[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CAO


Elregionall

Vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast transploft

Klopt helemaal, mits jullie OR (ondernemingsraad) goedkeuring heeft gegeven is 12 uur ook toegestaan. Maar ik heb nog nooit iemand gesproken die er voor bekeurd is. Ik begin ook veelal voor 5 uur, maar hou er ook heen rekening mee (althans, onze planning) waardoor ik automatisch ook langere dagen maak. Maar het klopt inderdaad, het valt onder nachtarbeid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Staat dit in de cao, of in het arbeidstijden-besluit? :rolleyes:

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

inderdaad in het arbeidstijden besluit. Vandaar dat er onderweg ook niet op gecontroleerd wordt. Sorry voor dit misverstand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

Artikel 7
Nachtarbeid
1. De lidstaten nemen de nodige maatregelen om ervoor te
zorgen dat in geval van nachtarbeid, de dagelijkse arbeidstijd niet meer
bedraagt dan 10 uur per periode van 24 uur;

 

 

Wat door sommigen begrepen word als dat je niet meer dan 10 "diensturen" mag maken.

Zo is t niet,boven deze arbeids uren komen nog de uren die geen "arbeid" uren zijn ,zoals rusturen.

 

Voor t RTB mag je max 15 "diensturen maken,óók als je nachtarbeid maakt.

Denk b.v. aan gebroken diensten,iemand die voor een bakkerij rijdt of een slager,je werkt van 3 uur tot half acht en gaat dan naar huis.betaald of niet)

Om half een begin je weer en werkt  tot 18 uur=15 diensturen en 10 uur gewerkt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Europeaan, zoiets heeft een oom van mij ook, zij het meer in de dagdienst.

Hij rijdt als buschauffeur voor Connexion, en heeft ook geregeld twee diensten op een dag, middels een gebroken dienst.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja ,dit is soms een normaal verschijnsel.

Ondanks er door sommigen wel eens misbruik van de onwetende planner word gemaakt :D  :D

Bij Hereijgers,het door Bas overgenomen bedrijf wat vroeger in Hazeldonk zat waren er ook n paar die ,vooral op vrijdag, voor 5 uur de kaart er al in hadden.

Als er dan vrijdagmiddag nog wat opgehaald moest worden schermden ze met die "10 diensturen" en gingen om n uur of 15 naar huis.

 

Toen ik op n moment gevraagd werd nog een partijtje op te halen in Meer( vlakbij) kwam ik er achter hoe daar de werkwijze was.Toen een mailtje gestuurd naar de"chef de bureau"daar( met BCC aan G.B ) :angel:

en toen mochten de heren t weer zelf gaan doen. :ja:  :ja:

 

Anders zou ik uren maken terwijl hun thuis zitten( op vrijdagmiddag,met n pot  biertje  biertje .) .

 

Overigens kun je deze "gebroken diensten" van 15 uur maar 3 x per week doen,alle andere diensten kunnen maar 13 uur zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^  Klopt die laatste zin?  Als ik wel eens een" gebroken" dienst maakt, met een pauze langer als 3 uur telt dat toch gewoon als een normale dagelijkse rust? In ieder geval voor het RTB.

 

Ja,daar heb je gelijk in.

In zo verre dat je dan 12 uur totale rust hebt per etmaal( 3 + 9) dus 14 diensturen kunt maken.

En dit mag ook als je vóór 5 uur begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

inderdaad in het arbeidstijden besluit. Vandaar dat er onderweg ook niet op gecontroleerd wordt. Sorry voor dit misverstand

Onderweg wordt er niet gecontroleerd dat wil niet zeggen dat er niet gecontroleerd word. Controle vindt plaats als zogenaamde administratieve controle en er wordt wel degelijk op bekeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij hebben wij alléén te maken met de rijtijdenwet ( EU 561/2006) en arbeidstijden besluit-vervoer ( ATB-V)

Das alles.

De arbeidstijdenwet is op iedereen van toepassing, het ATB-V is een aanvulling daarop.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zou zeggen Laten we de regels is wat weg gooien

 

En meer gaan denken om het werk te houden

 

En met een cao boekje onder het kussen slapen Daar moet je bij mij niet mee aan komen zeker in deze tijd

 

Het is er op of er onder Gewoon gaan met die banaan

 

Huub

Dat moet je tegen die Oostblokkers zeggen en die uitvlaggers die Nederland rijk is. Moet je zien hoe snel jij in de ww loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Als het aan Huub ligt gaan we 25 uur per dag rijden. Dat je dan half slapend in de auto zit is niet relevant. :stom:

en tegen een salaris van €5,- per uur, want we moeten ons immers aanpassen aan de Oost Europese normen he
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden