[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verkeersinfarct na dodelijk ongeluk met wegwerkers op A12


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Op de A12 bij Woerden is vannacht een vrachtwagen ingereden op pijlwagen. Eén wegwerker is overleden, een ander is zwaargewond. Ook de chauffeur van de truck heeft ernstig letsel. Als gevolg van de afsluiting van de A12 richting Rotterdam en Den Haag loopt het verkeer in de Randstad vast

 

 

 

 

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1243308/verkeersinfarct-na-dodelijk-ongeluk-met-wegwerkers-op-a12.html

 

 

 

 

sterkte voor alle betrokenen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook ik wens alle betrokkenen sterkte.

Ik vraag me toch wel af hoe je zo'n verlichte pijl kunt missen midden in de nacht.Zo'n ding zie je al van een kilometer afstand.Er van uit gaande dat de chauffeur niet in slaap gesukkeld was en in goede gezondheid was.

 

Op nu.nl zat ik een beetje de reacties te lezen (fout ik weet het) en de tendens is weer dat wij altijd de pineut zijn.Zelfs dat ongeval in Aalten waar die vrouw zwaar gewond raakte door haar eigen stomme schuld zou door chauffeurs komen zei zo'n lulletje.Vrachtwagens moesten bij in/uitvoegstroken maar niet meer in mogen halen vond hij want daardoor zijn ze medeschuldig aan een ongeval die op de in/uitvoegstroook gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Op nu.nl zat ik een beetje de reacties te lezen (fout ik weet het) en de tendens is weer dat wij altijd de pineut zijn.

Dat is altijd daar op Nu.nl

Ze zouden eens 3 dagen mee moeten rijden, dan zouden de ogen misschien open gaan.

 

Hoewel er ook genoeg beroepschauffeurs rondrijden die dringend een cursusje sociaal gedrag nodig hebben. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alle eerst sterkte aan alle betrokkenen 

Ook ik wens alle betrokkenen sterkte.

Ik vraag me toch wel af hoe je zo'n verlichte pijl kunt missen midden in de nacht.Zo'n ding zie je al van een kilometer afstand.Er van uit gaande dat de chauffeur niet in slaap gesukkeld was en in goede gezondheid was.

Ehm, eerste reactie als men je aan rijdt is: "Ik zag je niet" tweede is: "Jij mag ook helemaal niet stil staan op een snelweg" derde is: "Ik ben me helemaal rot geschrokken". Ik heb nog nooit de vraag gehoord: "Is alles goed met u?".

Mijn reactie op vraag 1 is ook standaard: "Bij Pearl hebben ze goede acties".

 

Maar een ander iets is wat ik ook zelf vaak te horen krijg op verjaardagen en op diverse media: "Er staan zoveel rode kruizen waar je gewoon kunt rijden, ik beslis zelf wel of ik mij eraan hou". Als je dat samen neemt met dat tegenwoordig het de gewoonste zaak van de wereld is dat men media gebruikt achter stuur...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Er staan zoveel rode kruizen waar je gewoon kunt rijden, ik beslis zelf wel of ik mij eraan hou".

Gelijk NA het tweede kruis beginnen met die rubber strippen op de weg gooien.

 

Praktijk heeft uitgewezen dat men daar wel wakker van wordt, en als men dat al was is het toch niet prettig om er over te rijden.

 

Alleen moeten die strips wel op de weg worden gelegd of weg gehaald............. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gelijk NA het tweede kruis beginnen met die rubber strippen op de weg gooien.

 

Praktijk heeft uitgewezen dat men daar wel wakker van wordt, en als men dat al was is het toch niet prettig om er over te rijden.

 

Alleen moeten die strips wel op de weg worden gelegd of weg gehaald............. :p

Als het een stationaire afzetting is liggen de strips er al 50 m na het eerste rode kruis, hier waren ze al weggehaald omdat men bezig was met opruimen van de afzetting. 

 

Bij een rijdende afzetting mag je geen strips leggen jammer genoeg, maar ik zou ze graag leggen op elke 200m op een afgekruiste rijstrook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk NA het tweede kruis beginnen met die rubber strippen op de weg gooien.

 

Praktijk heeft uitgewezen dat men daar wel wakker van wordt, en als men dat al was is het toch niet prettig om er over te rijden.

 

Alleen moeten die strips wel op de weg worden gelegd of weg gehaald............. :p

 

 

Spijkermatten Jan. Niets geen strippen. Of ze moeten ze zo hoog maken dat je alles onder je auto vandaan rijd. Ik sta regelmatig 's nachts langs de snelweg, het is triest te zien dat ze absoluut geen rekening met je houden. Ik sta veel op de A15, die coureurs met die dozen denken allemaal dat ze op hun doos staan te wachten. Zo rijden ze in ieder geval wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Spijkermatten Jan. Niets geen strippen. Of ze moeten ze zo hoog maken dat je alles onder je auto vandaan rijd. Ik sta regelmatig 's nachts langs de snelweg, het is triest te zien dat ze absoluut geen rekening met je houden. Ik sta veel op de A15, die coureurs met die dozen denken allemaal dat ze op hun doos staan te wachten. Zo rijden ze in ieder geval wel....

Heb liever dat de "doos"thuis op me wacht

Nee het is in en in triest maar is met als zoveel dingen gewoon een maatschappelijk probleem zeker als je de reacties ziet die HIT om de oren krijgt

Grt. Weske

bewerkt door wesley 85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ automatiseren die hap.

Zodra er een rood kruis staat, meteen die spijkers naar boven!!

 

Sommige rijden niet alleen onder het rode kruis door, die rijden ook nog eens a-sociaal en VEEL te hard!!!

 

Groet ron

 

Edit; Weske was me net voor, maar reactie was op Shompie z'n bericht.

bewerkt door ayla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feit is dat hij achterop een peilwagen reed. Die had hij normaal gesproken gewoon moeten zien. Of hij is nachtblind, maar dan hoort hij sowieso niet op de weg thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tragisch ongeval, maar zou het niet helpen als de botsabsorber afstand houd  :confused:

"Daarna schoven de vrachtauto en de pijlwagen door en botsten op een tweede pijlwagen waar juist een aanhanger aan werd gekoppeld. De man uit Tilburg raakte bekneld tussen de aanhanger en de pijlwagen. Hij overleed ter plekke. De bestuurder van de tweede pijlwagen liep geen verwondingen op."

bron: >>klik<< 

Ik wilde daar ook wat over zeggen in mijn eerdere post maar wist niet of het gepast was.

 

Ja, hij stond te dichtbij. En naar de hoogste waarschijnlijkheid ( is voor mij ook even speculaas ) niet op de handrem ( ik zie geen bandensporen van de Volvo ). Normaal sta je op minimaal 50-100 m afstand. De plaats van waar het punt van impact is tot het punt van stilstand Volvo is nu nog geen 100 m. Ook voldoet een losse trekker prima ( ik spreek uit ervaring met een soort gelijk ongeval in 2003 ), met een bakwagen of kipper ( ook uit ervaring met een aanrijding in 2004 ) had je niet veel meer kunnen redden als dit. Wat ik niet zie is een verzwaring van deze vrachtauto, als deze niet aanwezig was dan heeft deze auto ook niet aan het minimale gewicht van 8500 kg voldaan. Als je maar op de handrem staat en de wielen afdraait en de 50-100 m voor heilig houdt dan red je al heel veel, ik zeg bewust niet alles maar wel veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Blijkbaar reed de bewuste pijlwagen (langzaam) en dan heb je dus niet de handrem erop, en ook de banden in de rijstand (dit verklaard een hoop) van die verzwaring om aan een bepaald gewicht te komen weet ik niets van af

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alle eerst sterkte aan alle betrokkenen 

Ehm, eerste reactie als men je aan rijdt is: "Ik zag je niet" tweede is: "Jij mag ook helemaal niet stil staan op een snelweg" derde is: "Ik ben me helemaal rot geschrokken". Ik heb nog nooit de vraag gehoord: "Is alles goed met u?".

Mijn reactie op vraag 1 is ook standaard: "Bij Pearl hebben ze goede acties".

 

Maar een ander iets is wat ik ook zelf vaak te horen krijg op verjaardagen en op diverse media: "Er staan zoveel rode kruizen waar je gewoon kunt rijden, ik beslis zelf wel of ik mij eraan hou". Als je dat samen neemt met dat tegenwoordig het de gewoonste zaak van de wereld is dat men media gebruikt achter stuur...... 

ik ben blij dat je reageert.....

 

mijn allereerste gedachte was ....dat zou jij kunnen zijn.....

later kwam die man uit tilburg....

maakt het wel niet minder erg....maar toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

........... hier waren ze al weggehaald omdat men bezig was met opruimen van de afzetting............ 

 

 

 

O? Ik heb dit nagevraagd toevallig want ik dacht dat ook namelijk. Volgens mijn bron lagen de strips er nog. Deze bron  heeft iemand die ter plaatse was en heeft mij details verteld die niet voor publicatie geschikt zijn. Wat ik me namelijk afvroeg was: Die strips, wanneer haal je die in. Hij zei: daar rij je achteruit naar toe als laatste......

 

Bots stond gewoon te dichtbij sowieso

bewerkt door the duke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De chauffeur die er achterop reed lag of te slapen of was een filmpje aan het kijken of zo, je ziet ze tegenwoordig steeds meer met de laptop open op het dachboard.

Als hij namelijk zijn aandacht op de weg voor hem had gehad had hij gewoon gezien dat ze voor hem aan het werk waren.

Dus als hij niet onwel is geworden onder het rijden is het voor mij duidelijk wie er (als enig) schuld heeft. En dan kan je wel gaan discussieren over wat en als en misschien.... er heeft iemand niet opgelet en diegene heeft een mensenleven op zijn geweten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

O? Ik heb dit nagevraagd toevallig want ik dacht dat ook namelijk. Volgens mijn bron lagen de strips er nog. Deze bron heeft iemand die ter plaatse was en heeft mij details verteld die niet voor publicatie geschikt zijn. Wat ik me namelijk afvroeg was: Die strips, wanneer haal je die in. Hij zei: daar rij je achteruit naar toe als laatste......

Bots stond gewoon te dichtbij sowieso

Ik haal de strippen altijd als eerste weg, stop voor de strippen laad ze op en ga dan tussen de 50 meter en 100 meter achter de pijlkar staan.

En de bus stond niet te dichtbij maar de bots,tenminste als ze de pijlkar aan het op of afbreken waren.

Achteruit rijden mag officieel niet eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Dat zal allemaal wel. Dit verschrikkelijke ongeval had nooit gebeurd als die chauffeur gewoon op de weg gelet had, en op tijd op de juiste rijbaan gereden had. HIJ is de veroorzaker, niet die wegwerkers.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Hit? Hoe zit het met die strips.

Cor Driehoek..........

.....

Zo jammer weer he Erik..... Je kan het niet laten

Maar weer in de lees stand.......

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

o sorry....ik zat verkeerd.... henk ja...henk natuurlijk. ...

Misschien wil Hit even de betreffende crow publicatie er even op naslaan. Dat is de handleiding die bindend is.

Mrs doe ik strippen leggen. aanhangerset uitklappen. skid afzetten en uitklappen. Afbreken in omgekeerde volgorde maar rij wel achteruit op de vluchtstrook wat wel gewoon mag. en ik rij ook achteruit naar de strippen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden