[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

Succesvol uitvlaggen, mogelijk gemaakt dankzij de BV Nederland.

AB Texel aardappeltransport (pl)

Alblas (pl)

BAM Vermeer (pl)

Boekestijn (pl)

Boekhout Bunnik (pl) (toegevoegd 17-12-2006)

Butteraardappeltransport (pl)

Centrum/H. Essers (diverse)

Cool Logistics Barendrecht/TransStolk

C. van Heezik (diverse)

Den Hartogh tank (pl/H)

De Rooy (pl)

Dalessi/Postma ferry (pl)

De Waard

De Greef Woudenberg koel

Ewals (diverse)

Emons

E. van Wijk (ro)

Farmtrans (pl)

Hoek Maarssen

H Verdijk (pl) (toegevoegd 17-12-2006)

H. Zuiderwijk(HZ) koel (pl)

H&S tank (pl)

Heisterkamp ferry (pl)

Jans (slo)

Jan de Lely

[Kuijken verwijderd]

Jongstra Enter (pl) (toegevoegd 17-12-2006)

KTC van den Kerkhof Trucking

Luijten Klundert(pl)

Mandersloot Scherpenzeel koel

Müller Holten koel (pl)

Nabuurs (pl)

Nico Mooij

Nijman/Zeetank

Nijhof-Wassink/NijWa (pl) (hongaar)

Neko(Antonio Oken) koel (pl)

Penske

Rutges Aircargo (pl)

Raben Winterswijk (pl)

Rynart Klundert

Reining(h)

Rynart Roosendaal (pl)

Schavemaker (pl)

Smeets Ferry (poolse charters)

te Baerts koel

Trex Cargo Veenendaal (toegevoegd 01-12-2006)

UC Transports/KW Trucking Amsterdam (pl)

Visscher Vollenhove aardappeltransport (pl)

Van Dieren Maritime

vd Vlist Groot Ammers (diverse)

vd Bosch

vd Wal Utrecht (diverse)

Vos Logistics (pl)

Vos Deventer (toegevoegd 01-12-2006)

Versteijnen Tilburg

Wolter Koops (pl)

Wetron Weert

Wim Bosman(pl)

Zomaar wat Nederlandse bedrijven die óf een vestiging in het oostblok hebben, óf een postbus in het oostblok hebben(kentekens vervangen), óf oost-Europese chauffeurs inhuren via oa uitzendburo.

Er zullen er nog veel meer zijn maar deze ken ik, de rest mogen jullie zelf toevoegen.

Jullie mogen er ook bedrijven uit laten halen als de lijst niet meer zo aktueel is.

PB naar de admins

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed

Laatst zei iemand dat Betz geen kantoor in Nederland had? Of zo iets dergelijks? Ik heb wel een trailer van hun gezien op hollands kenteken, met een voormalig oostblokker ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst zei iemand dat Betz geen kantoor in Nederland had? Of zo iets dergelijks? Ik heb wel een trailer van hun gezien op hollands kenteken, met een voormalig oostblokker ervoor.

En ruwe schatting: ongeveer een derde van alle trailers van Willi Betz heeft een NL kenteken....

Willi Betz is van oorsprong Duits, maar heeft door het betalen van smeergeld aan ambtenaren een wijd vertakt netwerk opgebouwd in het oostblok, daarna waren de westerse landen aan de beurt, zodat ze nu in bijna elk land in Europa een vestiging/steunpunt hebben.

In heel Europa kun je ook trekkers(de dubbelbemande Actrossen wie kent zie niet, voetjes op het dashboard) met NL- kenteken tegenkomen, hoewel men probeert deze NL gekentekende trekkers om Nederland heen te plannen, dit om problemen met de instanties te voorkomen.

Dat met dat controleren valt overigens nogal mee in Nederland, zoals we gisteren in de krant hebben kunnen lezen.

Willi Betz heeft een X-aantal jaren geleden containerboer Stuij & De Man overgenomen, daarom rijden er Nederlands gekentekende containertrucks hier, dit zijn uiteraard wél Nederlandse chauffeurs, de huifwagens, koelwagens en autotransporters zijn voornamelijk oost-Europeanen.

Betz is niet de enige die veel van z'n opleggers op NL kenteken heeft gezet, bij GST Stadler zie je het ook veel.

Dit is een soortgelijk bedrijf als Betz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heeft betz een vestiging waar al die ossie,s staan te wachten, tegen over de greenery, in barendrecht. Moet vaak laden daar, en dan staan ze met losse trekkers, en schotels aan de spiegel... :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heeft betz een vestiging waar al die ossie,s staan te wachten, tegen over de greenery, in barendrecht. Moet vaak laden daar, en dan staan ze met losse trekkers, en schotels aan de spiegel... :confused:

Willi koopt ook wel eens bedrijven op, in Eupen hebben ze ook een bedrijf. Wij halen en brengen wel eens wat bij het Betz depot in Passau, ze hebben daar een schip waar de trailers op verscheept worden. Kun je vanaf de autobaan zien.

Soms stallen wij onze trucks met kerst of oud/nieuw bij Betz in Passau, het is een beveiligd terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Willy Betz heeft ook een filiaal in Nederland, in Barendrecht. Men heeft immers destijds Stuij en de Man transport ingelijfd, die reden veel met containers.

Het verschijnsel buitenlandse transporteurs met Nederlands gekentekende trailers is simpel: In Nederland hoef je geen belasting (motorrijtuigenbelasting) te betalen voor een aanhanger of een trailer.Ook is de APK in vergelijking met de in het buitenland gebruikelijke keuringen vrij simpel, en heeft men weinig administratie bij te houden als het op aanhangers en opleggers neer komt. Hierdoor is het interessant om als buitenlander een Nederlandse trailer of aanhanger aan te schaffen. (kijk maar bij die grote transporteurs die uitvlaggen, de meeste trailers /aanhangers zijn Nederlands gekentekend).

Wat denken jullie eigenlijk van Luxemburg? Daar zijn ook een aantal grote Nederlandse en Deense transporteurs aktief die rijden met Luxemburgse kentekens. Dit is ook oneerlijke concurrentie!!! In Luxemburg zijn de lonen lager, de auto’s en trailer goedkoper, de apk’s nog eenvoudiger als in Nederland en men kent er geen IVW (rijksverkeersinspectie). Ik hoor daar echter niemand over of komt dat omdat dat al jaren gebruikelijk is en het van binnen de Benelux is???

Goed voorbeeld is Fixemer (Duitse transporteur): Luxemburgse trekkers, Nederlandse trailers, Duitse planning, en Bulgaarse of Georgische chauffeurs, das even rekenen maar vast WINST! Barf

Met betrekking tot het boekje “succesvol uitvlaggen” kan ik maar een ding zeggen: Het succes van de onderneming en het Nederlandse vervoer is mede te danken aan de chauffeurs onderweg. Zolang deze gemotiveerd blijven en niet al te neerslachtig over komen zal het allemaal niet zo’n vaart lopen

Ik stond afgelopen week in F71 (vlak bij Chalon) staal te laden: 5 adressen, 9 collie (coils) 25.400 KG. Voor mij stond een Moldaviër te laden 5 collie voor 1 adres in Zweden (voor de zelfde opdrachtgever) hij was binnen 10 minuten geladen en weer de hal uit. Hierna mocht ik laden. Na even met de kraanmachinist te hebben overlegd en hem duidelijk gemaakt te hebben wat waar moest staan gingen wij aan de slag. Precies 1 uur en 20 minuten later was ik geladen en was ik 18 spanbanden en 36 onderleg rubber matten verder. (en na het nodige timmer en spijker werk)

Alle goederen stonden zo geladen dat ik bij het lossen van een deel partij de aslasten niet te veel zou overschrijden. Aangezien ik voldoende rubbermatten had en alles goed vast had gezet was ik tevreden en liep ik naar de receptie om de papieren op te halen. Tot mijn verbazing stond de Moldaviër er nog mooi te wachten. Meneer had geen CMT en of hij er van mij even een krijgen kon (en ja dat kon). Ik vroeg hem hoe hij het vast had gezet…. Heel rustig zei hij “FUNF spangurt, ist nix problem” hij had er ook niet meer bij zich, en de lading stond immers vast….. Meneer had schijnbaar nog geen ervaring met de BAG. Polizei in Duitsland en de Polis in zweden.

Tel even mee: 5 collie van 200cm L x 100cm B x 120cm.H. Allemaal in het midden geladen en de 1e ongeveer 3 meter van het kopschot af, dan de overige 5 strak aan elkaar geladen en vast met 5 spanbanden, en geen rubber matten er onder……. (spanbanden over de coils heen). Daar hoef ik niet veel voor te rekenen maar: “het kan goed gaan”???? Maar hard remmen zou ik hem niet aanraden…

Ik heb dit doorgegeven aan de opdrachtgever en ze zeiden: Tja dat doen die mensen altijd zo. Daarom heb jij ook die 5 adressen geladen, als hun dat moeten doen komt het niet goed… (die 5 adressen brengen ook meer op). Hoe meer van dergelijke stunts deze mensen uithalen, des te sneller prijzen zij zich uit de markt. Een opdrachtgever kan vertragingen of transportschades niet blijven verkopen aan klanten, dan zoeken ze wel een andere vervoerder.

Onze opdrachtgevers vragen specifiek naar Nederlandse chauffeurs, en zijn zich bewust van hun vakmanschap, ervaringen, stabiliteit en inzet… En daar mee kunnen wij het niveau op pijl houden. :tu:

www.marklampe.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr
Willy Betz heeft ook een filiaal in Nederland, in Barendrecht. Men heeft immers destijds Stuij en de Man transport ingelijfd, die reden veel met containers.

Het verschijnsel buitenlandse transporteurs met Nederlands gekentekende trailers is simpel: In Nederland hoef je geen belasting (motorrijtuigenbelasting) te betalen voor een aanhanger of een trailer.Ook is de APK in vergelijking met de in het buitenland gebruikelijke keuringen vrij simpel, en heeft men weinig administratie bij te houden als het op aanhangers en opleggers neer komt. Hierdoor is het interessant om als buitenlander een Nederlandse trailer of aanhanger aan te schaffen. (kijk maar bij die grote transporteurs die uitvlaggen, de meeste trailers /aanhangers zijn Nederlands gekentekend).

Wat denken jullie eigenlijk van Luxemburg? Daar zijn ook een aantal grote Nederlandse en Deense transporteurs aktief die rijden met Luxemburgse kentekens. Dit is ook oneerlijke concurrentie!!! In Luxemburg zijn de lonen lager, de auto’s en trailer goedkoper, de apk’s nog eenvoudiger als in Nederland en men kent er geen IVW (rijksverkeersinspectie). Ik hoor daar echter niemand over of komt dat omdat dat al jaren gebruikelijk is en het van binnen de Benelux is???

Goed voorbeeld is Fixemer (Duitse transporteur): Luxemburgse trekkers, Nederlandse trailers, Duitse planning, en Bulgaarse of Georgische chauffeurs, das even rekenen maar vast WINST! Barf

Met betrekking tot het boekje “succesvol uitvlaggen” kan ik maar een ding zeggen: Het succes van de onderneming en het Nederlandse vervoer is mede te danken aan de chauffeurs onderweg. Zolang deze gemotiveerd blijven en niet al te neerslachtig over komen zal het allemaal niet zo’n vaart lopen

Ik stond afgelopen week in F71 (vlak bij Chalon) staal te laden: 5 adressen, 9 collie (coils) 25.400 KG. Voor mij stond een Moldaviër te laden 5 collie voor 1 adres in Zweden (voor de zelfde opdrachtgever) hij was binnen 10 minuten geladen en weer de hal uit. Hierna mocht ik laden. Na even met de kraanmachinist te hebben overlegd en hem duidelijk gemaakt te hebben wat waar moest staan gingen wij aan de slag. Precies 1 uur en 20 minuten later was ik geladen en was ik 18 spanbanden en 36 onderleg rubber matten verder. (en na het nodige timmer en spijker werk)

Alle goederen stonden zo geladen dat ik bij het lossen van een deel partij de aslasten niet te veel zou overschrijden. Aangezien ik voldoende rubbermatten had en alles goed vast had gezet was ik tevreden en liep ik naar de receptie om de papieren op te halen. Tot mijn verbazing stond de Moldaviër er nog mooi te wachten. Meneer had geen CMT en of hij er van mij even een krijgen kon (en ja dat kon). Ik vroeg hem hoe hij het vast had gezet…. Heel rustig zei hij “FUNF spangurt, ist nix problem” hij had er ook niet meer bij zich, en de lading stond immers vast….. Meneer had schijnbaar nog geen ervaring met de BAG. Polizei in Duitsland en de Polis in zweden.

Tel even mee: 5 collie van 200cm L x 100cm B x 120cm.H. Allemaal in het midden geladen en de 1e ongeveer 3 meter van het kopschot af, dan de overige 5 strak aan elkaar geladen en vast met 5 spanbanden, en geen rubber matten er onder……. (spanbanden over de coils heen). Daar hoef ik niet veel voor te rekenen maar: “het kan goed gaan”???? Maar hard remmen zou ik hem niet aanraden…

Ik heb dit doorgegeven aan de opdrachtgever en ze zeiden: Tja dat doen die mensen altijd zo. Daarom heb jij ook die 5 adressen geladen, als hun dat moeten doen komt het niet goed… (die 5 adressen brengen ook meer op). Hoe meer van dergelijke stunts deze mensen uithalen, des te sneller prijzen zij zich uit de markt. Een opdrachtgever kan vertragingen of transportschades niet blijven verkopen aan klanten, dan zoeken ze wel een andere vervoerder.

Onze opdrachtgevers vragen specifiek naar Nederlandse chauffeurs, en zijn zich bewust van hun vakmanschap, ervaringen, stabiliteit en inzet… En daar mee kunnen wij het niveau op pijl houden. :tu:

www.marklampe.nl

Dat van die Luxemburgse kentekens was me al eerder opgevallen, en als je het eenmaal weet ga je er onderweg nog veel meer op zitten letten.

Andreas Andresen heeft zo ook tientallen trekkers op L kenteken en de Franse www.norbert-dentressangle.com heeft ook honderden trucks in Luxemburg laten registreren.

Het is wel een feit dat de oost-Europese chauffeurs de makkelijke klussen krijgen, ik heb het gezien bij 2 oost-Europese trucks van vdVlist, normaal zie je die hier niet maar als er een niet te moeilijke vracht is naar bijvoorbeeld Zeebrugge dan kan het opeens wel. Een paar meter uitgeschoven, niet te breed(liever helemaal niet breed) en met 2 man op de wagen.

Als het bij ons ooit gaat gebeuren(wat ik eigenlijk niet hoop) dan mogen ze wat mij betreft ook met 4,5e meter breed naar zuid-Spanje en niet de kantjes er vanaf lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Fixemer heeft volgens mij nix met Betz te maken, het zijn eerder concurenten. Een paar jaar geleden heeft Fixemer een aantal nieuwe opleggers besteld maar niet afgenomen. Deze trailers zijn hierna afgenomen door Betz, die daardoor een tijdje in de fixemer kleuren heeft gereden. Hierdoor is nog al wat verwarring ontstaan bij de klanten en opdrachtgevers. Vrij snel hiernaa heeft Betz de trailers van eigen huisstijl voorzien.

Over Betz en Fixemer staan regelmatig artikelen in het Duitse blad "trucker", hier uit heb ik deze informatie dan ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kuijken? vervreemd mij. Afgelopen week nog met twee chauffeurs van hen opgereden. Waren gewoon nederlandes en hadden allebei redelijk jonge auto's (DAF XF) in de nieuwe huis stijl van Kuijken. Ook kom ik regelmatig een oudere MAN F2000 combinatie tegen. Zit ook gewoon een Nederlandse chauffeur op. (en deze mannen waren wel te spreken over hun werk en werkgever).

Ik zelf heb nog geen Franse of buitenlandse chauffeurs van Kuijken in Frankrijk (of onderweg) gesproken...

Wel sprak ik afgelopen week een Belgische chauffeur (uit Luik, dus Waloonier) die bij Meeus in Bergen op Zoom werkte. Hij vertelde dat er een behoorlijk aantal Belgische chauffeurs (door eerder bedrijfsbeeindigingen ed.) op de Nederlandse markt solliciteerden, en ook werden aan genomen.

Weleenswaar tegen Belgische vergoedingen. Wat is hier mee aan de hand??? Volgens mijn informatie zijn de vergoedingen en salarissen in Beldgie toch ook lager als in Nederland,. Dit is dus ook directe concurentie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst zei iemand dat Betz geen kantoor in Nederland had? Of zo iets dergelijks? Ik heb wel een trailer van hun gezien op hollands kenteken, met een voormalig oostblokker ervoor.

Zaterdag zag ik er zo verschillende rijden.... trailer Nederland, trekker Polen, enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr
De dag en tijd dat dit bovenstaande berciht geplaatst is waren er bij KLG nog maar 4 niet nederlandse chauffeurs in dienst, en dit zijn fransmannen. Er is idd één oostblokker geweest via een uitzendbureau maar die is toch al weer een maand niet meer aan de slag.

Goed lezen Ruud. 1e regel onderaan. Er staat óf...

Dat er in de toekomst mischien ook wagens en personeel op díe vestiging gezet worden is een ander verhaal.

3 opties heb ik vermeld in het 1e bericht.

Voor Kuijken geld optie 1.

Het staat er toch echt:

www.klgeurope.com/nl/nieuws.htm

Naar alle waarschijnlijkheid zullen ze bij de Roemeense vestiging dan Roemeense transportbedrijven inhuren om dat gebied te bedienen, omdat Nederlandse chauffeurs nou eenmaal te duur zijn.

Ik schat Kuijken hoog in dus ga er niet vanuit dat ze in de toekomst Roemeense trucks vanuit Eersel naar Frankrijk laten rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr
Klopt dat ze daar een vestiging hebben ja.

Maar zoals ik het bericht opvat gaat het over bedrijven die vestigingen in het oostblok hebben en chauffeurs uit die landen hebben ten koste van de Nederlandse chauffeur, en dat is dus niet het geval.

Dan lees je niet goed en je gaat dingen denken die er niet staan.

Ik heb het over succesvol uitvlaggen.

En dat is Kuijken dan goed gelukt als ik het nieuwsbericht op de site mag geloven.

Dus wat mij betreft mag Kuijken weer terug in de lijst.

www.verkeerenwaterstaat.nl/cgi-bin/nieuws/vwn_p.pl?arch_srcID=3169&id=3

klik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er mee te maken gehad, dat was bij die firma in utrecht, maar ook recent. Bij een firma waar wij voor rijden,werken polen. En ik zat laatst te praten met peter, een jonge vader, die hier 60 uur in de week werk voor 1100 euro in de maand. Hij zei over zijn baas, toen die baas pas begon,met zijn uitzendbureau,had hij een oude auto,en een krot van een caravan, maar tegenwoordig, heeft ie 100 polen voor hem werken, en rijdt ie in een grote mercedes, en woont ie in een villa. Dit vedient hij over de rug van zijn werknemers... Peter heeft een vrouw en zoon in polen wonen. Peter gaat binnenkort terug naar polen om daar te gaan werken, want in polen is hetzelfde aan de hand, daar werken ook veel buitenlanders, het is een omgekeerdewereld, bazen die rijk worden,over de rug van hun personeel. In utrecht reden ze ook voor 1200 euro, zes ,zeven weken van huis af... Maar inderdaad taunus zijn er nog meer mensen met eigen ervaringen op dit gebied, of kijken we allemaal van afstand ertegen aan....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik persoonlijk heb er ook mee te maken gehad en inderdaad het klopt wat alex zegt...

Die mannen rijden zich het schompes voor wat wij hier een hongerloontje noemen voor ons werk ...

Ik heb namelijk luchtvracht gereden en stond toen op een parkeerplaats in london ( te horseshoe ) bij heathtrow daar kregen wij de rest van onze info kwa vracht richting nederland of belgie of frankrijk ...

En die jongens waren in totaal al 8 weken onderweg en zouden eigenlijk dat weekend naar polen mogen gaan ... Maar ja ze stonden in Engeland dus konden niet naar huis zouden en moesten eerst een rit terug doen ...

Want ze zaten met 2 man op de auto en maar klagen ....

Mijn visie is gewoon dit houd ook niet lang stand omdat die mannen krijgen ook te horen wat wij verdienen en dat willen zij ook althans wat er in de buurt komt .....

Ik heb er veel zien gaan en nog meer zien komen maar wat doe je er aan ..

Mvg -=Marcel=-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr

Het kan ook anders.

Het bedrijf waar ik werk heeft in 2004 de firma 'Holleman' uit Breda overgenomen.

Vroeger had Holleman ook een kantoor in Spanje, dit was al geprivatiseerd voor de overname.

Ten tijde van de overname had Holleman ook een vestiging in Roemenië, in Boekarest, toch is dit bedrijf afgestoten, het bestaat nog wel, maar nu als zelfstandig bedrijf.

www.holleman.ro

galerie3.jpg

Of dit een verstandige beslissing was zou ik niet kunnen zeggen, maar volgens sommige van mijn collega's hadden we dit bedrijf moeten behouden vanwege de vergunningen voor retourlading...

In die landen geld nog steeds; wij helpen jou aan vergunningen voor lading, jij helpt ons met werkgelegenheid.

Dus met andere woorden, je moet daar een bedrijf opzetten. Rijden we nu vol naar het oostblok, is het maar de vraag of en waar we een retourlading kunnen krijgen. Rijden we nu vanuit Spanje naar Hongarije om daar te lossen, en moeten we ergens in het Ruhrgebied pas weer laden, dan verspeel je alle winst van de opgaande rit weer.

Dit is mijns inziens de reden dat vdVlist in diverse oostbloklanden steunpunten en kantoren heeft opgezet.

In het geval van vdVlist kun je zo een wagen dubbelbemand laten rijden, waar een Hollander het solo moet doen, en nog word er winst gemaakt op die dubbelbemande auto.

Werk jij bij een bedrijf met een of meerdere vestigingen in het oostblok, met oost-Euopese chauffeurs, dan ga ik er vanuit dat er in zo'n bedrijf vele malen meer winst word gedraaid dan in een bedrijf wat hetzelfde werk doet met 100% Nederlanders.

Winst over de ruggen van oost-Europese collega's.

Dit zijn de bedrijven waar Karla Peijs het over heeft en zoals ze de toekomst graag ziet voor het Nederlandse transportwezen, zie de link.

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/cgi-bin/nieuws/vwn_p.pl?arch_srcID=3169&id=3

Dat er in sommige bedrijven Nederlanders worden weggepest daar weet de minister niks van, dat zal iemand haar toch moeten gaan uitleggen, ministers weten totaal niet wat er leeft onder werknemers.

Niet iedereen is overgevlogen naar oost-Europa, hierbij een link van Rynart Trading uit Moerdijk, klik op "Historie".

http://rynart-trading.com/

rynarttradingvolvo1ln.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie

klopt wat je zegt mark, de meeste chauffeurs bij kuijken zijn nederlanders, heb er de laatste tijd nogal veel gesproken en die jongens zijn niet ontevreden. ik sprak er zelfs 1 die kwam bij de rooi weg en die jongen was uitermate tevreden,

gr, frank

p.s, de enige buitenlander die je hebt is een almeloër. hahahahahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr
wil bij de firma reining toch even wat opmerken.

reining had al lang voordat de grenzen opengingen een firma in hongarije.

dat deze op het moment groter geworden is,is een feit.

werk zelf bij deze firma,en moet zeggen dat ik er persoonlijk geen hinder van ondervindt.

ik zie die gasten zelden,tot nooit.

ze zitten niet in mijn werk,heb nog steeds een vaste auto(1.5jaar oud).

we hebben geen polen in dienst(doen ze ook niet).

ook qua waardering,betaling,en andere sociale zaken,heb ik niets te klagen.

ben absoluut geen wit-voetje halen figuur,maar dit mag ook gezegdt worden.

kijk,ik ben ook niet blij met al die nwe.eu-landen,maar als het zo blijft gaan,vindt ik het best.

en qua kwaliteit,pakt mijn baas toch de hollanders,want het is ook bij ons het zelfde verhaal;op tijd rijden,kunnen ze niet!!!:D :D

Wil ook bij de firma Reining nog even wat opmerken:

op een ander niet nader te noemen forum lees ik over de containertak van een groot bedrijf wat een pendeldienst onderhoud tussen de Heineken brouwerij in Zoeterwoude en de containerhavens van Rotterdam.

Geruchten gaan nu dat men daar de meeste Hollanders heeft vervangen voor Polen, middels een uitzendburo.

Nu ben ik niet zo bekend in de containerwereld maar toch moest ik zomaar denken aan Reining.

Of heb ik het nu mis jebe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

« »

» Oostenrijk: massale uitvlagging

Uit een studie van het IWS, een instituut voor economische studies, blijkt dat de Oostenrijkse transporteurs momenteel hun voertuigen massaal uitvlaggen.

De studie zegt dat één van de twee voertuigen in het buitenland zou zijn ingeschreven. Die massale uitvlagging zou voor het land een verlies van 330 miljoen euro betekenen.

Bron: De Lloyd

Dit is mede mogelijk gemaakt door de EU:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast Peterrr
ik weet het echt niet,dat is een aparte tak van reining.

maar daar rijden nog verschillende andere bedrijven met die dozen.

ben er vandeweek nog geweest en toen nog met een hollander gepraat.

die heeft er niets over gezegt,ook niets in de wandelgangen van gehoord.

maar als het zo is,dan is het waardeloos.

zal wel eens een balletje opgooien.

dan laat ik het weten

we wachten rustig af jebe, sinds 13-4-06 al diverse volumecombi's met vreemde kentekens van Reining gezien... En Nederlandse(???) Reining-chauffeurs die een weekend overstaan bij wegrestaurants in NL, is geen probleem, lijkt wel een trend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr
Moet je is een keertje in het weekend wat rondkijken op parkeerplaatsen....alleen witte nummerborden.....en daar zitten ook veel uitvlaggers bij...

In Antwerpen zie je ook veel Nederlandse bedrijven een weekend overstaan, veel oranje trucks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden