[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Onderzoekspanel Transport ongevallen vrachtwagens


Henry Neycensas

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal wellicht gezien bij Transport on Line een kort en bondig onderzoekje waarom er zoveel vrachtwagen ongevallen gebeuren de laatste tijd, is het een trend of gewoon domme pech of toch een samenloop van omstandigheden.

Het is de laatste tijd wel raak met ongevallen met vrachtwagens, nu wil ik hierbij wel opmerken dat de vrachtwagen niet altijd de veroorzaker is, het kan ook door externe invloeden gebeuren oftewel door derden terwijl de vrachtwagenchauffeur er niets aan kan doen, maar goed het valt wel op.

Wat ik mij ook dan afvraag zijn er nu meer of juist minder Oost-Europese vrachtwagens bij betrokken of niet en ja hierbij wil ik natuurlijk de Oostblokknuffellaars niet voor de schenen schoppen want over het algemeen genomen moeten we toch bij de werkgever(s) zijn van deze "pareltjes" op de Europese wegen nietwaar, of ze nu wel of niet een rijbewijs hebben gekocht/vervalst etc. doet er niet toe de werkgever(s) waarvoor zij rijden die is/zijn toch verantwoordelijk?

Als men even die Roemeen neemt als voorbeeld die met een aantal versleten banden rondreed en dat het karkas van de band te zien was dan spreekt dat toch wel boekdelen nietwaar en maar goed dat die Duitsers nu ook al aan de grenzen direct gaan controleren op deze zaken.

 

Grt. Henry

 

Het onderzoek kan ingevuld worden tot en met dinsdag 26 mei 09:00 uur.

U kunt de vragenlijst invullen door op onderstaande link te klikken.

 

http://questionnaire.netq-survey.com/300ee18c-99f8-4b76-8ba5-8397e9920c20

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(Vrachtwagen)-auto ongelukken gebeuren elke dag. 

Dat is geen trend.

Waarom deze ongelukken gebeuren of door wie deze worden veroorzaakt is niet afhankelijk van de landsorigine van de chauffeur(s) in kwestie.

Filantropen en dieven vind je in elk land.

Je zal toch echt als (vr.wagenchauffeur) deelnemer van het verkeer moeten rijden om de verschillende oorzaken te kunnen duiden.

Het zijn meestal dezelfden:

 

Oververmoeidheid (van de vr.wagenchauffeur),

Stompzinnigheid van de (meestal) mannelijke autogebruiker die altijd denkt nog wel vóór de vrachtwagen in te kunnen schuiven,

Overschatting van het eigen kunnen van de (meestal) mannelijke medeweggebruiker bij het inschatten van weers -en wegomstandigheden (regen , sneeuw, ijzel ),

Sowieso, vrachtwagens zijn verschrikkelijk traag , zitten altijd in de weg en de vrachtwagenchauffeurs zijn meestal mongolen en dus kunnen we die idioten wel fijn even snel de poot dwars zetten bij het invoegen, inhalen, afsnijden en wat we verder nog meer aan 'creatieve oplossingen kunnen bedenken om die lullo's het leven zuur te maken,

Het tijdens het rijden verrichten van absoluut noodzakelijke handelingen zoals bellen, appen, mail & correspontie lezen, oogwimpers bijwerken, knippen en scheren en wat dies meer zij die de medeweggebruiker moeiteloos en zeer talentvol meent te kunnen combineren met het rijden op diezelfde weg (ook vr.wagenchauffeurs zijn hiervan niet uitgezonderd),

En als laatste maar zeker niet de onbelangrijkste , dronken als een tor of high van de wiet menen dat je met die gewonnen 'relaxtheid' het voertuig véél beter kunt besturen.

 

Kort samengevat de mens in zijn stompzinnige ongeduld, arrogantie en zelfoverschatting zelf dus is de veroorzaker

Wie nog meer aan voorbeelden heeft. 

Ik zou zeggen, vult u het rustig verder aan.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat denk je van stress

Problemen thuis

Verkeert remmen

Medicijnen gebruik

Veel bij komende apparaten Moet onder het rijden uit geschakeld worden

Onder het rijden geen boek lezen

Geen voeten op het dashboard onder het rijden

Om de 5 jaar op nieuw Examen doen In een vreemden stad Zijn er bij kennen de verkeer borden niet

Politie moet meer controle doen Chauffeur boete en het bedrijf zwaar beboete tot een vergunning in beslag nemen 3 maanden tot een jaar

Het gaat om mensen leven

Huub

bewerkt door hwm.klaassen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Prima aanvulling Huub echter werd er niet naar de evt. strafbaarstelling gevraagd die kunnen voortvloeien uit het misschien al dan niet opzettelijk veroorzaken van een ongeluk. 

Dat is aan de rechter eventueel.

 

Dus Josimo, Huub en ik hebben al een aantal veelvoorkomende 'oorzaken' aangegeven die ongelukken tot gevolg kunnen hebben.

Misschien weet jij er ook nog een paar ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Grappig om altijd weer te lezen dat er altijd nog mensen zijn die wél weten hoe het hoort in het verkeer.

Het ging echter nu even om de vraag waarom die 'andere mensen' het dan toch elke keer weer voor elkaar krijgen ongelukken te veroorzaken.

En inderdaad, tijdens het rijden met je mobiele telefoon kloten is , zoals iedereen nu zo langzamerhand wel weet, dodelijk in het verkeer maar waar zich nog steeds weinigen aan houden (maar ja agent, was toch echt wel even een héél belangrijk telefoontje agent !! ).

Dit valt nog onder het eerder genoemde kopje 'absoluut noodzakelijk te verrichten handelingen' die niet uitgesteld konden worden tot de parkeerplaats langs de weg of van het werk waar men haar of zijn dagelijkse inzet moet leveren.

 

Afstand ? Welke afstand ? Waar hebb'n jullie het over godverdegodver... !!! Je ziet toch da'k bezig ben ????!!!!! Dan moet'n die anderen maar doorrijden !!

Dan was dit ook niet gebeurd !! 

Het is hullie schuld !

En zo is het en niet anders ..!! Godverde... 

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima aanvulling Huub echter werd er niet naar de evt. strafbaarstelling gevraagd die kunnen voortvloeien uit het misschien al dan niet opzettelijk veroorzaken van een ongeluk. 

Dat is aan de rechter eventueel.

 

Dus Josimo, Huub en ik hebben al een aantal veelvoorkomende 'oorzaken' aangegeven die ongelukken tot gevolg kunnen hebben.

Misschien weet jij er ook nog een paar ?

 

Klapbad op vooras tijdens inhalen....noem maar wat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog eentje die ik vandaag tegenkwam "rukken aan je jongeheer" deze vertelde een oud collega van mij via de mail, die was toch wel benieuwd waarom die gast voor hem soms vreemd heen en weer zwiepte met het spul, hij er voorbij en wat denk je, zit die gast aan z'n jongeheer te trekken als een volslagen idioot en niks van aantrekken dat er eentje naast je zit en even aan de "bel" trekt, ja je hebt er een stel bij hoor!!

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het verbazingwekkend dat we allemaal de oplossing weten maar er verandert niets (en ik ben ook niet roomser dan de paus)

De starter van dit onderwerp vroeg niet om oplossingen maar om 'oorzaken'. 

Maar ik geef toe, bij het benoemen van allerlei eventuele oorzaken kun je ook direct ende onmiddellijk wel de 'oplossingen' bedenken.

Helaas hadden de 'veroorzakers' op het moment zelf even geen boodschap aan al die 'oplossingen'. Die waren met wat belangrijkere zaken bezig.

 

En aan klapbanden doet geen hond natuurlijk wat. Dat kan iedereen overkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar ben ik het niet mee eens

Tussen een klap band en een klap band zit een groot verschil

Een goede voor band maakt zeker wat uit. Kijk maar naar de bekenden merken En zeker niet een merk band er op waar niemand nog nooit van gehoord heeft

Zitten er haar schuren in Dan een nieuwe er op En niet mee door blijven rijden

Komt die onder de vier of drie millimeter dan een nieuwe er op En niet van uit gaan dit gaat nog wel

Zeker om de twee jaar nieuwe er op

Zeker een maal in de week de druk controleren Veel geloven het wel

Goed onder houd kost geld Veel bedrijven zijn er vies van

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Huub, daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Onderhoud en controle (van zowel het bedrijf zelf als de chauffeur) is verschrikkelijk belangrijk in het klapbandenverhaal.

Echter, ik ben maar een uitzendkut die de ene dag op die auto word gedumpt en de volgende dag weer op een andere.

Ik ga dat echt niet iedere keer weer controleren of de bandjes wel in orde zijn. Ik ben al blij dat alle mogelijke bevestigingsmaterialen aanwezig zijn en vooral , dat ze heel zijn. Want dat controleer ik wel (net zoals het brandstofgehalte overigens want ook niet iedere chauffeur tankt de auto ook even af na zijn of haar dienst). Lekker aso soms.

Er bestaat ook nog zoiets als een onderhoudsschema bij die transportbedrijven en als men zich daar niet aan houdt wat kan ik dan nog doen om klapbanden te voorkomen ?

 

Sowieso, bedrijven die veel uitzendkrachten laten rouleren op veel verschillende auto's zullen dan ook veel (of niet) klachtverhalen van vaste chauffeurs krijgen dat 'hun' auto is uitgewoond door deze of gene uitzendhoer (oeps sorry, Kracht !). 

Vaste chauffeurs zijn over het algemeen gesproken veel netter en secuurder met hun eigen vaste auto (en er niks eigens aan hoor aan die auto).

Ik ga toch ook niet het tuintje van mijn buurman onderhouden toch ?

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En zo is het psies helemaal Huub.

 

Overigens kijk ik altijd wél even naar de voorbanden vóórdat ik instap en dat doe ik eigenlijk alleen maar omdat je de auto nergens anders dan daar , in kunt stappen.

En d'r even helemaal omheen lopen doe ik meestal ook wel even.

Maar dan nog, ongetwijfeld zullen er hier ook chauffeurs zijn die met mij de ervaring of de verhalen kunnen delen waarbij we hebben kunnen zien, echt kunnen zien dat de wielmoeren er nog maar net aanhingen (en dus nooit en te nimmer nagetrokken zijn).

 

En dat is denk ik toch ook echt te wijten aan de inzet van vele verschillende chauffeurs op 1 auto. 

Maar dat denk ik.

En inderdaad, jij bent bij calamiteiten altijd het lul.

Had je het niet gezien dan ??!! 

Nee, moest snel snel weg met die auto want 'ze zaten op mij te wachten' enzovoorts enzovoorts..  En wat wat je nog maar meer aan excuses , verklaringen en zo meer kan bedenken.

Geen tijd, jij moest weg nu en kijk later maar even.

Maar goed, dan heb je het alleen nog maar over de controlerende handelingen die jij nog had kunnen verrichten. 

Je medeweggebruikers kun je niet controleren. 

Je mag van die mensen alleen maar hopen dat ze welbewust en met hun volle verstand deelnemen aan het verkeer.

Maar dat is , zoals zo vaak , ijdele hoop.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden