Spring naar bijdragen

Ik koop ook één...maar welke ?


Hendrik

Recommended Posts

  • Forumlid

Inmiddels zijn we al weer een mooi poosje verder en menig collega zal inmiddels zo'n camera hebben aangeschaft .

Zelf lijkt het mij ook wel wat , want in dat gebied waar ik rondtoer gebeurd bijna elke dag wel iets ;)

Maar nu zie ik eigenlijk door de bomen de camera niet meer, er is zo verschrikkelijk veel keus

Mijn budget zal ongeveer rond de €100,00 liggen en waar als ie dan vandaan moet komen zal mij een zorg zijn

Daarom vraag ik jullie ervaringen (goede en slechte) ....hier ik heb meer vertrouwen in omdat elke fabrikant zegt dat die van hem de beste is :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Mijn budget zal ongeveer rond de €100,00 liggen en waar als ie dan vandaan moet komen zal mij een zorg zijn

Daarom vraag ik jullie ervaringen (goede en slechte) ....hier ik heb meer vertrouwen in omdat elke fabrikant zegt dat die van hem de beste is :p

Ik heb er 3 jaar geleden eentje aangekocht van €69,00 deze heb ik 6 maand in gebruik gehad , liep vanalles mis mee en beeldkwaliteit ging per maand achteruit .

Diegene die ik nu heb valt niet in je budget €149,00 , deze heeft ook af en toe eens een floppertje , de datum die plots terug fabrieksmode staat , af en toe heeft hij de melding No Card terwijl ik de secondenteller van opname wel zie bijtellen .

In het begin versprong de GPS bij weergave op de CPU van Brussel , naar Frankrijk en waren mijn ritstaten waardeloos , dit is ondertussen verholpen mits een status update van de applicatie software .

Raadpleeg de sponser en hoor eens wat hij je kan aanbieden voor je budget , als je een goede SD card wil ben je ook al vlug 2 tientjes kwijt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat SD kaartje komt uit Duutsland daar zijn ze behoorlijk goedkoper dus in feite ga ik voor "standaard" versie

Wel moet de camera ook 's nachts redelijk beeld kunnen leveren , gps zal mooi zijn maar dat zal er dan financieel wel verder inhakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

iedergeval 1tje met 1080 pixels (of hoe dat ook heet)

krijg je veel scherper beelden dan 720

en een knappe class 10 sd card ,hoeveel gb maakt niet uit net hoelang je wil opnemen voor ie overschrijft.

(bv 8 gb is vrij goedkoop maar gaat bv maar een 1.30 uur op, maar als je er dan 3 heb kan je als er wat is gebeurt even wisselen)

ik heb deze bij de sponsor vandaan, bevalt goed

Lucas Dashcam - InCarVideo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

en een knappe class 10 sd card ,hoeveel gb maakt niet uit net hoelang je wil opnemen voor ie overschrijft.

(bv 8 gb is vrij goedkoop maar gaat bv maar een 1.30 uur op, maar als je er dan 3 heb kan je als er wat is gebeurt even wisselen)

Ik heb ( twee ) 16GB kaartjes en kan in de hoogste resolutie 4u03 minuten/card opnemen , zet ik de resolutie een trapje lager kan ik minder lang opnemen , door wat opzoekwerk zou dit komen omdat de card geformateerd word in clusters en op de hoogste resolutie worden de clusters goed gevuld op een lagere resolutie zitten er dan meer gaatjes in .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat je je niet blind moet staren op "nightvision" Hendrik. Dat gaat waarschijnlijk vies tegen vallen. Ik zelf heb ook een goedkoop cameraatje van rond de € 40.-- en een 32 Gb class 10 kaart. Maar in het donker zie je niets.

Je bent eigenlijk contstant in beweging en 6 of 8 van die ledjes moeten het beeld dan voor je verlichten, dat werkt niet. Als ik dat eerder had geweten dan had ik er eentjezonder nightvision gekocht.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ACTION, heeft een weekactie (27-10 t/m 2-11). met een "Auto Dashboard Camara", merk niet bekent. Deze heeft 2,5" LCD-scherm, is draaibaar en inklapbaar. HD opnamen, ingebouwde micrefoon, Ook opnemen in het donker. Een SD-kaart die nooit vol raakt door automatisch herhaalfunctie. Prijs €. 16,95. Ik weet niet wat het is, maar hier op dit forum word gepraat boven de €. 100. Maar goedkoop kan ook duurkoop zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ACTION, heeft een weekactie (27-10 t/m 2-11). met een "Auto Dashboard Camara", merk niet bekent. Deze heeft 2,5" LCD-scherm, is draaibaar en inklapbaar. HD opnamen, ingebouwde micrefoon, Ook opnemen in het donker. Een SD-kaart die nooit vol raakt door automatisch herhaalfunctie. Prijs €. 16,95. Ik weet niet wat het is, maar hier op dit forum word gepraat boven de €. 100. Maar goedkoop kan ook duurkoop zijn.

Klopt ik heb eerder zo'n goedkoop ding gehad ( gekocht bij Saturn in Groningen) en was echt waardeloos , weliswaar keurig het geld terug gekregen dus dik in orde maar ben er wel enigszins van afgeschrikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Eentje die ik kort na mijn aankoop hier al eens heb gezet .

http://youtu.be/Zjnj-Hzp2YQ

en eentje van vorige week , de camera loopt op een donkere parking , bovenaan ( +/- 70 meter ) rijden er voertuigen , nadien zet ik de lichten aan en sorry voor al wie in beeld is gekomen en in 360pixel gezet , niet in de full HD

http://www.youtube.com/watch?v=EIZaeGiIrmA&feature=share&list=UUqg1KjJQaEnyDfefLIRGfoA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

heb me bij conrad een mio mivue 358 besteld , overal lees ik goede recencies , en wanneer je op you tube de  dashcam in het kader tikt word je overspoeld met fijne reportages day and night

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hou er wel rekening mee dat in steeds meer landen een verbod op dashcams ingevoerd word, of reeds is. 

 

Dashcams verboden in Oostenrijk en Portugal

07 januari 2014 - Zowel in Oostenrijk en Luxemburg als in Portugal is het opnemen van beelden met dashboardcamera’s (dashcams) in de auto verboden.

dashcam-verboden-300-180.jpg

De boetes voor het gebruik van een dashcam zijn hoog: in Portugal kan het u 500 tot 2500 euro kosten en in Oostenrijk maar liefst 10.000 euro.

In Oostenrijk is het de Datenschutzkommission die deze regel heeft ingesteld en in Portugal is dat de Comissão Nacional de Protecção de Dados (CNPD). Deze commissies zijn tegenhangers van het Nederlandse CBP (College Bescherming PersoonsGegevens).

De regel staat niet in de wet. De commissies voor de bescherming van persoonsgegevens zijn echter bevoegd om boetes uit te delen. Elk Europees land heeft een dergelijke commissie voor de bescherming van de persoonsgegevens, zoals dat is voorgeschreven in de Europese Privacyrichtlijn 95/46/EG.

Bovenop de hoge boete kunnen mensen die zijn gefilmd door een dashcam in Oostenrijk en Portugal een flinke schadevergoeding eisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

↑↑↑↑

Je zult het ongetwijfeld ergens gelezen hebben corne want jij kunt meestal zaken wel onderbouwen. Maar toch vraag ik me af of de ideeën die ze daar in Portugal en Oostenrijk hebben over dashcams en persoonsgegevens standhouden als je uiteindelijk de zak laat voorkomen. Want een dashcam word over het algemeen gebruikt voor het filmen van het gedrag van het verkeer voor je om eventueel gebruikt te worden ingeval van een ongeval. Meer dan het vastleggen van kentekens en voertuig doe je er niet mee en je legt geen persoonsgegevens zoals naam, adres, woonplaats en geboortedatum vast. Kentekens en auto's kun je overal zien en ook overal mee vastleggen. Dus dan zouden ze ook telefoons met camerafunctie, fotocamera met film stand enzo moeten gaan verbieden want daar mee kun je exact hetzelfde vastleggen. Daarom denk ik ook niet dat als je het voorlaatkomen bij het Europees Hof uiteindelijk dat ze daar toch echt pech hebben. Dan wil ik ook dat ze die GoPro helmcamera's gaan verbieden want ik wil niet gefilmd worden door een of andere stoer kereltje of grietje als ik een berg af stuntel op mijn skies in Oostenrijk.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Maar toch vraag ik me af of de ideeën die ze daar in Portugal en Oostenrijk hebben over dashcams en persoonsgegevens standhouden als je uiteindelijk de zak laat voorkomen. 

 

Ik zou er niet mijn geld op zetten als ik jou was. Ik weet hier in Nederland ook een plaats waar het in de APV is opgenomen dat er niet gefilmd en gefotografeerd mag worden op openbare plaatsen als er geen toestemming is van de personen die eventueel in beeld kunnen komen. Daar zijn in het verleden al heel wat touristen mee op de koffie gekomen en nooit in het gelijk gesteld aangezien wettelijk de vrijheid bestaat om het te verbieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb nog ff wat zitten zoeken op internet.

Lees de volgende artikelen maar eens

http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/filmen-cameratoezicht/

http://blog.iusmentis.com/2013/02/28/de-legaliteit-van-dashcams/

Daar staan toch hele andere zaken,die lijkt mij algemener gelden dan een APV die elke gemeente in principe zelf bepaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden