[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

waarom wij nóg minder en zij steeds méér??


turboRoodkapje

Vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast henk driehoek

Kijk, dat zijn berichten..... 4 procent over 2 jaar (dat dan weer wel). Die heb ik al vast in de pocket haha. Nu die 3 procent erbij van de truck (Shittt, dat is waar ook, daar heb ik ook weer met een andere CAO te maken)...... Nu maar even afwachten wat daar te halen is...

Feit is wel, dat de buschauffeurs minder concurrentie uit het buitenland hebben. Het uurloon licht ook hoger dan bij truck chauffeurs, daar aan tegen heb ik hele andere diensten

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Bas Ulft

En toch is het belangrijk om lid te zijn van de vakbond. Want je hebt er wel heel veel aan. Kan zo geen voorbeeld noemen, maar ze zijn wel heel goed voor de chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom toch steeds het geklaag over meer salaris?

Als je plezier in je werk heb is het toch goed, salaris was ook vantevoren bekend neem ik aan?

Minder uren maken , minder geld? Ok ben ik het mee eens.

Hoe komt het denk je? Chauffeurs die zo stoer waren om twee/drie dagen achter elkaar door te rijden.

het rozen olifant verhaal is u bekend? Dat zijn de boosdoeners van de vele en strengere controles.

Nog steeds meer willen verdienen? Dan raad ik je aan bij een goede werkgever te solliciteren, werk erbij te zoeken of wat anders te gaan doen.

Met alle goede bedoelingen bedoeld :)

bewerkt door Edonista
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Aja, ik kan wel iets noemen: ze hebben Van den Bosch tenminste aangepakt. En met resultaat!

Oh....wat was het resultaat dan?

Hooguit wat reputatieschade, maar dat is het dan ook wel.

Voorlopig rijdt men nog met Hongaren die niet comform cao verloont worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Het FNV is nog altijd in een juridische strijd verwikkeld.

Als Asscher nu eens opschiet met de wetgeving omtrent schijnconstructies, dan kan het weleens snel afgelopen zijn met de misselijkmakende praktijken van Van den Bosch.

fuck stropdas, love werkschoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Waarom toch steeds het geklaag over meer salaris?

Als je plezier in je werk heb is het toch goed, salaris was ook vantevoren bekend neem ik aan?

Minder uren maken , minder geld? Ok ben ik het mee eens.

Hoe komt het denk je? Chauffeurs die zo stoer waren om twee/drie dagen achter elkaar door te rijden.

het rozen olifant verhaal is u bekend? Dat zijn de boosdoeners van de vele en strengere controles.

Nog steeds meer willen verdienen? Dan raad ik je aan bij een goede werkgever te solliciteren, werk erbij te zoeken of wat anders te gaan doen.

Met alle goede bedoelingen bedoeld :)

Dus jij wil over een aantal jaren op een houtje bijten???

Alles word duurder, maar dat maakt niet uit, dat je straks geen nagel meer hebt om aan je kont te krabben, als je het maar naar je zin heb op het werk.:o:o:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus jij wil over een aantal jaren op een houtje bijten??? Alles word duurder, maar dat maakt niet uit, dat je straks geen nagel meer hebt om aan je kont te krabben, als je het maar naar je zin heb op het werk.:o:o:o

 hij is zelfs bereid om de helft van zijn loon terug te storten......

omdat die het zoooo.....naar zijn zin heeft.......LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ia allang gedaan, zag dat ik nummer 197 was in het stemlokaal waar ik heb gestemd, en druk dat het was, er waren 3 man binnen en deze zaten alle 3 achter het tafeltje te wachten om mij het stembiljet te overhandigen.

 

Maar PVV, dat nooit, hij noemt het wel vrijheid, maar zelfs in zijn partij heerst er een andere cultuur, weinig vrijheid, ja om op te stappen als je het niet mer geert eens bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik kwam niet eens tot stemmen....

 

ik ging het hokkie in.....zag daar een briefje hangen.....het hele hokje rood kleuren...

 

ging gelijk weer terug ....om meer potloden te halen..

 

toen ze vroegen waarvoor.....mocht gelijk gaan ...LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Maar PVV, dat nooit, hij noemt het wel vrijheid, maar zelfs in zijn partij heerst er een andere cultuur, weinig vrijheid, ja om op te stappen als je het niet mer geert eens bent.

 

Bij gemeenteraadsverkiezingen stem ik die in mijn woonplaats de partij die goed doet in mijn omgeving hier ter plaatse! Een lokale partij.!!

Bij provinciale verkiezingen stem ik op die partij die mijn inzien's goed doet voor Noord-Holland.!!

Bij landelijke verkiezingen stem ik blanco omdat ze hier alleen maar aan hun eigen pluche denken waarvoor ze alles aan elkaar vast liegen.!!

Bij €uropese verkiezingen zoals nu is er tenminste één groep die daar zo snel mogelijk een eind aan willen maken en dát valt bij mij zéér goed in de smaak.!!

Alleen zwaar klote dat die PVV nooit met een goeie oplossing is gekomen en daarom is het wel dat ik ze nu (voor de eerste keer) wel gestemd heb.!!

En ook al wordt de PVV de grootste NL vertegenwoordiging in de €U, het zal toch niet tot "dé" oplossing komen want daar is NL te klein voor maar ze maken de boel wél lekker wakker en wat verfrissend.!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

En toch is het belangrijk om lid te zijn van de vakbond. Want je hebt er wel heel veel aan. Kan zo geen voorbeeld noemen, maar ze zijn wel heel goed voor de chauffeur.

je bent aardig op dreef de laatste dagen om mensen uit hun tent te lokken he, met uw uitspraken........ :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Zie het als een proteststem dat ik nu PVV gestemd heb.!!

Voor de landelijke tweede kamer verkiezingen adviseer ik dringend om op de PartijvoordeDieren te stemmen.!!

en waarom dat dan??? Die hebben het al zo goed, ze krijgen gratis voedsel, en betalen nergens voor. Nee de dieren hebben onze steun echt niet nodig................. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Ik denk dat er even goed naar de datum van het nieuwsbericht gekeken moet worden.

Deze is van 01-09-2011

Dus die 4 procent erbij in het streekvervoer is alweer 3 jaar geleden.....

Dat is nu weer jammer zeg pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Snap best dat een loonsverhoging welkom is(nodig is ) , maar lost het uiteindelijk wat op , denk het uiteindelijk niet , sterker nog het wordt alleen maar minder , het is een cirkel , iedereen berekend door (enkele sectoren kunnen dat niet) en legt dat neer bij de consument , waardoor wij  qua land ons nog meer uit de markt gaan prijzen en dus meer werklozen of buitenlandse werknemers op gaan leveren, consumenten geen schilder of timmerman meer bellen maar de beunhaas omdat de aannemer te duur is en ga zo maar door  .

 

Mooi voorbeeld is de brandstof prijs , overheid dacht ook meer geld over te houden door meer btw erop te gooien , iedereen die het kan gaat nu in buitenland tanken en gaat ook de boodschappen even halen , resultaat ipv meer is het minder geworden en worden ned ondernemers getroffen , de overheid gaat dit niet toegeven maar toch .

 

Hoe het wel moet ? dat het bruto minder wordt en netto meer ? geen idee maar er is iets ooit fout gegaan , nu wordt alles onbetaalbaar , zorg , wonen enz en dat kan en mag niet de bedoeling zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mooi voorbeeld is de brandstof................Op zich en aardig verhaal, alleen nogal naif om te denken dat geen loonsverhoging een daling van de prijzen zal inzetten al zou het een leuk perspectief zijn, de realiteit word echter dat je loon automatisch nog minder gaat worden en dat lijkt me helemaal niet de bedoeling, standpunt van de werknemer, uiteraard denkt de werkgever daar anders over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De prijzen en lonen moeten omhoog om de simpele reden, zonder inflatie staat de economie stil. Deflatie is nog erger, dat betekend dat alles omlaag gaat. Dan wacht iedereen tot de volgende dag, wetende dat de prijs zakt. Maar een dag later zijn de vooruit zichten hetzelfde, en niemand koopt nog iets, behalve levens middelen.

 

Maar in Brussel is de interesse voor de eigen bevolking o komma nul, verwacht daar maar niks van.

 

Denk dat er toch ooit een echte nationaale staking moet komen, maar nu gunt de een het licht de ander nog niet.

 

Samen sta je sterk, een oud gezegde, maar o zo waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

maar om even terug te komen op de CAO in het streekvervoer waar een onderhandelingsresultaat is. Mijn dak aan beide bonden voor dit enigzins magere maar in deze tijden niet te versmaden resultaat. Ook het voorstel van het CNV om 60+ mensen op vrijwillige basis vier dagen te laten werken met 100% pensioensopbouw en slechts twee uur per week in te laten leveren is prima. Ik ben tevreden met het resultaat en ontzettend blij dat er niet gestaakt hoeft te worden. De bereidheid om te staken was nochtans erg groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden