Spring naar bijdragen

Weer een pracht van een filmpje


Recommended Posts

  • Forumlid

Een rem wat later intrappen ?

Of wel intrappen, maar niet verwachten dat je vol in de ankers moet..

 

Ik weet het.. je verstand zegt ''schade is ellende, en gezeik''.

Maar een idioot zoals deze verdient het gezeik.

Maar dat is mijn keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De bestuurder met de dashcam kon eigenlijk weinig anders. Hij werd dermate scherp gesneden dat zelfs een (levensgevaarlijke) noodstop geen soelaas geboden had. Indien de gesneden bestuurder met dit filmpje als bewijs de rechtsgang maakt kon de bestuurder van de Passat nog wel eens met verstrekkende consequenties te maken krijgen.

Ik ben geen deskundige, maar na het filmpje een paar maal bekeken te hebben, valt de afgesneden bestuurder m.i. niet veel te verwijten, en mag de Passat-rijder nog van geluk spreken dat hij alleen materiële schade heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, ik heb toch de indruk dat de bestuurder van de auto met dashcam enigszins het 'gaatje' dicht rijdt (zo tussen de 0.20 en 0.30 seconden..).

Wellicht was hij van mening dat de VW rijder achter hem de ruimte had om in te voegen.. Waarin ik hem gelijk geef.

 

Na het inhalen is er ook een beweging van 'de auto met dashcam' die je zou kunnen uitleggen dat de hij de VW bestuurder wil beletten voorbij te komen..

 

Ik denk dat dat de dashcam bestuurder er nog weleens slechter af uit kan komen (juridisch)... doordat hij de VW rijder vóór de inhaal manouvre 'belet' en naderhand niks doet om een aanrijding te voorkomen.. Ondanks dat het snijden niet netjes is..

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had gisteravond ook een dashcam nodig, kwam uit kampen de N50 op richten het noorden, eerste stukje is nog ouderwets 1 rijstrook, vlak voordat het stuk 2 rijstroken eraan komt sjeest mij een oude mercedes om mij heen, maar het puntstuk wat daar zit deed hem even schrikken vermoed ik, zijn invoeg methode was dan ook eerder met 2 wielen dan 4 wielen. Het ging zo snel, je ziet in de spiegel een paar koplampen, voor je zie een startstuk en dan voegt de bestuurder last minute in. Rare actie, na dat staartstuk begint immers de twee rijstroken en had die meters genoeg gehad om te passeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je iemand wilt inhalen die vervolgens weer gas gaat geven en er dan ook nog eens ervoor wilt persen...

Dan.. dan zou mijn reactie exact een kopie zijn van deze dashcamer...

 

Vallen de laatste weken veel doden in het verkeer en dat komt dus mede door stumpers zo als jouw met zulke uitspraken en zulke acties,, wat een dom gelul ben blij dat ik je baas niet ben gooide je zonder pardon op straat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je het filmpje nu GOED bekeken !!

 

Deze man met de dashcam doet bijna niets verkeerd.

Hij zit niet te kleven,  hij wacht tot zijn voorganger er voor bij is en wilt dan inhalen.

VW rijder gaat gas geven ( waarom ?? ) en wilt hem er dan nog voordouwen.

 

Éénaal erachter wilt de VW rijder hem op de millimeter ervoor rechts inhalen.

Dat de Dashcammer hem hier de pas afsnijdt door snel naar rechts te gaan keer ik zelf ook niet goed.

 

Maar als je ook niet eens de tijd hebt om te remmen omdat de VW hem er gewoon tegenaan zet.....

 

Dan ben ik nu de klootzak ?

 

Ben jij iemand die zegt... ach lekker laten gaan... laat hem er voor maar voorbij.

Je krijgt een klap op je kop... ach.. zal ik wel verdiend hebben.

 

NEE... die tijd heb ik gehad, in dit kleine landje is ik steeds vaker IKKE ikke en ikke...

Mensen hebben totaal geen geduld meer, en omdat er zo'n klootzak hier de grote baas wilt uithangen moeten ''we'' dat ook maar weer op ons nemen ?

 

Johnuitr... zou je mij verrot kunnen schelden per persoonlijk bericht.

Is een beetje laf om dit hier openbaar neer te zetten.

Laat zien dat je een heer bent.

 

Volgens mij zie je mij helemaal verkeerd.

 

Ik denk dat ik nog in van de weinige ben die nog respect heeft voor het overige verkeer.

Ergens zelf al gaan stilstaan zodat er iemand langs kan ( elke voertuig ).

Een baantje opschuiven voor invoegend verkeer.

''Hallo'' zeggen als je ergens staat te tanken, of aan het dock staat.

 

Deze punten hierboven zie ik sporadisch nog voorbij komen.

En omdat ik hier een meening geef over een filmpje ben ik de boeman.

Nou Hulde voor jouw !!!!

 

Wees er trots op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..)

VW rijder gaat gas geven ( waarom ?? ) (..)

Ik denk doordat hij slechts naar voren kijkt.. en het volgende waarneemt:

1) Dashcam bestuurder haalt hem nu niet echt met een groot snelheidsverschil in (die beste man had ook even op het gas kunnen gaan staan en naar de Focus toe-rijden in één ruk, vind ik)

2) Passat rijder ziet de vrachtwagen in de verte en de ruimte op links die er op dat moment nog is voordat jij besluit zijn actie in te zetten..

3) Dashcam auto zou ook nét op dat moment in de dode hoek kunnen zitten..?

 

Maar als je ook niet eens de tijd hebt om te remmen omdat de VW hem er gewoon tegenaan zet.....

Nah, na de toeter van de dashcam auto zijn er toch 3 seconden voorbij waarin de dashcam bestuurder had kunnen remmen of nog iets scherper naar rechts kunnen sturen..

Aan de andere kant.. wie weet was de Passat dan nog op de vluchtstrook gaan 'tollen' naar links.. met risico op een serieuze klapper..

Op zich zou je kunnen redeneren dat de dashcam auto de Passat 'naar een veilige plaats heeft begeleid'..

 

Dan ben ik nu de klootzak ?

Nope. Je mag denken wat je wilt en dit hier ook schrijven. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je het filmpje nu GOED bekeken !!

 

Deze man met de dashcam doet bijna niets verkeerd.

Hij zit niet te kleven,  hij wacht tot zijn voorganger er voor bij is en wilt dan inhalen.

VW rijder gaat gas geven ( waarom ?? ) en wilt hem er dan nog voordouwen.

 

Éénaal erachter wilt de VW rijder hem op de millimeter ervoor rechts inhalen.

Dat de Dashcammer hem hier de pas afsnijdt door snel naar rechts te gaan keer ik zelf ook niet goed.

 

Maar als je ook niet eens de tijd hebt om te remmen omdat de VW hem er gewoon tegenaan zet.....

 

Dan ben ik nu de klootzak ?

 

Ben jij iemand die zegt... ach lekker laten gaan... laat hem er voor maar voorbij.

Je krijgt een klap op je kop... ach.. zal ik wel verdiend hebben.

 

NEE... die tijd heb ik gehad, in dit kleine landje is ik steeds vaker IKKE ikke en ikke...

Mensen hebben totaal geen geduld meer, en omdat er zo'n klootzak hier de grote baas wilt uithangen moeten ''we'' dat ook maar weer op ons nemen ?

 

Johnuitr... zou je mij verrot kunnen schelden per persoonlijk bericht.

Is een beetje laf om dit hier openbaar neer te zetten.

Laat zien dat je een heer bent.

 

Volgens mij zie je mij helemaal verkeerd.

 

Ik denk dat ik nog in van de weinige ben die nog respect heeft voor het overige verkeer.

Ergens zelf al gaan stilstaan zodat er iemand langs kan ( elke voertuig ).

Een baantje opschuiven voor invoegend verkeer.

''Hallo'' zeggen als je ergens staat te tanken, of aan het dock staat.

 

Deze punten hierboven zie ik sporadisch nog voorbij komen.

En omdat ik hier een meening geef over een filmpje ben ik de boeman.

Nou Hulde voor jouw !!!!

 

Wees er trots op.

Hoop dat je baas hier meeleest en je morgen nog op,straat gooit!!! zo als jij hier praat das te dom voor woorden jij zegt dus maak van je auto een moordwapen!!!! Wie is er hier dan gek??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk is deze situatie vervelend, ik betwijfel alleen als je met je prive auto ook zo reageert en de schade voor lief neemt. Over de rechter zullen we het maar niet hebben want die verwacht in een dergelijke situatie van een professioneel chauffeur toch een andere reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Exact.

Dat heb ik ook elders al geschreven, Werk en Privé gescheiden houden.

 

Privé wagen, dan zou mijn reactie denk ik nagenoeg het zelfde zijn als de dashcammer, ( het rechts inhalen onmogelijk maken zou ik zelf niet doen, want dan ben ik de gene die hem afsnijdt ).

 

Auto van de baas, je wilt geen schade hebben / maken op iets wat niet van jouw is ( ook al elders geschreven ).

Maar dan nog.. in zo'n moment dat je dit ziet gaat het in een flits.

Dus ik vindt het knap dat Durashift tussen toeter en boem 3 seconden ziet.

Die VW zet hem er gewoon tegen aan.

Dan is de dashcammer fout ?

 

Leg mij dat eens uit zodat ik dit volgens jouw ogen en gedachten kan begrijpen.

 

 

Johnuitr.. je mag mijn baas inlichten, ik heb geen geheimen voor hem.

En nee ik ga hem niet van te voren inlichten dat ene John hem zal bellen.

Hij kijkt zelf ook van filmpjes die ik plaatst op mijn youtube kanaal, sterker nog... ik stuur ze hem op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoop dat de verzekering zegt eigen schuld dikke bult ,tegen die passat rijder.

Sorry er gebeurd genoeg onderweg en iedereen reageert ,daar anders op .

Maar je hebt nu eenmaal mensen erbij die misschien door schade eens wijzer gaan worden,maar gezien het filmpje betwijfel ik dat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het maar vlut zoals de dashcammer rijd. De vrachtwagen zie je al aankomen, er rijd iemand met nagenoeg dezelfde snelheid rechter rijstrook, en dan trap je nog even het gas in zodat die er niet tussen kan omdat allicht 5 km/h langzamer rijd.

Ik laat meestal even gas los / geef de ruimte zodat de wagen gewoon voor mij kan invoegen. Zelf heb ik er een gruwelijke hekel aan om zo klem gereden te worden op rechterrijstrook  door bumperlevende auto's op de linkerrijstrook. Ja dan probeer ik hem er ook eerst tussen te persen desnoods.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn reactie in het cursief, op je bericht Durashift :

 

 

Ik denk doordat hij slechts naar voren kijkt.. en het volgende waarneemt:
1) Dashcam bestuurder haalt hem nu niet echt met een groot snelheidsverschil in (die beste man had ook even op het gas kunnen gaan staan en naar de Focus toe-rijden in één ruk, vind ik)

 

1= Moet hij dan extra snel gaan rijden, je hoort de motor toeren maken, inhalen is inhalen, en waarom zou extra gas moeten geven, je kan de gedachten van de VW rijder toch niet inschatten met wat hij wil gaan doen.

2) Passat rijder ziet de vrachtwagen in de verte en de ruimte op links die er op dat moment nog is voordat jij besluit zijn actie in te zetten..

 

2=Nogmaals, nu moet dashcammer extra gas geven.. maar waarom ? de VW wilt hier toch invoegen ?

En als invoeger ben jij de gene die gas toegeeft of verminderd.

3) Dashcam auto zou ook nét op dat moment in de dode hoek kunnen zitten..?

 

3= We hebben allemaal geleerd om over onze schouder te kijken, en ZEKER als je weet dat je iemand in de dode hoek kan verwachten.

 

Nah, na de toeter van de dashcam auto zijn er toch 3 seconden voorbij waarin de dashcam bestuurder had kunnen remmen of nog iets scherper naar rechts kunnen sturen..

= 3 seconden ? stond je filmpje vast, dit kan ik niet zo zien, de VW maakt hier het besluit om er met opzet de dashcammer van de weg proberen af te rijden.

Is dit niet levensgevaarlijk ?

Aan de andere kant.. wie weet was de Passat dan nog op de vluchtstrook gaan 'tollen' naar links.. met risico op een serieuze klapper..

= Wie neemt hier het risico ???????????  VW maakt hier het besluit om gevaarlijk bezig te zijn !

Op zich zou je kunnen redeneren dat de dashcam auto de Passat 'naar een veilige plaats heeft begeleid'..

Ja en nee, kan ook zijn dat hij zij aan zij wilden gaan rijden om elkaar eens in de ogen te bekijken met ''waar we mee bezig zijn''.
 

Nope. Je mag denken wat je wilt en dit hier ook schrijven. ;)

= Ben blij dat je dat zegt, dat meen ik echt.

Schelden doet niet pijn.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onzin natuurlijk, die dashcammer doet niks fout en houd gewoon zijn snelheid aan, als hij er al naast zit geeft die passat gas bij om nog voor hem te willen invoegen terwijl de ruimte al minimaal wordt, daarnaast kon die dashcammer niet weten dat de passat naar links wilde komen want hij gaf ook geen richting aan voor dat de dashcammer naast hem zat.

In mijn optiek is die passat in alles fout bezig geweest.

 

Gas bijgeven is snelheid maken om zo met gelijke snelheid in te voegen. Normaal zegt men 2 seconden afstandhouden tot je voorligger. Nou die dashcammer had echt geen twee seconden afstand gehouden, sterker nog jaagt het gat nog even dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gas bijgeven is snelheid maken om zo met gelijke snelheid in te voegen. Normaal zegt men 2 seconden afstandhouden tot je voorligger. Nou die dashcammer had echt geen twee seconden afstand gehouden, sterker nog jaagt het gat nog even dicht.

vrije vogel moet zich wel verdedigen....want hij zat volgens mij achter het stuur van die vw LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nope, wij rijden hier T5.....

mooi......ik denk ook op alle fronten...dat die vw rijder fout is......je bent immers geen robot.......en ik wordt ook best wel geirriteerd....als die het op mijn leven gemunt heeft.....

of al een poging......

 

:angel:

bewerkt door tiny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden