[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

toekomst als chauffeur?


arnoutblankestijn

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

De komende jaren verwachten ze nog steeds een toename in de transportwereld, Arnout, wat betreft het te vervoeren volume.

Dus een toekomst als chauffeur zit er wel degelijk in hoor, niks mis mee.

Alleen de techniek en het vervoer zal, zoals Rob terecht opmerkte, veranderen.

Dan is mijn advies aan jou, als je echt zo graag chauffeur wilt worden, dit te combineren met de toekomstige ICT wat echt wel de toekomst gaat worden binnen de transport.

 

Als voorbeeld neem ik dan dit filmpje van Freightliner, onderdeel van Mercedes.

Dit gaat echt de toekomst worden, jouw toekomst dus.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het klopt de toekomst gaat veel veranderen

 

Het grote nadeel is De vrachtauto is vrij duur tegen over Het transport per trein of water

 

Als de Betuwe lijn aan gesloten is op Duitsland Dan moet je maar is kijken wat er nu per trein gaat

 

Op het ogenblik komen drie tot vijf goederen treinen per uur in Venlo binnen Zijn alle voor Zuid Europa

 

Zelfs al met groente en Fruit Kemper Zien vaak die dikke vrachtauto's rijden over de autobaan

 

De grote spel brekers Die hebben de macht in handen Het moet snel en goed koop

 

En wie achter het stuur zit zegt ze niks

 

En neem van mij aan De overuren maken wordt verleden tijd

 

Ik geniet van dag tot dag van mijn jonge dag

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Arnaut, volg je hart  !

 

We denken wel de wijsheid in pacht te hebben, maar niemand van ons weet 'wat en hoe'

 

Oh, er zal best iets veranderen in de toekomst, maar dat riepen we in de 80's ook al, dus niets nieuws onder de zon.

Wel iets grappigs gelezen, ga papieren halen, maakt niet uit welke....................alhoewel het beter 'vak gerelateerd' kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Amen Pierre, zo is het.

 

15 jaar geleden ben ik een jaar loodsmanager geweest: 65 km woon-werk enkele reis per dag, om de week late- of nachtdienst, één keer per maand op zaterdagochtend dóórlopen tot 10 uur, gezeik van boven (directie) én van onder (medewerkers) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het was 'n kans, heb die ook zelf aangepakt, maar het is niet mijn ding dus helaas. Dat jaar stond ik wel ingeschaald in loonschaal F4.

Nou klinkt dat heel stoer, maar met 40 uur per week verdiende ik netto minder dan als chauffeur daar met C5! En dan nog die verrekte reiskosten... 

 

Mijn oudste zoon heeft zich ook bedacht chauffeur te willen worden, komend schooljaar gaat hij de opleiding starten op 'n ROC en stage lopen bij mijn vorige werkgever zo het er nu uitziet.

In eerste instantie had ik hem 'hoger' ingeschat en graag iets anders zien doen, totdat ik me bedacht hoe mijn vader reageerde op de mededeling dat ik van school wilde en m'n rijbewijzen ging halen. De goede man was niet blij, ik heb alsnog 3 jaar MBO gedaan en zit volgend jaar 25 jaar op een auto. En als 'ie het beleefd had was 'ie stiekem wel trots al zou hij dat niet zo duidelijk laten merken

 

Wat ik maar zeggen wil: je moet uiteindelijk werken tot je er zelf bij neervalt  ;) dus een plek waar je je happy voelt is een eerste vereiste. Als dat op een vrachtauto is: lekker doen! Vervoer blijft er altijd, de manier waarop kun je uren over fantaseren maar de waarheid weet nog niemand...

 

En een baan aan de wal? Ach... mijn zoon heeft het afgelopen jaar stage gedaan bij AH als deel van 'n BBL: maandag naar school en de rest van de week stage. Alle dagen, alle uren tussen 6 en 22 uur ging 'ie (niet volledig uiteraard maar kon wel altijd) en was er best happy mee. Heeft ook een leuke cent verdiend, daar niet van. Maar omdat hij zelf zo beleefd was aan te kondigen dat hij vanaf september niet meer zoveel kon werken door z'n nieuwe stage werd men er in één keer aan herinnerd dat ze zijn contract niet gingen verlengen per 1 juli. Hij heeft er nog vier dagen gewerkt en klaar. Eventueel na zes maanden mag 'ie weer bellen... en dan ben je 17... 

 

Dus gewoon doen als je dit wilt, aan de wal is ook niet alles  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Hebben we niet allemaal van dit soort voorbeelden??? Mijn toekomst stond als jochie van 10 ook al vast (tot onvrede van mijn ouders). Ben toch maar tot mijn 18e gaan leren als auto monteur (altijd makkelijk bij pech hé :p ) en zit nu al weer meer dan 35 jaar in "het vak". Ben ook 3 jaar planner geweest, veel geleerd (je ziet ook de andere kant van het vak, klant is koning), maar ook ik zal tot ik er bij neer valt in de transport sector werkzaam blijven. Waarom??? Omdat er bij mij ook diesel in de aderen vloeit. Maar stiekem is mijn vader veel mooie ritten met zijn zoon mee geweest door Europa. God wat was die "ouwe" stiekem toch wel trots op zijn zoon. Helaas is hij er 15 jaar niet meer, anders zou hij nu nog wel eens mee gaan op de ritten.En ook ik heb mijn zoon willen behoeden voor dit vak van lange dagen maken tegen een gering sociaal leven. Hij heeft immers ook zijn vader zelden thuis gezien, maar ook hij wil niet anders. Chauffeur zijn is ook geen vak. het is een roeping. Dit doe je niet voor het geld. Dit doe je omdat het je roeping is. Een ieder die chauffeur geworden is, omdat hij toch geld moest verdienen hé, zal het ook niet volhouden in deze sector. In al die jaren heb ik heel veel zien veranderen. Veel dingen zijn slechter geworden, maar ook veel dingen zijn sterk verbetert. Ondanks alles, zou ik niet anders willen, maar wel zou ik meer waardering voor het vak willen zien. Vergeet niet, zonder transport staat alles stil......... :bey:

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben na jaren ongelukkig te zijn geweest in andere branches ook op het idee gekomen om CE te halen, ik was toen al bijna 30.

Daar werk ik inmiddels een paar jaar met plezier in, maar je moet er wel rekening mee houden dat je met name als beginner gewoon een flexwerker bent... oftewel, een oprotkracht die via uitzendbureau('s) van werkgever naar werkgever hopt tot je de jackpot hebt en ergens een vaste aanstelling krijgt.

En ik las ergens iets van 2100 netto per 4 weken, dat is wel mooi 2275 netto per maand; vind dat maar eens ergens anders, dat is echt geen slecht loon!

Tjah, daar moet je dan 50 uur voor werken, ach; als je daar niet tegen kunt, moet je niet in de transport gaan werken, wie niet tegen gillende kinderen kan moet niet voor de klas gaan staan en wie niet tegen strontlucht kan moet niet op een veehouderij aan het werk.

Elk beroep heeft voor- en nadelen, en chauffeurs mogen graag zeuren dat het zo slecht is in de transport; vergeet niet, het is bijna overal net zo slecht, overal gaan bedrijven over de kop en blijven de werknemers achter met vragen en boosheid.

Ik heb nu 5 faillisementen meegemaakt, en geen van allen in de transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je kan ook bouwvakker worden, maar dan moet je pools, duits bulgaars, iers ,grieks,spaans en engels kunnen spreken.

van je wekelijkse salaris word 90 euro appart gehouden zodat je eind mei een leuk centje vakantiegeld hebt om te besteden aan een xbox, ps4, wii-U auto, keuken, weet ik veel wat

( ben je jonger, dan is dat uiteraard minder)

 

Maar chauffeur zijn is leuker. dagen gaan sneller, 50 of 60 uurig werkweek valt niet echt op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Om die talen meester te zijn, behoef je niet in de bouw te werken.

In onze sector genieten deze taalkundigen uiteraard ook de voorkeur.

Maar voorlopig trekt het in de bouw harder aan, als in onze sector.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden