[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Chauffeurscafé op de Brennerpas..?


last-man-trucking

Vraag

  • Forumlid

Waarde Collega's met meer wielen dan benen,

 

Ik heb ooit es in Truckstar gelezen dat er boven op de Brennerpas (of in elk geval er toch heel dichtbij) een chauffeurscafé / truckstop moet liggen die dacht ik gerund wordt door Nederlandse mensen. Maar dat van die Nederlandse eigenaar / uitbater daar kan ik me in vergissen, ik ben daar niet heel zeker van. Maar in elk geval zou er boven op de Brennerpas blijkbaar een truckerscafé moeten liggen..? Zijn er tussen jullie chauffeurs die die truckstop kennen en er misschien ook al geweest zijn? Kan iemand mij uitleggen welke afslag ik moet nemen en hoe ik er naartoe moet rijden? (komende vanaf Innsbrück richting Italië)

Ik ben zelf ook vrachtwagenchauffeur maar dan (helaas) zo één die bij een baas rijdt die meer "goedkope" chauffeurs in dienst heeft dan "dure". En dus bijgevolg kom ik zelden verder dan het Ruhrgebied en omstreken, laat staan Italië of Oostenrijk.

Ik ben op weg naar de wintersport al wel een aantal keer met de personenwagen over de Brenner gekomen en steeds vraag ik me af waar dat chauffeurscafé dan wel niet mag liggen...?

Kan iemand mij wijzer maken?

 

Dank bij voorbaat en many safe miles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Het zegt mij wel wat, maar ik ben er nooit geweest.

Ik heb wel eens vernomen dat dit niet meer bestaat.

Niet helemaal vreemd, want deze pas is tegenwoordig verboden gebied meen ik.

Maar wellicht kan je een pb naar Huub of Sindaco sturen.

Wellicht weten zij meer.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je zult Huub en Maria bedoelen :D  :D ,die zaten eerst in de autobahnraststätte net voor de Grens.

Later is hij in die veredelde patatkraam gegaan op de parking van Nusslach.

Toen daar de pacht ook te hoog bleek is ie op de Fernpass,in Nässereith, een raststätte annex tankstelle begonnen.

 

https://www.google.nl/maps/place/Gemeinde+Nassereith,+Oostenrijk/@47.3616873,10.8310101,17.06z/data=!4m2!3m1!1s0x479ce6a92863b639:0x2ed59d0900dc8fd7

 

Tankstelle Dolle heet dat,maar die Fernpass is al jaren verboden gebied voor de LKW.

 

http://dolle.fernpass.net/

 

Of ie der nog zit weet ik niet,ik denk t wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Helaas zijn er al weer teveel van deze gelegenheden weg of failliet gegaan of gewoon gestopt vanwege te weinig klandizie, neem deze bijvoorbeeld Gasthof Ziggler in Klausen-Italie kon je makkelijk bereiken vanaf Innsbruck zie hier: https://goo.gl/maps/XWmCh  het tolpoortje bevindt zich links op autobahn.

Volgens insiders bestaat deze ook niet meer als zodanig schijnt toch al een paar jaar geleden gesloten te zijn, ik kwam hier in mijn werkbare leven regelmatig op weg naar Italië of visa versa, prima tent en gastvrij, maar ja vervlogen tijden zullen we maar zeggen, ergens op een website staat nog een foto van een con-collega die er ook ooit kwam maar die dateert nog uit 2009.

Verderop zitten er ook nog wel een paar maar vond ik in die tijd niet zo gezellig, vanaf de Italiaanse kant moest je wel even een aardig stukje doorrijden over de "Oude" Brenner en zodoende kwam je dus langs, naar ik meen drie van die tenten, maar die sloeg ik allemaal over, Ziggler was toch wel favoriet maar ook daar heel veel oostblokkers al in die tijd en die kwamen echt niet binnen om te eten of wat te drinken, druk genoeg maar waarschijnlijk te weinig klandizie wat dan heeft geleid tot sluiting, denk ik hoor! ik weet de ware reden niet want na 2010 ben ik er niet meer geweest.

Aha foto gevonden uit 2009.

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aan de Italiaanse kant Iets van de autobaan af Is een vrachtwagen parking

Volgens mij kon je er vroeger nog inklaren ook Maar dat is allemaal weg

Huub

Nou dat is al heeeeeeeeeeeeel lang geleden Huub , En dat weten alleen nog heeeeeeeeeeel oude mensen !

dar was voor dat de grenzen opgingen door onze volprezen EU

Dan was je al lang over die bult naar beneden gereden

tot vlak voor de tolpoortjes van de autostrada daar aan de rechterkant bij de pater en de Dogana

dat hete Sterzing of te wel Vipiteno

Maar dat restaurant waar naar gevraagd wordt zat inderdaad een Hollands echtpaar in

en dat lag langs de autobaan ,maar  dat is al zo lang geleden

Ik denk dat europeaan het goed heeft dat , dat allang niet meer zo is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Helaas zijn er al weer teveel van deze gelegenheden weg of failliet gegaan of gewoon gestopt vanwege te weinig klandizie, neem deze bijvoorbeeld Gasthof Ziggler in Klausen-Italie kon je makkelijk bereiken vanaf Innsbruck zie hier: https://goo.gl/maps/XWmCh  het tolpoortje bevindt zich links op autobahn.

Volgens insiders bestaat deze ook niet meer als zodanig schijnt toch al een paar jaar geleden gesloten te zijn, ik kwam hier in mijn werkbare leven regelmatig op weg naar Italië of visa versa, prima tent en gastvrij, maar ja vervlogen tijden zullen we maar zeggen, ergens op een website staat nog een foto van een con-collega die er ook ooit kwam maar die dateert nog uit 2009.

Verderop zitten er ook nog wel een paar maar vond ik in die tijd niet zo gezellig, vanaf de Italiaanse kant moest je wel even een aardig stukje doorrijden over de "Oude" Brenner en zodoende kwam je dus langs, naar ik meen drie van die tenten, maar die sloeg ik allemaal over, Ziggler was toch wel favoriet maar ook daar heel veel oostblokkers al in die tijd en die kwamen echt niet binnen om te eten of wat te drinken, druk genoeg maar waarschijnlijk te weinig klandizie wat dan heeft geleid tot sluiting, denk ik hoor! ik weet de ware reden niet want na 2010 ben ik er niet meer geweest.

Aha foto gevonden uit 2009.

 

Grt. Henry

 

Dit is de toko waar vroeger "Maria"inzat,bij de Nederlanders over heel de wereld bekent. :D

Nadat Maria eruit gegaan is ,(Zij is jaaaren geleden een bar begonnen in Bolzano en is daar vermoord door een inbreker) heeft Louise t heft daar in handen genomen.

Louise heeft jaren  de "Esso" uitgebaat,een kilometer of wat verder.

 

Hoewel ik ook wel bij de Esso of Zigglerhof kwam( als er bekenden stonden) ging mijn voorkeur toch uit naar "Rudi"  het "Schoberhof"die vond ik ,met afstand,toch de beste daar,zeker toen zijn dochter ,Lidwina, de tent overnam en t helemaal renoveerde.

 

https://www.google.nl/maps/@46.6669349,11.6129227,3a,75y,108.75h,75.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJWOGvG57wKSlPugIfc1k8A!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

 

Overigens moet je de laatste jaren gebruik maken van de nieuw aangelegde afslag "Brixen Sud( industrie) die recht voor het nu gesloten Zigglerhof uitkomt.

 

Verder is er nog n heeeele goeie daar;het"Brunnerhof"recht tegenover de tolpost van  Klausen( Chiusa),het probleem daar is dat d eparking niet zo groot is.

 

Overigens was t bij Rudi zo( een jaar of 3 geleden) dat je je telefonisch moest aanmelden,anders had je geen plek op de parking( echt waar)

Dat heeft er alles mee te maken dat zowel het Zigglerhof ,als het restaurant opVipiteno gesloten zijn en Brunnerhof maar beperkt auto,s kwijt kan.

 

IK hoorde laats dat ,op Vipiteno, het restaurant "Transit "weer open zou zijn,maar zeker weten doe ik dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit is de toko waar vroeger "Maria"inzat,bij de Nederlanders over heel de wereld bekent. :D

Nadat Maria eruit gegaan is ,(Zij is jaaaren geleden een bar begonnen in Bolzano en is daar vermoord door een inbreker) heeft Louise t heft daar in handen genomen.

Louise heeft jaren  de "Esso" uitgebaat,een kilometer of wat verder.

 

Dat is nogal heftig dan vermoord te worden door een inbreker, dat van "Rudi" ken ik ook nog wel daar reed je langs als je vanaf Verona kwam en de afslag had genomen waar je door de bocht tegen het Brunnerhof https://goo.gl/maps/zBhxt  bijna aanreed mits je de bocht zou missen naar rechts, ieder geval kon je wel direct aanschuiven dan, letterlijk ha ha ha het was een aardig stukje rijden nog naar Ziggler maar er schijnt nu een nieuwe afslag te zijn, mocht ik er ooit weer eens komen, privé of zakelijk, ligt eraan of er geen oude collega's ziek worden of vakantie hebben en ik zou weer eens de Brenner over moeten ben ik toch benieuwd daar, dit jaar alleen maar via Zwitserland gereden en soms Frankrijk door de Mont Blanctunnel.

Die opmerking van "restaurant door Hollanders gerund" is wel opmerkelijk, blijkt het een doodgewone Frietkraam te zijn LOL  niet dat ik deze ken maar wel een verschil, net voor de tolpoortjes kon je er altijd af daar bij Vipiteno en draaide je als het ware zo de parking op met een restaurant erbij, niet dat ik er nu veel ben geweest want wat rijuren betrof kwam het vaak niet goed uit, maar heb wel een aantal keren daar gestaan en gegeten, dus die tent is nu ook al dicht? en die parking waarvoor je overigens wel moest betalen, bestaat die nog wel dan? altijd handig om te weten als je al langere tijd daar niet meer bent geweest en toch ff klem komt te zitten met rijuren bijvoorbeeld.

Die Esso waar je het over hebt ligt die langs de Brenner of oude Brenner, ik kan mij geen Esso herinneren daar in de buurt, niet dat wij er kwamen wij tankten alleen BP :angel:

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is nogal heftig dan vermoord te worden door een inbreker, 

 

Die inbreker was blijkbaar een jonge klant die ze betrapt had,hij heeft haar waarschijnlijk"de mond willen snoeren"

 

 maar er schijnt nu een nieuwe afslag te zijn,

 

 

 

Zoals ik al schreef ,er is al een aantal jaren een nieuwe afslag "Bressanone sud"deze ligt direct bij t voormalige Zigglerhof.

 

 

Die opmerking van "restaurant door Hollanders gerund" is wel opmerkelijk, blijkt het een doodgewone Frietkraam te zijn  LOL  niet dat ik deze ken maar wel 

 

 

Iedereen die regelmatig in Italië kwam kunt de frietkraam van Huub en Maria, :D hoewel ze zelf wel van "restaurant "spraken.

 

net voor de tolpoortjes kon je er altijd af daar bij Vipiteno en draaide je als het ware zo de parking op met een restaurant erbij, 

Grt. Henry

 

 

Dat kon alléén als je daar vrij moest maken,t was n.l douane terrein ,als je daar niet moest zijn mocht je er niet op,dan kon je je auto nét door de betaling langs de vangrail zetten en te voet ,via n bruggetje ,naar t kasteeltje lopen,bij Linda

 

 

 en die parking waarvoor je overigens wel moest betalen, bestaat die nog wel dan? altijd handig om te weten als je al langere tijd daar niet meer bent geweest 

 

 
Die parking is er nog altijd,en je mag er nu ook op zonder dat je douane handelingen moet doen,hoe t met de knagerij daar nu is weet ik niet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Die Esso waar je het over hebt ligt die langs de Brenner of oude Brenner, ik kan mij geen Esso herinneren daar in de buurt, niet dat wij er kwamen wij tankten alleen BP :angel:

 

Grt. Henry

 

 

Die "Esso"was een restaurantje met een paar pompen ervoor,Louise deed t restaurant en de pomp was weer verpacht aan een ander.

Niemand tankte daar :D  als er al een klant kwam werd die door de benzinaio weggejaagd ,want dan stoorde je m in zijn siesta.

 

T is nu afgebroken ,hier was t :https://www.google.nl/maps/@46.674378,11.618718,3a,75y,67.45h,79.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF7qfujAX1WstNjIBY1PzEg!2e0!7i13312!8i6656

Waar nu die vensterfabriek staat.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ok bedankt weer wat wijzer geworden altijd handig, wellicht mag ik er ooit weer eens naar toe of in die richting, tijden geleden alweer dat ik via de Brenner ben gereden, kan die "autostrada" wel dromen daar niet van maar er "langs' veranderd er nog weleens wat zoals nu weer blijkt.

Op "Maps" hoef je niet te kijken die dateren nog van jaren geleden, wordt eens tijd dat Google eens nieuwe opnames gaat maken, hier waren ze vorig jaar al bezig maar nog niets gezien ervan, uiteraard zit veel werk aan dus wachten maar af.

Voorlopig zijn de vakanties bij ex werkgever weer voorbij want de scholen gaan ook weer beginnen etc. dus afwachten maar weer.

 

Ach ja die venster en ramen etc. fabriek die kan ik mij wel weer herinneren, dat Esso gebeuren is dan toch wat langer geleden dan? kan best zijn dat ik er toentertijd onbewust voorbij ben gekomen maar ja zoals ik zei wij tankten alleen maar BP en wat diens meer zei waar je met een BP pas terecht kon.

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

oh we hebben het over oude tijden....onder de boompjes....en daarvoor komende van trento nog een paar met die disco erachter en in bassano en waar eigenlijk niet in italie??

 

toen ik een tijd terug nog reed heb ik wel eens in vipiteno gestaan en tegenwoordig is het alleen maar betaald parkeren en het restaurant was 1,5 jaar geleden dicht.....de oude topstop.

 

maar binnen 15 min loop je van de parking zo naar vipiteno en eettenten zat daar.

misschien is er al weer wat open daar op vipiteno, maar de parking is nu er betaald moet worden voor parkeren bijna altijd voldoende parkeergelegenheid.

 

dat was vroeger wel anders met 200 continu stilstaanders daar.

 

huub en maria was voor ria en mij meer ff een fricadel of kroket voordat we naar de italiaanse echte keuken reden :D

 

tegenwoordig is er op die afslag een hut van hanswurst  echt dat heet nu zo.

die was op de oude grens bij de brenner niet meer nodig na de verbouwing tot apk gebied en weeg gebied en controle gebied

 

maar dat is ook alleen wurst en pommes.

je kunt er ook parkeren, maar dan beter door naar vipiteno of je moet gratis willen parkeren dan boven bij nosslach ( zo heet die afslag ) blijven.

daar is nu die hanswurst.

ze hebben er van de asfinag wel douches neergezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

huub en maria was voor ria en mij meer ff een fricadel of kroket voordat we naar de italiaanse echte keuken reden :D

 

of je moet gratis willen parkeren dan boven bij nosslach ( zo heet die afslag ) blijven.

 

 

 

Ja,je rijdt meer als n dag naar een land waar koken tot kunst verheven is,en als je er dan bijna bent nog effe vlug een frikandelleke. :D  :D

 

Ik stopte er op vrijdagavond wel eens als ik terug kwam en deed,als ie nog open was,een biertje.

Je kon van daar uit mooi binnen de 10 rijuren in Luxemburg komen en zo je schijf heel houden. :angel:  :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ja peter

 

en nog voor die tijd dat je de schijf moest heel houden :zegtniets:

 

was het gewoon een dagrit naar huis

eigenlijk was como ook een dagrit toen en ik kan me nog herinneren dat er veel meer onder n dagrit viel. LOL

maar die tijd was op een gegeven moment voorbij en toen was het ook goed.

je moet je nu eenmaal aanpassen aan de omstandigheden...toch...doet n kameleon ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

rectificatie

 

hanswurst is niet gewoon worst en pommes.

 

neenee  ik heb ff gegocheld en wat blijkt...het is een grillstation.

geen tankstation of treinstation maar een heus grillstation jaja

 

https://seekty.com/de/gries-am-brenner/barbecue-restaurant/hans-wurst-1448541/

 

Daar was de toko van Huub en Maria een sterrenrestaurant bij. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wilde hier even binnenlopen om ook wat commentaar te geven, maar viel over een hoop wandelstokken...... :p En Peter, laat dat zwaard nou eens thuis.......

  

 

Ibo.dat komt omdat actieve senioren nog geen wandelstok nodig hebben,en ze dus in zo n bin laten staan. :angel:

Als er dan wat jongeren langskomen die niet goed uitkijken,struikelen die er over. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik had toch ergens vernomen dat die Fernpass al jarenlang verboden gebied was voor transit verkeer dan hè, moet je er een pakketje o.i.d. daar in de buurt afleveren dan is het misschien een ander verhaal, nu maakte ik nooit gebruik van deze Fernpass omdat ik wist dat je er niet overheen mocht en ging of gaat soms nog weleens via Hörbranz de grens over en karren maar, ok de tolkast laat zich wel horen, ha ha ha

Sommige collega's (al enige jaren ex inmiddels) hadden er altijd een hekel aan om via Hörbranz te rijden vanwege de vele tunnels, ja als je een tunnelsyndroom hebt dan heb je zeker in de Alpenlanden een groot probleem, hier in NL heb je ook tunnels maar daar hoorde ik ze nooit over. :D

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi

 

Die Huub & maria zaten met hun vette toko in t begin in t resto laatste pomp voor de grens. Zijn later 10km terug naar de parking Nosslach gegaan. Was een soort imbiss in t toiletgebouw. Menig landgenoot stopte er ieder week om er bakkie t doen en frikandelletje t scooren. Reed er altijd hard aan voorbij.

Zijn idd verhuisd naar de Fernpass. Op deze parking zit nu de keet van Hanswurst ook een soort imbiss.

 

Vipi is alles weer open, Topstop zit een nieuwe eigenaar op, Transit wordt nu gerund door de zoon van de oude eigenaar (is aanrader dit tentje).

Linda en het kasteeltje zijn er ook nog, alleen geen resto meer maar een kroegje, 5jaar terug met een feestdag nog eens wat sapjes genuttigd.

Verder is Vipi betaald parkeren, sinds een halfjaar ook t betalen met de telepas.

Ja je raad t al parking altijd weer goed gevuld.

 

Afslag Brixen industrie heb je idd gelijk Zigglerhof, is jaar of 6 terug dicht gegaan. Hoorde van Gaby (een van de serveersters die bij Brunnerhof is gaan werken) Dat Louise eind 2014

is overleden.

 

Vervolg je de national kom je bij Rudi uit met evt ernaast een pizzeria. (Lidwina en co hebben smaandags rustdag)

 

En bij afslag Klaussen zit Karl met zijn Brunnerhof toptentje altijd druk alleen parking beperkt.

bewerkt door bakkebarry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden