Spring naar bijdragen

Zeker inkomen?


Beetje

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

 

Voor eigen rijders is het op tijd, of in ieder geval zo snel mogelijk, krijgen van het geld een ding.

 

Ik dacht aan een stichting die bemiddelt in de vergoedingen.

De eigen rijders kunnen lid van de stichting worden en krijgen verantwoording van de stichting over de financieën.

 

De bemiddeling houd in dat de opdrachtgever de overeengekomen vergoeding, als de transporteur en opdrachtgever een overeenkomst hebben, op een rekening stort (waardoor de transporteur zich verzekerd weet van de vergoeding) en waarbij de transporteur direkt na ondertekening van het vervoersbewijs voor ontvangst, de vergoeding op zijn rekening gestort krijgt; boter bij de vis voor en een zo kort mogelijke termijn, ik denk hierbij aan real-time of binnen een uur.

 

Deze service moet wel vergoed worden op basis van kosten (lagere kosten is lagere vergoeding) en er is niet de intentie om er zelf rijk van te worden. In het levensonderhoud te kunnen voorzien is al leuk genoeg en de vergoedingen wordt in de jaarlijkse verantwoording door de stichting onderbouwd en staat dan ter discussie.

 

Zijn er chauffeurs en opdrachtgevers die een lidmaatschap van deze stichting zouden willen?

 

Het is voor opdrachtgevers misschien minder aantrekkelijk maar voor de transporteurs een zekerheid die een vereiste kan zijn om een rit aan te nemen.

Als veel transporteurs dit zouden eisen wordt het voor de opdrachtgevers lastiger de vracht weg te krijgen..

 

Hierboven is een ruw idee gegeven maar als er behoefte aan is wil ik me er voor inzetten.

 

Groet,

 

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus jij wil nog geld verdienen aan onze marges?

Nee dank je...

Totaal onbruikbaar idee. Bovendien kan ik beter zelf achter m'n geld aan gaan, dan dat uit te besteden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus jij wil nog geld verdienen aan onze marges?

Nee dank je...

Totaal onbruikbaar idee. Bovendien kan ik beter zelf achter m'n geld aan gaan, dan dat uit te besteden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Hallo Erik,

 

Bedankt voor je reactie!

 

Het idee is om te voorkomen dat je een maand of langer moet wachten op je geld en er dan ook nog tijd en geld aan kwijt bent om het te krijgen.

Je moet je geld krijgen zodra je geleverd hebt, geen gezeur!

 

Zelf ben ik een rijdende loonslaaf en ik heb gehoord hoe lastig het kan zijn voor een eigen rijder om zijn geld te krijgen. Ik zie de bemiddeling als een middel om financiële misstanden te voorkomen. Maar ik kan ook niet leven van de lucht dus vraag ik een vergoeding, is dat zo fout?

 

We willen allemaal zekerheid en rechtvaardigheid en ik kan mij voorstellen dat het spelletje met geld een gevoelig ding is. Daarom lijkt mij een stichting (die mag geen winst maken) met leden (voor de verantwoording van de financieën) een goed idee. Iedereen mag van mij weten waar hun geld voor gebruikt wordt! En omdat het al moeilijk genoeg is om iets te verdienen, laat staan de verdiensten te ontvangen, vind ik het onsmakelijk en diefstal om er meer voor te vragen dan nodig is.

Als ik onterecht veel als vergoeding vraag wil toch niemand van de dienst gebruik maken?

 

Door de tussen opdrachtgever en opdrachtnemer overeengekomen vergoeding al na het laden klaar te hebben staan om het na het afleveren tegelijk op de rekening van de opdrachtnemer (transporteur) te kunnen storten is toch een goed idee? Het is "boter bij de vis" en jij hoeft niet achter je geld aan te bellen en te wachten tot de opdrachtgever zin heeft het te betalen.

 

Deze dienst waarborgt dat de overeengekomen vergoeding ook echt en zonder gezeik, real-time of binnen een uur na aflevering, op je rekening staat.

 

De gevraagde vergoeding is op basis van kosten waarbij het denk ik zal gaan om vergoeding van enkele euro's per opdracht.

en hoe meer deelnemers hoe goedkoper de dienst kan worden.

 

Een opdrachtgever gaat jou niet het geld geven voordat door jou de dienst is geleverd. Hij zou wel gek zijn om een transporteur alsvast geld te geven zonder de zekerheid te hebben dat de goederen afgeleverd gaan worden.

Een transporteur wil zo snel mogelijk zijn geld, hij heeft kosten gemaakt die hij zo snel mogelijk vergoed wil zien.

 

Omdat niemand geld gaat geven voor een niet verleende dienst en het lastig kan zijn de gemaakte kosten vergoed te krijgen is een bemiddelaar een uitkomst, leek mij zo...

 

Groet,

 

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelf ben ik een rijdende loonslaaf en ik heb gehoord hoe lastig het kan zijn voor een eigen rijder om zijn geld te krijgen.

 

Aangezien het voor jou al een mooi plan in je hoofd lijkt, laat me je dan uit de droom helpen. Bovenstaande quote zegt eigenlijk al genoeg.

 

Nee, het is niet lastig, als je goede opdrachtgevers hebt, om je geld te krijgen. Zeker niet als zij jou ook nodig hebben om het transportwerk uit te voeren. Het enige probleem is dat zij het vaak ook nog niet hebben ontvangen. En dat probleem schuiven ze dus verder door de keten in, want wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven! De meeste opdrachtgevers hanteren een termijn van 30 tot 60 dagen betalingstermijn, en als je als eigenrijder begint, zul je dus dat bedrag, zo'n 15-25.000 euro per auto, zelf voor moeten schieten aan diesel, leasekosten en je prive-uitgaven.

 

Maar stel dat jij dit gaat beginnen en ik ga het via jou laten lopen. Dan krijg ik dus meteen mijn geld van jou en jij na 30-60 dagen. Maar als die klant failliet gaat heb jij een probleem, want wat jij hebt voorgeschoten staat dan op mijn rekening en een knappe die het er af krijgt hoor ;). Dat wil jij gaan betalen van die paar euro administratievergoeding?

 

99% van de opdrachtgevers betaalt gerust wel. Het kan alleen even duren. Het ligt aan de eigenrijder of hij dat geduld financieel kan opbrengen :).

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Zoals ik het lees, is het risico (van niet of te laat betalen) voor hem. Daar vraagt hij dan een compensatie voor van "enkele euro's. Ik zeg, gelijk mee doen als eigen rijder. Als je alle ellende van achterna bellen en rente verlies mee telt, is dit een prima plan voor de eigen rijder. Of dit systeem een lang leven beschonken is betwijfel ik ten zeerste. Ook zal het denk ik niet bij enkele euro's blijven, of topic starter moet filantroop zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Zo zou het inderdaad wel moeten ja. Maar de onderste lagen zijn altijd en overal de dupe. Wij als chauffeurs, maar ook de werkgevers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aangezien het voor jou al een mooi plan in je hoofd lijkt, laat me je dan uit de droom helpen. Bovenstaande quote zegt eigenlijk al genoeg.

 

Nee, het is niet lastig, als je goede opdrachtgevers hebt, om je geld te krijgen. Zeker niet als zij jou ook nodig hebben om het transportwerk uit te voeren. Het enige probleem is dat zij het vaak ook nog niet hebben ontvangen. En dat probleem schuiven ze dus verder door de keten in, want wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven! De meeste opdrachtgevers hanteren een termijn van 30 tot 60 dagen betalingstermijn, en als je als eigenrijder begint, zul je dus dat bedrag, zo'n 15-25.000 euro per auto, zelf voor moeten schieten aan diesel, leasekosten en je prive-uitgaven.

 

Maar stel dat jij dit gaat beginnen en ik ga het via jou laten lopen. Dan krijg ik dus meteen mijn geld van jou en jij na 30-60 dagen. Maar als die klant failliet gaat heb jij een probleem, want wat jij hebt voorgeschoten staat dan op mijn rekening en een knappe die het er af krijgt hoor ;). Dat wil jij gaan betalen van die paar euro administratievergoeding?

 

99% van de opdrachtgevers betaalt gerust wel. Het kan alleen even duren. Het ligt aan de eigenrijder of hij dat geduld financieel kan opbrengen :).

Hallo Erik,

 

Bedankt voor je begrip en dat je het idee niet helemaal afbrand maar er kritische vragen bij stelt!

 

Uit jouw reactie begrijp ik dat het betaald worden niet zo'n probleem is, gelukkig maar!

 

Het idee was de opdrachtgever te laten betalen aan de stichting zodra de vracht geladen is en dat de stichting aan de tranporteur betaald zodra de vracht geleverd is. Geen betalingstermijnen dus.

Dit heeft ook niets met incasso's te maken. Ik ga niet achter geld aan, de stichting ontvangt het van de opdrachtgever en bewaart het totdat de transporteur geleverd heeft. De eventuele rente gaat natuurlijk naar wie het kapitaal gestort heeft.

 

Misschien is het zelfs beter de opdrachtgever te laten betalen aan de stichting voordat de transporteur geladen heeft, maar dat vind ik een lastig idee. Hoewel er voor de opdrachtgever niet direkt voordeel in zit (eigenlijk alleen onzekerheid en kosten), is het voordeel voor de transporteur dat hij weet dat zijn rit betaald zal worden als hij geleverd heeft. Het geld ligt al klaar...

 

Eigenlijk heel raar om wel goederen en diensten te gaan verlenen terwijl er niet direkt voor betaald wordt. Als ik naar de super ga krijg ik niets mee zonder te betalen...

 

Het uitsluiten van risico's is wat elk bedrijf wil en zal proberen af te dwingen, waarom zal een eigen rijder dat dan ook niet doen?

 

Dit klinkt een beetje drammerig misschien maar het is wel een andere invalshoek die voordeel op kan leveren.

 

Groet,

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Leuk....... Maar jij vind geen enkele opdrachtgever die eerder betaald dan minimaal 30 dagen, maar liever nog langer wacht met betalen. Jou plan zal dus nooit werken

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er kán niet betaald worden als de vracht geladen is omdat de opdrachtgever dan ook nog geen geld heeft ontvangen, dus waarvan zou hij het moeten betalen?

 

Ik geef zelf ook wel eens een vracht weg, en ben dan dus opdrachtgever. Mijn transporteurs krijgen dan ook pas met 8 weken hun geld, omdat ik het ook pas dan van mijn opdrachtgever ontvangen heb. En als ik dan moet kiezen tussen een transporteur die nog vóór belading geld wil hebben, en eentje die het pas na 8 weken krijgt, is de keus snel gemaakt.

 

Begrijp me goed, ik vind het zelf ook lang. En je opmerking over de supermarkt is ook helemaal terecht. Maar dat is de business-to-consumer markt. Business-to-business werkt nu eenmaal anders. En iedereen doet er aan mee. Maar daar kom je wel achter als je een eigen bedrijf hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Erik,

 

Bedankt voor je reacties. ;)

 

Het is inderdaad ook niet mogelijk om te betalen met geld dat je niet hebt  :stom: en doordat deze gang van zaken algemeen geaccepteerd is, is het idee dus goedbedoeld maar voor de grote massa overbodig, gelukkig maar!

 

Maar wat te denken bij opdrachten van dubieuze opdrachtgevers? Als ze niet willen meewerken aan de eis van de transporteur om de vergoeding ter reserveren is er geen overeenkomst en dus geen transport. Ieder ander kan de opdracht aannemen en dus ook het risico nemen niet betaald te krijgen.

 

Ondanks alles geloof ik wel dat het een bruikbaar idee is, ook al is het dan niet op grote schaal, dus ik hou het voorlopig nog even vast...

 

Groet,

 

Beetje

bewerkt door Marotrans
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

idee is leuk maar werk niet ,,snap toch al niet waarom het soms zolang moet duren voordat er betaald word tot 3maanden toe  ,als je rit heb gedaan dan kan er betaald worden toch

Hallo Nal,

 

Waarom vind je het een leuk idee en waarom denk jij dat het niet werkt?

 

Groet,

 

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zeg, opstarten, en ons op de hoogte houden, ben erg benieuwd of dit in de praktijk gaat werken.

when nothing goes right..........go left

Hallo Roland,

 

In de reacties van ErikB is duidelijk geworden dat het, misschien op een enkele situatie na, een idee is dat niet gaat werken.

 

Waarom dan investeren in een idee dat niet levensvatbaar lijkt?

Waardoor denk jij dat er behoefte is aan dit soort dienstverlening?

 

Groet,

 

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Ik dacht aan een stichting die bemiddelt in de vergoedingen.......

 

 

..... hierboven is een ruw idee gegeven maar als er behoefte aan is wil ik me er voor inzetten.

 

 

Zoiets bestaat al lang en heet factoring. Je bank kan je daar meer over vertellen.

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat ik niet zou afgaan op de reacties van andere forummers, maar gewoon zelf de schouders eronder zou zetten.

Als je het niet probeerd weet je zeker dat het niet werkt.

when nothing goes right..........go left

Hij doet nu z'n marktonderzoek vóór hij een nieuw bedrijf begint. Vind ik persoonlijk een veel beter idee dan gaan beginnen en zien wat er van komt...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoiets bestaat al lang en heet factoring. Je bank kan je daar meer over vertellen.

Hallo EJD,

 

Het is niet de bedoeling om met kredieten te werken. Er wordt aan de transporteur zekerheid geboden dat de overeengekomen vrachtprijs op hem ligt te wachten, wat een garantie tot betaling is voor hem. Het is niet de bedoeling dat de stichting geld leent of uitleent.

De enige die geld voor zou moeten schieten is de opdrachtgever. Deze moet de kosten voor transport voorschieten aan de bemiddelaar. Maar de stichting staat buiten dat krediet.

 

Vandaar dat deze dienst ook geen factoring is.

 

Groet,

 

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Roland en Erik,

 

Het is altijd leuk om bevlogen mensen tegen te komen die een initiatief steunen door er op te reageren!

 

De een geeft steun met feiten, de ander met aanmoediging. Beide reacties vind ik geweldig :wijn:

 

Beiden staan in het leven met andere zichtspunten en invalshoeken maar het mooiste vind ik nog dat beiden dit topic respecteren en waarderen!

 

Erik heeft gelijk: marktonderzoek.

Roland heeft ook gelijk: ik neem ook niet direkt alles voor waar aan wat iedereen zegt of schrijft. Ik laat me niet door tegenargumenten ontmoedigen maar ik probeer de argumenten aan het totaal toe te voegen waardoor ik zicht krijg op de haalbaarheid van het idee.

Toch kan het niet anders zijn dan dat erover het algemeen WEL betaald wordt, anders had deze dienst allang bestaan!

 

Voor het deel dat niet betaald wordt zijn er de incasso's en kredietinstellingen, helaas...

 

De betalingstermijnen zijn een reden om pas (veel) later het geld te krijgen en die termijnen vallen, met de stichting zoals deze bedoeld is, niet weg te nemen aangezien de stichting een tussenpersoon is en geen kredietverstrekker/incassobureau.

 

Groet,

 

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo,

 

Ik merk dat mijn opening het idee niet goed verwoord, misschien dat het hieronder wat duidelijker is.

 

A en B hebben een vervoersovereenkomst.

Omdat A zijn geld echt wil krijgen en ook nog zo snel mogelijk, vraagt hij hulp van C.

 

A vraagt na het laden van de vracht aan B om de vergoeding alvast aan C over te maken.

 

C bewaart het geld voor A. Hierdoor is C geen incassobureau of kredietverstrekker maar alleen bewaarder van het geld voor A.

 

Als A geleverd heeft wordt hij door C direkt uitbetaald.

 

Iedereen blij :wijn:

 

Groet,

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen blij :wijn:

...behalve B want die kwam voorheen weg met lekker lang wachten voordat hij zijn bankrekening aansprak. En zolang de Bs van deze wereld het zich kunnen veroorloven om tegen de Atjes te zeggen dat ze maar moeten wachten op hun centen gaat dit plan t m niet worden, vrees ik voor je. Wel goed gedacht maar teveel variabelen in t spel. Suc6!

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal je ook in de rest van de keten hetzelfde voor elkaar moeten krijgen. B1, b2, b3, ze wachten allemaal op de centen. Als de overheid al n betalingstermijn van 45 dagen of meer doet...?

Ik vind zelf t argument ja ik heb mn geld nog niet binnen dua jij moet ook even wachten van geen enkele waarde. Een opdracht is n opdracht en de betaling is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever, hoe ver die ook in de keten zit. De praktijk is al heel lang heel anders. En dus kun je pas ondernemen als je zelf dat risico kunt dragen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

...behalve B want die kwam voorheen weg met lekker lang wachten voordat hij zijn bankrekening aansprak. En zolang de Bs van deze wereld het zich kunnen veroorloven om tegen de Atjes te zeggen dat ze maar moeten wachten op hun centen gaat dit plan t m niet worden, vrees ik voor je. Wel goed gedacht maar teveel variabelen in t spel. Suc6!

 

Hallo Tramdsm,

 

Als het is zo als jij schrijft is er zeker behoefte aan dat transporteurs zich organiseren en eisen gaan stellen over betaling.

 

Het lastige van organiseren is dat er direkt zo veel transporteurs moeten zijn die een vooruitbetaling eisen, dat de opdrachtgevers zich bedreigd/gedwongen voelen om netjes te gaan betalen.

 

1 Transporteur wordt uitgelachen door de opdrachtgever en bedankt voor het aanbieden van zijn dienst; 10 transporteurs laten zijn wenkbrouw een keer stijgen of dalen afhankelijk van zijn humeur, 100 transporteurs worden beloond met een gniffel en een dank en bij de 1001ste gaat de opdrachtgever zich achter de oren krabbelen en besluit dan misschien dat het tijd wordt om met de eis mee te gaan.

Voordat er een indrukwekkend aantal tranporteurs het heeft aangedurfd om de eis van vooruitbetaling te stellen bij het aangaan van een vervoersovereenkomst, is er al een zee door de oceaan gestroomd.

Niet dat ik de bereidwilligheid van de transporteurs onderschat, maar de concurrentie door hen die wel willen is in het begin zo ontzettend groot! Voor jou nog genoeg anderen tenslotte!!

 

Veranderingen gaan niet zonder slag of stoot, helaas.

 

Groet,

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden