[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Werk/rusttijden invoeren zonder tachograaf


creray

Recommended Posts

  • Forumlid

Beste collega's,

 

Jullie hebben het allemaal gelezen, alle tijden moeten verantwoord worden op de tachograaf.

zie http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/38415-update-%E2%80%93-nieuwe-tachoverordening-verduidelijkt-%E2%80%98alle-tijden-invoeren-op-tachograaf%E2%80%99/

 

Voor de meesten van jullie geen (groot) probleem.

 

Nu ben ik een “hobby-chauffeur” die incidenteel een ritje voor de zaak kan maken, gemiddeld 1 ritje per 2-3 maanden.

 

Nu heb ik het probleem dat ik elke keer als ik in de truck stap, meestal de 28 dagen voorafgaand geen tijd op de tachograafkaart verantwoord heb. Alleen maar rust invoeren kan niet, want ik heb ook nog een kantoorbaan, en die tijden moeten dus ook in  de tachograaf staan.

Het is geen doen voor mij om iedere keer voordat ik ga rijden, alle werkdagen van voorafgaande 28 dagen in de tachograaf in te geven. Dan zit ik eerst 2 uur met de tachograaf te prutsen voordat ik op weg kan.

 

Bestaat er een betaalbare oplossing (bv. kaartlezer+software), die mij toestaat werk+rusttijden gemakkelijk thuis in te kunnen voeren?

Hiermee bedoel ik dus op dezelfde manier zoals je ook in de tachograaf niet-verantwoorde tijd kan toevoegen.

 

Ik heb niets illegaals in de zin, ik wil mij gewoon netjes aan de regels houden. Ik ben gewoon bang door bv. zo'n busje van de BAG "toevallig " aan de kant gezet te worden, om dan uit eigen rekening een dikke boete te moeten betalen. Dat wil ik graag voorkomen.

 

Bedankt voor jullie bijdragen.

 

Groeten,

Raymond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet niet gekker worden. Hier is een logische oplossing voor die chauffeur die af en toe rijden een tachograaf op het bureau neer zetten. Tijdens de 45 min pauze wel stil op je bureau stoel of gebruik maken van de 1 min regeling :p

Effe serieuze gewoon pauze / vakantie ingeven

bewerkt door Tony.Macaroni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij moeten ook een urenstaat bijhouden.

En voor het GMP welke vrachten (waar) we laden

En waar we lossen en aankomsttijden.

Dat is dan toch wel genoeg toch?

Ik vind het maar een ingewikkeld gedoe met die digitale tachograaf.

Doe erg mijn best om alles kloppend te houden.

Meer kan je toch niet doen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bewerkt door Marco1977
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het maar een ingewikkeld gedoe met die digitale tachograaf.

Doe erg mijn best om alles kloppend te houden.

Meer kan je toch niet doen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Vraag mijn eigen af, of de maker van EU561/2006 het zelf allemaal nog snapt? Ik vind die EU561/2006 momenteel een beetje aan het doorslaan.

 

Nog ff en je bent 3 diensturen kwijt, eer je alles hebt ingevoerd :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoezo Reindert ??

Als je de pas erin doet en aangeeft dat de voorgaande tijd pauze was is het goed.

Zo doe ik dat al 2 jaar. Op de digi cursus tijdje terug kon de instructeur ook geen fout vinden. Ohja 6 uur en 1 minuut arbeidstijd en daarna 1:02 pauze.

Verder compleet aansluitend. En dat staat er. Maar een paar van die hobbyisten blaten wat omdat ze zelf niet weten hoe het werkt en willen de rest opstoken, moeilijk dit en dat. Maar als jij je pas erin doet en je meld de voorgaande tijd als pauze kan er weinig mis gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verder compleet aansluitend. En dat staat er. Maar een paar van die hobbyisten blaten wat omdat ze zelf niet weten hoe het werkt en willen de rest opstoken, moeilijk dit en dat. Maar als jij je pas erin doet en je meld de voorgaande tijd als pauze kan er weinig mis gaan.

 

Maar zo doe ik het ook iedere keer, en bij controle tot nu toe geen problemen mee. Gaf alleen iets aan, waar ik persoonlijk weinig mee doe, ik voer in en that's it.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

 

Aanleiding van mijn vraag was, dat ik als "hobbyist" dacht een optie over het hoofd gezien te hebben om mijn arbeidsuren toch in de tachograaf te krijgen. Dat blijkt dus niet zo te zijn.

 

Ik denk dat ik het zo ga doen:

1. Zoals door velen opgemerkt, alle niet-verantwoorde tijd voer ik als pauze in.

2. Ik laat voor de zekerheid (bedankt Dokus voor de tip) door mijn werkgever een patronaal attest ondertekenen, dit ondanks dat ik lees dat dit afgeschaft is.

3. Ik moet van mijn werkgever toch al een urenadministratie bijhouden, ik maak een uitdraai van de laatste 2 maanden, klaar.

 

Als de dienstdoende ambtenaar ook maar een greintje redelijkheid heeft, dan moet die toch inzien dat ik mijn uiterste best gedaan heb mij aan de wet te houden.

 

Wat er overigens geschreven staat (zie link; Nieuwe tachoverordening verduidelijkt: ‘Alle tijden invoeren op tachograaf’) is op zich duidelijk, maar gaat dus voorbij aan chauffeurs die niet dagelijks achter het stuur zitten.

 

Gelukkig dat onder het motto "hobbyisten blaten wat omdat ze zelf niet weten hoe het werkt en willen de rest opstoken" er forums zijn waar je gewoon een vraag hierover mag stellen :bey:

 

Bedankt allemaal! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden