[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tips klantenwerk Duitsland


albertvv

Vraag

  • Forumlid

Na mij hier een tijdje geleden te hebben voorgesteld heb ik nu mijn C-rijbewijs gehaald (E staat gepland). Ondanks dat er door diverse wordt aangegeven dat er geen werk is werd ik gebeld of ik deze week een paar dagen met een mentor op pad wil om dan vanaf volgende week volle weken (maandag t/m vrijdag) op Duitsland te rijden in bevoorrading van winkels. Heb direct ja gezegd, weet dat het een sprong in het diepe is maar wil me ook een beetje voorbereiden. Nu dus de vraag wie heeft er tips ( hoe algemeen ook) betreffende klantenwerk in Duitsland. Vooralsnog vertel ik nog niet welk werk het is tot ik overlegd heb met de werkgever. Als hij ermee akkoord gaat plaats ik een nieuw item in mijn verhalen

bewerkt door albertvv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

In het duits is het een teken van beleefdheid/respect als je een onbekende (of meerdere zoals een chef) met Sie aanspreekt. Niet gaan du 'en...

Als het vaste klanten zijn, probeer eens wat telefoonnummers van de magazijnen (warenanname) te krijgen. Soms heb je er wel tussen die ff langer blijven als je ze nog graag kwijt wil...

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet hoe goed jouw Duits is, maar wees niet te onzeker.

Ik heb vele duitse collega's en breng regelmatig wat tijd met ze door (in Duitsland en/of aan de telefoon), maar hun Nederlands is slechter dan jouw duits. En hierop heb ik nog geen uitzondering ontmoet in de afgelopen 17 jaar.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^

Voldaf, hier gooi je toch wat zaken door elkaar....

De laatste 2 zijn meer als gespreksonderwerp tijdens laden en lossen.

De eerste 4 zijn meer voor als de chef erbij komt staan. :ja:

 

Groet ron

 

PS er zijn in een duitse onderneming 2 belangrijke zaken om rekening mee te houden;

-Der Chef hat gesagt....

-Der Chef hat immer Recht....(auch wann er Scheiss Ahnung hat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Doe zelf ook multi stops. Wat ikzelf meestal doe, slaap bij de klant tegen het dock, ben je s'ochtens de eerste.

Je schrijft winkels, dan zit er vaak wel iets vlakbij waar je koffie of wat ontbijt kunt scoren, maar je eerste week zal je mentor je wel van alles vertellen.

 

Wat ook een goed idee is, je verteld alle duitsers dat je een hekel aan voldaf hebt..... :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ajax, gullit, van Basten, doen het altijd goed.

Geef soms een pak stroopwafels...doet wonderen.

Scheelt je soms een uur wachten.

Ein total betrunkener Fach- und Wissenschaftsredakteur wird mit einem Penisbruch ins Aachener Klinikum Krankenhaus eingeliefert. 

Der Arzt fragt entsetzt: 'Wie haben sie das denn fertiggebracht?'

Lallt der Betrunkene: 'Wenn ich den Scheisskerl erwische, der das nackte Weib auf die Mauer gemalt hat.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het voordeel van Duitsland te mogen rijden is:

 

Er word minimaal de eis gesteld dat elk personeelslid de Duitse taal machtig is.

Ongeacht welke nationaliteit je dus voor je hebt staan, ze verstaan en spreken Duits.

Dat is beter geregeld dan in Nederland.

( Dit met een dikke knipoog, daar ik laatst op een loods moest laden in Nederland, waar de berichtgeving wat werd omgeroepen in een voor mij onverstaanbare taal werd uitgesproken.)

Uit je vraag te begrijpen, kom je uit de grensregio, dus de taal zal niet zo moeilijk zijn.

Beleefdheid heb je van thuis uit meegekregen.

En de manier van laden en lossen, omgang met de klanten, is exact hetzelfde als waar je ook ter wereld komt.

Men is beleefd, men stelt zich correct op, merkt vanzelf bij welke klant men iets losser in de omgang kan zijn en bij wie niet.

 

Daarnaast krijg jij een mentor mee, kan je dus een beetje vergelijken met de adviezen die hij geeft, en die wij geven.

Maar de raad van je mentor is meer waard dan die van ons, daar die wel een verslag zou uitbrengen of jij bekwaam genoeg bent om dit werk zelfstandig te mogen doen.

 

Op het moment dat die uit je cabine is, kan je altijd nog je eigen plan trekken en onze raad opvolgen...

Laat in het midden of dat wijs is....

 

LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de reacties zover. Even wat rechtzetten op enkele reacties. De mentor chauffeur is maar 1 dag en dat is Nederlandwerk Enkel om hun systeem te leren en vervolgens zelfstandig de baan op in Duitsland. Ik kom niet uit de grensstreek (of regio Zwolle moet de grens zijn) maar mijn Duits is behalve roestig verder wel goed. Heb net na de val van het ijzeren gordijn 2 jaar in met name oost Duitsland gewerkt in de bouw. Maar dat is niet te vergelijken met dit werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hallo

je moet wel naar denken wat en hoe je het zegt .

ik stond een keer bij een klant voor het dock .

komt de polizei effe langs .

wat macht  du .

ik '' ich bin laden .

zat gelijk 14 dagen vast daar .

toen hadden ze in de gaten dat ze de verkeerde hadden .

dus kiek ut .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden