Spring naar bijdragen

oeps


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid

Die rare acties zie je best vaak. Gauw nog wat vrachtwagens voorbij knallen en hoppa ervoor en meteen naar rechts.

Maar ja, als je haast hebt..... :rolleyes:

 

Net zoals via de oprit meteen 3 banen naar links. Ook zo 'n stomme handeling.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die combi/wipkar haalde zijn voet nog niet eens van het gas pedaal, hij moet iets gezien of bevoeld hebben lijkt me...

 

Er is ergens op de internet een filmpje waar iemand een vrachtwagen inhaalt op de vlucht strook. Ze hebben een dashcam

Zodra hij naar rechts gaat op de vluchtstrook staat er dus een oplegger stil..... :eek:  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ooit meegemaakt dat iemand rechts over de vluchtstrook een vrachtwagen wilde inhalen. Stond ook een auto.

Binnen 2 seconden gebeurd zoiets.

Je hebt geen tijd om te reageren.

Ja poot op de rem en een ruk aan het stuur naar links en hopen dat het spul rechtop blijft staan.

De chauffeur in het filmpje kan niet naar links omdat er 1 naast zit.

Die wipckar combi, denk dat ie het wel gemerkt heeft.

Schande dat ie doorrijdt.

Toen ik het filmpje voor het eerst zag schrok ik.

2e keer gekeken weet je wat er gebeurd.

Denk dat wij de poot ook niet van het gas hadden gehaald.

Stel de personen auto denkt ik ga naar rechts.

En de chauffeur kijkt net even in zijn spiegel als zijn blik weer terug is op de weg dan is ie al te laat.

Maar bij die afslag staat in de spits altijd een file.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het ongeluk vond plaats op 13 augustus.

13 is dus een ongeluksgetal voor de vrouw...of een geluksgetal.

Want het is een wonder dat ze hier levend uit is gekomen.

3773d2e1d33ee01992c6015b7c7421e5.jpg8c9211f7fc9a970237956f968aa7c393.jpg2848a28d92f4e6320f5b75db9c266f9f.jpg1e58be70b431983a2f9edbf20be504af.jpg1136c8d710a6c37187f56f744fc0cda6.jpg8678f455d7f4cc753816470ae6150cfd.jpga45b8013630f860f3d41c6416e2791b6.jpg60bb16446974ce27f9a04358c49e099d.jpg0f2d4bdfc1903211e8ee97a49321f901.jpg

Dit filmpje gaat aardig de wereld rond nu via allerlei sociale media.

Laat dit een les zijn voor alle andere weggebruikers.

Want deze acties gebeuren dagelijks honderden keren.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2089755/2014/10/15/Filmpje-spectaculair-ongeval-op-E40-massaal-gedeeld-op-Facebook.dhtml

 

 

Op het internet is er een filmpje opgedoken van een spectaculair ongeval op de E40 in Aalter van 13 augustus. Het wordt massaal gedeeld op Facebook. Je ziet een wagen tweemaal keihard botsen met twee verschillende vrachtwagens. Het slachtoffer, Jasmien Claeys (25) uit Kalken, overleefde het ongeluk als bij wonder, maar staat nog altijd voor een lange revalidatie. "Ik heb overdreven veel geluk gehad", reageert ze gisteren. "Maar die beelden terugzien, en vooral die reacties lezen, is erg confronterend." We waarschuwen gevoelige lezers voor de harde beelden.

De video werd door een vrachtwagenchauffeur op 13 augustus met zijn dashcam gemaakt. Je ziet hoe de man een minuut lang op het rechtse rijvak richting kust rijdt. Niks aan de hand zou je denken, totdat hij de afrit in Aalter nadert. Daar gaat het gruwelijk mis. Een lichtblauwe Ford gaat opeens bruusk van het linkervak naar de voorsorteerstrook om de snelweg te verlaten. Door een gele vrachtwagen op het rechtse vak kan de bestuurder van de Ford, Jasmien Claeys, echter niet zien dat de auto's aan de afrit stilstaan.

Jasmien heeft geen enkele kans om uit te wijken op het moment dat een stilstaande vrachtwagen opeens voor haar opdoemt. Ze knalt met haar autootje tegen een vrij hoge snelheid tegen de achterkant van de truck. Door de harde klap wordt haar wagen weggeslingerd naar links, waar die door de tientonner van de filmende chauffeur wordt aangereden. De auto kaatst heen en weer.

Maar Jasmien heeft blijkbaar een speciale engelbewaarder, want ze overleefde de zware aanrijding. Ze brak enkel haar bovenste twee nekwervels en verbrijzelde haar hand. Ze werd wakker uit een coma en revalideert nu volop. Jasmien schrok echter toen ze de beelden van de dashcam terugzag en ook de reacties las.

"Ik heb het filmpje al meerdere keren gezien. Nochtans zouden die beelden pas na het proces vrijgegeven mogen worden", zegt ze. Het filmpje, dat opdook op een Poolse Facebookpagina, werd inmiddels al meer dan 10.000 keer gedeeld.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zag het filmpje net op tv.Mensen werden gevraagd of ze hun eigen erin herkenden en het antwoord was ja.Op de vraag of ze nu anders gingen rijden was het antwoord nee.Oftewel mensen leren er niets van want ze denken dat het hun toch niet overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wonderbaarlijk dat ze het overleefd heeft, wat een klap!

Zomaar een luchtballonetje; Dit soort acties zie je steeds vaker en vraag me af of een navigatiesysteem misschien deels mede oorzaak kan zijn? Bijv. bij het systeem wat ik gebruik geeft het ding aan na 1000 mtr.neem de afslag, en dat is dan ook het laatste moment dat je er ook daadwerkelijk afkan (einde uitvoegstrook).

Neemt niet weg dat een beetje verkeersinzicht ook best handig is en weet niet of iedereen die eigenschap heeft of kan aanleren?

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat dat vrouwtje het kan navertellen, maar..........dit soort acties/stommiteiten zijn schering en inslag........en niet alleen in Belgie !

Men leert dit soort zaken in de file, en is na verloop van tijd van mening dat het ook met hogere snelheden kan.

 

Geduld is nu eenmaal iets wat niet meer aanwezig is, net als 'verkeersinzicht' !

 

En daar doen ook verschillende collega's driftig aan mee !

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in dit geval vind ik het wegbeheer ook niet slim.

Dit gebeurde ook veel op de afslag Lelystad A6.

Wat heeft het wegbeheer gedaan om het tegen te gaan?

In eerste instantie heeft men de uitvoegstrook dusdanig verlengt, en om te zorgen dat men niet meer stil staat in het verdere stuk langs het rijdende verkeer heeft men een betonnen vangrail geplaatst.

Sinds deze constructie zijn dit soort ongevallen daar niet meer voor gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus door stommiteiten van de weggebruiker moet de wegbeheerder de boel aanpassen.

Wat bij Lelystad is gedaan kan niet overal, je moet wel ruimte hebben om dat te realiseren.

Maar het gekke is, ik rijd heel veel in Duitsland, men rijd daar legaal nog harder en daar komt dit bijna niet voor, terwijl de uitvoegstroken daar nog korter zijn, dit probleem is een mentaliteits kwestie, ikke wil nog effe voor, ben ik veel sneller op mijn bestemming.

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in dit geval vind ik het wegbeheer ook niet slim.

Dit gebeurde ook veel op de afslag Lelystad A6.

Wat heeft het wegbeheer gedaan om het tegen te gaan?

In eerste instantie heeft men de uitvoegstrook dusdanig verlengt, en om te zorgen dat men niet meer stil staat in het verdere stuk langs het rijdende verkeer heeft men een betonnen vangrail geplaatst.

Sinds deze constructie zijn dit soort ongevallen daar niet meer voor gekomen.

 

 

Deden ze bij Knooppunt Hoogeveen ook als je uit Zwolle kwam, Nu paar honderd meter vangrail is dat probleem opgelost, nu staat er smiddags file........

 

Knooppunt Heerenveen is ook zo'n drama

 

A59 vanaf Den Bosch Bij Oss / knooppunt Paalgraven staan ze ook elke middag op de vluchtstrook. Als ik de kans krijg gooi ik hem op links, daar heb je ook van die malloten die moeten hem er nog ff tussen gooien op het laatst en als het dan niet wil zitten je hem gewoon stil op de rijbaan. Gewoon achter aansluiten is zo moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus door stommiteiten van de weggebruiker moet de wegbeheerder de boel aanpassen.

Wat bij Lelystad is gedaan kan niet overal, je moet wel ruimte hebben om dat te realiseren.

Maar het gekke is, ik rijd heel veel in Duitsland, men rijd daar legaal nog harder en daar komt dit bijna niet voor, terwijl de uitvoegstroken daar nog korter zijn, dit probleem is een mentaliteits kwestie, ikke wil nog effe voor, ben ik veel sneller op mijn bestemming.

Ik kom zelf ook regelmatig bij onze oosterburen, en daar zijn de uitvoegstroken ook vaak veel korter maar zelden ook kom ik daar een file tegen op de uitvoeger. En ook daar wanneer er file kan ontstaan op de uitvoeger wordt deze bijna standaard aangepakt zodat de file snel verleden tijd is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden