[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Werken met koningsdag


Wil Brouwers

Vraag

Hallo allemaal,

 

Zojuist heb ik een dag gewerkt op deze regenachtige koningsdag.

Genoeg tijd achter het stuur om na te denken en ik kwam tot de conclusie dat ik deze dag eigenlijk niks "extra's" verdien.

Ik heb namelijk gekozen voor "tijd-voor-tijd" en uiteindelijk levert je dit niks op vindt ik.

 

Namelijk;

Iemand die van zijn vrije dag geniet op Koningsdag en niet gaat werken verdient gewoon 100% (volledige dag uitbetaald)

 

Iemand die wel de hele dag gaat werken krijgt ook gewoon 100% uitbetaald. Met de "tijd-voor-tijd" regeling mag je de uren

die je hebt gewerkt een andere dag verlof opnemen. Je krijgt dus niks extra's want je verdient gewoon nog steeds 100%.

 

Het lijkt mij dat het toch aantrekkelijk moet zijn voor de werknemer om op een dag als Koningsdag te gaan werken, maar dat is het niet.

 

Uiteindelijk verdien je er alleen iets aan als je de keuze maakt voor het 200% uitbetalen (waarvan het grootste gedeelte naar de belasting gaat).

 

Klopt mijn stelling of zit ik ernaast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

En dan moet je wel een volledige dag werken  :(  In onze cao( geen transport cao) wordt hemelvaart niet meer extra vergoed en werk ik volgende week zo een x aantal uur < 8 uur . Mijn collega's die niet werken krijgen  8 uur betaald zonder te werken en ik krijg met 4 uur werk ook 8 uur betaald maar heb dan dus 4 uur meer gewerkt als een collega die gewoon thuis is. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je krijgt 100 % extra uitbetaald of een vrije dag. ervoor en je uren gewoon uitbetaald, dus je krijgt of een paar euro extra of een vrije dag extra

 

Maar het is geen vrije dag "extra". Je krijgt een vrije dag in plaats van deze feestdag ?.... Want anders was je deze dag vrij geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En dan moet je wel een volledige dag werken  :(  In onze cao( geen transport cao) wordt hemelvaart niet meer extra vergoed en werk ik volgende week zo een x aantal uur < 8 uur . Mijn collega's die niet werken krijgen  8 uur betaald zonder te werken en ik krijg met 4 uur werk ook 8 uur betaald maar heb dan dus 4 uur meer gewerkt als een collega die gewoon thuis is. :stom:

Dat is wel krom..

~~~~~~~~~~

@Wilb.. Je krijgt er dus wel een extra vrije dag voor terug. En daarbij.. als je werkt kan je weinig geld uitgeven.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Alleen in Nederland daar buiten niet omdat het buiten Nederland geen feest dag is Kijk maar in jou cao boekje

huub

whahaha, je blijft lachen met Huub. Waar staat het dan Huub, graag een copy hier of een pagina nummer......

Huub, werken op een feestdag is in de transport (en bij ons ook) gewoon 200% beloning, ongeacht waar je rijdt op dat moment........ Zou lekker zijn, worden alle auto's naar Belgie gestuurd, kost het de werkgever alleen de uren in Nederland 200%, de rest 100%. Dat zouden de werkgevers misschien wel willen ja haha

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

whahaha, je blijft lachen met Huub. Waar staat het dan Huub, graag een copy hier of een pagina nummer......

Huub, werken op een feestdag is in de transport (en bij ons ook) gewoon 200% beloning, ongeacht waar je rijdt op dat moment........ Zou lekker zijn, worden alle auto's naar Belgie gestuurd, kost het de werkgever alleen de uren in Nederland 200%, de rest 100%. Dat zouden de werkgevers misschien wel willen ja haha

Lees het maar is in het C.A.O. boekje

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Huub liegt niet....

 

Klopt wat hij zegt...

Dat wij die dag feest hebben, de rest van Europa niet.

Huub zei niks over de beloning hoor...

 

Slimme man die Huub.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Feestdagen zouden eigenlijk 300% moeten zijn, of 200% en een andere dag vrij.

Eigenlijk krijg je geen 200%, maar slechts 100%

Want als je vrij was, krijg je gewoon 100% betaald.

Werk je, krijg je maar 100 procent meer, dan als je vrij was..

Uiteindelijk heb je gewoon  gewerkt, voor 100%

Het is even een doordenkertje, maar het is wél zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Feestdagen zouden eigenlijk 300% moeten zijn, of 200% en een andere dag vrij.

Eigenlijk krijg je geen 200%, maar slechts 100%

Want als je vrij was, krijg je gewoon 100% betaald.

Werk je, krijg je maar 100 procent meer, dan als je vrij was..

Uiteindelijk heb je gewoon  gewerkt, voor 100%

Het is even een doordenkertje, maar het is wél zo.

 

Mij is geleerd,dat als je werkt, de belasting de grote winnaar is.... :D

Feestdag of niet.... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Huub liegt niet....

 

Klopt wat hij zegt...

Dat wij die dag feest hebben, de rest van Europa niet.

Huub zei niks over de beloning hoor...

 

Slimme man die Huub.... :D

Ik heb het stukje uiteraard nog eens terug gelezen.......... tja, je kan het op 2 manieren lezen....... Maar we hadden het hier wel over de beloning van Koningsdag in Nederland, en niet hoe andere landen deze dag ervaren...toch???? Iedereen weet, dat een feestdag die alleen in Frankrijk gevierd wordt, dat een Nederlandse chauffeur daar echt geen beloning van 200% krijgt, als hij in Frankrijk stil staat (want dan is er ook een rijverbod voor "normaal" vervoer)

Moet ik het nog duidelijker vertellen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Koningsdag

Op 27 april is het Koningsdag. Een nationale feestdag. Je bent vrij, tenzij daar in je cao iets anders over staat.

 

Hier heb ik het antwoordt heb het zelf maar even op gezocht

 

Huub

Klopt inderdaad wel wat je schrijft hoor, maar wat heeft dit nu met het buitenland te maken dan???? We hebben het hier toch over een beloning van de Nederlandse Koningsdag Huub???? Daar ging de vraag van de topic starter toch over????

Waarom moet je het nu weer verwarrende maken dan nodig is????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Koningsdag

Op 27 april is het Koningsdag. Een nationale feestdag. Je bent vrij, tenzij daar in je cao iets anders over staat.

 

Hier heb ik het antwoordt heb het zelf maar even op gezocht

 

Huub

Aangezien de meesten van ons hier onder de Nederlandse CAO voor het beroepsgoederenvervoer vallen, speciaal voor HWM maar het betreffende stukje uit de CAO geknipt.

Aan de werknemer, die op een feestdag als bedoeld in artikel 32 - niet vallend op een zondag – arbeid verricht, worden de diensturen vergoed. Als extra vergoeding kan de werknemer kiezen tussen:

een rustdag op een, na overleg met de werknemer door de werkgever te bepalen dag. Deze rustdag zal worden genoten binnen een periode van 8 weken. Voor deze compenserende rustdag worden 8 diensturen in de loonberekening betrokken;

een toeslag van 100% op het uurloon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aangezien de meesten van ons hier onder de Nederlandse CAO voor het beroepsgoederenvervoer vallen, speciaal voor HWM maar het betreffende stukje uit de CAO geknipt.

Het gaat om kroningsfeest of dag  Niet om feest dagen Dat staat er helemaal los van

 

Ik heb het uit de cao beroeps goederen vervoer gehaald

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden