[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

twee keer raak in de regio eindhoven


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Op de A67 bij Hapert is woensdagochtend een weginspecteur van Rijkswaterstaat in zijn auto aangereden door een vrachtwagen. Een traumahelikopter landde op de rijbaan om hulp te verlenen. Het slachtoffer is ter controle naar het ziekenhuis gebracht. Vanwege het ongeval was de weg richting Eindhoven even volledig afgesloten.

 

http://www.omroepbrabant.nl/?news/229061692/Weginspecteur+Rijkswaterstaat+in+auto+aangereden+door+vrachtwagen+op+A67+bij+Hapert.aspx

 

 

 

 

Op de A67 bij Geldrop zijn woensdagochtend even voor negen uur drie vrachtwagens met elkaar in botsing gekomen. Daarbij is zeker één vrachtwagenchauffeur gewond geraakt. Het slachtoffer zit bekneld in zijn vrachtwagen.

 

 

http://www.omroepbrabant.nl/?news/229065932/Drie+vrachtwagens+botsen+op+A67+bij+Geldrop+snelweg+vanuit+Venlo+richting+Eindhoven+dicht.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet niet kijken hoe druk het op de A67 is Zeker richting Venlo

 

Er is maar een oplossing voor

Vrachtauto,s niet harder als 60 km

 

Kleine auto's niet harder als 80 km  

 

Dat zal alleen maar mensen leven reden

 

Er zijn vrachtauto's bij Die tegen de 100 km per uur aan zitten

 

Dus er moet veel meer gecontroleerd worden

 

Dat zal veel ongelukken voor komen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dan moeten ze verplicht begrensd worden anders krijg je dat nooit voor elkaar.de chauffeurs moeten nog meer op hun verantwoordelijkheden gewezen worden zodat ze meer afstand houden en alleen maar met rijden bezig zijn.dus niet bellen smsen lezen of een film kijken etc.  iik heb ook 45 j op vrachtwagen gezeten.heb genoeg gezien van dit soort zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou zeggen gewoon een algemeen verbod op gemotoriseerd verkeer op de a67 dat zal t aantal ongelukken drastisch verminderen.

Echt waar net of die snelheid er iets mee te maken heeft, dit is gewoon een voorbeeld van een inhaalverbod wat niet werkt. Er rijden kilometers lange treinen van vrachtwagens over die weg op n meter of 5 afstand van elkaar dus als de eerste remt dan klappen nummer 20,21 en 22 op elkaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Ik meen als je vanaf Venlo komt in de richting van Eindhoven dat na de oprit van Asten het inhaalverbod is ingesteld.

En andersom is het vanaf de ring Eindhoven tot aan Asten een inhaalverbod...

Erna is het inhaalverbod opgeheven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dit is gewoon een voorbeeld van een inhaalverbod wat niet werkt. Er rijden kilometers lange treinen van vrachtwagens over die weg op n meter of 5 afstand van elkaar dus als de eerste remt dan klappen nummer 20,21 en 22 op elkaar

Ik vraag me elke keer weer af bij zo'n opmerking wat een inhaalverbod te maken heeft met het feit dat chauffeurs te besodemieterd zijn om fatsoenlijk afstand te houden. Dat ze zichzelf te pletter willen rijden zal me een rotzorg zijn maar met dat gekleef (wat velen bewust en over vele kilometers doen) nemen ze ook anderen mee in hun ellende. Dit is een pure mentaliteits kwestie waar eens een keer keihard tegen opgetreden moet worden. Desnoods moeten ze hun rijbewijs maar eens inleveren, misschien dat bij de anderen dan eens het kwartje gaat vallen en men wel fatsoenlijk afstand gaat houden.

Elke keer een excuus erbij halen om maar vooral niet te hoeven erkennen dat het meestal onze eigen schuld is vind ik een beetje slapjes. Net als dat bakwagentje van de Sligro dat op de A28 op de vluchtstrook de buitenlander ramde. Als de buitenlander dit of als de buitenlander dat, schei toch uit. Die bakwagen chauffeur had gewoon op moeten letten en mag God op zijn blote knieen danken dat er geen personenauto met pech stond. Het zal verdomme maar je vrouw en kinderen zijn die daar net met pech komen te staan en nog geen tijd hebben gehad om uit te stappen en achter de vangrail te gaan staan.

 

Niemand is perfect, ook ik niet, maar ik wordt een beetje moe van al die zogenaamde excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik weet op zeker dat er vroeger een inhaal verbod was tot de afrit Geldrop en omgekeerd

dit was voor de verandering van de A2/A67

na de verandering van de A2/A67 met nu de paralel weg er naast

was er een inhaal verbod van knooppunt Leederheide tot de afrit Someren en omgekeerd (A67)

mogelijk is dit opgeheven in de laatste 2 jaar

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja dat klopt Lambiek, er gelde vroeger ook een inhaal verbod maar in Sept 2014 zijn er op meer plaatsen de verboden veranderd, je kunt het nog terugvinden op deze kaart http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Huidig%20inhaalverbod%20vrachtverkeer_tcm174-365538.pdf en evt vergelijken met de kaart in de link die ik iets eerder plaatste.

Ik weet voor 100 % zeker dat deze kaart niet klopt.

Kan alleen niet aangeven waar overal.

1 voorbeeld:

De A 50 t.h.v. Veghel daar is een inhaalverbod wat er niet opstaat.

Misschien dat iemand een wel kloppende kaart kan plaatsen.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Ze zijn er echt een puinhoop aan het maken ervan, want op de A 58 tussen Breda en Roosendaal is het ook veranderd.

Een stuk dat je niet mag inhalen, dan word het opgeheven en dan geld er weer een verbod.

De andere kant op mag je nu ter hoogte van Etten-Leur mag je nu wel inhalen.

Hoe meer verwarring de wegbeheerder maakt, hoe onveiliger het word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik vraag me elke keer weer af bij zo'n opmerking wat een inhaalverbod te maken heeft met het feit dat chauffeurs te besodemieterd zijn om fatsoenlijk afstand te houden.

.....

Of het 1:1 als schuldige aangeduid kan worden, betwijfel ik.

Maar het heeft wel heel veel met concentratie te maken...'Wanneer je "niet lekker" in je eigen tempo kan rijden, maar als een kudde olifanten achter elkaar aanhobbeld, is de kans dat je concentratie vermogen afneemt aanwezig. Je "stopt" ook met goed nadenken, want die wagen voor jou bepaalt min of meer wat jij doet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

      Het begin van dit item was/is :

Er was een vrachtwagen tegen een wagen van R.W. aan gereden , die op de vluchtstrook stond

dan is er maar 1 verklaring  : Hij zat te dicht op zijn voorganger en hij reed over de ononderbroken streep

Als hij gedaan had wat zijn voorganger deed , had hij er ook om heen gereden !

Dus heeft het helemaal niks met een inhaal verbod te maken zoals hier verteld wordt 

maar meer met onvoldoende afstand en niet opletten of met iets anders bezig zijn als autorijden, en tevens in overtreding zijn

Het is een dure bekeuring als ze je daar op aanhouden

Maar niemand is perfect .

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden