[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Heeft het nog zin om vrachtwagen chauffeur te worden?


sate ayam

Vraag

  • Forumlid

als je midden veertig bent

geen ervaring hebt

en twee jaar geleden het C-rijbewijs heb gehaald ?

 

 

nog een paar vraagjes:

 

Is er zoiets als 'seizoenswerk' in deze bedrijfstak?

 

Ik bespeur dat het niet makkelijk is om in NL aan de bak te komen, maar ben niet vies om ergens anders in europa te beginnen. misschien heeft een forumlid suggesties of ideeen?

 

 

veel vragen maar daarom ben ik hier ook  

 

alvast bedankt 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wat denk je zelf?

- midden 40
- alleen C rijbewijs
- geen (of weinig) ervaring

Keiharde werkelijkheid ... ?
Je zou investeren in een droom ....  en je zou reuze veel geluk moeten hebben om nog ergens aan de slag te kunnen komen.


Er zitten nu zo'n 24.000 vrachtwagenchauffeurs werkeloos thuis, waarvan velen zeer ervaren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat denk je zelf?

- midden 40

- alleen C rijbewijs

- geen (of weinig) ervaring

Keiharde werkelijkheid ... ?

Je zou investeren in een droom ....  en je zou reuze veel geluk moeten hebben om nog ergens aan de slag te kunnen komen.

Er zitten nu zo'n 24.000 vrachtwagenchauffeurs werkeloos thuis, waarvan velen zeer ervaren.

 

helaas wel ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Is er zoiets als 'seizoenswerk' in deze bedrijfstak?

 

In de distributie is er (voldoende) bakwagen ( c ) werk.

 

Ook in de wegenbouw / grondverzet is er ook genoeg bakwagen werk. Met alleen je C rijbewijs mag je gewoon op een 10x8 zandwagen rijden die 50 ton weegt. (of meer :angel: )

 

Alleen nog "even" iemand vinden die werk heeft voor een "groentje".

 

En dat is niet negatief bedoeld. Er zijn heus nog wel werkgevers die het liefste zelf een chauffeur opleiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dit vraag ik me nu ook af

ik ben nu bezig met mijn c rijbewijs en daarna ce incl code 95

maar is er überhaupt ergens werk te vinden?

 

ik ben me rijbewijs aan het halen zodat ik uit de autobranche kan maar rooskleurig ziet het er niet uit als ik dit forum zo lees :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je met zware slangen wilt sjouwen en maar 25% van de dag rijd, weet ik wel een werkgever waar je zo kan beginnen in de omgeving van rotterdam

Jij doelt zeker op die tankreinigings/vacuums-trucks.

Of op dat bedrijf in Schiedam dat al 20 jaar tevergeefs personeel zoekt om grind op daken te blazen?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In de distributie is nog wel werk te vinden heb ik begrepen van chauffeurs die bij onze AH komen lossen. (oa. Simon Loos/Peter Appel) 

Als je ergens voor wilt gaan kom je er wel, het is alleen even doorzetten en niet te gauw opgeven na de zoveelste sollicitatie. Een kennis van mij wilde graag de zorg in als verpleegkundige in opleiding, maar moest concurreren met de grote overschot aan jongere studenten MBO/HBO en degenen die ontslagen zijn/worden in de ouderenzorg ivm bezuinigingen. Daarnaast zijn er te weinig BBL plaatsen. Na veel afwijzingen heeft hij (42 jaar) toch een BBL plaats weten te bemachtigen. MBO niveau want de HBO Verpleegkunde kent tegenwoordig een ''numerus fixus''. Maar als je iets graag wilt in dit geval op de vrachtwagen, moet je een groot doorzettingsvermogen hebben en overtuigingskracht dat ze juist jou moeten aannemen. Jezelf verkopen als het ware.. En welke kwaliteiten je biedt tegenover de kwantiteit van de concurrerende Polen e.a. Oostblokse dronkelappen..  

Waar een wil is is een weg  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^  Vergeet niet dat de zomervakantieperiode er weer aankomt.
Dan is er altijd meer vraag naar tijdelijke werknemers....

En vacatures online bij uitzendbureaus wil helemaal niet zeggen dat die banen er ook zijn.
In veel gevallen zelfs niet.


Er zijn zo'n 24000 chauffeurs zonder baan.   (oke, de getallen lopen uit een  ... zeg 20.000 voor het gemak)
@Martinski      De aanhouder wint lang niet altijd!



 

bewerkt door AngeliqueBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jij doelt zeker op die tankreinigings/vacuums-trucks.

Of op dat bedrijf in Schiedam dat al 20 jaar tevergeefs personeel zoekt om grind op daken te blazen? ;)

Dat laatste ja, meeloopdag gedraaid maar niet iets wat ik elke dag zou willen doen. :)

 

Persoonlijk denk ik dat je met CE meer kans maakt op werk dan met alleen C... we zullen het zien over ongeveer 3 a 4 maanden als ik CE op zak heb.

bewerkt door nnndoh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat denk je zelf?

- midden 40

- alleen C rijbewijs

- geen (of weinig) ervaring

Keiharde werkelijkheid ... ?

Je zou investeren in een droom ....  en je zou reuze veel geluk moeten hebben om nog ergens aan de slag te kunnen komen.

Er zitten nu zo'n 24.000 vrachtwagenchauffeurs werkeloos thuis, waarvan velen zeer ervaren.

 

Denk,dat dit verhaal niet helemaal op gaat.Denk,dat er best wel mogenlijkheden liggen voor deze persoon.Ikzelf ben 58 jaar..kwam ruim een week geleden zonder werk door een faillisement.Men zegd ook,dat je dan geen kans meer maakt,maar ik had de volgende dag al ..Trouwens,,werd er zelfs voor gebeld..Dus kansen zijn er wel hoor..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Het heeft zowiezo geen zin om in Friesland, Groningen, Drenthe of Limburg te zoeken.

In Zuid-Holland is soms wat te vinden, alhoewel je beslist niet te kieskeurig moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn advies: doe het op een andere manier dan anderen, lees hier en op andere fora hoe anderen het aanpakken, dan conclusies trekken en handelen.

Niets is onmogelijk het kan alleen heel lang duren voor je je doel bereikt, of misschien besluit je wel om maar een andere beroepsrichting in te slaan.

Ik zou kijken naar bijv. Bedrijven die werk hebben voor iemand die ook andere werkzaamheden hebben naast chauffeurswerk, dan doe je iig iets rijervaring op.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn advies: doe het op een andere manier dan anderen, lees hier en op andere fora hoe anderen het aanpakken, dan conclusies trekken en handelen.

Niets is onmogelijk het kan alleen heel lang duren voor je je doel bereikt, of misschien besluit je wel om maar een andere beroepsrichting in te slaan.

Ik zou kijken naar bijv. Bedrijven die werk hebben voor iemand die ook andere werkzaamheden hebben naast chauffeurswerk, dan doe je iig iets rijervaring op.

 

 

Hans

En daar is alles mee gezegd.

 

Als jij een doel voor ogen hebt moet je daar beslist voor gaan. Als je er een goed en gelukkig gevoel erbij krijgt om alleen al maar een vrachtwagen te zien/horen/ruiken dan zit het in je bloed. Natuurlijk vervloek je het een keer, het is wel zo dat het een manier van leven is. ( zo zie ik het in ieder geval )

 

Zoals eerder is aangegeven : je leeftijd en ervaring spelen ook een rol. E achter C is wel aantrekkelijker dus oriënteer je daar ook even op.

 

Hopend op positieve berichten van je sollicitaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden