[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Staking 7 april


Gast

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dat vindt ik een wijze uitspraak. Dat behoort niet tot mijn persoonlijkheid en zal toch de stap maar zetten.

Ik had wel begrepen van collega chauffeurs dat je lid moet zijn van de fnv en inderdaad melding moet maken van je actie.

Zodra ik thuis ben even opzoeken, of kunnen jullie een korte uitleg geven over het proces? Ik ben er onbekend mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Acties op 7 april. Gaan hieraan nog mensen meedoen?

 

http://cnv-vm.li/al3z95

 

Tien procent van de Nederlandse beroepsbevolking zit werkeloos thuis.

26 miljoen werkelozen in Europa.

En jullie gaan dan actie voeren voor 3 procent ?

 

Zorg dat de sociale lasten minder worden dan 3 procent erbij, dan neem van mij aan dat meer Nederlanders daar blijer van worden dan dat 1 groep 3 procent erbij krijgt.

Word hem al bij voorbaat niet, die 3 procent, maximaal 1,25 procent.

Oei, maar dan hebben we het sociaal akkoord ook nog..

Was onlangs toch nog gewijzigd geworden, schoorvoetend, maar de bonden konden niet anders ?

En dan nu zeggen: de maat is vol ?

Beantwoord mij dan eerst deze vraag waarom het sociaal akkoord achter de schermen veranderd is geworden vanuit de regering waarmee de bonden akkoord zijn gegaan en nu oproepen tot actie.

Had toen dan direct opgeroepen tot actie.

 

4000 man worden getroffen in de regio West-Brabant, Limburg was daarvoor de dupe, Groningen zit hier tussen in.

Ik begrijp echt niet meer wat de bond nu wil, dat wij een schamele 3 procent erbij krijgen, tegen welke prijs ?

 

Zullen die werkeloze chauffeurs in de regio Groningen en nu dus Brabant te springen om 3 procent erbij ?

Denk eerder dat deze liever een baan hebben, dan een virtuele 3 procent...

 

Dus NEE, ik zie hier het nut niet meer van in, totaal niet.

Dit is achter het net vissen met zulke acties...

Zulke acties moet je doen voordat iedereen werkeloos thuis zit.

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Zolang jullie medewerkers er zo over blijven denken en niks doen word het alleen maar achteruitgang. En wie lopen er lachend rond, juist de werkgevers en de politiek, want van geen enkele kant krijg je wat en aan de andere kant word alles duurder.

 

Peter, ik waardeer je echt als collega, ook als ex-collega, ook hier op het forum, maar welke oplossing zie jij dan ?

Hoe denk jij er dan over ?

Zelf verkas jij naar het eigen vervoer en deel je ons mede, blij dat ik van dit gezeik af ben, daar het eigen vervoer zijn eigen cao heeft.

Moet even de quote opzoeken als het nodig moet zijn.

 

Maar ondertussen zat ook jij toe te kijken aan de zijkant van de lijn omdat je geen werk vond.

Waar jij ook zeer verbolgen over was.

Maar wat als elke chauffeur nu kiest om zijn diensten aan te bieden in het eigen vervoer ?

Daar de banen niet meer voor het oprapen liggen ?

Daarnaast, onder welke bepalingen ga je werken in het eigen vervoer, ga je dan ook verplicht werken op de zondag of zaterdag, doordeweeks maar even naar huis gestuurd worden omdat de wet dit eist ?

Heb je nog wel wat te vertellen over hoe jij je leven indeelt ?

Je prive tijd ?

 

Sorry Peter, hier ben ik het met je oneens, in zijn geheel, de werkgevers, ongeacht of het nu in de ene tak van transport is of de andere, hun beginnen wel te bepalen wanneer wij vrij mogen hebben, hoe wij ons leven moeten indelen, hoe wij eens een keer thuis het vlees mogen snijden.

 

Daarnaast, je krijgt de groetjes van de oude meute hiero en we moeten ook maar weer eens een bakkie doen samen.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wijs is een dikke boom opzoeken en je daar achter verschuilen en wachten tot ander de kastanjes uit het vuur hebben gehaald, dan lekker genieten van de successen die hun behaald hebben  ;)

3%  krijgen Wat is iedereen weer blij

 

4% inleveren voor de belasting En de belasting weer heel blij

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee ik doe ook niet mee.Met die 3% schieten we niet zoveel mee op al helpen alle kleine beetjes natuurlijk wel.Verder vraag ik me af hoe het de bedrijven vergaat die nu al met moeite de zaak draaiende kunnen houden.Hebben straks de chauffeurs/loodspersoneel er 3% bij en dan krijgen ze na een maand of 2 te horen dat de deuren dicht blijven omdat de kosten te hoog zijn geworden.Kun je mooi aansluiten bij de 1230 man van Phillip Morris bij het UWV.In plaats van 3% erbij heb je ineens 20% minder.Wordt je daar nu zo gelukkig van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Oei...laat nu het CNV op dit forum actief zijn, en dan ook nog een topic die gaat over de SOOB, in hun eigen plekje hier..

En vervolgens vernemen wij, indien wij vragen hebben, dan mogen wij mailen...

 

:confused:  :(  :stom:

 

En dat alles voor aanstaande maandag... LOL

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ja, ik maak deze actie inderdaad belachelijk ja.

Vragen omtrent de SOOB worden hier gesteld, blijven onbeantwoord, of de standaard politieke correcte antwoorden worden daarop gegeven.

Dat tien procent van de beroepsbevolking thuis zit, waarvan dus ook een groot deel van de chauffeurs onder vallen, wat doen de bonden daarvoor ?

Dat de sociale zekerheid met grote stappen wegvalt ?

 

Moet ik dan zoiets als het CNV nog serieus nemen ?

 

Ik gaf al eerder aan, dat de bonden meer moeten doen voor werkbehoud en sociale zekerheid, i.p.v. die stomme kut 3 procent.

Steek die 3 procent in een gat waar nooit het zonlicht schijnt, ik zie graag mijn dochters opgroeien in een land met toekomst.

Want als ik de vraag gewoon stel, welke toekomst mijn 2 dochters hebben in dit land, geeft mij niemand daar een concreet antwoord op.

 

En daar heb ik wel keihard voor gewerkt.om te trachten hun een mooie toekomst te kunnen geven.

Maar daar heb ik nu zelfs al mijn twijfels over, of ik ze die nog kan bieden.

 

Lees de kolder nu eens zelf eens goed door, onder andere, meer opleidingsplaatsen moeten er komen.

Voor welke mensen dan ??

Er zitten opgeleide mensen thuis die niet hoeven opgeleid te worden.

Kan jij mij die onzin dan uitleggen ??

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

En dat is dus typisch een opmerking, van iemand dier zich hard maakt voor het wel en wee van de bond(en).

Ben je het niet eens met ons, zoek jij je heil toch maar elders ?

 

Nog even en de bonden roepen, willen jullie meer of minder tegenstanders van de bond...( misschien eens vragen hoe Wilders dat voor elkaar krijgt, aandacht met zulke opmerkingen )

 

Nog even en ik mag mijn paspoort ook nog inleveren...

 

En dan vinden de bonden en de kaderleden het gek dat de bonden weinig tot geen steun meer krijgen van de rest van Nederland.

Nu bedank ik me al helemaal voor de bond, vooral als er zulke eikels tussen zitten met zulke opmerkingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja maar zo hoort een discussie wel te gaan zonder elkaar voor rotte eieren uit te maken dan. Ben ook tegen de staking en dat ik ook zeer goed merken.mijn auto's hebben te alle tijden opdracht om blokkades of langzaam aan rijden acties te doorbreken.heeft totaal geen zin.ga lekker naar malieveld toe.zoals ik al eerder zei in 1 van de andere discussies, alle bonden en werkgevers organisaties opheffen en weer bij basis beginnen.wij als kleine ondernemers zijn daar al mee bezig om tln hiervan op de hoogte stellen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ja, ach, dan moeten wij en onze kinderen maar in Polen gaan wonen, schijnt dat de sprekers namens de bond dat het liefste zien.

Schijnt zelfs een goedbedoeld advies te zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zal het simpel houden zodat elke beroepschauffeur het begrijpt:

 

"Die 3% die krijgen jullie er bij! Niet voor lang denk ik, want de nederlandse transportondernemer KAN jullie in de huidige markt niet meer betalen en zal jullie dan ook onheroepelijk inruilen voor een oostblokker"

 

En begin nu niet te zeuren over zijn dikke auto of over het geld wat hij uitgeeft aan een V8 met accesoires...... Dat kost hem hooguit 0,20 p/km terwijl jij al gauw 0,35 p/km kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb veel respect voor jullie dat jullie maandag het werk neer leggen maar ik heb dan ook begrip voor de werkgevers dat ze nog meer Nederlanderse chauffeurs de laan uit sturen en moelanders in dienst nemen mischien is het eens beter om daar voor te gaan staken dat de Nederlandse chauffeur weer aan de bak komt inplaats van die 3%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Iedereen vergeet denk ik dat de aanstaande acties niet alleen over die 3% gaan maar ook over werkgelegenheid, berichtgevingen in de media hebben het alleen hier over maar op 15 maart is er bij de gezamenlijke bijeenkomsten (CNV, FNV, leden en niet-leden) besloten dat de acties niet alleen voor die 3% zijn maar zeker ook voor werkgelegenheid dus tegen verdringing.

Ook ik zou nooit alleen voor die 3% meedoen aan enige actie want de werkgever verhaalt dat toch niet op b.v. z'n vrachtprijzen maar kiest dan liever een goedkopere chauffeur met evt. de een of andere (schijn) constructie.

Voor mij zijn de aanstaande acties dus in eerste instantie voor werkgelegenheid en tegen verdringing en daarom doe ik dus wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden