[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rust in combinatie met boot


bolle Jan

Recommended Posts

  • Forumlid

rust in combinatie met boot, dat mag. pauze, boot op, pauze. dus 2 onderbrekingen mogen erin zitten, van max 30 minuten per onderbreking als ik het goed heb. bootticket bewaren. rust moet samen 11 of 12 uur zijn.

 

dan printje maken tacho en bij ticket bewaren. 

 

maar wat schrijf je op dat printje? alleen art 561/2006 is niet voldoende hoorde ik. en die 2006 is achterhaald? moet art 561/2010 zijn? en dan moet er nog iets achter, welke paragraaf dat staat schijnbaar.

 

wie kan vertellen wat er nu precies, en welk art. er op het printje geschreven moet worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dan nog iets. stel ik ben 's-ochtends om 05.00 uur begonnen. 3 rij-uren naar 1e los. daarna nog 3-4 lossers. 12.00 leeg met 5 rij-uren en inmiddels 7 diensturen. dan even laden en hoppa op naar travemunde. kom om 21.45 uur aan in travemunde. dus mooi binnen de 15 diensturen, en heb ook maar 8,5 rij-uur, dus alles goed. maar boot kan ik pas om 02.30 op. om 22.30 sta ik in de rij voor de boot.

 

heb ik dan 14.75 dienstuur volgens controle, of 21,5 dienstuur als ik om 02.30 de boot op ga? 8,5 uur op de boot, 22.30-02.15=  3,75 uur rust, 8,5 op boot = samen 11,25 uur rust. is dat genoeg of moet ik dan nog een keer blijven staan 3 kwartier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

rust in combinatie met boot, dat mag. pauze, boot op, pauze. dus 2 onderbrekingen mogen erin zitten, van max 30 minuten per onderbreking als ik het goed heb. bootticket bewaren. rust moet samen 11 of 12 uur zijn.

dan printje maken tacho en bij ticket bewaren.

maar wat schrijf je op dat printje? alleen art 561/2006 is niet voldoende hoorde ik. en die 2006 is achterhaald? moet art 561/2010 zijn? en dan moet er nog iets achter, welke paragraaf dat staat schijnbaar.

wie kan vertellen wat er nu precies, en welk art. er op het printje geschreven moet worden?

Je hoeft geen printje te maken, boot staat geregistreerd op je pas-als je het goed gedaan hebt.

Aankomst boot tacho op "bootje" daarna boot op daarna tacho op rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik het vreemde vind aan die "boot" functie is dat als jij hem invoert en je dan weer gaat rijden dat ie uit het scherm verdwijnt, moet ik dan zodra dat ik stil sta op de boot hem weer op het "bootje" zetten en dan op rust of is dat niet nodig?

Hoe zit het nu precies met die rust op de boot, je hoort zoveel verschillende verhalen. Mij hebben ze verteld vanaf het moment dat je hem op "bootje" zet moet je minimaal 11 uur rust plus de gereden tijd maken. Je mag maar 1 uur rijden op de "boot" functie dus als je gewoon vanaf het moment dat je hem op "bootje" zet, 12 uur door telt zou je altijd goed moeten zitten dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zodra jij één keer 'boot' hebt ingevoerd gaat vanaf dan die regeling in.

Die geldt inderdaad alleen bij 11 uur rust (dus nooit bij 9 uur) die twee keer onderbroken mag worden, maximaal een uur. De wet is niet duidelijk of je de rijminuten moet compenseren, maar het meest veilig is natuurlijk om dat wel te doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hoeft geen printje te maken, boot staat geregistreerd op je pas-als je het goed gedaan hebt.

Aankomst boot tacho op "bootje" daarna boot op daarna tacho op rust.

Dat is me bij de nascholing ook verteld, dat je meteen als je bij de boot aankomt al tacho op boot moet zetten. Ik dacht eigenlijk dat doe je pas als je de boot op gaat.

 

Maar er staat me wel iets van bij van de nascholing dat je beter een print kan maken. Maar wat moet je dan op de print zetten, welk artikelnummer/verordening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is me bij de nascholing ook verteld, dat je meteen als je bij de boot aankomt al tacho op boot moet zetten. Ik dacht eigenlijk dat doe je pas als je de boot op gaat.

Maar er staat me wel iets van bij van de nascholing dat je beter een print kan maken. Maar wat moet je dan op de print zetten, welk artikelnummer/verordening?

Printje hoef je eigenlijk alleen te maken bij evt. Storingen vd tacho en overschrijden vd dienst/rijtijd door calamiteiten.

Welk art. Weet ik niet uit mijn hoofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik dacht 561/2006. Maar dat schijnt niet voldoende te zijn. Daar moet nog iets achter.

 

printje was dacht ik ook goed om te rij-minuten tussen pauze en boot op en boot af en eventuele 3 pauze op te tellen / te laten zien bij controle. maar de cursus is alweer meer dan 2 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo dacht ik het dus ook. Op boot pas tacho op boot zetten. Maar bij cursus zeiden ze direct als je bij boot aan komt, en op boot staat die op pauze. 

 

kijk, daar gaan we al de discussie krijgen.

 

maar niemand iets over een eu-verordening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

maar wat schrijf je op dat printje? alleen art 561/2006 is niet voldoende hoorde ik. en die 2006 is achterhaald? moet art 561/2010 zijn? en dan moet er nog iets achter, welke paragraaf dat staat schijnbaar.

 

wie kan vertellen wat er nu precies, en welk art. er op het printje geschreven moet worden?

 

 

ik dacht 561/2006. Maar dat schijnt niet voldoende te zijn. Daar moet nog iets achter.

 

 

 

Als je een printje maakt,of op de schijf wat schrijft moet er op staan dat je je beroept op art 9. lid1.van verordening EU 561/2006.

 

Artikel 9

1. In afwijking van artikel 8 mag, wanneer een bestuurder een voertuig begeleidt dat per veerboot of trein wordt vervoerd, en op voorwaarde dat hij een normale dagelijkse rusttijd neemt, die rusttijd hooguit tweemaal worden onderbroken door andere activiteiten die niet langer dan één uur duren. Tijdens die normale dagelijkse rusttijd moet de bestuurder kunnen beschikken over een bed of slaapbank

 

EU 561/2010 bestaat  helemaal niet.( t bestaat wel ,maar dat gaat over een Deense aanmelding over toevoeging van Nitriet in bepaalde soorten vleeswaren.) :D

 

 

Verordening 561/2006 regelt de hele wetgeving w.b. onze rij en rusturen ,en is zowat 15 A4 tjes groot,.

en is hier ,in verschillende talen,waaronder t Nederlands ,te downloaden:

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/26810-eg-561-2006-rijtijdenwet-europa/

 

( ook als je b.v. gedwongen bent om even door te rijden omdat je geen parkeerplaats kunt vinden is daar een artikel waar je je op kunt beroepen,dan moet je wel dat artikelnummer op je uitdraai zetten: dat is art 12 van EU 561/2006)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo dacht ik het dus ook. Op boot pas tacho op boot zetten. Maar bij cursus zeiden ze direct als je bij boot aan komt, en op boot staat die op pauze. 

 

kijk, daar gaan we al de discussie krijgen.

 

maar niemand iets over een eu-verordening?

 Ik zou m gelijk bij aankomst al op bootje zetten,het wachten om aan boord te gaan is dan al gelijk dagelijkse rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op zich duidelijke pdf.. Zit er alleen geen foutje in het aantal rust uren na de boot, tussen het kopje 'procedure' en 'berekening'?

 

Bij 'berekening' wordt gesproken over het feit dat na afrijden boot nog voor 3 uren de verplichte rustperiode volgemaakt moet worden.

Terwijl bij de laatste kolom onder 'procedure' wordt gesproken over 4 uur rust volmaken.

 

Dit laatste komt op mij logisch over: 12 rust-uren minus 1 rij-uur (in totaal)= de verplichte 11.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op zich duidelijke pdf.. Zit er alleen geen foutje in het aantal rust uren na de boot, tussen het kopje 'procedure' en 'berekening'?

 

Bij 'berekening' wordt gesproken over het feit dat na afrijden boot nog voor 3 uren de verplichte rustperiode volgemaakt moet worden.

Terwijl bij de laatste kolom onder 'procedure' wordt gesproken over 4 uur rust volmaken.

 

Dit laatste komt op mij logisch over: 12 rust-uren minus 1 rij-uur (in totaal)= de verplichte 11.

 

 

Je mag een totale onderbreking hebben van 1 uur,ook als je minder onderbreekt word dit toch als een vol uur gerekend.

Tussen het moment van het op bootje zetten en het tijdstip waarop je weer met een schone lei begint zit minimaal 12 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar ga ik wel vanuit, want anders is het volgens de RTW geen 11uur , je mag die boot rust uren ook niet opdelen in 3 plus 9.

 

 

Waarom niet? als jij eerst 3 uur op de kade wacht op de boot,vervolgens aan boord rijdt en na minstens 9 uur weer er af gaat val je gewoon in de regeling van 3+9.

Wat anders word t als je geen 9 ,maar 7 of 8 uur later van de boor afrijdt,dan moet je nog op de kade blijven staan tot je 12 uur vol hebt.

 

De boot/trein regeling is soepeler,daar mag je ook 2 uur staan,30 min aan boord,6 uur varen 30 min van boord en dan nog eens 3 uur wachten voor je weer kunt gaan rijden,je kunt dan wat meer met je uren schuiven z.m.z.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

let wel op als je het doet zoals op die link staat aangegeven dat je je ticket bij je hebt.

 

er is maar 1 waterdichte manier digitaal gezien.

als je zoals in de link meteen je wagen op bootje zet KAN een controleur er ook uit opmaken dat je na 2 uur stilstaan weer bent gaan rijden en komen de 2 onderbrekingen wel binnen je totaaltijd van 12 uur maar NA het teken bootje.

 

de meest veilige manier is de volgende die ik altijd gehanteerd heb en die we ook bij vts gekregen hebben na navraag.

 

bij aankomst als 1e   einde land en wagen op rust zetten.

                            2e  boot oprijden en dat kan met stop en go ongeveer 20 min duren ( geen probleem )

                            3e  in de boot indien geparkeerd de wagen op overtocht zetten

                            4e  als de volledige tijd niet bereikt is weer van boot afrijden en je hebt dan maximaal 40 min om parking te vinden. ( de 20 min van oprijden en de 40 min zijn dan samen het maximale uur )

                            5e  dan weer op rust zetten en na beeindigen van de totale tijd weer begin land ingeven en de reis voortzetten.

 

 

 

het veilige van deze methode is dat de controlepipo kan zien dat er voor de ingave van bootje op de digitach een verplaatsing is en ook erna.

in het geval dat je meteen bootje doet ziet ie alleen 2 verplaatsingen na het bootje symbool.

 

iedereen mag het natuurlijk invullen zoals ie wil, maar ik heb heel wat dit systeem gebruikt en altijd alles in orde. ( wel ook altijd de ticket bewaren voor 4 weken )

ze geloven nou eenmaal niet snel de blauwe ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

                            2e  boot oprijden en dat kan met stop en go ongeveer 20 min duren ( geen probleem )

                            

 

 

 

 

 

Daar zullen de beladers van t bootje anders over denken John,

dan is die boot 3 dagen bezig om vol te komen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden