[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

gisteren avond in gesprek met CNV


Gast rik bos

Vraag

ik was gisteravond benieuwd hoe het zou gaan was voor mij de eerste keer. 

het viel mij tegen er werd antwoord gegeven op vragen die open waren.

vragen die een bepaalde onderwerp werd duister overgedaan.

vooral de vraag over het verblijf van 48 uur in de cabine werd omheen gedraait.

ook verklaarde men het volgende:

De nieuwe cao is nog niet algemeen verbindend verklaard (AVV). Hij geldt al wel voor de leden van TLN en VVT. Er is door een bedrijf een bezwaar tegen de AVV ingediend. Dat is nu in behandeling.

Het neiuwe cao boekje is klaar. Je kan het downloaden van de onze website.

 

ik heb vandaag navraag gedaan bij mijn werkgever en ook de CAO van KNV is geldig.

ik vind dit een miskleun van de bond.

hieruit blijkt dat de onderhandelaar van de CNV niet alle details kent. slordig.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Rik je bent een zeur die niet eens weet waar hij het over heeft.

 

Neem nou dit regeltje van jou hand, het geeft weer duidelijk aan dat je verstand in je kleine teen zit

 

De CAO geld voor TLN, KNV en VVT maar is niet AV verklaart, dat wil dus zeggen dat hij nog niet geld voor niet leden van die 3 clubs, en een iemand heeft al bezwaar aangetekend tegen de AVV dat is het hele verhaal, overigens vindt ik je erg onbeschoft tegen een man die zijn best doet maar helaas nog niet alle in en outs kent. 

 

 

© Tjitze van Rijssel( post 17)

 

Dag Rik,

Ik heb niets gemerkt van het bestoken met mail over het doorbrengen van de wekelijkse rust in de cabine. Natuurlijk heb ik hierover wel een aantal mailberichten gekregen.©

 

 

hoe noem je dit dan??als je een mail met een fatsoenlijke vraag krijgt en die niet beantwoord???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tjitze zal best een aardige kerel zijn,en zal best kwaliteiten hebben als onderhandelaar.

Maar hij geeft zelf al toe dat hij pas een jaar in het wegvervoer werkzaam is,geeft niks ,maar hou dan je ogen en oren open voor wat er leeft onder de mensen die je vertegenwoordigd.

De problematiek rond de 45 uur heeft Tjitze tot zijn "ding"gemaakt ,wat cde wensen ziojn van de mensen die er mee te maken hebben interesseert ze totaal niks,hij wil zijn statement maken,of dat nu positief of negatief is,t lijkt wel een land dat voorzitter is van de EU die moeten dat ook.

Door zijn antwoord blijkt dat hij totaal geen weet heeft van wat er leeft onder chauffeurs en wat de gevolgen kunnen zijn van bepaalde ingrepen.

 

Ik wil niet de wijsheid in pacht hebben,maar ik had m alleen gevraagd( in mijn mail aan hem) wat de criteria waren waarop CNV hun besluit genomen hadden.

Ik had daar ook nog bij geschreven dat ik misschien iets over het hoofd zag en vroeg m daar ook naar.

 

Voor sommigen ben ik  misschien een zeur,maar die kijken niet verder dan hun neus lang is.

 

 Tjitze van Rijssel en het CNV  hebben hier een kans laten liggen om met mensen uit de praktijk in dialoog te gaan.

Voor iemand die zelf toegeeft( in zijn antwoord aan scania 440 ,over de 48 urige werkweek) dat hij pas een jaar "in het vervoer werkzaamis) vind ik dat een misser van hier tot Tokio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ger ik ben blij dat er nog mensen zijn die verstand hebben en vooral zijn dat de leden van de bond.

die maar een CAO goedkeuren waar ze het eigenlijk niet mee eens zijn.

die van hun vrouw niet zoveel meer weg mag en wil dat het daarom maar aan iedere chauffeur verboden moet worden.

o ja ik mag niet zeuren daar kan de bond niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Onbeantwoorde post  :D

 

Ik weet niet wat je mail was en wat voor vraag je gesteld hebt dus kan ik me er ook niets bij voorstellen, misschien heeft hij wel bij zich zelf gedacht "ik blijf het niet herhalen" 

Gaat het over de 45 uur in de cabine dan kan ik me er iets bij voorstellen, het staat in de Europese wet en daar verandert Nederland niets of weinig aan en Tjitse heeft hier zijn standpunt al duidelijk gemaakt

 

 

Inderdaad ging dat over die 45 uur rust,ik heb m gevraagd op welke criteria hij en het CNV hun besluit baseren om deze regel te steunen.

dat het in EU 561/2006 staat weet ik,maar zoals de Fransen en de Belgen,wil CNV het ook nog eens extra in een Nederlandse wet gieten.

Dat vroeg ik ook in de sessie van 15/9 waarop ik een niets zeggens antwoord terugkreeg in de tent van: laat t denken nu maar aan ons over

Je kunt t antwoord van hem trouwens teruglezen in die sessie

 

Wat hij daar trouwens antwoord: je wilt toch ook geen maanden van huis zijn ? ,onzin,ook als breng je je rust niet in de cabine door,maar in een hotel ,kun je ook maanden van huis zijn ( als je dat zelf wilt en daar afspraken over maakt).

Zelfs in onze CAO is dat niet geregeld,

 

Als ik dan een nette mail stuur noem jij dat zeuren en ik noem dat "niet netjes" als hij mij dan geen antwoord geeft.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oké soms zijn ze ook niet netjes, maar het is niet het standpunt van het CNV, maar van de leden, en FNV denkt er net zo over

 

We zouden ook FNV eens kunnen vragen op welke criteria hun tot dat standpunt gekomen zijn. :D  :ja:

Maar ik vroeg t aan Tjitze omdat hun dat in hun flyer geschreven hebben,van FNV heb ik nog geen flyer gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Is een prima streven om voor je recht op te komen, maar in de regelgeving schiet men de laatste tijd door.

Nog even en men gaat in de wet bepalen hoe laat en wat ik mag eten of het toilet mag bezoeken.

En ik heb me ook geergerd aan de weinig zeggende antwoorden van het CNV in de persoon van Tjitze, geef duidelijk antwoord of zeg dat je met een duidelijk antwoord gaat komen maar dat je er nu even geen antwoord op hebt omdat je in een jaar niet alles kan weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nee Ger is sociaal En wil voor zijn rechten op komen

 

En er zijn er bij die er niet zo goed tegen kunnen

 

Huub

Nee, Ger wil ondersteund door een handjevol werkschuwe mensen hun mening aan de meerderheid opdringen. Gesteund door een bond waarvan de vertegenwoordigers niet weten waar ze het over hebben.

En ik heb gelijk, dat heeft Ger zelf gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden