[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uitlezen 1 chauffeurskaart en evt analyseren


VrijeVogel

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik zie de bomen door het bos niet meer.

 

Ben maar een kleine ondernemer.

 

Ik wil slechts 1 chauffeurskaart uitlezen en eventueel analyseren.

Daarvoor heb je naast een chiplezer ook software nodig welk dit uiteraard correct op kan slaan voor controlerende instantie(s)

 

Alleen wat is nu betaalbaar? Ik zie pakketten van een paar honderd euro, maar ik heb maar 1 kaart geen 100!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wil je ook je eigen Tacho kunnen uitlezen ??

En zo ja: wil je dan ook de overtredingen kunnen inzien en laten berekenen ?

Dat kan allemaal.....maar dat maakt je pakket alleen duurder.

Dus: komt erop neer....wat wil je uitlezen !

Je hebt bijvoorbeeld: http://www.casuutrecht.nl/vrachtwagens_rdd.htm

Maar ikzelf heb die van Roadsoft, omdat die heel erg uitgebreid is (ik heb ook eenmanszaak  ;) )

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je echt ondernemer bent moet je ook je eigen voertuigkaart hebben, en niwo, en 7 jaar administratie.... maar als je zzper bent is t nog een grijs gebied. ik zou wel gaan voor de 7 jaar kaartgegevens, ook al zegt de atb 1 jaar tenminste. ik heb zelf de tacho2safe. het kan vast goedkoper maar nouja hiermee heb je ook een softwareprogje waarmee je je eigen gegevens ook nog kunt lezen, en als je later toch je eigen wagentacho wilt uilezen kan dat ook:

http://tachoshop.nl/logiverttest/index.php?item=tacho2safe&action=article&aid=306

bewerkt door tramdsm
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niwo heb ik.

Voertuigkaart ook ondertussen voor je weet maar nooit

Dus alleen pas apparatuur nog...

 

Casu offerte is de nodige euro's alleen al voor apparaat en dan nog een verplicht abo en daar heb ik iets tegen. 

Roadsoft heeft idd een basispakket, maar dan kun je niks anders dan downloaden opslaan. Analyse moet je dubbele voor betalen.

 

Tot nu toe is tacho2safe de voordeligste aanbieding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voertuigkaart voor je weet maar nooit ??????

als je rijdt op je eigen vergunning met je eigen (gehuurde /gebruikleende) wagen dan zal je ook je eigen voertuigkaart en tacho admin moeten doen. Als je je arbeid verkoopt zonder eigen vergunning of eigen wagen volstaat een backup en admin van je eigen kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je rijdt op je eigen vergunning met je eigen (gehuurde /gebruikleende) wagen dan zal je ook je eigen voertuigkaart en tacho admin moeten doen. Als je je arbeid verkoopt zonder eigen vergunning of eigen wagen volstaat een backup en admin van je eigen kaart.

Duidelijk.

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaaa... dan komen we in t zwartgrijze gebied.... binnen het beroepsgoederenvervoer intussen wel lijkt het. Een niwo houder mag niet met zzpers werken ( het beruchte oude artikel 14, tegenwoordig 2 punt zoveel) en intussen wordt daar ook echt op gehandhaafd, maar dat is de ilent. Dan heb je nog.de belastingdienst die jou al of niet als ondernemer beschouwen. stel je werkt alleen voor ondernemers met eigen vervoer, dan heb je niks te maken met dat artikel uit de wwg. Intussen vindt de belastingdienst mede ingefluisterd door de ilent en de bonden dat je alleen echt ondernemer in het transport kunt zijn als je een eigen vergunning hebt. En als je dus ook de bijbehorende administratie voert. maar intussen heb je geen eigen wagen, dan hoef je dua ook geen eigen wagen tacho administratie te voeren.... zo dus ongeveer?

kleine troost: de controlerende heren weten zelf ook nog niet precies wat ze ervan moeten bakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo is mij het verhaal tot nu toe ook bekent. 

Maar aangezien ik laatst bijna een rit in een huurvrachtwagen zou uitvoeren ben ik even wakker geschud. Ik had toen geen bedrijfskaart.

Ik was ergens in de nuchtere veronderstelling; met een NIWO kun je morgen een rit aannemen en gaan.

Tot nu toe lees ik de chauffeurskaart bij de opdrachtgevers uit, maar wil dit voor de zekerheid gewoon thuis doen.

 

En wat ZZP in het transport betreft, daar is menig discussie al over opgewaaid en met de nieuwe wet werk en zekerheid waarbij flexwerkers eruit dreigen te vliegen zal er wel weer een discussie opwaaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voertuigkaart??? of bedoel je bedrijfskaart? die kun je,met opgave van je KvK nummer zo krijgen( tegen vorstelijke betaling) bij het KIWA register

ja die bedoelde ik oh oplettende forumlezer!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Kost dat nu tegenwoordig zo'n digikaart? heb ooit €95,20 betaald, althans mijn werkgever dan ik had het even voorgeschoten was haast bij :D

Toevallig 2 weken geleden aangevraagd, betaalde 120€ en een paar cent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom lees jij jou chauffeurskaart uit bij jou opdrachtgevers? wat moeten die met jou gegevens?

 

Stel de ILenT komt even langs met de vraag of u even alle gegeven wil overleggen van sept 2014, hoe doe je dat dan?

 

Jij moet jou gegevens (chauffeurskaart) gewoon zelf in eigen beheer opslaan, en tacho als de tacho op jou bedrijfsnaam staat geregistreert, daar hebben derden niks mee te maken.

 

Dat is toch geen probleem,je leest de kaart uit bij de opdrachtgever,

(hij beschikt dan over jouw gegevens,maar daar is niks mis mee,hij heeft zelf de opdracht gegeven voor de werkzaamheden die je voor m doet( daarom heet ie ook opdrachtgever  :D )

 

Vervolgens vraag je of ze de gegevens op een USB stick willen zetten,of naar jou willen mailen.

en sla je dit in je administratie op. 

 

Cést simple comme dit bonjour. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toevallig 2 weken geleden aangevraagd, betaalde 120€ en een paar cent

Nou ieder geval goedkoper dan een "gehandicaptenkaart" die kost in bepaalde gemeentes gewoon even €147,70 + €25,40 Totaal even aftikken €173,10  dat eerste is voor de "Arts"  en het tweede voor de kaart zelf, maar mocht je afgewezen worden dan moet je wel even nog die "Arts" betalen á €110,80  dus de gemeentes weten ook wel even je te bestelen!!

Mijn schoonvader van 85 had er eentje aangevraagd, ja hij is nog altijd mobiel en zonder een rollator met hulpmotor, LOL .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is toch geen probleem,je leest de kaart uit bij de opdrachtgever,

(hij beschikt dan over jouw gegevens,maar daar is niks mis mee,hij heeft zelf de opdracht gegeven voor de werkzaamheden die je voor m doet( daarom heet ie ook opdrachtgever  :D )

 

Vervolgens vraag je of ze de gegevens op een USB stick willen zetten,of naar jou willen mailen.

en sla je dit in je administratie op. 

 

Cést simple comme dit bonjour. :angel:

 

Maar als ik meer dan 1 opdrachtgever heb zou ik toch wel voorzichtig zijn met mijn gegevens daar uit te laten lezen.

Gaat hem namelijk niks aan waar en hoeveel ik bij zijn conculegga's aan het werk ben  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar als ik meer dan 1 opdrachtgever heb zou ik toch wel voorzichtig zijn met mijn gegevens daar uit te laten lezen.

Gaat hem namelijk niks aan waar en hoeveel ik bij zijn conculegga's aan het werk ben  ;)

 

 

In dat geval zul je zelf uitlees apparatuur aan moeten schaffen. :ja:

Voor niks gaat de zon op. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Uiteindelijk de tacho2safe besteld. Installatie liep vlot en makkelijk en het programma lijkt zijn werk te doen. Alleen de tijd voor aanvang dienst zet hij een vraagteken neer met opmerking RC nog geen idee wat RC betekent. Wel grappig, ding weet gelijk al mijn activiteiten tot 2 jaar terug. Hoezo elke 3 weken je chauffeurskaart uitlezen??

 

Verder, tja, leuk speelgoed, maar ik hoef mezelf niet analyseren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden