[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Banden oppompen


spritske

Vraag

  • Forumlid

Ik heb een vraagje over banden opblazen. Ik zou graag weten hoe jullie dit doen en waar je dit kunt bestellen?! Ik heb al veel zitten zoeken maar vind niet hoe ik het zou kunnen doen. Ik heb een aansluiting op mijn trekker maar vind geen aansluitstuk hiervoor.

bewerkt door spritske
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ze noemen dit een test aansluiting, oa hier te koop: http://www.truckershop.nl/Testslang-aansluiting-Cpl.-_nl_p_6106.html

 

De aansluiting naar een bandenpomp zul je zelf moeten maken denk ik, afhankelijk of je ook de trailerwielen wil doen heb je nog een aardig stukje slang nodig. 

 

Overigens heb ik dit wel eens geprobeerd zoals jij het wil, maar het duurde echt heel lang voordat de band wat harder werd. 

 

EDIT

 

Ik zie dat Ger de slangen compleet heeft gevonden. 

bewerkt door minuteman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Een beetje winkel voor boeren verkoopt deze aansluitingen ook.

Landbouwmechanisatiebedrijven hebben vaak ook een winkel...

Boerenbond en hoe ze allemaal wel niet heten.

Dat hij stopt bij 7,5..

Wel dat zal je met de garage moeten overleggen, de meeste compressors geven zeker 8-9 bar, dus ff zoeken naar de juiste ventiel...

 

Ik had ook zo'n zelf gemaakte set in de wagens. Dacht dat het ca 10 meter slang was, kon als ik de trekker schuin zette ook de opleggerbanden vullen.

Helaas heb ik alles weggegeven aan collega's toen ik mijn leven ging beteren :D

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dat hij op ong. 7.5 bar blijft hangen is normaal aan gezien je compressor maar rond de 10 bar geeft gaat die laatste 2.5 bar echt heel lang duren, dit is meer een red je zelf set en geen banden pomp set....... sommige merken hebben ze standaard in de auto liggen (weet zo niet welke , en ook niet of dat nu nog zo is, maar ik dacht dat ik die vroeger in mijn mercedes sk had liggen.......onder in onder de troep....

 

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb mij zo een set weest kopen maar heb een probleem dat ik bij het oppompen op 7,5 bar blijf hangen. Das zo een set dat je moet aansluiten aan de luchtslangen waarmee je de remorque met verbind

 

Je moet de ketel zoeken die de luchtvering van het trekkend voertuig bedient, die gaan meestal tot 11 bar.

 

 

als je op te zachte banden heb gereden en dan bedoel ik ECHT zacht, en je denkt die doe ik wel even oppompen.

doe mij een plezier en kijk even naar dit fimpje??

denk er dan aan dat van de mensen die dit meemaken de meeste dit NIET!! overleven.

ik heb alle mazzel van de wereld gehad en heb het wel overleefd, maar wens dit geen mens toe.

zoek nog een paar filmpjes op en verbaas je wat er gebeurd, en denk dan nog eens na voor je een band wil oppompen

 

groetjes Kees

 

Heb me laten vertellen dat banden waarmee onder de 3 bar gereden is, altijd vervangen moeten worden omdat, als ze al niet exploderen bij het oppompen, ze dat waarschijnlijk onderweg wel doen.

Heb ooit eentje weten ontploffen bij de bandenboer, die pompt ze op in een kooi en daar stond toen ik net naast, hoorde de eerste dagen zo goed als niets meer, en weken later nog steeds last van tinnitus.

 

Ik kijk mijn bandendruk 's morgens na, als ze koud zijn en zal ze dan eventueel bijvullen, maar ga nooit recht voor het wiel zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden