hij de rijlessen ook goedkoper aanbieden denk ik, de auto is (denk ik) al afbetaald.

Maar ook als je begint met werken zul je waarschijnlijk toch eerst oudere wagens ter beschikking krijgen. Ook zijn er verschillende schakelbakken, zo heeft die Renault een andere schakelbak (wijze van bediening) dan een ZFbak van een DAF. De een niet minder makkelijk dan de ander hoor .. ts maar net waar je aan gewend bent/raakt.

Enfin van mijn broer mag ik die rijschool best aanraden!

Sommige mensen weten toen ze nog klein waren wat ze later wil doen als beroep. Das echt lekker. Maar je hebt ook mensen die niet weten wat ze willen. Wel vervelend. Maar je leert wel nieuwe dingen.

... het leven is daar om te leren toch??? :D

..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden