[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Loonsverhoging


Gast Valkje

Vraag

Nu heb ik even vlug berekend over het aanbod van de loonsverhoging.

 

Als ik dus 3 jaar verder ben dan krijg ik voor mijn overuur nog maar 115 procent uitbetaald.

Als ik zonder de chauffeurstoeslag de zaak doorbereken, dan lever ik als voorbeeld genomen op een werkweek van 40 uur en 8.75 overuur zegge en schrijven 1 euro in.

 

Berekening als volgt opgebouwd, basisbedrag 100 % verhoogt met 2%, dit bedrag nogmaals verhoogd met 2%, dat maal 40.

Dan i.p.v. 8,75 maal 130 %, dus 8.75 maal 115 %.

 

Dan hou ik dus echt 1 euro minder over onderaan de eindstreep.

 

Nu heb ik nog niet even het doorberekend als de chauffeurstoeslag van 1% en dan erna 2.25% erbij zit op het basisloon.

Als dan ook nog de zaterdagtoeslag ervoor moet wijken, zoals opgemerkt werd door Routier, is het dan misschien niet handiger om i.p.v. over loonsverhoging te spreken, nieuwe onderhandelingen gaan van start voor meer ruimte voor vrijwilligerswerk in de transport wereld ?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Stond onder de douche, kort nachtje gehad, maar in de berekenijg zit een klein foutje, daar ik de 130% heb genomen zonder die 2 maal 2% erbij.

Kort nachtje gehad met dank aan de fantastische logistieke planning van het KLM open..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Werknemers staan op het standpunt dat ze nu niet willen onderhandelen over de modernisering, dat zou pas aan de orde komen na het afsluiten van deze CAO. We praten nu alleen over een loonsverhoging van 3%, maatregelen tegen de verdringing en reparatie van het 3e jaar WW. Daar gaan deze onderhandelingen over.

Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als ze dit erdoor krijgen, dan lijkt het mij dat dan de beruchte 48-urige werkweek van mij dan gerust op mijn loonstrook mag staan.

Of zie ik dat verkeerd in de vlugheid

Ik zie namelijk dan liever over 192 uur basisloon dan die verhoging, dan een verhoging op wat nu 160 uur is, maar dan maar 115 % verdienen op je overuur.

Corrigeer me gerust als ik te kort door de bocht ga hier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zijn er eigenlijk nog meer voorbeelden van Cao onderhandelingen waar de hele sector in een klap word onthoofd?hebben een bijzonder mooi beroep mensen met een bijzonder droevig vooruitzicht

Lijkt wel of we continu gezocht moeten worden met allerlei rare regels en opdragingen voor een habbekrats

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nee Wesley....de transportsector is de ziekste arbeidssector die er is.

En TLN doet er wederom van alles aan om de laatste NL chauffeur de sector uit te treiteren.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast El Mas Loco

ik heb even een stukje pauze opgeofferd voor jullie en heb een exel tabel gemaakt. 

 

D5 TLN CAO per week afgeronde bedragen en er worden mogelijk andere berekeningen gemaakt zo als eerst de toeslag erbij en dan 2% verhoging oid.

 

attachicon.gif1.JPG

admins kunnen jullie deze bericht verwijderen aub foutje van mij  . :D

bewerkt door El Mas Loco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De eerste reacties over het schrappen van de zaterdag toeslag ook al gehoord:

De meeste reacties zijn ongeveer unaniem: Dan word er zaterdag`s dus niet meer gewerkt.

 

Want nu staat vermeld dat de werkweek loopt van maandag tot en met zaterdag, zie artikel 3, lid 12.

 

Dan is mijn suggestie dan om indien ze aan die toeslag voor de zaterdag gaan schaven, dat ze dan in de cao de werkweek moeten aanduiden van maandag tot vrijdag.

Dan is in elk geval het moeten werken op de zaterdag een geval, van wil je komen werken op de zaterdag.

 

p.s. ook leuke materie om eens door te lezen, wat nu eigenlijk een werkweek is en een werkdag via Wikipedia, vooral de werkdag die word aangeduid van maandag tot en met vrijdag... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het nadeel is Een werk week is 40 uur

 

En overuren mag je maken

 

En het kan op verschillende manieren verrekent worden De een in vrije dagen

 

De ander in uit betalen De ander op een rekening in Zwitserland En ga zo maar door

 

Ik liet het vroeger in de kroeg uit betalen

 

Heerlijk toch

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het nadeel is Een werk week is 40 uur

 

En overuren mag je maken

 

En het kan op verschillende manieren verrekent worden De een in vrije dagen

 

De ander in uit betalen De ander op een rekening in Zwitserland En ga zo maar door

 

Ik liet het vroeger in de kroeg uit betalen

 

Heerlijk toch

 

Huub

was u daar zelf ook bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu heb ik even vlug berekend over het aanbod van de loonsverhoging.

 

Als ik dus 3 jaar verder ben dan krijg ik voor mijn overuur nog maar 115 procent uitbetaald.

Als ik zonder de chauffeurstoeslag de zaak doorbereken, dan lever ik als voorbeeld genomen op een werkweek van 40 uur en 8.75 overuur zegge en schrijven 1 euro in.

 

Berekening als volgt opgebouwd, basisbedrag 100 % verhoogt met 2%, dit bedrag nogmaals verhoogd met 2%, dat maal 40.

Dan i.p.v. 8,75 maal 130 %, dus 8.75 maal 115 %.

 

Dan hou ik dus echt 1 euro minder over onderaan de eindstreep.

 

Nu heb ik nog niet even het doorberekend als de chauffeurstoeslag van 1% en dan erna 2.25% erbij zit op het basisloon.

Als dan ook nog de zaterdagtoeslag ervoor moet wijken, zoals opgemerkt werd door Routier, is het dan misschien niet handiger om i.p.v. over loonsverhoging te spreken, nieuwe onderhandelingen gaan van start voor meer ruimte voor vrijwilligerswerk in de transport wereld ?

 

even een aantal dingen quoten die ik gemist heb geloof ik,

ik weet (via FNV brief) alleen over een loonsverhoging van 2x 2%,,,

welke dingen zijn er nog meer voorgelegd? want zie hier een en ander voorbij komen (6daagse werkweek/150% eraf?,  160u er 4wkn?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Al jaren zijn we het er met zijn allen over eens dat we "te duur"zijn,allerlei creatieve oplossingen zijn al aangedragen;de bazen zouden hun prijzen moeten verhogen  :eek: er zou minder belasting betaald moeten worden :zegtniets: zelfs in een andere box voor de belasting is al voorbij gekomen.

Het enige wat nog niet gezegd is is dat we zelf ook wat inleveren om onze werkgelegenheid te behouden. :D  :D

En dat we beter vrijwilligers werk kunnen gaan doen als we dit voorstel aannemen is natuurlijk niet zo,je levert alleen in op de overuren en zaterdag toeslag,niet op t hele bedrag.

 

Er werd gezegd dat de bazen minder loonbelasting gaan betalen ,dat is natuurlijk niet zo,jij betaalt de loonbelasting,niet jouw baas.

Als je een E 6 uurloon hebt is dat € 14.07 brutto,daar gaat 42 % af zeg maar( effe eenvoudig houden)als men nu de loonbelasting verlaagd naar 22 % ,blijf je nog steeds € 14.07 verdienen hoor,je houd alleen netto meer over en dat zou een basis kunnen zijn voor bedrijven om minder te mogen betalen,maar daar zal dan over onderhandeld moeten worden.

Overigens is dat een fata morgana,dat minder belasting betalen,.dat gebeurt nooit niet.

 

Al jaren praten we over een verhoging van t basisloon en hier ligt een kans,niet alleen degene die maar 40 uur werken gaan er dan op vooruit hoor,ook als je meer werkt heb je een 40 uur grondslag,of ben ik nu gek?

 

Als de batterijen in mijn zak japanner nog goed zijn kom ik tot de volgende berekening:( grondslag E6,€ 14.07 overuur € 18.29)

situatie nu:

40 uur x 14.07=€ 562.80 + (10 uren x €18,29 =)182,90 = 745,70

 

voor 2015:

met 2 % verhoogd in 2015= 574.05+ 1.1 % chauffeurs toeslag =€ 580.37 

 overuren van € 18,29x 92,5 %( 7,5 % minder) =€ 16.29 x 10 = € 169,10

 

Per week:€ 580.37+ € 169,10 = € 749.47,  â‚¬ 3,77 p week meer dan nu

 

voor 2016:€ 580,

€ 574.05 + 2% = 585.53 + 2.25 % chauffeurs toeslag = € 598.70

Overuren van € 16,29x 92,5 % =€15.06 x 10 = 150.60

per week:€ 598,70 + €150,60 =749.30.,€ 0,17 minder dan in 2015,en dus 3.60 meer dan nu.

 

Kijk je puur naar t basisloon is dat voor 2015 € 580,37, € 17.57 meer

En voor 2016: € 598.70,€ 18,33 meer dan in 2015 en € 35,90 meer dan nu.

 

Wil je deze bedragen per 4 weken weten: € bedrag p week x 52 gedeeld door 13. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik neem aan dat je naar bovenstaande refereert, en weet je wat je hebt helemaal gelijk, TLN doet een schijt bod, zij hadden minstens 10% wat zeg ik 15% moeten bieden en van die 130%, 150% en die 200% moeten ze gewoon afblijven en het start salaris (40 uur) moet in elke schaal een honderd of 4 omhoog, dan begint het tenminste ergens op te lijken.

En jij denkt dan volgend jaar nog aan werk te zijn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast El Mas Loco

Lijkt het jouw of denk je dat het de beste oplossing is .

Verzonden met telepathie .

Je werkt om te leven en niet je leeft om te werken .

bewerkt door El Mas Loco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Niet zeuren over loonsverhoging. Maar hopen dat er werk blijft . Dat lijkt mij de beste oplossing.

Ondertussen gaat de inflatie wel door.

Op naar vrijwilligerswerk dan maar?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden