Spring naar bijdragen

calais


martje

Recommended Posts

  • Forumlid
(..)

Te gek voor woorden dat hier niet ingegrepen word door de verantwoordelijke autoriteiten.

 

Eurotunnel gaat het nu zelf doen. lees ik net op NOS.nl

 

Leuk, rondjes blijven rijden.. :confused:

brandstofkosten stijgen...

 

"

Eurotunnel schroeft de beveiliging op van het transportgebied bij de ingang van de Kanaaltunnel in Calais. Om te voorkomen dat migranten aan boord klimmen van vrachtwagens op weg naar Groot-Brittannië, wordt het terrein grondig verbouwd, vertelt de tunnelexploitant tegen de NOS. 

Op het parkeerterrein komt een weg van 18 kilometer, zodat vrachtwagens rondjes kunnen blijven rijden. Dat maakt het lastiger voor verstekelingen om op of onder vrachtwagens te klimmen. Veel van hen proberen op die manier naar Groot-Brittannië te reizen."

 

http://nos.nl/artikel/2041370-anti-verstekelingparcours-voor-truckers-bij-kanaaltunnel.html

 

Jammer dat het artikel niet rept over een doorlooptijd voordat e.e.a gerealiseerd is... Dát zal wel een paar maanden duren, denk ik..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de tunnel is het de laatste weken redelijk rustig, ze zijn volop aan het verbouwen,maar wat het belangrijkste is de laatste weken waren er geen idiote wacht tijden want daar zit de grootste probleem. De controle in UK is flink opgevoerd maar daar heb je in Calais weinig aan.Nou ja maar kijken wat het morgen avond weer wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Wat verwacht je dan dat de Fransen doen?

Het vreemdelingen-legioen inzetten tegen de illegalen?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zou je verwachten, dat het illegalenprobleem eens aangepakt zou gaan worden, de staat is er toch voor de burger en om diens welzijn en veiligheid te garanderen? Ik weet het, dit is theorie en de praktijk is helaas anders.

 

Men heeft het willens en wetens uit de klauwen laten lopen en nu zitten wij met de gevolgen ervan. En zelfs al zou je ze allemaal uitzetten (terecht, want illegaal!), dan nog is het dweilen met de kraan open want in Italië e.d. komen ze in gewoon weer aan land... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat blijft het voordeel om via Calais de oversteek te maken, gezien het risico dat er momenteel is?

 

Ja, ik kan bedenken dat het tijd / kilometers scheelt.. maar die 'opbrengsten' zijn dan voor de vervoerder kennelijk nog zodanig dat de kosten van boetes dit overstijgt?

 

Allemaal met de 'boot' zal ook niet gaan, verwacht ik, daar zullen wel te weinig boten voor zijn tegenwoordig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

er is maar 1 oplossing  en dat is dat de uk dezelfde wetten en regels gaat hanteren voor asielzoekers zoals in de rest van de eu dan is het gelijk over want dan hoeven ze niet meer zonodig naar de uk.maar de britten zijn nu eenmaal een volk apart(niet negatief bedoeld)dus zal wel niet gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze staan aan de voordeur al aan te kloppen, terwijl de achterdeur wagenwijd openstaat.

Zolang vluchtelingen zich zonder moeite kunnen verplaatsen door Europa, verplaatst men het probleem gewoon.

Sluit men Calais af, dan zullen de vluchtelingen elders de gok nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vraag me 1 ding af...

 

Waarom worden de trailers niet voorzien van een TIR lijntje en verzegeld ?

Of zijn ze bang dat ze er dan toch nog binnen komen ? ( 2 manieren met verzegelde tautliner mogelijk ).

 

1, met schade via het dak.

2, zonder schade bij een stilstaande wagen, spanband over de trailer heen, aansjorren, gespen met tirlijn komen los, mensen erin, spanband los, en nu lijkt het net of de chauffeur dus ervan wist.

 

Optie 2 is wel een uitzondering.

 

Of breken ze de zegel toch open ?

 

Wie zou dit kunnen verklaren ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre die chauffeur rijdt naar de Franse scan en daar worden ze door de Franse politie eruit gehaald en aangehouden, vervolgens worden ze naar een container gebracht en ingesloten, volg je nog??? Nu die container heeft ramen en door die ramen vluchten ze weer naar buiten, zo blijven ze plaats houden in die container. Ik weet het is te gek voor woorden maar gewoon de realiteit. De controle in Calais wordt wel opgevoerd maar het blijft dweilen met de kraan open. Je kan wel in een ruk van Hazeldonk naar Calais rijden als je daar op de snelweg al staat aan te schuiven omdat het voor wat voor reden dan ook weer eens te druk is, lees te weinig treinen of boten, dan ben je gewoon de pineut links of rechtsom. Een paar weken terug stonden de illegalen tot bij de incheckbalie van de trein, toen heeft de Franse politie de hele boel lamgelegd om nog enigsinds te kunnen controleren, treinen reden toen heen en weer met een paar wagens erop en op de parkeerplaats stond het overvol. Het probleem is een Europees probleem, een humanitair probleem of hoe je het noemen wil, maar een oplossing zal er voorlopig wel niet komen, althans geen oplossing die echt zoden aan de dijk zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vraag me 1 ding af...

 

Waarom worden de trailers niet voorzien van een TIR lijntje en verzegeld ?

Of zijn ze bang dat ze er dan toch nog binnen komen ? ( 2 manieren met verzegelde tautliner mogelijk ).

 

1, met schade via het dak.

2, zonder schade bij een stilstaande wagen, spanband over de trailer heen, aansjorren, gespen met tirlijn komen los, mensen erin, spanband los, en nu lijkt het net of de chauffeur dus ervan wist.

 

Optie 2 is wel een uitzondering.

 

Of breken ze de zegel toch open ?

 

Wie zou dit kunnen verklaren ???

 

 

 

Optie 3, Iets met het gegoochel met tirlijn die eigenlijk gesaboteerd is maar je ziet het 123 niet. ...... en neen ik vertel niks nieuws.....  alleen zet het maar niet op het forum

bewerkt door VrijeVogel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Gewoon die trein uit de tunnel verbannen, probleem en file opgelost.

"gewoon....." Heb je lang over deze opmerking nagedacht?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Die tirlijn eens vervangen voor een schrikdraadlijn en dan met het amperage voor paarden en stieren

De eerste die dat ding aanraakt geeft licht gok ik

Ja? Want de illegalen die UK als een oplossing van hun situatie zien zijn een probleem? Stukje oorzaak en gevolg.

 

Het beleid van zowel Frankrijk als UK kloppen niet (oorzaak), daardoor komen illegalen daar op af (gevolg). Moeten de illegalen dus aangepakt worden of het beleid? Ga daar ook eens een winter in een tentje zitten, na een paar dagen geloof ik dat je heel ver gaat voor een overtocht... Ik praat het niet goed, maar het is begrijpelijk. En het feit dat ze brutaler worden, komt alleen maar doordat het probleem groter wordt, ze moeten ook onderling vechten voor een plek...

 

Zo praat je toch niet over een mens? Iemand onder stroom zetten? Weet je wel wat je zegt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden