[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

even wat van het hart.


cobra902

Vraag

  • Forumlid

Geachte Lezers van dit topic.

 

Al een tijdje volg ik dit forum onderdeel en ik moet toch echt even wat van het hart.

Voordat men verder gaat lezen wil ik wel zeggen: IK WIL NIEMAND VOOR HET HOOFD STOTEN/DE LES LEZEN.

 

Ik ben 21 jaar en na jaren van volhouden en door gaan, heb ik 2 weken terug dan eindelijke bereikt wat ik wou bereiken (nog niet helemaal maar het begin is er). Ik ben namelijk aan mijn chauffeurs papieren begonnen! ik heb het 4 jaar lang via VTL geprobeert maar om allerlei redenen elke keer afgewezen (geen leerbedrijf, te ver weg, uiteindelijk te oud). Ik werk al een tijdje in een fabriek (na het verprutsen van een aantal opleidingen) en nu 2 weken terug ben ik dan eindelijk gestart nadat ik een verschrikkelijk mooi aanbod gekregen heb van een Rijschool bij mij in de buurt.

 

Nu komt het waarvoor ik dit topic gestart ben. Zoals ik her en der lees zit er hier een soort mensen op het forum waarmee ik opgegroeid ben, de echte truckers, de die hards, de betaald zwervers die het niet voor het geld doen maar voor de sfeer, het werk en alles wat er bij komt kijken. Maar helaas zie ik ook mensen voor bij komen die "het grote" geld willen verdienen. Ik zag toevallig iemand voorbij komen (ik noem geen namen) maar deze persoon is met de vut, heeft jaren lang gewerkt en vind nu dat het allemaal wel wat meer volgens de regeltjes kan. 

 

Wat ik wil zeggen is. Ik ben (op 3 uur na) geboren in een Scania 143. Mijn ouders hadden hun eigen bedrijf toen ik ter wereld kwam (5 eigen combinatie's, 45 charters) en ik liep als klein jongetje wat net kon praten, half struikelend een beetje tussen die grote auto's door te struinen als ze sweekends thuis kwamen (mijn ouders hadden aan het hek ipv een bordje pas op de hond een bordje pas op het kleine jongetje). Ik ben elke vakantie met mijn vader mee geweest en vaak kwam het ook nog wel eens voor dat ik een weekje ziek gemeld werd en dan met pa mee ging. Het is er dus met de paplepel ingegoten en ik zei zelf altijd, als ik groot ben wil ik ook op de truck. Toen kwam de middelbare school, werd getoetst op HAVO/VWO niveau. wegens prive omstandigheden toch mijn VMBO afgemaakt en een aanbod HAVO afgeslagen. Mijn intresses stroken niet met dat niveau, simpel zat. Heel veel mensen vinden het stom, ik denk daar anders over en werk nu op een fabriek. Verdien er aardig, leuke sfeer maar goed. Niet wat ik wil.

 

Om nu echt het verhaal te beginnen. Je ziet hier op het forum voorbij komen dat de transport sector slecht draait (ben ik met iedereen eens) en dat er dus ook mensen tussen zitten die de chauffeurs disrespecteren. Mensen, de sector draait slecht, feit. iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, bazen nemen oostblokkers in dienst enz enz, er word veel gesjoemeld (ik kan zo 3 bedrijven opnoemen die onder dubbele B.V's draaien of whatever). Maar de transport is al jaren niet meer wat het was. Het grote geld zit er gewoon niet meer in. Ik persoonlijk kies ook niet voor het geld, ik doe het voor de sfeer, het werk en gewoon simpel het feit dat ik niet lang op 1 plek kan blijven. Ik vind het geweldig dat ik sochtends nog niet weet waar ik savonds uithang. Ik vind de sfeer in de chauffeurs cafe's onderweg een must, iets wat je mist. Ik ben jaren niet meer met mijn vader mee geweest (contact breuk na scheiding) en in 2012 ging ik voor het eerst na 8 jaar weer met mijn broer mee. We kwamen bij Joost op Hazeldonk, de truckstop. In 1 woord GEWELDIG. De sfeer die er hangt, de auto's die er staan, de wereld waarin ik ben opgegroeid. Jeugdsentiment! Bij dat gevoel verwaarloos je die paar witte kenteken platen en wat zingende  trainingsbroeken! 

 

Wil je verdienen in de transport, dan moet je het van je overuren en toeslagen hebben maar dat is ook al jaren zo. Sommige mensen hier vinden dat je het van je 40 uurtjes moet hebben want anders gaan de lonen nooit omhoog (of wat voor mooie smoes ze er van maken). als we kijken naar (en nu komt mijn diploma economie wel erg mooi van pas) brandstof prijzen, onderhouds kosten, eventuele aanschaffingen, In 1 woord. de totale uitgave en je vergelijkt dit met wat je binnenkrijgt (inkomsten) is er voor een baas gewoon een hele kleine marge. Als een bedrijf tegenwoordig op jaar basis een luttige 10% winst draait is het veel. De prijzen blijven stijgen maar de inkomsten worden lager. Mensen hebben minder geld maar willen toch hetzelfde hebben. Je moet gewoon je overuren draaien want zolang de economie niet stijgt en het woord Inflatie een onbegrip blijft, zullen er geen wonderen gebeuren. 

 

De bonden kunnen het super mooi vertellen, het blijft net als de politiek, koeien met goude horens. Ik las zelfs vanavond nog een stukje, een persoon VAN EEN BOND WELISWAAR wou dat de transport ook netjes zijn 40 uurtjes ging werken. Nu snap ik de redenatie als je kijkt naar het gezegde "zolang er overuren gedraaid worden stijgen de prijzen niet". Jo daddy, wake up! stel, je hebt moeder de vrouw thuis, 2 koters erbij en een HUUR huis (nee geen koop huis). recht op huur subsidie is er niet vanwege de 36,000 euro grens. gemiddeld huur is muwa een 550 euro. dan krijg je de overige kosten nog. Neem het basis loon (zonder toeslagen of whatever). Wedden, je gaat tekort komen. Simpel omdat we dan bij de inflatie komen. Definitie van inflatie is = stijging van de koopkracht (d.m.v of hogere lonen of lagere lasten) Maar het heet hier Nederland. Inflatie is onbekend bij Den Haag. 

 

SAMENGEVAT: Groot geld is er in de transport niet meer te verdienen. Je MOET wel uren maken wil je wat over houden maar eey, kijk wat je ervoor terug krijgt. Je komt elke week (als internationaal chauffeur zijnde) op plekken waar de gemiddelde Nederlander niet op vakantie komt, er heerst een grote samenhorigheid (kijk op facebook naar "eerbetoon Leontien") die je in overige branches niet hebt en zo veel meer. 

 

Ik kan niet wachten tot ik de weg op kan, ik zal niet super veel verdienen maar ik ben wel gelukkig en dat is waar het mij om gaat en aan werken is nog nooit iemand doodgegaan dus ik vast en zeker ook niet. Ben geen Fries maar heb wel de instelling. Werken met je luie donder. Maak nu ook weekjes van pakweg 50 uur en het bevalt me prima zo. Als ik savonds in bedje kruip denk ik eerder van, "muwa morgen maar wat langer doorgaan" ipv "morgen eerst maar es wat rustiger aan doen".

 

Sorry voor het lap tekst, maar moest het gewoon ff kwijt en voor de die hards onder ons:

Keep 'm between the lines and the shiney side up. There is quite a chance we will meet sometimes in the future on the big, black highway!

Respect for you my friends!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

mmmm...dan wil ook wat kwijt...

 

geen antwoord op je verhaal nog verwijten of what ever...

 

ik ben diezelfde jongen die je omschrijft in je verhaal...behalve mijn vader had geen eigen bedrijf..

 

ik ging met mijn vader ..oom ...en kennissen mee...

 

ook met de paplepel ingegoten...

 

op mijn 10de al rijdend op een man diesel met neus :D

 

geweldig.....op mijn 19de al mijn rijbewijzen gehaald...(zelf betaald)

 

en ik aan de slag...

 

ik herinner mijn  allereerste keer nog donders goedLOL

 

maar om een heeeeel lang verhaal kort te houden...

 

27 jaar later...intussen een gezinnetje..

 

problemen met de oudste, moet meer thuis zijn..

 

omdat anders het thuisfront eronder door gaat.

 

dan moet je kiezen...of de sfeer...of het geld

 

geloof mij.....je wilt niet weten hoeveel slapeloze nachten ik heb gehad,

 

ik heb rond gekeken of er toch nie iets was...wat erbij paste...

 

brieven geschreven naar weet ik veel waar naar toe.

 

maar uiteindelijk toch voor het thuisfront gekozen,

 

na wat turbulente 2 jaar toch iets gevonden,

 

niet de hele dag maar wel smorgens en sávonds

 

van en naar de werklocatie 

 

daar blijf ik van genieten

 

ik zeg niet dat ik pech had.....maar soms komt er een tijd waar je moet kiezen,

 

ik heb ook voor kinderen gekozen....en daar sta ik nog steeds achter.

 

hoewel me dat een hele tijd erg zwaar viel.

 

ik hoop dat ik zo mag lang mag doorgaan,

 

de verdienste zijn goed, en het thuisfront gaat zo ook goed  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@tiny. Ik verwijt u ook niks hoor. U bent (zoals ik begrijp) gewoon doorgegaan, weinig te klagen enz enz. Ik heb op dit moment nog geen kindertjes (gelukkig) en daar denk ik zelf ook niet echt aan. Andere omschrijving is: dat hoeft van mij niet zo nodig zegmaar. Maar had ik kinderen of whatever. Dan had ik uiteindelijk zeer zeker ook de keus moeten maken. Het gaat mij er alleen om. De mensen die zeuren dat de transport weinig verdiend enz. De transport is een moeilijke sector en zal alleen maar moeilijker worden. Daar kies je ook voor als je een passie ervoor hebt (lijkt mij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@tiny. Ik verwijt u ook niks hoor. U bent (zoals ik begrijp) gewoon doorgegaan, weinig te klagen enz enz. Ik heb op dit moment nog geen kindertjes (gelukkig) en daar denk ik zelf ook niet echt aan. Andere omschrijving is: dat hoeft van mij niet zo nodig zegmaar. Maar had ik kinderen of whatever. Dan had ik uiteindelijk zeer zeker ook de keus moeten maken. Het gaat mij er alleen om. De mensen die zeuren dat de transport weinig verdiend enz. De transport is een moeilijke sector en zal alleen maar moeilijker worden. Daar kies je ook voor als je een passie ervoor hebt (lijkt mij).

de passie is er nog steeds,,,

 

ik zeg wel eens ...: als ze zo'n amerikaan voor de deur zetten ben ik wel een maand weg   LOL

 

maar de loll is er wel een beetje af....een uurtje te weinig weekend kan al zo'n 2500 euri gaan kosten

afhankelijk wie je daarmee betrapt.. :D

 

ik moet gewoon niet teveel nadenken...gewoon mijn leven leven :D

bewerkt door tiny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hahaha ik snap u helemaal. Het word inderdaad wel steeds moeilijker en lastiger maar goed. De kunst is denk ik om niet gepakt te worden en anders. Het gaat 4x goed en 1 keer mis. Het is altijd al een kat en muisspel geweest en dat zal het ook blijven. Nadenken is niks mis mee, beter dat als die figuren die juist NIET nadenken :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wil je verdienen in de transport, dan moet je het van je overuren en toeslagen hebben maar dat is ook al jaren zo. Sommige mensen hier vinden dat je het van je 40 uurtjes moet hebben want anders gaan de lonen nooit omhoog (of wat voor mooie smoes ze er van maken). als we kijken naar (en nu komt mijn diploma economie wel erg mooi van pas) brandstof prijzen, onderhouds kosten, eventuele aanschaffingen, In 1 woord. de totale uitgave en je vergelijkt dit met wat je binnenkrijgt (inkomsten) is er voor een baas gewoon een hele kleine marge. Als een bedrijf tegenwoordig op jaar basis een luttige 10% winst draait is het veel. De prijzen blijven stijgen maar de inkomsten worden lager. Mensen hebben minder geld maar willen toch hetzelfde hebben. Je moet gewoon je overuren draaien want zolang de economie niet stijgt en het woord Inflatie een onbegrip blijft, zullen er geen wonderen gebeuren.

Dus wijsneus....... Wat doen de bazen fout? Waarom mag een chauffeur in 40 uur niet verdienen wat een ander wel mag?

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@roadtrain. Een simpele rekensom is hier genoeg aan. Neem alle onkosten (brandstof, aanschaf auto of eventuele lease prijs, onderhoud) transport is een duur iets. Daarkomt bij, iedereen wil zijn of haar product van a naar b voor de goedkoopste prijs. Er blijft dan vrij weinig over. Tenzij je een stel oostblokkers op de auto zet. Dan kan alles. Neem voor de grap es pen en papier en reken alles uit. Dan zie je het verschil vanzelf ;) En waar heb ik gezet dat de bazem het fout doen? De bazen hebben vrijwel geen andere optie dan of minder betalen, of minder ritten. K weet niet wat je liever hebt maar ik wil best werken voor wat minder, altijd beter als me hand op te moeten houden. Werk al vanaf mijn 14e dus werk is niet onbekent ;)

bewerkt door cobra902
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
cobra902, op 03 Okt 2014 - 7:38 PM, zei:

@roadtrain. Een simpele rekensom is hier genoeg aan. Neem alle onkosten (brandstof, aanschaf auto of eventuele lease prijs, onderhoud) transport is een duur iets. Daarkomt bij, iedereen wil zijn of haar product van a naar b voor de goedkoopste prijs. Er blijft dan vrij weinig over. Tenzij je een stel oostblokkers op de auto zet. Dan kan alles. Neem voor de grap es pen en papier en reken alles uit. Dan zie je het verschil vanzelf ;) En waar heb ik gezet dat de bazem het fout doen? De bazen hebben vrijwel geen andere optie dan of minder betalen, of minder ritten. K weet niet wat je liever hebt maar ik wil best werken voor wat minder, altijd beter als me hand op te moeten houden. Werk al vanaf mijn 14e dus werk is niet onbekent ;)

Dit blijft een eindeloze discussie.Feit is gewoon dat de transporteurs geen ballen tonen om fatsoenlijke ritprijzen te vragen aan de opdrachtgevers.Alles wat jij opnoemt is bekende kost voor een ondernemer en dat weet hij voordat hij/zij aan een transportbedrijf begint.Dan maar een jaar langer met een auto doen.Dan maar geen dikke auto met alle toeters en bellen erop.

Helaas is de andere kant van de medaille ons ook bekend.Proberen ze wel een fatsoenlijke prijs te krijgen gaan anderen er onder door met hun buitenlanders. 

 

De enigste die er beter van worden zijn de opdrachtgevers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Geachte Lezers van dit topic.

 

Al een tijdje volg ik dit forum onderdeel en ik moet toch echt even wat van het hart.

Voordat men verder gaat lezen wil ik wel zeggen: IK WIL NIEMAND VOOR HET HOOFD STOTEN/DE LES LEZEN.

 

Ik ben 21 jaar en na jaren van volhouden en door gaan, heb ik 2 weken terug dan eindelijke bereikt wat ik wou bereiken (nog niet helemaal maar het begin is er). Ik ben namelijk aan mijn chauffeurs papieren begonnen! ik heb het 4 jaar lang via VTL geprobeert maar om allerlei redenen elke keer afgewezen (geen leerbedrijf, te ver weg, uiteindelijk te oud). Ik werk al een tijdje in een fabriek (na het verprutsen van een aantal opleidingen) en nu 2 weken terug ben ik dan eindelijk gestart nadat ik een verschrikkelijk mooi aanbod gekregen heb van een Rijschool bij mij in de buurt.

 

Nu komt het waarvoor ik dit topic gestart ben. Zoals ik her en der lees zit er hier een soort mensen op het forum waarmee ik opgegroeid ben, de echte truckers, de die hards, de betaald zwervers die het niet voor het geld doen maar voor de sfeer, het werk en alles wat er bij komt kijken. Maar helaas zie ik ook mensen voor bij komen die "het grote" geld willen verdienen. Ik zag toevallig iemand voorbij komen (ik noem geen namen) maar deze persoon is met de vut, heeft jaren lang gewerkt en vind nu dat het allemaal wel wat meer volgens de regeltjes kan. 

 

Wat ik wil zeggen is. Ik ben (op 3 uur na) geboren in een Scania 143. Mijn ouders hadden hun eigen bedrijf toen ik ter wereld kwam (5 eigen combinatie's, 45 charters) en ik liep als klein jongetje wat net kon praten, half struikelend een beetje tussen die grote auto's door te struinen als ze sweekends thuis kwamen (mijn ouders hadden aan het hek ipv een bordje pas op de hond een bordje pas op het kleine jongetje). Ik ben elke vakantie met mijn vader mee geweest en vaak kwam het ook nog wel eens voor dat ik een weekje ziek gemeld werd en dan met pa mee ging. Het is er dus met de paplepel ingegoten en ik zei zelf altijd, als ik groot ben wil ik ook op de truck. Toen kwam de middelbare school, werd getoetst op HAVO/VWO niveau. wegens prive omstandigheden toch mijn VMBO afgemaakt en een aanbod HAVO afgeslagen. Mijn intresses stroken niet met dat niveau, simpel zat. Heel veel mensen vinden het stom, ik denk daar anders over en werk nu op een fabriek. Verdien er aardig, leuke sfeer maar goed. Niet wat ik wil.

 

Om nu echt het verhaal te beginnen. Je ziet hier op het forum voorbij komen dat de transport sector slecht draait (ben ik met iedereen eens) en dat er dus ook mensen tussen zitten die de chauffeurs disrespecteren. Mensen, de sector draait slecht, feit. iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, bazen nemen oostblokkers in dienst enz enz, er word veel gesjoemeld (ik kan zo 3 bedrijven opnoemen die onder dubbele B.V's draaien of whatever). Maar de transport is al jaren niet meer wat het was. Het grote geld zit er gewoon niet meer in. Ik persoonlijk kies ook niet voor het geld, ik doe het voor de sfeer, het werk en gewoon simpel het feit dat ik niet lang op 1 plek kan blijven. Ik vind het geweldig dat ik sochtends nog niet weet waar ik savonds uithang. Ik vind de sfeer in de chauffeurs cafe's onderweg een must, iets wat je mist. Ik ben jaren niet meer met mijn vader mee geweest (contact breuk na scheiding) en in 2012 ging ik voor het eerst na 8 jaar weer met mijn broer mee. We kwamen bij Joost op Hazeldonk, de truckstop. In 1 woord GEWELDIG. De sfeer die er hangt, de auto's die er staan, de wereld waarin ik ben opgegroeid. Jeugdsentiment! Bij dat gevoel verwaarloos je die paar witte kenteken platen en wat zingende  trainingsbroeken! 

 

Wil je verdienen in de transport, dan moet je het van je overuren en toeslagen hebben maar dat is ook al jaren zo. Sommige mensen hier vinden dat je het van je 40 uurtjes moet hebben want anders gaan de lonen nooit omhoog (of wat voor mooie smoes ze er van maken). als we kijken naar (en nu komt mijn diploma economie wel erg mooi van pas) brandstof prijzen, onderhouds kosten, eventuele aanschaffingen, In 1 woord. de totale uitgave en je vergelijkt dit met wat je binnenkrijgt (inkomsten) is er voor een baas gewoon een hele kleine marge. Als een bedrijf tegenwoordig op jaar basis een luttige 10% winst draait is het veel. De prijzen blijven stijgen maar de inkomsten worden lager. Mensen hebben minder geld maar willen toch hetzelfde hebben. Je moet gewoon je overuren draaien want zolang de economie niet stijgt en het woord Inflatie een onbegrip blijft, zullen er geen wonderen gebeuren. 

 

De bonden kunnen het super mooi vertellen, het blijft net als de politiek, koeien met goude horens. Ik las zelfs vanavond nog een stukje, een persoon VAN EEN BOND WELISWAAR wou dat de transport ook netjes zijn 40 uurtjes ging werken. Nu snap ik de redenatie als je kijkt naar het gezegde "zolang er overuren gedraaid worden stijgen de prijzen niet". Jo daddy, wake up! stel, je hebt moeder de vrouw thuis, 2 koters erbij en een HUUR huis (nee geen koop huis). recht op huur subsidie is er niet vanwege de 36,000 euro grens. gemiddeld huur is muwa een 550 euro. dan krijg je de overige kosten nog. Neem het basis loon (zonder toeslagen of whatever). Wedden, je gaat tekort komen. Simpel omdat we dan bij de inflatie komen. Definitie van inflatie is = stijging van de koopkracht (d.m.v of hogere lonen of lagere lasten) Maar het heet hier Nederland. Inflatie is onbekend bij Den Haag. 

 

SAMENGEVAT: Groot geld is er in de transport niet meer te verdienen. Je MOET wel uren maken wil je wat over houden maar eey, kijk wat je ervoor terug krijgt. Je komt elke week (als internationaal chauffeur zijnde) op plekken waar de gemiddelde Nederlander niet op vakantie komt, er heerst een grote samenhorigheid (kijk op facebook naar "eerbetoon Leontien") die je in overige branches niet hebt en zo veel meer. 

 

Ik kan niet wachten tot ik de weg op kan, ik zal niet super veel verdienen maar ik ben wel gelukkig en dat is waar het mij om gaat en aan werken is nog nooit iemand doodgegaan dus ik vast en zeker ook niet. Ben geen Fries maar heb wel de instelling. Werken met je luie donder. Maak nu ook weekjes van pakweg 50 uur en het bevalt me prima zo. Als ik savonds in bedje kruip denk ik eerder van, "muwa morgen maar wat langer doorgaan" ipv "morgen eerst maar es wat rustiger aan doen".

 

Sorry voor het lap tekst, maar moest het gewoon ff kwijt en voor de die hards onder ons:

Keep 'm between the lines and the shiney side up. There is quite a chance we will meet sometimes in the future on the big, black highway!

Respect for you my friends!

 

Hoi Cobra,

 

Bekijk deze film eens:

 

 

( duurt bijna 4 uur) uit 1978,14 jaar voor jouw geboorte.

Bekijk m meerdere keren,zodat je je ieder detail herinnert,en weet dan: dat niets,maar dan ook niets uit deze film strookt met de dagelijkse werkelijkheid. :D  :D 

Maar t was wel de film die een ommekeer teweeg bracht in alles wat om ons mooie beroep heen hangt,(wat er om heen hangt hé.)

 

Natuurlijk is t" gezellig" :wijn:  :wijn:  bij Joost ,en op ander plekken,in Roncq ofzo :D  waar je s'avonds staat,maar waarom: je werk brengt mee dat je daar je avond gaat doorbrengen,dus kun je t net zo goed wat gezellig maken ,niet dan,

Je komt daar dus om je werkt te doen,je werkt niet om daar te komen.

 

 

"Vroegâhh"waren er douane posten bij de grenzen,chauffeurs stonden daar omdat ze niet verder konden,en dan werd er een biertje gedronken( of twee),maar toen die grenzen opeens wegvielen kon je doorrijden en was je s'avonds thuis bij moeders en de kinderen,dat was gezellig.

 

Ons dynamische beroep van chauffeur is afhankelijk van de tijd waarin we leven,vroeger was dat anders als nu,en morgen is t misschien wel heel anders dan vandaag,maar de rode lijn erin is toch dat je altijd hebt moeten sappelen voor je centjes,dat er vroeger"het grote geld"verdient werd is ook maar betrekkelijk.

Op rittengeld of kilometergeld,en als je dan een dag stond te wachten in Italië of Spanje omdat je vracht niet klaar was,was dat allemaal risico man; voor de baas was die rit toch net zo duur,of jij nu op vrijdag of op zaterdag /zondag reed.

 

Kijk,en die vent die je voorbij zag komen,die in de vut is( wat overigens al lang niet meer bestaat) zou t misschien nog wel eens niet zo verkeerd zien:de controles worden steeds strenger en de boetes hoger,m.i. hoe beter je de regels kent ,hoe beter je er gebruik van kunt maken.

Met regels eenvoudig te overtreden kom je er niet meer op de dag van vandaag,ikzelf heb in de jaren die ik gereden heb( das een paar jaar meer als dat jij oud bent,maar dat terzijde) altijd geprobeert om de regels zodanig na te leven dat t allemaal"geloofwaardig"was bij een controle.

Maar laat je door niemand een schuld gevoel aanpraten omdat  je je aan de regels houdt.

 

Verder wil ik nog iets uit je posting quoten:

 

(en nu komt mijn diploma economie wel erg mooi van pas)

 

Definitie van inflatie is = stijging van de koopkracht (d.m.v of hogere lonen of lagere lasten) 

 

Volgens mij is t precies t tegenovergestelde; of je hebt niet op zitten te letten,of je leraar was n lul. :D

 

maar verder geen hard feelings hoor,ik hoop dat je je plekkie vind,maar ga niet teveel op rozegeur en maneschijn af.

 

O ja,nog een ding: je bent 21 jaar zeg je,en je hebt ook  t V 8 logo in je avatar,

kijk uit voor de vrouwtjes;

Één klein kutje trekt harder dan een V8 met 750 pk( o nee V8 gaat maar tot 730 pk,Volvo dan? :D )

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@roadtrain. Een simpele rekensom is hier genoeg aan. Neem alle onkosten (brandstof, aanschaf auto of eventuele lease prijs, onderhoud) transport is een duur iets. Daarkomt bij, iedereen wil zijn of haar product van a naar b voor de goedkoopste prijs. Er blijft dan vrij weinig over. Tenzij je een stel oostblokkers op de auto zet. Dan kan alles. Neem voor de grap es pen en papier en reken alles uit. Dan zie je het verschil vanzelf ;) En waar heb ik gezet dat de bazem het fout doen? De bazen hebben vrijwel geen andere optie dan of minder betalen, of minder ritten. K weet niet wat je liever hebt maar ik wil best werken voor wat minder, altijd beter als me hand op te moeten houden. Werk al vanaf mijn 14e dus werk is niet onbekent ;)

Wederom: jij praat hier goed wat de bazen fout hebben gedaan......

En waarom reken jij de salarissen niet bij de onkosten? Niet goed opgelet met economieles?

we horen je nog wel als je een gezin moet onderhouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

21 jaar jong.

Toen ik 21 was dacht ik er ook zo over.

Maar als je gaat rijden dan gaan die gedachten snel over.

Heb 17 jaar binnen en buiten Europa gereden.

Die 17 jaar heeft in het teken gestaan van alleen naar mijn werk.

Geen sociaal leven hoor als internationaal chauffeur.

Zaterdagochtend thuis komen, boodschappen doen, huis en tuin even schoonmaken, zaterdagavond lam op de bank hangen, zondagochtend nog even wat vrienden bezoeken en zondagmiddag weer de baan op richting Verweggistan.

Dat was in de tijd dat er nog papieren schijven waren.

Veel geld verdiend, tuurlijk.

Maar het heeft me 1 scheiding gekost.

Maakt niet uit...lekker doorwerken.

Trappen met dat hok.

En het geld stroomde maar binnen...maar ging er net zo hard weer uit.

Totdat ik op een ochtend wakker werd en niet meer wist wie ik was en waar ik was.

Ik kon niks meer, kon alleen maar in bed liggen en me bijna niet bewegen.

Collega's hebben mij en de truck opgehaald.

Conclusie...een burn out.

Daar zit je dan als een klein kind te janken in de ziektewet.

Heb een half jaar thuus gezeten.

Van 80 tot 90 uur in de week naar 0 uur en de hele dag uit het raam staren en kijken hoe de plantjes in de tuin groeien.

Na een half jaar bij een andere werkgever begonnen

Die kende mijn situatie.

Na 2 jaar werken voelde ik me weer ok.

een jaar voor de burn out leerde ik mijn huidige vrouw kennen.

Dus die wist niet beter dat ik altijd weg was.

Maar opeens zat ik thuis.

Mijn omgeving moest zich aanpassen aan mij.

Maar goed bij de nieuwe werkgever ging het lekker.

Verweggistan werd Oostenrijk, ver zat voor mij.

Zat lekker in mijn vel en de relatie was top.

Maar heel langzaam sluipt het er weer in.

Je wil meer en meer. 3000 euro...volgende maand toch maar proberen om 3200 euro binnen te harken enz.

Maar ik voelde weer iets aan mijn lichaam.

In overleg met de werkgever ben ik er mee gestopt.

Want een burn out wilde ik niet meer.

Die hel wilde ik niet meer meemaken.

Paar jaar geleden bij een meubelboer begonnen.

Af en toe nog buitenland, maar ook dagritten.

We kregen een faillissement + overname.

Onderhuids telt het wel mee.

Totdat er in de privesituatie er iets gebeurd waardoor je gezin je nodig heeft.

Dan kies je voor je gezin.

En dan is rijden maar bijzaak.

Ontslag ingediend en nu rij ik binnenland.

Nu werk ik 50 uur in de week.

Meer dan genoeg.

2 jaar geleden stond ik met de digipas nog wel eens op vrijdagavond op hazeldonk.

Een half uur van huis, dat is psychisch niet lekker hoor. Bijna thuus maar niet door mogen rijden volgens de wet.

Daar heb ik nu geen last meer van.

Elke avond bij moeder de vrouw.

En het salaris is net zo goed.

Maak niks op onderweg namelijk.

Wat wil ik zeggen.

Ga maar lekker rijden jongen.

Maar je weet nooit hoe het loopt in het leven.

  • Like 12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden