[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ZZP'er in de transport zonder niwo


die-ene

Recommended Posts

  • Forumlid

Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik zelf werkzaam als zzp chauffeur soms word mij gevraagd of ik ook over een vakdiploma en niwo vergunningen beschik, deze heb ik dus niet, toch werk ik volledig binnen de kaders van de wet, het is dus heel goed mogelijk om je als zzp'er te verhuren als vrachtwagenchauffeur, ook zonder niwo, ik zal hier beneden de mogelijkheden uiteen zetten.

 

Allereerst antwoord op de vraag waarom ik als zzp'er gestart ben. Tot een jaar of 6 geleden werkte ik voor een grote transportfirma uit Limmen (die met de rode auto's). Ik deed distributie van hout en bouwmaterialen voor de fetim in amsterdam. Ik had het prima voor mekaar, knappe vaste auto en mooie ritten door de hele benelux, soms een overnachting maar meestal thuis. Toen het werk bij de firma terugliep werd mijn contract helaas niet verlengd. Nu had ik lekker thuis in de ww kunnen gaan zitten en solliciteren, echter dat thuis zitten en die ww zag ik niet bepaald zitten, direct solliciteren dan maar! Nu had ik voordat ik bij deze firma terecht kwam al redelijk ruime ervaring als kraanmachinist, ik heb ook al mn papieren (tcvt 4-w01) en ik kon als ik dat wou ook redelijk snel een klus als kraanmachinist krijgen. op een hulpkraan bij een dieptewandenstelling, werklocatie: maasvlakte. Geen probleem, doen we dacht ik, enige addertje onder het gras was dat ze bij voorkeur een ZZP'er zochten omdat het werk van tijdelijke aard (ong 4 maanden) was.

 

Zo gezegd zo gedaan dacht ik, het is even wat geregel om bepaalde zekerheden vast te leggen maar het uurtarief was behoorlijk goed en uitzicht op een vaste aanstelling ergens was er gezien de economische situatie op dat moment toch niet.

Toen 4 maanden later de klus waar ik zat af liep had ik bedacht dat ik toch liever weer als vrachtwagenchauffeur aan de gang wou, zoals ik al eerder had gemerkt was het werken op een kraan in mijn beleving redelijk geestdodend en ik vond het rijden gewoon veel leuker om te doen (vind ik nog steeds, kom je nog eens ergens)

 

In eerste instantie had ik hier nog niet zo probleem mee, de opdrachtgevers die ik vond waren eigenlijk allemaal eigen vervoerders en een enkel uitzendbureau. Zoals jullie wellicht weten is het niet nodig om een eigen niwo vergunning te hebben als je rijd voor een eigen vervoerder, dus een bedrijf dat een of meerdere vrachtwagens heeft rijden tbv de eigen bedrijfsvoering, voorwaarde is dat er geen goederen van/voor derden gereden worden.

 

Toen ik het op gegeven moment weer wat rustig kreeg ben ik verder gaan zoeken in het beroepsgoederenvervoer, uiteraard kreeg ik de vraag of ik beschikte over een niwo vergunning, nee die had ik niet (en heb ik nog steeds niet). Nu was het op dat moment best een reeele optie op mijn vakdiploma te gaan halen, ik kan redelijk goed leren en had op dat moment ook het geld ervoor. maaar.... alleen met een vakdiploma heb je nog geen vergunning en met een vergunning kun je jezelf nog steeds niet zonder meer als zzp'er in het beroepsgoederenvervoer verhuren. De NIWO stelt namenlijk dat het vervoer voor rekening en risico van de vervoerder valt, in dit geval dus de zzp'er. dat houd dus in: een huurcontract voor de auto waar je op dat moment mee rijd, eigen tankpassen, eigen verzekeringen, eigen tacho apparatuur. kortom: een hele hoop geregel en extra kosten waarbij het nog maar de vraag is of je uit gaat komen voor een uurtarief van.. laten we zeggen 30 euro. (als je dat kan krijgen in de transport heb je het al redelijk oke voor mekaar)

 

Een andere optie is om jezelf te verhuren aan een uitzendbureau en deze de rekening de laten sturen naar je opdrachtgever, dit is een constructie die wettelijk is toegestaan maar let hierbij op: wanneer je deze vraag neerlegt bij een uitzendbureau willen ze daar vaak de hoofdprijs voor hebben, ik heb bedragen gehoord van € 1,- tot € 3,50 per gewerkt uur, dit is natuurlijk van de gekken als je zelf je opdrachtgever regelt. Het uitzendbureau doet niets meer dan een kleine administratieve handeling. namelijk: het invullen van een verklaring van ter beschikking stelling die getoont moet worden bij controle, daarnaast moeten ze 1 keer per week een factuur versturen en als ze deze binnen hebben het geld naar jou over maken, hier ga je dus geen € 3,50 per uur voor betalen.

Verder is het zo dat je als zzp'er meerdere opdrachtgevers per jaar moet hebben, dit is op zich niet zo moeilijk, maar als je alles via dat uitzendbureau laat lopen heb je op papier dus maar 1 opdrachtgever en voldoe je niet aan de eisen voor de VAR. (minimaal 3 opdrachtgevers per jaar). daarnaast bestaat het gevaar dat het uitzendbureau jou opdrachtgever als klant aan zich bind en er opeens een andere uitzendkracht jou werk loopt te doen.

 

Mijn advies zou zijn: hou je opdrachtgevers en geldstromen in eigen hand! maar dan zit je met het probleem van die vergunning toch? juist ja! Nu bieden de meeste uitzendbureau's ook een payrollservice aan. Kortgezegd houd dit in dat je op de loonlijst staat bij het uitzendbureau maar zelf je opdrachtgevers zoekt. dit bied ook wat extra zekerheden: er worden afdrachten voor je gedaan, je hebt een beetje pensioenopbouw en je bouwt een arbeidsverleden en vakantiegeld op. Daarnaast zijn de kosten per uur nu ineens gedaald naar tussen de € 0.30 en € 0.95 (bedragen voor zover ik ze weet). Nu zul je zeggen: maar dan ben je toch geen zzp'er meer? Nu heb ik het als volgt geregeld: Ik heb al mijn opdrachtgevers in eigen beheer, ze ontvangen de rekening rechtstreeks van mij en betalen die rechtstreeks a0an mij. Van het geld dat ik binnen krijg trek ik vervolgens alle voor mij aftrekbare kosten (bijv: autokosten, telefoon, werkkleding, scholing, drukwerk, verzekeringen) af. Het geld wat dan overblijft kun je door het uitzendbureau laten payrollen. Je geeft dan je uren door aan het uitzendbureau en deze stuurt jou een rekening, deze betaal je waarna het uitzendbureau je inhoudingen en de kosten er van af trekt, wat overblijft krijg je vervolgens als netto salaris op je prive rekening gestort, hier hoef je dan verder geen belasting meer over te betalen (want dat is er al van ingehouden).

In ruil voor het gebruikmaken van deze service ontvang je van het uitzendbureau een verklaring van terbeschikking stelling die je bij controle aan de inspectiedienst dient te tonen.

 

Door het op deze manier te spelen heb je je opdrachtgevers in eigen hand en voldoe je aan de voorwaarden om zzp'er voor de belastingdienst te zijn nl:

- je hebt meerdere opdrachtgevers

- je maakt voldoende uren als zelfstandige, (dat je dit laat omzetten naar een salaris dmv payroll is toegestaan)

 

Daarnaast hoef je jezelf niet als vervoerder te verhuren waarbij je zoals hierboven beschreven alle risico zelf moet dragen, en hoef je geen eigen niwo aan te vragen. Je bent op papier gewoon in loondienst bij het uitzendbureau. echter wel met de (financiele) voordelen van een zzp'er.

 

Wel is het van belang dat je een uitzendbureau kiest dat beschikt over een aanwijzingsbeschikking voor het uitzenden van chauffeurs in het beroepsgoederenvervoer, anders zijn ze niet gemachtigd om een verklaring van ter beschikkingstelling af te geven. Zelf een uitzendbureau oprichten en een aanwijzingsbeschikking aanvragen om vervolgens jezelf te verhuren is helaas niet mogelijk. Bij de aanvraag dien je namelijk te verklaren dat je 'niet jezelf of een van de vennoten uit gaan zenden of detacheren'. (deze optie heb ik natuurlijk ook overwogen maar die hebben ze mooi dichtgetimmerd)

 

Het klinkt misschien als een beetje onlogische omweg alleen na de nodige uurtjes research en inmiddels wat ervaring met bovengenoemde constructie is het voor mij wel de beste gebleken. Voor zover ik weet is het compleet wettig om het op deze manier te doen.

 

Graag hoor ik ook andere mogelijkheden, ik heb uit eerdere berichten op dit forum begrepen sommigen erg vasthouden aan het aanvragen van eigen transportvergunningen en het zelf behalen van het vakdiploma. ik wil dus nogmaals benadrukken dat ik dit ook een optie vind alleen dat deze construcie vele malen makkelijker werkt en voor mij persoonlijk per saldo het meeste opbrengt. (ik heb de laatste 3 jaar gemiddeld 65% van de uren in het beroepsgoederenvervoer als chauffeur, de rest bij eigen vervoerders of andere werkzaamheden).

bewerkt door die-ene
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die snap ik niet, je huurt jezelf in via een uitzendbureau?

Immers je factureert rechtstreeks naar de klant namens jezelf als ik het goed begrijp.

Of factureer je namens het uitzendbureau naar de klant??

 

Je hebt het over payroll tarieven van ca 95 cent, maar vind 1 euro voor een uzb betalen om jezelf via een uzb te verhuren te duur?

 

Ja het blijft grijs gebied met de NIWO, maar ik zie het als een goede investering voor de toekomst, in theorie kan ik als ik zonder werk kom te zitten morgen een auto huren en gaan charteren. Dit is even heel kort gezegd en staat los van het feit of ik er financieel echt iets aan overhoud op dat moment. En de risico's? Vallende lading en gestolen trailer, maar die zijn te verzekeren voor niet al teveel geld. 

30 euro per uur krijg je niet als normale chauffeur, het is in principe loonkosten van een D5 chauffeur en nog paar euro erbij voor de verzekering als je het zwart wit bekijkt. Zelfs een uzb die gewone loondienstchauffeurs uitleent krijgt geen 30 per uur voor een chauffeur, begrijp ook niet waar je dat op baseert .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een contract waarin je jezelf inhuurt van... jezelf. Want jij bent zowel opdrachtgever als werknemer.

Daarnaast is jouw nettowinst 0, want kosten zijn gelijk aan de opbrengsten, maar je krijgt wel ondernemersaftrek.

En geen belastinginspecteur die reageert op deze constructie?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die snap ik niet, je huurt jezelf in via een uitzendbureau?

Immers je factureert rechtstreeks naar de klant namens jezelf als ik het goed begrijp.

Of factureer je namens het uitzendbureau naar de klant??

 

Je hebt het over payroll tarieven van ca 95 cent, maar vind 1 euro voor een uzb betalen om jezelf via een uzb te verhuren te duur?

 

Ja het blijft grijs gebied met de NIWO, maar ik zie het als een goede investering voor de toekomst, in theorie kan ik als ik zonder werk kom te zitten morgen een auto huren en gaan charteren. Dit is even heel kort gezegd en staat los van het feit of ik er financieel echt iets aan overhoud op dat moment. En de risico's? Vallende lading en gestolen trailer, maar die zijn te verzekeren voor niet al teveel geld. 

30 euro per uur krijg je niet als normale chauffeur, het is in principe loonkosten van een D5 chauffeur en nog paar euro erbij voor de verzekering als je het zwart wit bekijkt. Zelfs een uzb die gewone loondienstchauffeurs uitleent krijgt geen 30 per uur voor een chauffeur, begrijp ook niet waar je dat op baseert .

Factureer zelf naar de klant,. dit om zoals gezegd mijn opdrachtgevers en centjes zoveel mogelijk in eigen hand te houden

 

payrolltarieven lopen uiteen per uzb, aantal uren en wat voor aanvullende voorwaarden.

 

het is inderdaad een grijs gebied, zoals je kunt lezen ben ik er op deze manier in gerold, denk er wel sterk over gewoon mijn papieren en vergunningen te gaan halen aangezien de meeste grijze gebieden weleens ophouden te bestaan

 

30 euro per uur is veel inderdaad... vandaar de opmerking dat je het goed voor mekaar hebt als je dat al krijgt... uzb's zitten meestal rond de 26/27 voor normaal werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een contract waarin je jezelf inhuurt van... jezelf. Want jij bent zowel opdrachtgever als werknemer.

Daarnaast is jouw nettowinst 0, want kosten zijn gelijk aan de opbrengsten, maar je krijgt wel ondernemersaftrek.

En geen belastinginspecteur die reageert op deze constructie?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

ik heb het hele verhaal uiteraard wel eerst gecheckt met mn boekhouder/accountant, het mag gewoon mede omdat:

ik in mijn situatie niet mijn volledige omzet laat payrollen, ik doe ook nog werkzaamheden als kraanmachinist, evenementenplanner en ik rij voor diverse eigen vervoerders. hier heb je geen 'tbs verklaring' voor nodig ;)

ik voldoe aan de voorwaarden om door de belastingdienst als ondernemer gezien te worden.

 

aan t eind van t jaar komt je hele inkomen (zowel loondienst als zzp) op 1 grote hoop te liggen en word er gezien hoeveel je nog mag betalen.

 

omdat je aan de ene kant netjes genoeg uren factureerd aan meerdere opdrachtgevers, je krijgt n factuur van het uzb dus die kun je aftrekken van je omzet. over het gedeelte wat je vervolgens terug krijgt als salaris word ook netjes belasting afgedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ik vind het knap zoals je dit voor elkaar hebt gekregen en zeker ook de tijd erin heb gestoken want het lijkt mij nogal een hele uitzoekerij om het voor de wet allemaal in de juiste banen te leiden, maar net wat jezelf ook al aangeeft om later niet in het "grijze" gebied te verdwalen omdat het opeens pikzwart is geworden vanwege één of andere Pipo in Den Haag die de boel juridisch heeft dichtgetimmerd met een of ander aanvullend wetsontwerp, om je "vakdiploma" te gaan halen en zo een Niwovergunning aan te kunnen vragen maar zorg ook dat je de benodigde eurootjes op de bank heb staan anders heb je nog niks, ik meen iets van €9000,-? of is dat inmiddels alweer veranderd?

Heb je eenmaal die Niwo dan kan je legaal en buiten het "grijze" gebied om je werk doen en dus ook voor derden gaan rijden, sterkte ermee en zeker je durft het aan, alhoewel het trekt allemaal wel weer aan maar toch hou de transportmarkt goed in de gaten, succes gewenst.

 

Grt.Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nu ben ik hier absoluut niet in thuis hoor, maar als U voor een UZB werkt, heeft U daar dus een contract voor bepaalde tijd. En dan is Uw plannetje na 3x contracten weer over, of niet????

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dan rij je op een wagen waar wel een Niwo op zit toch ?

De vergunning van je opdrachtgever neem ik aan

 

ja de auto van de opdrachtgever zit een niwo vergunning op.. ikzelf heb ik verklaring van ter beschikkingstelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ik vind het knap zoals je dit voor elkaar hebt gekregen en zeker ook de tijd erin heb gestoken want het lijkt mij nogal een hele uitzoekerij om het voor de wet allemaal in de juiste banen te leiden, maar net wat jezelf ook al aangeeft om later niet in het "grijze" gebied te verdwalen omdat het opeens pikzwart is geworden vanwege één of andere Pipo in Den Haag die de boel juridisch heeft dichtgetimmerd met een of ander aanvullend wetsontwerp, om je "vakdiploma" te gaan halen en zo een Niwovergunning aan te kunnen vragen maar zorg ook dat je de benodigde eurootjes op de bank heb staan anders heb je nog niks, ik meen iets van €9000,-? of is dat inmiddels alweer veranderd?

Heb je eenmaal die Niwo dan kan je legaal en buiten het "grijze" gebied om je werk doen en dus ook voor derden gaan rijden, sterkte ermee en zeker je durft het aan, alhoewel het trekt allemaal wel weer aan maar toch hou de transportmarkt goed in de gaten, succes gewenst.

 

Grt.Henry

 

Ik doe het inmiddels n jaar of 4 op deze manier, en ja het is een hele uitzoekerij.

Het klopt inderdaad dat je voor je niwo vergunning € 9000 eigen vermogen nodig hebt voor de eerstte vrachtwagen en € 5000 voor iedere volgende. daarnaast moet je (zoals aangegeven) de auto huren van je opdrachtgever en zelf alle risico's dragen. dit is heel wat meer geregel dat het regelen van een verklaring van ter beschikkingstelling. om maar even een voorbeeld te noemen: je zal de auto moeten huren van je opdrachtgever (dit mag voor een symbolisch bedrag), je moet dan dus een huurcontract kunnen tonen bij controle. wanneer je dus jezelf als springer verhuurt moet je voor iedere auto waar je op rijd een apart huurcontract hebben  :stom:

 

Verder is het zo dat de situatie bij mij door de tijd heen zo is gegroeid dat ik veel in het beroepsgoedenvervoer ben gaan rijden en hier een oplossing bij ben gaan zoeken. ben wel van plan mn vakdiploma te gaan halen, maar dit heeft meer te maken met de ambitie om mn eigen trekker aan te schaffen, ook dan zijn er omwegen om het zonder je vakdiploma te doen maar is het gewoon niet meer handig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bovendien, nog zo'n leuk ding. Als je in loondienst werkt, is je auto gebruik privé. Dat betekent dat je  bijtelling krijgt en over de privé kilometers geen btw kan aftrekken van de voertuigkosten (onderhoud, brandstof, aanschaf).

bijtelling heb ik zowieso omdat ik mijn auto zowel zakelijk als prive gebruik. je kunt dan wel je kosten aftrekken maar krijgt er bijtelling overheen, dit heeft niets te maken met zzpér of loondienst maar met het wel of niet prive gebruik van je auto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu ben ik hier absoluut niet in thuis hoor, maar als U voor een UZB werkt, heeft U daar dus een contract voor bepaalde tijd. En dan is Uw plannetje na 3x contracten weer over, of niet????

 

ik heb een 0 urencontract voor onbepaalde tijd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dank voor jullie reacties btw... altijd fijn om te zien dat een topic gelezen en bekritiseerd word... ik heb zelf de nodige uurtjes erin zitten waarin ik dit allemaal uitgezocht heb, reden dat ik dit post is dat ik graag personen die tegen deze problemen aanlopen deze moeite wil besparen. voordat ik hieraan begon heb ik hierover gepraat met meerdere uzb's en mn boekhouder. daarnaast vind ik de discussie van het moeten beschikken over een niwo vergunning als zzp chauffeur intressant. Ik snap heel goed dat er eisen gesteld worden aan iemand die een transportbedrijf wil beginnen en auto's op de weg wilt zetten... geheel terecht in mijn ogen. alleen om diezelfde eisen te stellen aan iemand die gewoon chauffeurswerk doet zonder heel veel meer verantwoordelijkheden als een chauffeur in loondienst vind ik lichtelijk overdreven. u begrijpt dat ik daarom graag de mogelijke omwegen op dit vlak bespreek :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bijtelling heb ik zowieso omdat ik mijn auto zowel zakelijk als prive gebruik. je kunt dan wel je kosten aftrekken maar krijgt er bijtelling overheen, dit heeft niets te maken met zzpér of loondienst maar met het wel of niet prive gebruik van je auto

 

Wel, want als zzp-er zijn je km naar je werk / opdrachtgever zakelijk en in loondienst wordt het gezien als privé. Ik heb mijn bus 100% zakelijk dus....

 

Maar nog steeds snap ik niet wat het UZB ertussen doet. Namens wie factureert het UZB aan wie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat klopt idd maar als je dan daarnaast nog prive km's met die bus rijd (meer dan 500 per jaar) word je alsnog aangeslagen voor bijtelling. in mijn geval heb ik 1 auto die ik zowel zakelijk als prive gebruik dus bijtelling heb ik toch.

 

Het uzb factureerd naar mij voor het omzetten van mijn omzet naar een keurig salaris, daarnaast geven ze in ruil voor het gebruikmaken van hun service een verklaring van terbeschikkingstelling af zodat ik legaal mijn werk kan doen in het beroepsgoederenvervoer.

 

er zijn ook uzb's die je vast bedrag laten betalen en die verklaring voor je regelen, dit is naar mijn weten niet toegestaan.

 

Je kunt er ook voor kiezen om het uzb naar jou opdrachtgever te laten factureren en vervolgens jij jou factuur naar het uzb, nadeel is zoals ik al aangaf dat de kosten per uur dan beduidend hoger liggen, daarnaast heb als je het hele jaar door via die constructie werkt op papier maar 1 opdrachtgever (terwijl je er 3 moet hebben).

 

verder is het misschien handig om te nuanceren dat ik in mijn geval niet mn volledige omzet laat payrollen omdat ik ook nog ander werk heb dan specifiek chauffeur in het beroepsgoederenvervoer. ik hou eind van het jaar dus altijd een bescheiden nettowinst over

bewerkt door die-ene
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee. ik snap hem al.

OP zich een hoop werk maar ja, als je het zo allemaal kunt omzeilen  ;)

Ik heb toch ergens het gevoel dat je op een of andere manier toch ergens een probleem gaat krijgen.

Kan alleen niet achterhalen wat/waar.

Maar zeker knap bedacht !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb voor mezelf ook nog niet kunnen achterhalen dat ik ergenst een probleem zou gaan krijgen, als dat wel zo zou zijn zou ik direct een andere weg zoeken. het is immers gewoon toegestaan je inkomen deels uit loondienst en deels uit eigen onderneming te hebben... zolang je qua belasting maar netjes betaald wat je moet betalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dan verdien je dubbel ??

Je stuurt een factuur naar je opdrachtgever en ontvangt het geld neem ik dan aan.

Dan via uzb krijg je ook nog eens een netto salaris ????

 

 

Dat zou leuk zijn zeg.. denk dat de uzb's dan ineens heel veel van dit soort constructies aan gaat bieden  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel, want als zzp-er zijn je km naar je werk / opdrachtgever zakelijk en in loondienst wordt het gezien als privé. Ik heb mijn bus 100% zakelijk dus....

 

Maar nog steeds snap ik niet wat het UZB ertussen doet. Namens wie factureert het UZB aan wie?

Fout!!! Als loonslaaf met een leasebak, kan ik je vertellen, de kilometers naar het werk zijn zakelijk.

Al het woon/werkverkeer is zakelijk. Als je via de creche zou rijden, dan zijn de eerste km naar de creche prive en vanaf daar pas zakelijk.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Ik heb dat hele gedoe van een niwo vergunnig voor een zzp er zonder auto nog nooit begrepen

dat de belastingdienst wil dat je minimaal drie opdrachtgever s hebt kan ik begrijpen

maar waarom mag je overal als zzp er aan de gang zonder vergunning behalve in het transport?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja dat is inderdaad een punt dierooie, je kunt zowieso in bijna iedere branche beginnen zonder vergunningen aan te vragen. ik kan vandaag zeggen dat ik aannemer ben die gecompliceerde moeilijke bruggen kan bouwen en vervolgens morgen een gecompliceerde moeilijke brug voor iemand bouwen. of ik de kennis heb om dat te doen maakt niet uit. pas als ik de brug gebouwd heb en deze blijkt niet goed gebouwd te zijn krijg ik gezeur.

daarintegen moet je voor het (in vergelijking met die brug bouwen) eenvoudige vervoer van goederen wel ineens aan allerlei eisen voldoen, mijn persoonlijke mening is dat als het een makkelijk is het ander ook wel wat gemakkelijker zou mogen. maar goed, het systeem is nou eenmaal zoals het is dus zullen we ons best moeten doen om binnen de wettelijke kaders te vallen. Doe je dat niet heb je vroeg of laat een probleem

bewerkt door die-ene
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Ik kan gewoon niet begrijpen dat een uzb gewoon mensen bij een transport bedrijf kan detacheren, maar als zelfstandige mag jij dit niet

wetten zijn oké maar wel een beetje logisch svp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden