[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe zit dat bij jullie?


Trucky

Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds paar maanden aan het werk als chauffeur, voornamelijk DE en NL stukgoedvervoer, leuk werk maar alleen lange dagen. Ik ga er letterlijk kapot van, kom zeker over de 60 uur elke week, dagen van 15 uur en soms langer omdat je weer wat moet omladen op de standplaats waarbij de wagen dus stilstaat en jij wel aan het laden of lossen bent. Slaap meestal thuis maar dat is ook weer vermoeiend omdat je weer half uur terug naar huis moet rijden, en begin meestal zo rond de klok van 04.00 uur, dat betekent dat ik kwart voor 3 wekker zet en half vier vertrek vanuit huis, en als je daar ongeveer 14.5 of 17 uur bij opteld ben ik weer thuis, helemaal kapot en dit bijna dagelijks.

Nu mijn vraag aan jullie, stel ik mij aan als chauffeur of word ik letterlijk misbruikt hier, want je mag natuurlijk zoveel uren rijden/werken, en omdat ik officieel snachts begin mag het niet eens zolang, maar dat zeur ik verder niet over.

Nou laat horen mensen wat jullie vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Kijk eens op het www bij de arbeidstijden wet.......

Geloof niet dat je alle dagen zoveel uren mag maken.

En hoeveel uur "rust" dien je ook alweer elke 24u te maken?

Maar probeer eens overnachtingen onderweg te maken, ga je zeker meer rusturen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Of vier dagen in de week, ook een optie?

 

Ik zou niet durven zeggen dat je je aanstelt; heeft ook te maken met het soort werk wat je doet. 

Stukgoedwerk is niet het meest relaxte chauffeurswerk denk ik, dus dan gaat het hard! Als je dezelfde uren zou maken met bijvoorbeeld een tank of kettingbaanwagen ben je veel minder uitgeput aan het eind van de dag/week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je Trucky als je werk je niet ligt zou je misschien beter op zoek kunnen gaan naar ander werk.

Dat is het leuke van transport. Je hebt zoveel verschillende soorten transport, er zijn zoveel verschillende opdrachtgevers.

 

Er zijn mensen die juist wel veel uren willen maken zodat ze lekker geld kunnen verdienen.

Jongeren die nog thuis wonen bijvoorbeeld.

Als dit soort dagen te lang worden voor iemand, zou die gene ander werk moeten gaan zoeken

zodat de volgende jongere die het wel aan kan de baan over kan nemen en een lekker spaarpotje kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zulke werkweken zijn herkenbaar.

Het is opzich best te doen, maar dan moet je niet naar huis willen gaan.

Want dat breekt je inderdaad op.

Ik heb collega's die 70 uur in de week werken.

Maar zolang ze onderweg overnachten, is het te doen.

Probeer ook geen stress te hebben tijdens je werk.

Ook dat is dodelijk vermoeiend.

En anders zit er weinig anders op dan wat anders te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan niet voor anderen praten, maar behoor ik met mijn 30ste tot de ouwe rotten of tot de jongelui. Feit is wel dat ik nu in de kracht van mijn leven zit.

 

Ik heb afgelopen halfjaar voor een opdrachtgever gereden waar ik elke morgen om pakweg 4:00 uur begon met het beladen van het voertuig en ik ging 's middags zo rond 16:30 uur weer richting huis. Zwaar werk, zeker, maar voor mij was het een uitkomst dat ik 45 min. heen en 45 min. terug moest fietsen. Kon ik daar even lekker tot rust komen, maar het maakt de dag ook een stuk langer.

 

In eerste instantie was er geen probleem, in tweede instantie was ik een paar weken dodelijk vermoeit, in derde instantie begon mijn lichaam aan het ritme te wennen en lag ik elke avond zo rond 21:00 uur te pitten.

 

Slecht voor mijn sociale leven, maar zo sociaal ben ik toch al niet. Al met al kon ik toch nog zo'n 6 uur slaap per dag meepakken, waardoor ik zonder extreme moeheid, goed kon functioneren.

 

Misschien dat het de leeftijd is, maar misschien dat je het werk nog te kort doe. Er ging bij mij ook een paar maanden overheen voor ik zover was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan niet voor anderen praten, maar behoor ik met mijn 30ste tot de ouwe rotten of tot de jongelui. Feit is wel dat ik nu in de kracht van mijn leven zit.

Ik heb afgelopen halfjaar voor een opdrachtgever gereden waar ik elke morgen om pakweg 4:00 uur begon met het beladen van het voertuig en ik ging 's middags zo rond 16:30 uur weer richting huis. Zwaar werk, zeker, maar voor mij was het een uitkomst dat ik 45 min. heen en 45 min. terug moest fietsen. Kon ik daar even lekker tot rust komen, maar het maakt de dag ook een stuk langer.

In eerste instantie was er geen probleem, in tweede instantie was ik een paar weken dodelijk vermoeit, in derde instantie begon mijn lichaam aan het ritme te wennen en lag ik elke avond zo rond 21:00 uur te pitten.

Slecht voor mijn sociale leven, maar zo sociaal ben ik toch al niet. Al met al kon ik toch nog zo'n 6 uur slaap per dag meepakken, waardoor ik zonder extreme moeheid, goed kon functioneren.

Misschien dat het de leeftijd is, maar misschien dat je het werk nog te kort doe. Er ging bij mij ook een paar maanden overheen voor ik zover was.

Vrachtrijder geeft gelijk,

Je moet aan deze werkzaamheden wennen.

Over een aantal maanden is het een gewoon dagritme, waar je slag van hebt.

Bijkomend voordeel is dan:

Dat bijna alle werkzaamheden wat je in de toekomst wilt gaan doen, niks meer voorstellen

En je alles aankan.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrachtrijder dat zijn zo'n 12 uurtjes wat je maakt, ik heb het hier over ruim 15 uur elke dag, sooms op 18 als je het laad en loswerk erbij optelt wat je op de zaak doet na een lange dag, en lientje ik zou dus ontslag moeten nemen zodat iemand die niet zeurt mij overneemt, dat zijn alleen Oost blokkers, want wil jou wel zien doen wat ik doe, vandaag weer 16 uur gemaakt en net thuis, dus om 03.00 wakker en nu 21.00 thuis, en vandaag vind ik nog meevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het werk mij niet zou aanstaan ik wat anders zoeken ja.

Gelukkig zijn er tegenwoordig bedrijven die de mogelijkheid bieden om minder uren te weken.

Nou dat is niet altijd makkelijk, kijk eens vacatures, zoveel zijn er niet voor Hollanders tegenwoordig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat reageren sommige mensen kortaf zeg. 

 

Trucky kan je niet aan je werkgever vragen of er mogelijkheden zijn dat er bijvoorbeeld 1 of 2 wat kortere dagen in de week tussen zitten? Ik weet niet wat voor tak van transport je precies doet, maar wellicht is dat wel in te passen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Domino, voel me een beetje aangesproken en misschien kwam het ook wel kortaf over. In dat geval: sorry...

 

Maar kijk eens, elke dag 15 uur en soms zelfs 18 uur per dag mag gewoon niet en ik denk dat een normaal mens dat ook niet lang volhoudt. Ik zou het tenminste niet kunnen....

Als iemand dan al 10 jaar chauffeur is, mag ik toch verwachten dat diegene ook een beetje de regels kent?

 

78 uur in de week is gemiddeld meer dan 15,5 uur. Dan nog een uur reistijd per etmaal, ik neem aan dat Trucky thuis ook even eet en zich wast, dan blijft er niet heel veel over om te slapen... Naast dat dit funest is voor een mens, lijkt me dat je zeker aan het eind van de week ook in het verkeer niet erg scherp meer bent.

 

Als Trucky dan zelf (ook) van mening is dat deze manier van leven vragen om een hartaanval is, dan zou ík zeker voor mijn gezondheid kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Vrachtrijder dat zijn zo'n 12 uurtjes wat je maakt, ik heb het hier over ruim 15 uur elke dag, sooms op 18 als je het laad en loswerk erbij optelt wat je op de zaak doet na een lange dag, en lientje ik zou dus ontslag moeten nemen zodat iemand die niet zeurt mij overneemt, dat zijn alleen Oost blokkers, want wil jou wel zien doen wat ik doe, vandaag weer 16 uur gemaakt en net thuis, dus om 03.00 wakker en nu 21.00 thuis, en vandaag vind ik nog meevallen.

kijk af en toe zo'n dag oké, maar dagelijks houd niemand vol, ook niet als je 25 jaar bent.......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nog een vraag? Is het niet zo dat we als chauffeur max 60 per week mogen maken en als we tussen 01.00 en 05.00 beginnen max 10 uur mogen maken?

dat heeft niets met de rijtijdenwet te maken, maar is inderdaad een regel uit de arbeidstijdenwet.

10 uur maximaal bij nacht arbeid (want daar valt werken tussen 01.00 en 05.00 uur) of de OR miet toestemming hebben gegeven voor verruiming hiervan. Dan is het maximaal 12 uur. Onderweg is hier dus nooit controle op, omdat het niet de rijtijdenwet betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Had vorige week 78 uur gemaakt! Ik stel me aan denk ik toch LOL

nee, ik vind niet dat je je aanstelt.

Het leven bestaat niet alleen uit werken alleen.

En dan kunnen we wel allemaal zeggen, dat hoort bij het vak, maar werkweken van 78 uur zijn te gek klaar.

Dat heeft niets meer met een 9 tot 5 mentaliteit te maken.

Maar ik zou persoonlijk ook Nasr ander werk gaan zoeken als de werkgever hier niets aan veranderen wil. Voor dat je binnenkort in wen ander topic hier op het forum terug gevonden bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden