[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Kiwa Register Traag


Danny1988

Vraag

  • Forumlid

Beste Leden,

 

Ik heb ruim een maand geleden een digitale chauffeurspas laten verlengen en alles netjes direct betaald.

Na ruim 3 weken begon ik me al af te vragen hoe het komt dat het zolang duurt en had ik een eerste mail gestuurd en netjes antwoord opgekregen.
Ik zou binnen enkele dagen een afhaalbevestiging krijgen, Na een week nog niks gehoord te hebben nog een mail gestuurd.

En hadden ze weer een bevestiging gestuurd, Maar tot op heden nog altijd niks ontvangen.
 

Zijn hier leden op het forum die ook problemen hebben meegemaakt voor het verlengen hiervan ?

5 Jaar geleden leek het erop dat alles veel sneller ging dan nu, En zelfs een normaal rijbewijs aanvragen duurt nooit zolang.

Want de kaart is nog een week geldig en dan moet er toch een oplossing voor zijn gekomen, Anders moet ik zonder tachograaf gaan rijden en die boetes zijn niet echt prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Die van mij verliep op 22-06 2014

Begin april aangevraagd, want het kan 3 maanden van tevoren.

De kaart was geloof ik na 2 weken al binnen.

 

Het beste is om altijd zo ruim mogelijk vooraf die kaart aan te vragen.

Jij hebt het nu 5 weken vooraf gedaan.

Je weet het bij die instanties namelijk nooit.

Maar goed daar heb je nu niks aan natuurlijk..

 

Anders zul je noodgedwongen vakantie moeten nemen, of je baas moet nog een auto hebben staan met een analoge tachograaf.

Zodat je je daar zo lang mee kunt vermaken, totdat je kaart er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die van mij verliep op 22-06 2014

Begin april aangevraagd, want het kan 3 maanden van tevoren.

De kaart was geloof ik na 2 weken al binnen.

 

Het beste is om altijd zo ruim mogelijk vooraf die kaart aan te vragen.

Jij hebt het nu 5 weken vooraf gedaan.

Je weet het bij die instanties namelijk nooit.

Maar goed daar heb je nu niks aan natuurlijk..

 

Anders zul je noodgedwongen vakantie moeten nemen, of je baas moet nog een auto hebben staan met een analoge tachograaf.

Zodat je je daar zo lang mee kunt vermaken, totdat je kaart er is.

 

 

 

Had het ruim een maand van te voren aangevraagd, Maar als ik de afhaalbevestiging morgen niet binnenkrijg doe ik gelijk even een belletje.

Want wist niet dat het zolang ging duren, Ik had ergens gelezen dat je max. 2 maanden van te voren kan aanvragen.

Dus had ik het rond oktober aangevraagd, De volgende keer nog maar wat eerder aanvragen.

Misschien kan het wat langer duren als je in een buitengebied woont, Omdat ze dan waarschijnlijk niet voor 1 bestuurderskaart die kaarten opsturen.

bewerkt door Teddybeer
Reactie uit de qoute gehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja maar ook bij kiwa gaat het wel eens fout. Een kennis van had ook zijn chauffeurspas aangevraagd en dat duurde en duurde ook. Hij heeft toen ook kiwa gebeld, kon de dag erna op een of ander kiwa kantoor zijn ophaal brief komen halen en vervolgens op het postkantoor zijn pas ophalen die daar dus gewoon al klaar lag een aantal weken. Kan ook een foutje van de post zijn trouwens hebben wij eens gehad bleek een postbezorger post niet te verzorgen die lag bij hem in de kelder. Die man is nu opzoek naar een nieuwe baan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee klopt helaas steeds vaker niet. Of een betaling word gemist, gebeurde bij mijn kaart aanvraag belde ik na 3 weken hoever het ermee was. Tja meneer u heeft nog niet betaald, hup screenprintje van internetbankieren gemaild. Oeps sorry we hebben uw betaling over het hoofd gezien, eind van de week heeft u de ophaalbrief in huis en kunt u uw pas ophalen. Tis echt niet altijd onwelwillendheid, fouten worden soms gemaakt. En een simpel telefoontje kan vaak al een hoop oplossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Kiwa heeft t al tenminste 2.5 jaar flink laten afweten, niet alleen met chauffeurspassen maar ook in de taxibranche. De minister heeft ze vorig jaar ergens laten onderzoeken, ik weet eerlijk gezegd niet wat eruit is gekomen. Het is gewoon een bedrijf dat de concessie om dit te doen heeft gewonnen bij de aanbesteding naar het rijk. Bij het verlengen van mijn pas ging het ook aardig mis. Ik heb uiteindelijk de pr afdeling van de holding van kiwa gecontacteerd met als dreigement naar de pers te stappen. Dat zagen ze echt niet zitten dus toen heeft de holding ervoor gezorgd dat de kiwa mannetjes t probleem toch op gingen lossen. Geheel met frisse tegenzin, dat natuurlijk wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kiwa register is een grote puinhoop.

Als je een vraag stelt krijg je als standaardantwoord dat je binnen 14 dagen een afhaalbericht krijgt en daarmee je pas kunt afhalen.

Maar na 14 dagen geen afhaalbericht weer bellen krijg je als antwoord dat het bij de drukker ligt en binnen 14 dagen "rond" moet zijn.

Maar jullie snappen het al na 14 dagen nog niets ontvangen.

Ik heb toen een leidinggevende aan de lijn gevraagd en gekregen en elke week gebeld.

Ik vroeg alleen maar  En Carim (dat is zijn naam) hoe staan de zaken er voor?

Dankzij hem hebben ze het voor elkaar gekregen om weer een nieuwe duplicaat pas te maken , op hun kosten, en was de hele zaak na 3 maanden geregeld. :stom:  :stom:

Ik heb gehoord dat de man van onze  ministers daar in de directie van het KIWA zit, dat verklaart natuurlijk een hoop want in den Haag zijn ze ook zo traag als dikke stront door een trechter. :D  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De postduif is dus vandaag gearriveerd, En de pas zou al vanaf 24 oktober klaar liggen hahaha.

Dus gaat alles weer heel net, Anders was die weer teruggestuurd vanwege niet ophalen.

 

Als ik het zo lees dan lijkt het erop dat ze makkelijk willen geld verdienen, Want als je niks laat horen ben je gewoon letterlijk genaaid voor 121,- euro.

Ook zo belachelijk hoog 120,- euro voor 5 jaar te mogen rijden, Terwijl zo'n kaart alleen bedrukt moet worden en binnen een uur klaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb dus de nieuwe kaart opgehaald, En voor die 121,- euro is het wel echt belabberde kwaliteit.

5 jaar geleden iets van 90,- euro en je had een mooie kaart waar alles gewoon duidelijk opstaat.

De foto zie je bijna niet, Alleen de vorm van me gezicht en me ogen zijn wel heel donker.

Kan dit nog in de komende 5 jaar nog voor problemen zorgen bij een eventuele controle ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Ook zo belachelijk hoog 120,- euro voor 5 jaar te mogen rijden, Terwijl zo'n kaart alleen bedrukt moet worden en binnen een uur klaar is.

Ik was mijn spuitlicentie (bewijs van vakbekwaamheid om met gewasbestrijdingsmiddelen te mogen werken) kwijt.

 

Pasje is in grote lijnen vergelijkbaar met een chauffeurspas, pasfoto en chip waar data van gebruiker op staan, alleen wordt er niks op bijgeschreven tijdens gebruik. Komt van bureau erkenningen, onderdeel van het ministerie van landbouw.

 

Kosten: 5 euro exclusief BTW. Inclusief verzendkosten................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij de oude kaart duurde het bij mij 2 minuten, voordat deze ingeladen was.

Bij de nieuwe kaart duurt het 3 minuten, in dezelfde tachograaf.

 

Misschien heeft het te maken dat eerder de kaart uiterlijk elke 3 weken uitgelezen moest worden.

En nu uiterlijk binnen 28 dagen.

Dus groter opslaggeheugen op de chip, vandaar het langer inlezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik had dus over de foto op mijn chauffeurspas een mail gestuurd naar de Kiwa, En wat blijkt... de pasfoto schijnt te licht te zijn.

Terwijl de foto gewoon duidelijk op mijn ID staat en op mijn ADR certificaat.

Nu zou ik dan een foto moeten laten maken die donkerder zou moeten zijn, En krijg ik een nieuwe chauffeurspas op kosten van de Kiwa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De postduif is dus vandaag gearriveerd, En de pas zou al vanaf 24 oktober klaar liggen hahaha.

Dus gaat alles weer heel net, Anders was die weer teruggestuurd vanwege niet ophalen.

Als ik het zo lees dan lijkt het erop dat ze makkelijk willen geld verdienen, Want als je niks laat horen ben je gewoon letterlijk genaaid voor 121,- euro.

Ook zo belachelijk hoog 120,- euro voor 5 jaar te mogen rijden, Terwijl zo'n kaart alleen bedrukt moet worden en binnen een uur klaar is.

De chauffeurskaart kost hier in Zweden €26,-

when nothing goes right...go left

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En wat blijkt... de pasfoto schijnt te licht te zijn.

Mooi antwoord van de kiwa, toch raar dat op mijn eerste pas hij heel duidelijk is en op mijn tweede pas ook lichter, en dat terwijl ik dezelfde foto heb opgestuurd, want ja ons binne zuunig en je krijgt 4 pasfoto's als je ze laat maken en ik had er nog 1 over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden