[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijdenwet 8 Passagiers


Joel Osman

Recommended Posts

Excuseer de Google Translator als ik geen Nederlands spreekt. 
 
Ik ben van plan op het rijden tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland via Frankrijk en België voor rekening van derden, Tours. 
 
Met behulp van Voertuigen met 8 passagiers + bestuurder. Ik heb de juiste vergunning van het Verenigd Koninkrijk om te werken in de Europese Unie. 
 
Volgens de EU-rijtijdenwet Voertuigen met 8 Passagiers zijn vrijgesteld van EU rijtijden en niet nodig om een ​​tachograaf te gebruiken. 
 
Ik kom dan bij Lokale normen van de landen Ik drijf in. 
In het Verenigd Koninkrijk is dit GB Huishoudelijke Regels waar een Logboek is voldoende. 
 
Is er Equivalent Binnenlands Regels voor Nederland? Zou ik nodig om een ​​tachograaf te gebruiken in Nederland of zou een Logboek genoeg. 
Zou het aan te raden om een tachograaf in Nederland gebruiken? Ook al heb ik slechts 8 passagiers.
 
 
 

 

I plan on driving between the UK and the Netherlands Via France and Belgium for Hire and Reward,  Tours. 

 

Using Vehicles with 8 Passengers + Driver .  I have the right license from the UK to operate in European union. 

 

According to EU Driving Hours Vehicles with 8 Passengers are Exempt from EU Driving Hours and not need to use a Tachograph.

 

I Then Come under Local Rules in the Countries I Drive in.

In the UK this is GB Domestic Rules where a Logbook is sufficient.  

 

Is there Equivalent Domestic Rules for Netherlands ? Would I need to use a Tachograph in the Netherlands or would a Logbook be enough.

Would it be advisable to use a Tachograph in the Netherlands ? Even Though I only have 8 Passengers.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Driving with a van till 8 passengers, except driver is without rules. If you drive more than 8 passengers except driver, than you have to use the (digi) tachograph or logbook (EU561/2006).

 

On the website of the [url=http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/wat-is-een-digitale-tachograaf-en-voor-welke-voertuigen-is-deze-tachograaf-verplicht.html]Dutch Government] information, only in Dutch, no English.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Driving with a van till 8 passengers, except driver is without rules. If you drive more than 8 passengers except driver, than you have to use the (digi) tachograph or logbook (EU561/2006).

 

On the website of the [url=http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/wat-is-een-digitale-tachograaf-en-voor-welke-voertuigen-is-deze-tachograaf-verplicht.html]Dutch Government] information, only in Dutch, no English.

 

 

Nou is mijn Engels niet meer wat t geweest is  :D ,

Maar volgens mij adviseer jij T.S. dat hij met 8 passagiers of minder zonder regels zou mogen rijden,dat is natuurlijk niet zo.

 

Als T.S. met een voertuig ,dat inclusief de chauffeur niet meer dan 9 zitplaatsen heeft( das dus 8 passagiers of minder) Commercieel  personen vervoer doet zal hij ,indien hij niet tachograafplichtig is ,altijd een deugdelijke rit administratie moeten bijhouden.

Dat kan een soort logboek zijn maar het mag ook op een A4 tje ,als er maar uit blijkt wat de rij en rusttijden geweest zijn en wie de bestuurder is.

 

Als hij een voertuig heeft met meer dan 9 zitplaatsen(incl chauffeur) moet hij n.l. altijd een tachograaf hebben,en is er van het bijhouden van een logboek of ritadministratie geen sprake.

 

Voor  commercieel goederenvervoer ligt de limiet bij 3,5 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden