[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

patronaal attest afgeschaft


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

De nieuwe Europese tachograafverordening van 4 februari 2014 zal begin 2017 een nieuwe "smart" tachograaf introduceren die op afstand uitgelezen kan worden. Enkele artikelen van deze nieuwe verordening treden echter al eerder in werking. Dit betekent dat al op 2 maart a.s. het patronaal attest (verklaring van activiteiten) niet meer verplicht is.

 

 

 

 

http://www.tln.nl/Actueel/Algemeen/2-maart-2015-patronaal-attest-afgeschaft-aspx.aspx?id=5E6F2457590029C9B23AC44F994DD059

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De chauffeur moet wel handmatig in de digitale tachograaf registreren wat hij heeft gedaan tijdens de afwezigheid bij het voertuig (bijvoorbeeld als hij vakantie heeft genoten of andere werkzaamheden heeft verricht).

Dus als je bevestigd dat je pauze hebt gehad dan zou dat voldoende zijn????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als je bevestigd dat je pauze hebt gehad dan zou dat voldoende zijn????

Yep. Pauze is vrij over je tijd kunnen beschikken. Minimaal 45 minuten. Er zit geen maximum aan.

Het enige dat ik gek blijf vinden is die vraag "einde dienst?" en dat je dan nee moet zeggen om de rust in te kunnen voeren. Uiteindelijk ben je dan een heel jaar nooit aan einde dienst...

Maar goed toch is t zo wel de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Maar op afstand uitlezen is nu al mogelijk en  dat gebeurt nu ook al.

 

Maar dat op afstand uitlezen gebeurd nu nog door je eigen baas....

En die mag van mij ietsjes meer weten dat de officiele instantie's want DIE gaan gelijk bonnen schrijven  :ja:

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is ook voor het eerst dat ik dit hoorde dat het gebeurt.

 

Maar heb zelf de mail van het IL & T gezien dat er op afstand gecontroleerd is. Het gaat om een auto van nu ruim een jaar oud.

 

Alle gecontroleerde data was correct bevonden.

 

Spannend...ik lees nu dat ze het in 2017 gaan toestaan !! Zodat de inspectie's beter en sneller gedaan kunnen worden,

http://www.truckjournalist.nl/nieuwe-tacho-vereenvoudigt-werk-inspectie/

Zijn ze dan nu als proef op afstand aan het uitlezen ??

En word dat dan in 2017 definitief ??

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

  • Reed een paar keer op een Mercedes met duits kenteken, werd gewoon in Frankrijk en Nederland uitgelezen terwijl ik aan het rijden was.
  • Wist in eerste instantie niet wat er gebeurde, ging onder het rijden ineens die blokjes aftellen (wat gebeurd als je de kaart er uit haalt) terwijl
  • ik nergens aan zat, daarna ging er een soort molentje op het scherm draaien, toen zei de vaste chauffeur van de wagen die naast me zat
  • hij wordt nu uitgelezen, volgens hem door de BAG, je wordt dan ook in Duitsland niet meer aangehouden (als alles tenminste in orde is)
  • ze lezen hem gewoon af onder het rijden.
  •  
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden