[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nieuwe uitdaging


jeroen1987

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal, ik ben Jeroen 28 jaar en woonachtig in Wageningen.

Intussen al weer 8 jaar werkzaam als chauffeur (eigen vervoer) bij een bedrijf in Veenendaal die allerlei machines verhuren.

De eerste 3 jaar heb ik deze vervoerd met een grote pick-up met daar achter een grote aanhanger met huif, en de laatste 5 jaar rijd ik ook op een bakwagen (daf cf)

Maar ik wil nu toch echt de "beroeps goederen vervoer" in.

En dan als nationaal oplegger chauffeur het liefste distributie werk (geen winkel distributie)

In de toekomst wanneer ik

Voldoende ervaring heb opgebouwd wil ik of LZV of zwaar transport gaan rijden.. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Aangezien ik bij mijn huidige werkgever alleen het "beperkte" C rijbewijs heb gehaald moet ik de code 95 nog behalen.

Het is wel een hele investering, maar tegenwoordig heb je weinig keuze.

Dus ik ben begin dit jaar naar een rijschool gegaan om me hiervoor aan te melden.

Vorige week zaterdag heb ik twee theorie examens afgelegd (V2C & V3C) en voor beide geslaagd.

En as. Donderdag heb ik een dag praktijk (toets besloten terrein & praktische toets) gevolgd door examen.

Mocht ik hiervoor ook slagen dan heb ik mijn code 95 in de zak.

Ook heb ik een intake gedaan op de oplegger, dit ging erg goed (bochtje achteruit & docken in een keer goed) en kreeg het advies om 12 uur te lessen voorafgaand aan het examen.

Er werd voorgesteld om 4 lessen van 3 uur te nemen, maar ik heb toch gekozen voor 6 lessen van 2 uur.

Ik heb inmiddels al wat lessen gehad en mijn examen staat gepland op vrijdag 4 maart.

Ondanks dat het aandocken met de intake in één keer goed ging, heb ik er met de lessen wel wat meer moeite mee.

Misschien dat het mee speelt dat ik in de avonduren les wanneer het donker is (mijn huidige werkgever weet niet van mijn lessen en plannen om weg te gaan)

En bij de intake kreeg ik een makkelijk dock met duidelijke lijnen op de vloer en zeeën van ruimte eromheen, en tijdens de lessen wat lastigere.. Zonder lijnen, geen verlichting etc.

Ik kom met de oplegger meestal niet helemaal recht voor het dock uit of een paar cm te ver naar links...

Het is toch een kwestie van goed oefenen nietwaar? Maar ik denk toch dat je het uiteindeljk in de praktijk moet leren. Maar op het examen moet ik het toch een keer goed doen

Ik hoop echt dat ik slaag, dan kan ik gaan solliciteren.. En misschien in de tussentijd al wat ervaring opdoen als weekend chauffeur aangezien ik nog aan een opzegtermijn vast zit.

Heeft er iemand misschien suggesties voor een goede werkgever in de omgeving van Veenendaal/Ede of omstreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

WWhahahahahahahaaaa!!!! LOL LOL

Leuk verhaal. Je bent goed bezig, dat vind ik echt. Maar een 'goed bedrijf' vinden in die regio zal niet meevallen. Daar staat dat buurtje nu niet echt om bekend. Eerder het tegenovergestelde...

Haha bedankt!

Ik was er al bang voor, heb al meerdere negatieve verhalen gehoord over de transportbedrijven hier. En zo dik bezaaid met transport bedrijven is het hier in de regio nou ook weer niet...

Maar als ik hier een werkgever vind dient deze enkel als opstapje om wat ervaring op te doen voor een periode van +- 1 of 2 jaar, het plan is namelijk om te gaan verhuizen naar Eindhoven.

Daar zijn veel meer (goede) transportbedrijven waar wel vraag is naar chauffeurs.

Het is alleen even wachten tot er een koper komt voor onze woning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ddstrucking deze komen uit Westervoort rijden ook voor Kruitvat. zoekt al een jaar naar chauffeurs.

hier kun je van alles rijden beginnen met busje of bakwagen en doorstromen naar groter.

bewerkt door rik bos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

met achteruit rijden, goed opstellen en niet teveel sturen....en rustig blijven, haal je het niet in 1 keer, dan doe je het in 2 of 3 keer......of denk dat we allemaal toppers zijn die het in 1 vloeiende beweging voor elkaar krijgen... :confused::confused:

Met een paar keer aanhalen lukt het inderdaad uiteindelijk wel.

Waar letten jullie op met het aandocken?

Ik kijk bijvoorbeeld (wanneer er lijnen op de vloer staan) naar de lijnen en de achterassen van de trailer en zo weet ik wanneer ik moet insturen.

Maar als deze lijnen er niet staan word het wat lastiger, dan richt ik meer op de flappen links en rechts van het Dock daar waar meestal ook strepen op staan.

ddstrucking deze komen uit Westervoort rijden ook voor Kruitvat. zoekt al een jaar naar chauffeurs.

hier kun je van alles rijden beginnen met busje of bakwagen en doorstromen naar groter.

Ja daar heb ik een advertentie van op het forum gevonden.

Daar kan ik inderdaad eens gaan informeren.

Liever begin ik niet op een bakwagen, maar start ik direct op een oplegger, die bakwagen zit voor mij geen uitdaging meer in.

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus ik ben begin dit jaar naar een rijschool gegaan om me hiervoor aan te melden.

Vorige week zaterdag heb ik twee theorie examens afgelegd (V2C & V3C) en voor beide geslaagd.

En as. Donderdag heb ik een dag praktijk (toets besloten terrein & praktische toets) gevolgd door examen.

Mocht ik hiervoor ook slagen dan heb ik mijn code 95 in de zak.

 en kreeg het advies om 12 uur te lessen voorafgaand aan het examen.

 

 

 

Wat ben je daar nu voor kwijt? :angel:  :angel:  (als ik eens een onbescheiden vraag mag stellen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ben je daar nu voor kwijt? :angel::angel: (als ik eens een onbescheiden vraag mag stellen)

Dat mag zeker, ik ben in totaal (code 95 & CE rijbewijs) wanneer ik alles in 1x haal € 2500,- kwijt.

€ 865,- Voor de code 95:

- lesboeken: €75,-

- examens V2C & V3C: € 170,-

- Praktijk: toen besloten terrein & praktische toets + examens: € 620,-

€ 1655,- CE rijbewijs:

- medische keuring: € 105,-

-intest: € 150,-

- 12 uur lessen incl. afrijden etc.: € 1400,-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Met een paar keer aanhalen lukt het inderdaad uiteindelijk wel.

Waar letten jullie op met het aandocken?

Ik kijk bijvoorbeeld (wanneer er lijnen op de vloer staan) naar de lijnen en de achterassen van de trailer en zo weet ik wanneer ik moet insturen.

Maar als deze lijnen er niet staan word het wat lastiger, dan richt ik meer op de flappen links en rechts van het Dock daar waar meestal ook strepen op staan.

Ja daar heb ik een advertentie van op het forum gevonden.

Daar kan ik inderdaad eens gaan informeren.

Liever begin ik niet op een bakwagen, maar start ik direct op een oplegger, die bakwagen zit voor mij geen uitdaging meer in.

jeroen leer nu eens dat je onder aan de ladder moet beginnen.

pak alles aan wat er op je weg komt.

als je met een busje weg moet gaan.

als je met een luxe wagen weg moet gaan.

als je met een bakwagen weg moet gaan.

laat zien dat je alles aanpakt en niet van ik wil geen bakwagen maar oplegger want dan kom je er niet.

ook van liever geen winkel distributie is geen optie gaan.

als je bij een bedrijf nieuw binnen komt dan is het aan jou hoe jij je opsteld zoals je nu je wensen neer leg geef ik je weinig kans.

ik bedoel dan van ik zie in bakwagen geen uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan met veel bewondering op een terrasje in Amsterdam biertje   :cool: zitten kijken hoe collega's daar handig met hun bakwagens tussen alles door manoeuvreren .

 

Denk dat heel veel mensen bakwagen werk aardig onderschatten.

Je komt op plaatsen waar een oplegger niet kan komen.

Zo leer je in ieder geval wel de wegen overal kennen waar je je leven lang profijt van hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

jeroen leer nu eens dat je onder aan de ladder moet beginnen.

pak alles aan wat er op je weg komt.

als je met een busje weg moet gaan.

als je met een luxe wagen weg moet gaan.

als je met een bakwagen weg moet gaan.

laat zien dat je alles aanpakt en niet van ik wil geen bakwagen maar oplegger want dan kom je er niet.

ook van liever geen winkel distributie is geen optie gaan.

als je bij een bedrijf nieuw binnen komt dan is het aan jou hoe jij je opsteld zoals je nu je wensen neer leg geef ik je weinig kans.

ik bedoel dan van ik zie in bakwagen geen uitdaging.

Ik ben momenteel bakwagen chauffeur weliswaar in de vorm van eigenvervoer, maar mijn "doel" is uiteindelijk als oplegger chauffeur aan het werk te gaan.

Als dat betekend dat ik de eerste maanden met een bakwagen op pad moet om mezelf te bewijzen is dat absoluut geen probleem.

Ik ben zeer gemotiveerd en bereid lange dagen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan met veel bewondering op een terrasje in Amsterdam biertje:cool: zitten kijken hoe collega's daar handig met hun bakwagens tussen alles door manoeuvreren .

Denk dat heel veel mensen bakwagen werk aardig onderschatten.

Je komt op plaatsen waar een oplegger niet kan komen.

Zo leer je in ieder geval wel de wegen overal kennen waar je je leven lang profijt van hebt.

Om even verwarring uit de wereld te helpen, ik vind bakwagen werk absoluut niet minderwaardig t.o.v. oplegger werk.

Sterker nog, ik rij momenteel hoofdzakelijk in Amsterdam, Rotterdam en den haag.

Er komt een hoop behendigheid bij kijken met het manoeuvreren door de smalle straatjes heen, en het is behoorlijk hard werken.

Ik wil alleen een "nieuwe uitdaging" en het oplegger werk lijkt me gewoon erg leuk.

Niet omdat het een te makkelijk is of het ander beter.

Ik heb veel bewondering voor alle chauffeurs van bakwagen tot LZV etc.

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat je met je praktijkexamen niet ineens kaarsrecht voor het dock staat is niet zo'n probleem. Het gaat er met name om dat je het veilig doet en dat je weet waar je mee bezig bent.

 

Wat betreft je eisen: winkeldistributie is een prima leerschool en ik denk dat menig werkgever je zo een auto mee geeft als je daar ervaring in hebt. Dan leer je namelijk echt sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat mag zeker, ik ben in totaal (code 95 & CE rijbewijs) wanneer ik alles in 1x haal € 2500,- kwijt.

€ 865,- Voor de code 95:

- lesboeken: €75,-

- examens V2C & V3C: € 170,-

- Praktijk: toen besloten terrein & praktische toets + examens: € 620,-

€ 1655,- CE rijbewijs:

- medische keuring: € 105,-

-intest: € 150,-

- 12 uur lessen incl. afrijden etc.: € 1400,-

 Ik krijg hier toch t onbehaaglijke gevoel dat je genaait word,en dan ook nog zonder condoom,want de garantie op een baan heb je niet.

€ 1655 voor alleen je E achter C( want C had je al,toch?)

En € 825 voor code 95,,,, hier blijkt duidelijk de macht van de "opleidings maffia"

Maar je hebt t duidelijk nodig om überhaupt aan t werk te kunnen in het transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik krijg hier toch t onbehaaglijke gevoel dat je genaait word,en dan ook nog zonder condoom,want de garantie op een baan heb je niet.

€ 1655 voor alleen je E achter C( want C had je al,toch?)

En € 825 voor code 95,,,, hier blijkt duidelijk de macht van de "opleidings maffia"

Maar je hebt t duidelijk nodig om überhaupt aan t werk te kunnen in het transport.

Ik had enkel het "beperkte" C rijbewijs, dus zonder "chauffeurs diploma".

Daar mag je enkel eigenvervoer mee verrichten en zitten allemaal beperkingen aan.

Dus de code 95 waar ik mee bezig ben is dus niet de verplichte nascholing waar iedere chauffeur vandaag de dag mee te maken heeft... Het is in feite wat vroeger het chauffeursdiploma was.

Zodra ik dit gehaald heb moet ik ook aan mijn 35 uur nascholing per 5 jaar voldoen.

En die € 1655,- is inderdaad voor enkel de E achter C, dit is wel inclusief de intest, medische keuring lessen en examen.

Is inderdaad niet voor niks, maar bedenk wel dat ik van die € 2500 zeker de helft terug krijg met de belasting aangifte.

Dus eigenlijk heb ik mijn mogelijkheden vergroot voor € 1250,-

Dan klinkt het al weer heel anders he!

Ik heb ook bij meerdere rijscholen een offerte aangevraagd, maar de prijzen liggen overal bijna gelijk.

Nee baangarantie heb je nergens, maar in deze regio heb je genoeg kansen in de winkel distributie.

Daar ga ik mooi wat ervaring opdoen, en over een tijdje verhuizen we naar Eindhoven waar de kans groot is dat ik direct aan de slag kan bij Van Rooijen Logistiek.

Dat is een mooi, groot en groeiend familie bedrijf waar enkele bekenden van mij werken.

Dit bedrijf heeft het hele jaar door vacatures open staan

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Code 95 is voor ons nascholing, in jouw geval is dat "gewoon" scholing, de basiskwalificatie.

En een ieder moet elke 5 jaar weer 35uur nascholing doen.

Er is dus geen verschil, wij hebben ook eerst het toenmalige levenslang geldige CCV-B (chauffeursdiploma) gehaald, onze basiskwalificatie nou ja basis het werd ook op enig moment ingevoerd met de vrijstelling voor een ieder die voor half '55 geboren is.

Daar moest je wel voor slagen, die nascholing hoef je alleen aanwezig te zijn.....

Voor wat nu C1 is had je trouwens geen chauffeursdiploma nodig.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

peter appel  tielbeke  cornelissen  rijden alle drie voor het kruidvat en vragen ook regelmatig mensen voor het weekend.

 

Klopt, plus St vd Brink, het al genoemde DDS.

 

In de regio zijn toch best nog wel bedrijven te vinden?

van Eck in Veenendaal, Heebink (internationaal wellicht) en in de betuwe (Tiel, Geldermalsen) ook best wat.

In Wageningen, bij de Agriunie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

over aandocken: als je denkt dat je (bijna) rechtstaat ook nog vooruit naar de horizon kijken dan zie je ineens echt of t klopt

Bedankt voor de tip, vanavond ga ik weer een paar uur lessen en ga dat zeker uitproberen!

Klopt, plus St vd Brink, het al genoemde DDS.

In de regio zijn toch best nog wel bedrijven te vinden?

van Eck in Veenendaal, Heebink (internationaal wellicht) en in de betuwe (Tiel, Geldermalsen) ook best wat.

In Wageningen, bij de Agriunie?

Ja dat klopt helemaal, bedankt voor de suggesties..

Van Eck uit Veenendaal staat zoiezo al bij mij boven aan op het lijstje waar ik wil gaan solliciteren, en Heebink heeft ook vacatures open staan (weliswaar internationaal weekend chauffeur en parttime nationaal chauffeur) dus wie weet.

Zodra ik geslaagd ben, wil ik een lijstje hebben met bedrijven waar ik kan solliciteren.. En het lijstje word alsmaar groter.. Bedankt mannen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden