[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Remorque remt brusk


spritske

Vraag

  • Forumlid

Ik heb een vraagje over remorquen. Ik rij rond met betonelementen, dus moet veel veranderen van remorque. Ik heb gemerkt bij sommige remorquen als ik wil remmen dat het lijkt dat er een noodstop wordt gemaakt. Het is soms zo erg dat er rook uit de banden komt. Aan mijn luchtslangen kan het niet liggen want deze zijn vernieuwt. Wat zou ik hieraan kunnen doen want is niet aangenaam rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Zijn het geen heel oude opleggers? Vroeger had je een lastregelaar die je handmatig kon verstellen tussen leeg en beladen.

En de lastregelaar Spritske, zit op de oplegger zelf: deze "voelt" hoe zwaar je oplegger is en past daar de druk die naar de remmen gaat op aan. Als de remmen met de volle druk worden aangestuurd terwijl de oplegger leeg is, zullen de remmen blokkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Doet me direct aan dit topic denken... http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/38577-ruim-twintig-procent-gecontroleerde-vrachtwagens-in-belgie-onveilig/
Maar ik zou de fout bij de oplegger zoeken.
Zoals al aangegeven, de ene doet het wel goed de andere niet. Dus de aansprakelijke van de oplegger informeren.
En dat er rook UIT de banden komt....... Niet roken terwijl je oppompt.... LOL

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lambiek rijdt zeker nog met bladgeveerde trailers  :p . Bij luchtgeveerde trailers wordt de remdruk berekend naar de druk die er in de luchtbalgen zit en niet meer door een stangetje, dat stangetje wat jij bedoeld is om de luchtvering in de rijstand te houden. 

 En de druk in de balgen,om de rijstand te handhaven, word toch bepaald door dat stangetje? 

Dus word ook de remdruk door dat stangetje bepaald,of niet dan?

Hoe meer gewicht erop drukt,hoe meer druk er nodig is om de rijstand te handhaven,hoe meer druk er nodig is om het zootje af te remmen.

Of heb ik al de jaren dat ik met luchtvering met n stangetje rijdt wat gemist.

 

Daarom heet dat ventiel dat door t stangetje bedient word toch Automatisch Lastafhankelijk REM ventiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 En de druk in de balgen,om de rijstand te handhaven, word toch bepaald door dat stangetje? 

Dus word ook de remdruk door dat stangetje bepaald,of niet dan?

Hoe meer gewicht erop drukt,hoe meer druk er nodig is om de rijstand te handhaven,hoe meer druk er nodig is om het zootje af te remmen.

Of heb ik al de jaren dat ik met luchtvering met n stangetje rijdt wat gemist.

 

Daarom heet dat ventiel dat door t stangetje bedient word toch Automatisch Lastafhankelijk REM ventiel.

Nee dat ventiel heet het hoogteregelventiel, bij bladvering was zo'n stangetje wel het ALR.

Het ALR zelf ziet er meestal zo uit.

post-372-0-36905000-1474919296_thumb.png

 

 De bedoeling is dat het stangetje  bij luchtvering altijd in dezelfde stand staat, de remkracht wordt door de druk in de balg bepaald. Als  de luchtvering in de laagste stand staat geeft het remsysteem uit veiligheid de maximale remdruk

terwijl er geen druk in de balgen is.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden