[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Iemand ervaring met rit Tnt duiven - Tnt Arau??


marco77

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi,

 

Vanavond wordt voor mij de eerste keer dat ik in zwitserland zelf moet gaan lossen.

Is er misschien iemand op dit forum die ervaring heeft met een rit van Tnt Duiven naar

Tnt Arau Zwitserland.

 

Ik zit nameijk met een aantal vragen omtrent het betalen van de tol  en het inklaren van de lading.

 

Heb jij toevallig deze rit al eens gereden of een soortgelijke rit?

Reageer dan even op dit onderwerp zodat ik tenminste weet wat ik nog wel zelf moet regelen

voor het rijden in zwitserland en wat TnT heeft geregeld met betrekking tot de tolwegen richtig Arau.

 

groet
Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Transit Weil am Rhein gaat ook zonder dr cabine te verlaten. Over het transit spoor eerste hokje stempeltje bij de Duitser halen. 2e hokje is de Zwitser. Daar hangt een soort laptop voor je LVSA kaartje. Alles binnen 10 minuten gepiept.

(Toch mis ik het Zwitserland rijden wel een beetje )

Voor de rest inderdaad zoals Rob zegt.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen bedankt voor jullie reacties. Ik maak inderdaad een combi van jullie

tips. Natuurlijk ben een chauffeur dus lopen en nog meer lopen probeer ik zoveel

mogelijk te vermijden dus blijf ik zitten in de cabine (thnx knoalster). Voor de rest houdt ik mij zoveel mogelijk

aan jouw advies (thnx robniat). Heb lang geleden wel eens een mautkaartje moeten

halen voor in duitsland maar wist niet dat er voor zwitserland een soortgelijke kast

bij de tankstations staat.

 

thnx zal een update postten als ik weer terug in t land ben greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad Matthieu, helemaal overheen gelezen. Je ziet bij de tankstations voor de grens wel vaak het bordje dat ze vignetten voor Zwitserland verkopen, maar let op Marco dat is voor personenwagens en niet voor vrachtwagens.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen wil jullie bedanken voor de goede adviezen. Heb net bevestiging gekregen

dat er in deze volvo een lsva kaart aanwezig is. Dus dat scheelt dan alweer.

 

Dus nu ik weet dat deze kaart in de cabine ligt. Rijdt ik het beste  via transit well am rhein en

volg ik jou stappen knoalster (thnx daarvoor). Maar moet ik hier dan nog steeds uitstappen

om een kaartje voor de toll te halen of wordt dit gedaan door de lsva kaart te scannen en dan

betalen met de shell pas.

 

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Marco,

 

Als je vanaf de A5 richting de grens gaat rijden zie je borden boven de weg. Bij de pijlen die het juiste spoor aangeven is er 1 waarop "Transit" staat. gewoon dit wegvak aanhouden en doorrijden. Je hoeft dus niet op het rechtse spoor te wachten (of in de rij op de vluchtstrook), want die is voor de wagens die moeten inklaren. Let wel op de stoplichten vlak voor de grensovergang zelf. Als die op rood staan wachten (wel alleen kijken naar het middenste spoor "Transit"). als die op groen staan kun je gewoon doorrijden en vlak voor de grens rechts het douane terrein oprijden.

 

daar gewoon verder rijden over het transit spoor. Dan zie je een soort overkapping met een kantoortje. Dit is de Duitser. Je laat hem je T-documenten zien en hij zal er volgens mij ook een stempeltje opzetten. Dan rij je ongeveer 50/100 meter verder en zie je een 2e overkapping. Dit is de Zwitser. Ook hier geef je je T-documenten af en hij zal ze ook afstempelen. Bij het schuifloketje zie je een soort laptop hangen. hier stop je de oranje lvsa kaart in en vul je de gevraagde gegevens in (tekst is gewoon in het Nederlands). Uit mijn hoofd inderdaad het aantal assen en altijd 40 ton totaal gewicht invullen. Daarna wordt gevraagd naar hoe je wilt betalen. Dan de oranje kaart eruit en je DKV/Shell of wat dan ook pas erin en de betaling bevestigen.

 

Bij de Zwitserse douane achter het loketje wordt dan je LVSA ticket uitgeprint en die krijg je samen met je T-documenten overhandigd. Daarna kun je normaal gesproken gewoon doorrijden Zwitserland in.

 

Je hoeft dus helemaal niet de auto te verlaten.

 

Veel succes en laat ons weten hoe het vergaan is.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je neemt mee uit de auto: LSVA kaart, betaalmiddel (DKV, Shell oid), schrijf km stand op papiertje, schrijf max gewicht op (wat je mág wegen). Loop naar n LSVA automaat en stop je kaart er in. Volg de aangegeven stappen. Is in het nederlands. Je machtigt nu als het ware de Zwitser om het geld af te schrijven. Dat gebeurt als je het land verlaat en je de km stand op je kopie geschreven hebt. Vergeet dan niet je handtekening. Verder nergens omkijken naar.

bewerkt door matthieu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je neemt mee uit de auto: LSVA kaart, betaalmiddel (DKV, Shell oid), schrijf km stand op papiertje, schrijf max gewicht op (wat je mág wegen). Loop naar n LSVA automaat en stop je kaart er in. Volg de aangegeven stappen. Is in het nederlands. Je machtigt nu als het ware de Zwitser om het geld af te schrijven. Dat gebeurt als je het land verlaat en je de km stand op je kopie geschreven hebt. Vergeet dan niet je handtekening. Verder nergens omkijken naar.

 

ezelsbruggetje.....bij de automaat de vragen beantwoorden met 1 1 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen wil jullie bedanken voor de goede adviezen. Heb net bevestiging gekregen

dat er in deze volvo een lsva kaart aanwezig is. Dus dat scheelt dan alweer.

 

Dus nu ik weet dat deze kaart in de cabine ligt. Rijdt ik het beste  via transit well am rhein en

volg ik jou stappen knoalster (thnx daarvoor). Maar moet ik hier dan nog steeds uitstappen

om een kaartje voor de toll te halen of wordt dit gedaan door de lsva kaart te scannen en dan

betalen met de shell pas.

 

greetz

 Als je eenmaal de grens over bent,dus in zwitserland bent,betaal je helemaal niks meer,dat word allemaal via die LSVA geregeld

Daarom is t belangrijk dat je oplet wat Rob al zei: raak dat papiertje( een printje) niet kwijt,bij de uitreis word je kilometerstand weer genoteerd,en aan de hand daarvan word er afgerekend.

Door die LSVA pas te scannen en de gegevens in te voeren in de automaat krijg je een print met die gegevens,en die heb je nodig voor de uitreis,de LSVA pas heb je daarna niet meer nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden