[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

lucht draaien tijdens je pauze


nnndoh

Recommended Posts

  • Forumlid

Gisteren op een wagen gereden die net iets anders reageert dan de andere wagens met zijn tachograaf

Als ik de motor uitzet springt hij automatisch op arbeid, andere wagens op rust. geen probleem hier.

 

Nu wilde ik gisteren mijn 30 minuten rust pakken en zet hem op rust.. na 26 minuten zet ik de motor aan om alvast lucht te draaien. rust weg,

Tachograaf zeurt om mijn rust pauze. kan ook niet meer zien hoeveel minuten rust ik genoten hebt.

daarna twijfel ik of hij wel op rust stond. dus ik opnieuw op rust zetten. rustig afgewacht en bij 28 minuten motor aangezet om lucht te draaien.

Weer die rust weg en de tachograaf zeurt dat ik pauze moet nemen.

 

Wat doe ik verkeerd? tijdens het draaien van de motor weer op rust zetten, of weer de motor op rust zetten helpt niet,

want hij gaat weer vanaf minuut 1 rust tellen en moet ik weer 30 minuten wachten/

 

Me leiding gevende ondertussen bellen van waar ik blijf.

 

 

Met de andere wagens kan ik gerust de motor aanzetten en blijft hij op rust staan. geen probleem

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

handmatig op bijv op arbeid zetten voordat je de motor uitzet werkt niet bij de andere wagens, hij springt dan knipperend op rust .

wat ik ook nog steeds niet snap is waarom het achtergrond verlichting niet brand als je de wagen uit heb staan. moet ik moeilijk gaan doen met de binnenverlichting, of een zaklamp op de tachograaf schijnen om iets te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Tegenwoordig mag een tachograaf niet meer automatisch op rust springen. Je dient dan ook de tacho handmatig op rust te zetten. 

Als een tachograaf op rust staat mag hij ook NIET automatisch op werken springen tijdens het starten van de motor. Pas bij het verplaatsten van het voertuig zal hij weer op werken springen.....

Blijkbaar is de tachograaf dus niet goed aangesloten als hij vanzelf op werken springt tijdens het starten........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik meen mij te herinneren dat de betreffende chauffeur zijn tachograaf na verzoek heeft aan laten passen zodat hij automatisch op arbeid springt. knap irritant is het wel.

Maar als ik na het strten van de motor het weer handmatig op pauze zet, moet de pauze toch door blijven lopen? hetzelfde als het verplaatsen van de auto 2 keer mag.

bewerkt door EduardNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik meen mij te herinneren dat de betreffende chauffeur zijn tachograaf na verzoek heeft aan laten passen zodat hij automatisch op arbeid springt. knap irritant is het wel.

Maar als ik na het strten van de motor het weer handmatig op pauze zet, moet de pauze toch door blijven lopen? hetzelfde als het verplaatsen van de auto 2 keer mag.

Dat is alleen bij de laatste generatie tachografen inderdaad wel zo ja, de zogenaamde 29 seconden regeling........

Zoals de Stoneridge Exact bijvoorbeeld......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik heb vandaag een nieuwe tachograaf gekregen, als ik de auto uitzet springt hij automatisch op rust.

Dat hebben de monteurs zo ingesteld



En dat schijnt dus niet meer te mogen heb ik begrepen. Kan er alleen nog niets over terug vinden op het www

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

De redenering was (naar ik begreep), dat je de oude analoge tachograaf ook handmatig op rust moest zetten bij rust.

Nu zal de digitale tachograaf dus continu rust bij jou schrijven als je stil staat met lossen en dergelijke, en dat mag dus officieel niet....... Vandaar.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De redenering was (naar ik begreep), dat je de oude analoge tachograaf ook handmatig op rust moest zetten bij rust.

Nu zal de digitale tachograaf dus continu rust bij jou schrijven als je stil staat met lossen en dergelijke, en dat mag dus officieel niet....... Vandaar.......

Alleen als ik het contact uit zet



Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alleen als ik het contact uit zet



 

Om bijvoorbeeld......te lossen ! ;)

Dus werk !

 

Maar het mag nog steeds wel hoor Transploft

Mijn tacho vorige week nog geijkt en die heeft ook automatisch op rust als contact uit is.

Als je lgaat lossen moet je hem dus handmatig op werk zetten (officieel dan he  :zegtniets: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

de hele dag door???? tuurlijk

Ik zeg niet dat ik ook nooit los met de tacho op rust hoor, ben echt niet heiliger dan de Paus.

Alleen is er geen controleur die gelooft dat jij alleen maar rijd, en rust......... En nooit lost......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de hele dag door???? tuurlijk

Ik zeg niet dat ik ook nooit los met de tacho op rust hoor, ben echt niet heiliger dan de Paus.

Alleen is er geen controleur die gelooft dat jij alleen maar rijd, en rust......... En nooit lost......

Die van mij gaat ook op rust als ik de auto uit zet, zet hem nooit op werken. Ben vanmorgen nog gecontroleerd in Frankrijk. Nog nooit een opmerking over gekregen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de hele dag door???? tuurlijk

Ik zeg niet dat ik ook nooit los met de tacho op rust hoor, ben echt niet heiliger dan de Paus.

Alleen is er geen controleur die gelooft dat jij alleen maar rijd, en rust......... En nooit lost......

Bij mij kan de auto niet uit tijdens het lossen..........

Maar in "mijn" soort werk gaat de auto in 99% van de gevallen alleen maar uit tijdens het pauzeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat denken jullie van de co.2 uitstoot

Zeker met een motor die onbelast draait

De boete kan hier en daar vrij hoog zijn

Huub

Nou Huub ga maar s kijken op het DC in Ridderkerk waar Eduard werkt. Daar draaien de motoren allemaal tijdens het laden. De enigste die ik daar ooit trof zonder draaiende motor Is de auto van de charter uit Ottoland. Als hij de motor zou laten draaien om de lampjes brandende te houden zat er ergens nog een logica in

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden