[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gekantelde vrachtwagen A-16


Gast Valkje

Recommended Posts

Ik hoorde het nieuws op de radio, ten eerste is de chauffeur gelukkig niet gewond en er zijn geen overige slachtoffers gevallen, maar heb zo de foto`s eens bekeken, maar aan de bandensporen te zien lijkt het alsof de vrachtwagen in 1 klap naar rechts is gegaan, waardoor deze is gekanteld.

 

http://www.transport-online.nl/site/47035/vrachtwagen-op-a16-gekanteld-fotos/

 

post-7713-0-47972900-1398177157_thumb.pn

 

Volgens de live-beelden staat ie inmiddels alweer op zijn wielen en doet de berging wederom uitstekend hun werk.

 

http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_45

 

Ok, op het moment dat ik dit plaatste word hij net weggesleept.... :D

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch is het wel knap om die auto zo neer te leggen. Ondanks dat de wagen weg schijnt te zijn is het nog geen pretje om in de omliggende wijken te sturen.

Chauffeur mag van geluk spreken. Wagen licht niet lekker op de vangrail, had heel anders af kunnen lopen. Op foto 3 lijkt het erop.....

http://www.rijnmond.nl/nieuws/22-04-2014/gekantelde-vrachtwagen-op-afslag-a16-rotterdam-centrum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je de eerst foto kijkt zie je dat het uitgelopen product achter bij de auto ligt, verder zeg ik maar  :zegtniets:

 

Ik zeg nog wel iets :

De vrachtwagen was bijna leeg.

De chauffeur was op weg naar Barneveld om de laatste lading van de dag te lossen,

toen het bij de afrit Rotterdam-Centrum mis ging.

 

http://www.rijnmond.nl/nieuws/22-04-2014/chauffeur-vrachtwagen-begon-opeens-te-slingeren

 

En nú zeg ik niets meer :zegtniets::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Bijna leeg, rijdt bij Rotterdam, laatste adres in Barneveld. Aaaaaaah, het gaat zo slecht in NL... Zolang we groupage zo door Nederland rijden kan er nog veel veranderen... Wat zal z'n baas weer veel verdiend hebben op die laatste paar pallets. Of wat is de opdrachtgever een ongeloofloze oen dat ie teveel aan de transporteur betaald...

Had ik al aaaaaaahhhh gezegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Kooi aap achterop en misschien wat weinig contragewicht voor in, blijft link.Zeker met 3assen op de grond.

En dan "vol gas" de Brienenoordbrug af...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Denken jullie dat ie de afrit bijna had gemist, snel naar rechts ging en het gewicht achterop deed de rest?

Nee Ibo, hij moest naar Barneveld, dus in principe zou hij de afrit niet af hoeven. Ik blijf erbij, een combinatie van snelheid (brug naar beneden, dus hoge snelheid meestal), en de kooiaap (van al gouw 1000 kg) achterop met mogelijk verkeerde belading. Want zoals Ger al schreef "lekt" de vracht aan de achterkant, en niet bij het kopschot. Als je dan ook bog geen verzwaard kopschot hebt, dan hou je wel heel weinig schotel druk over..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

OK. Weet eerlijk gezegd niet waar de A16 is... wel, nu dus wel. Kijkte nooit naar weg nummers daar, er is geen logica. En waarom al die info in je hoofd proppen?

Geloof t of niet, weet nog steeds het kenteken van de geele truck niet.... :confused:  Rij er alweer 8 jaar mee.. :D  :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Wie weet moest die in de buurt van Barneveld wel terug laden Ik ben wel eens voor 1 doosje 80 km heen en weer terug gereden, moest weg en een koerier sturen was duurder.

Dat ik daar niet aan gedacht heb... hij moet er terugladen... :stom:

 

Dit is 97 km... Binnenlands transport, met je laatste klantje 97 km rijden om terug te laden... ook dat kan geen vetpot zijn... Dit is echt wel beter te plannen, maar lekker kop in het zand en denken dat het uit kan...

 

Ennuh, die koerier... ik was ff verder gaan shoppen, er zijn echt wel koeriers die dat ritje goedkoper doen dan jij met je wagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bijna leeg, rijdt bij Rotterdam, laatste adres in Barneveld. Aaaaaaah, het gaat zo slecht in NL... Zolang we groupage zo door Nederland rijden kan er nog veel veranderen... Wat zal z'n baas weer veel verdiend hebben op die laatste paar pallets. Of wat is de opdrachtgever een ongeloofloze oen dat ie teveel aan de transporteur betaald...Had ik al aaaaaaahhhh gezegd?

Hij komt uit Rotterdam en moet naar Apeldoorn......

Wat de opdrachtgever wil gebeurt.

Als eigenrijder zeg je er niks van kilometer is kilometer en adres is adres.

Ging gister 60 km rijden voor 1 doosje en nog eens 60 voor 3 doosjes en toen 100 km om me ahw op te halen. Ook nog 2 x de westerscheldetunnel door. Mag wat kosten, maar opdrachtgever wil dat wij het zelf brengen en daar betaald hij voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Je hebt gelijk, daar is niks aan te verdienen, ze hadden een extra auto naar Barneveld moeten sturen  ;)

 

Dit is ook echt een auto die geschikt is voor groupage  :bey:  er al ooit aan gedacht dat dit bedrijf in Apeldoorn zit en het zomaar kan zijn dat hij een lading op gepikt zou kunnen hebben in België eerste klant lossen Rotterdam, 2e klant Barneveld, leeg naar de zaak, ik zeg maar wat hoor, man wat kun jij dom lullen.

Het bericht kwam bij mij over dat die man zijn wagen aan het uitventen was... Die kerel rijdt rond met bigbags, ik kan me niet voorstellen dat er geen betere transportcombinaties te maken zijn. Maar dan moet men samen gaan werken, en dan wordt het lastig. Er is in NL een hoop te winnen door meer samen te werken, dan kunnen ze ook jouw 3% betalen, Ger...

 

Enne... dat dom lullen... die vergeet ik maar ff, ik verdien volgens mij wat meer respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oh, het was een Kip, kippie was gewoon moe en dan gaan ze liggen, zie ze elke dag liggen achterin mijn apentrots. :D :D :D :D

 

@Johannie, je begrijpt het transport niet helemaal denk ik, samenwerken gebeurt niet omdat dat klanten kan kosten, en dit soort werk met bigbags doet ook niet iedereen.

En 80 km heen en terug kan makkelijk uit hoor, als de opdrachtgever maar genoeg betaald, en een koerier exclusief 280 km laten rijden enkele reis is niet goedkoper dan 80 km zelf rijden, zeker als je daar in de hoek moet terug laden.

En je weet zeker dat het pakje aankomt, sterker nog in mijn werk daar ging ik met een citytrailer BMW dealers af om een enveloppe met een update DVD te brengen, dan zou een postzegel volgens mij wel goedkoper zijn, maar de opdrachtgever wil dat wij het persoonlijk brengen en een aftekenbon hadden, ook de folders brachten we, en meestal ging de helft rechtstreeks de container in. :stom: :stom: :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Oh, het was een Kip, kippie was gewoon moe en dan gaan ze liggen, zie ze elke dag liggen achterin mijn apentrots. :D :D :D :D

 

@Johannie, je begrijpt het transport niet helemaal denk ik, samenwerken gebeurt niet omdat dat klanten kan kosten, en dit soort werk met bigbags doet ook niet iedereen.

En 80 km heen en terug kan makkelijk uit hoor, als de opdrachtgever maar genoeg betaald, en een koerier exclusief 280 km laten rijden enkele reis is niet goedkoper dan 80 km zelf rijden, zeker als je daar in de hoek moet terug laden.

En je weet zeker dat het pakje aankomt, sterker nog in mijn werk daar ging ik met een citytrailer BMW dealers af om een enveloppe met een update DVD te brengen, dan zou een postzegel volgens mij wel goedkoper zijn, maar de opdrachtgever wil dat wij het persoonlijk brengen en een aftekenbon hadden, ook de folders brachten we, en meestal ging de helft rechtstreeks de container in. :stom: :stom: :stom:

ik begrijp idd niets van het transport. Ik roep maar wat.

 

Daarom schreef ik ook in de eerste post, dat de opdrachtgever een oen was dat hij het betaalde. Mijn punt was dat er in de totale keten teveel onnodige kosten gemaakt worden. Daar vond ik deze rit een mooi voorbeeld van...

 

Dat samenwerken klanten kan kosten... Kortzichtige gedachte, moet je dan niet samenwerken, of kijken hoe je alsnog kan samenwerken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zeg niet dat samenwerken kosten kan besparen dat zeker wel, maar bedrijf A heeft een klant en bedrijf B gaat er steeds laden, gaat de opdrachtgever eens kijken of bedrijf B het niet goedkoper kan doen dan A.

Er zijn ook voorbeelden dat het werkt, Tranmision bijvoorbeeld.

Maar waarom is de opdrachtgever een oen, hij heeft de opdracht gegeven om die troep van A naar B te brengen en betaald daar een prijs voor, dat het transport bedrijf dat via C D en E zal hem een worst zijn als het er maar op tijd is voor het afgesproken bedrag.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Ik zeg niet dat samenwerken kosten kan besparen dat zeker wel, maar bedrijf A heeft een klant en bedrijf B gaat er steeds laden, gaat de opdrachtgever eens kijken of bedrijf B het niet goedkoper kan doen dan A. Er zijn ook voorbeelden dat het werkt, Tranmision bijvoorbeeld. Maar waarom is de opdrachtgever een oen, hij heeft de opdracht gegeven om die troep van A naar B te brengen en betaald daar een prijs voor, dat het transport bedrijf dat via C D en E zal hem een worst zijn als het er maar op tijd is voor het afgesproken bedrag.

Die opdrachtgever, in jouw voorbeeld van die update-dvd's BMW. Die opdrachtgever betaald toch teveel. Omdat ze zeker willen weten dat men de DVD in handen krijgt. Ik denk dat er goedkopere manieren zijn. Maar diegene die het bij BMW moet regelen wordt ook gewoon betaald, en zolang hij het geld mag laten kosten, dan zal hij blijkbaar niet de meest goedkope manie zoeken. Daarom vind ik die opdrachtgever niet bijster slim. Men geeft meer geld uit dan nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is Ronald de Groot Transport uit Apeldoorn, is geen eigen rijder maar een bedrijf van 7 auto's. De chauffeur in kwestie (erik) vandaag nog gesproken.blijkbaar is 1 vd remmen of stuurkrans vd de oplegger vastgelopen.hij heeft met alle macht proberen om geen andere te raken en is daardoor zo terecht gekomen.erik heeft gelukkig niks en Rijdt vandaag gewoon weer. Oplegger was wel uitgerust met contra gewicht voorop en de onderhoud is altijd goed bij dit bedrijf.ze rijden bigbags, zakgoed en diversen groupage door benelux heen.dit ongeval is gebeurd met 70 km/per uur dus daar kan niemand wat van zeggen.vind het knap van erik dat ie hem zo gestuurd heeft dat er geen andere bij betrokken werden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die opdrachtgever, in jouw voorbeeld van die update-dvd's BMW. Die opdrachtgever betaald toch teveel. Omdat ze zeker willen weten dat men de DVD in handen krijgt. Ik denk dat er goedkopere manieren zijn. Maar diegene die het bij BMW moet regelen wordt ook gewoon betaald, en zolang hij het geld mag laten kosten, dan zal hij blijkbaar niet de meest goedkope manie zoeken. Daarom vind ik die opdrachtgever niet bijster slim. Men geeft meer geld uit dan nodig.

Zoals iedereen doet om zekerheden te krijgen, het gaat er om dat die DVD op tijd bij de dealer is, ongeacht de kosten, er staan vaak klanten op de afsprakenlijst waarvoor ze hem nodig hebben, kijk als men slim is en het goedkoop wil doen maakt men wel een download van de software die er op staat, garage brand hem even en je hebt het ook, maar men wil zekerheid dat het ook goed werkt.

 

En waarom moet alles zo goedkoop mogelijk, ik koop echt geen wasmachine/droger of dergelijke online of bij die grote Duitse toko van Metro, ik koop hem bij het kleine winkeltje om de hoek, waarom, ik krijg service en niet te horen als die stuk is, kom hem maar even langs brengen, en ja dat gebeurt met wasmachines, dat de klant maar moet zien hoe die van zolder af komt en bij de winkel word afgeleverd.

 

Dus ja, ik betaal ook teveel, maar krijg er wel wat voor terug, SERVICE als het noodzakelijk mocht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden