[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Groot rijbewijs.


Hetfun

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Er was een tijd dat je bij bedrijven in dienst kon komen bij wijze van stage, en dan op die manier je rijbewijs 'kreeg' voor een laag bedrag. Soms zelfs baangarantie er bij...

Maar helaas voor jou is die tijd voorbij: er lopen een paar chauffeurs teveel langs het hek mét rijbewijs etc. en zónder baan. De jongeren uit die club kan men zo inzetten zonder extra kosten.

 

Het enige wat je kunt doen is werken-sparen-nadenken of je het nog steeds wilt-zelf betaalde lessen volgen  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Soob fonds misschien? Daar schijnen nog wel wat miljoenen in te zitten.

Daar word nog maar 35% vergoed voor de werkgever. Ben momenteel werkzaam in de detailhandel, is een beetje lastig om mijn werkgever te vragen om mij om te laten scholen van beroep.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

als ik het goed begrijp wil jij zo goedkoop mogelijk je rijbewijs halen maar heb er niets voor over.

met deze instelling kun beter iets anders zoeken want heb je geen krakter als chauffeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als ik het goed begrijp wil jij zo goedkoop mogelijk je rijbewijs halen maar heb er niets voor over.

met deze instelling kun beter iets anders zoeken want heb je geen krakter als chauffeur

Als je echt chauffeur wilt worden dan investeer je in jezelf!!

Dus sparen of even geen andere luxe auto kopen of niet op vakantie.

Dan heb je ruggengraat en heb je de keuze bij wie of te rijden.

Vroeger deden we dat allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je echt chauffeur wilt worden dan investeer je in jezelf!!

Dus sparen of even geen andere luxe auto kopen of niet op vakantie.

Dan heb je ruggengraat en heb je de keuze bij wie of te rijden.

Vroeger deden we dat allemaal!

dit is zeker goed in jouw straatje.

als hij deze raad opvolgt mag hij bij jouw werken.

lekker goedkoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dit is zeker goed in jouw straatje.

als hij deze raad opvolgt mag hij bij jouw werken.

lekker goedkoop

Dat is onzin, ben ook VTL leerbedrijf maar als je zelf alles betaald moet je soms er wat voor laten.

Als een bedrijf je opleidt moet je meestal 3 of 5 jaar minimaal blijven werken daar of terugbetalen.

Maar de meeste willen niet investeren in hun zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat is onzin, ben ook VTL leerbedrijf maar als je zelf alles betaald moet je soms er wat voor laten.

Als een bedrijf je opleidt moet je meestal 3 of 5 jaar minimaal blijven werken daar of terugbetalen.

Maar de meeste willen niet investeren in hun zelf.

ik zou hem gelijk aan nemen heb de eerste vijf jaar een chauffeur

bewerkt door rik bos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Jij bent van de oudere generatie Rik, destijds kreeg toch niemand dat papiertje kado?

 

Zelf heb ik ook eerst gewerkt en vervolgens CDE en chauffeursdiploma betaald, destijds kostte me dat ca. 3500 Euro. IK moest en zou zonodig chauffeur worden!

Voor jezelf is het in zoverre een voordeel dat je schuldenvrij kunt beginnen, geen verplichtingen om ergens uren of jaren vol te moeten rijden bij wijze van betaling etc.

En voor 'n werkgever lijkt het me het beste bewijs van motivatie van een sollicitant; er zijn er al genoeg die als laatste redmiddel zich maar hebben laten omscholen tot chauffeur...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik wil niemand aanvallen maar het is toch van de zotte dat wij vroeger het roze briefje zelf moesten betalen.

dat zoals Arne zelf al aangeeft dat er bedrijven zijn die de junior chauffeur op die manier aan zich binden.

ik betaal alles maar dan moet je wel vijf jaar of soms langer bij mij werken werk je korter betaal mij een gedeelte terug.

hoe verleidelijk is het niet voor de jongeren die niet aan de bak komen.

de werkgever daartegen profiteert er op diverse manieren aan.

de werknemer gaat hiermee akkoord en tekent.

de werkgever doet gelijk een beroep op de Soob fonds en trek ook nog eens de BTW af.

hoe goedkoper wil je het hebben. 

bewerkt door rik bos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik wil niemand aanvallen maar het is toch van de zotte dat wij vroeger het roze briefje zelf moesten betalen.

dat zoals Arne zelf al aangeeft dat er bedrijven zijn die de junior chauffeur op die manier aan zich binden.

ik betaal alles maar dan moet je wel vijf jaar of soms langer bij mij werken werk je korter betaal mij een gedeelte terug.

hoe verleidelijk is het niet voor de jongeren die niet aan de bak komen.

de werkgever daartegen profiteert er op diverse manieren aan.

de werknemer gaat hiermee akkoord en tekent.

de werkgever doet gelijk een beroep op de Soob fonds en trek ook nog eens de BTW af.

hoe goedkoper wil je het hebben. 

Ik zie hier het probleem niet in....je opleiding wordt betaald en je hebt een baangarantie (na die 5 jaar heb je met de huidige regelgeving een contract voor onbepaalde tijd, of je rijbewijs voor niets).

Als jij bij de werkgever tussentijds weggaat, betaal jij een gedeelte terug (gestaffeld naar een clausule), maar als de werkgever jou ontslaat (niet verwijtbare reden), dan heb jij je papierwinkel voor niets.

 

Dit gebeurd ook gewoon in andere bedrijfstakken, niet alleen in transport.

Dit gebeurd ook als werknemers via scholing hogerop of een andere richting op willen. Ook werknemers die al jaren bij een werkgever werken....

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als ik het goed begrijp wil jij zo goedkoop mogelijk je rijbewijs halen maar heb er niets voor over.

met deze instelling kun beter iets anders zoeken want heb je geen krakter als chauffeur

Goedkoop is nooit verkeerd. Als ik vanaf nu al mijn zuurverdiende eurotjes opzij zou zetten zou ik met mijn 20e kunnen beginnen aan mijn rijbewijs. Mijn vraag was daarom ook of jullie nog andere optie's weten. Ik ben voor veel bereid om mijn CE te halen alleen als ik het via vtl doe ben ik op mijn 22 klaar.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik schreef al eerder dat ik niemand wil aanvallen.

maar een bedrijf die 2 uur bij jouw weg zit vind je te ver.

en je hebt een baan.

dus ik weet niet hoe het wil combineren maar het is het een of het ander.

ga op je 17 jaar eerst eens de arbeidsmarkt verkennen.

dan weet je wat er in deze wereld te vinden is.

denk er eens over na wat wil ik en heb daar alles voor over.

maar je hebt nog een lange weg te gaan.

en heel veel geld nodig.

maar ik ben wel trots dat je nog wil werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klop eens aan bij een huusvuilbelader als lader. Na een half jaar gaan vragen of je rijbewijs mag halen.

Kom je mooi op de bok.

Neef van mij kreeg na 3 week achter de vuilniswagen lopen al de vraag of ie rijbewijs niet wilde halen.

Zo ben ik 350 jaar gelee ook begonnen

En investeer in jezelf.

Onlangs mijn lzv papier behaald.

Heb ikzelf betaald, kan nu uit banen kiezen omdat ze me gewoon opbellen.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik schreef al eerder dat ik niemand wil aanvallen.

maar een bedrijf die 2 uur bij jouw weg zit vind je te ver.

en je hebt een baan.

 

 

Ik weet het niet hoor Rik maar in totaal een halve dag reistijd is wel erg veel van het goede.Zelfs voor iemand die "in zichzelf moet investeren" om zijn droom waar te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden