Spring naar bijdragen

lientje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3329
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    40

Recente profielbezoeken

23659 profielweergaven

lientje's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

4,9k

Waardering in de gemeenschap

  1. Je zou ook kunnen vragen hoe hij dat dan berekend.🙂🙃 Dus steenhaas ik ben wel benieuwd hoe dat rekenwerk met jou werk gaat.
  2. Ik zal het hele stuk maar even kopiëren vanuit het NHD in de hoop dat het niet nodig is om de A7 voor al het vrachtverkeer af te sluiten. Gisteren zag ik 2 politiemotoren staan. Hopelijk pakken ze de chauffeurs die schijt aan het gewicht hebben aan. (ik neem tenminste aan dat een chauffeur weet wat het gewicht van zijn/haar combinatie zo ongeveer is al heb ik soms mijn twijfels) Rijkswaterstaat noemt vrachtverkeer over zwakke brug A7 onverantwoord: ’vierhonderd te zware vrachtwagens kan echt niet’ De oproep van Rijkswaterstaat (RWS) en Transport en Logistiek Nederland (TLN) aan transportbedrijven om niet met te zware vrachtwagens over de A7 te rijden, is niet iets om te negeren. Wat nu wel honderden keren per dag het geval is. Dat zegt RWS-woordvoerder Erik Suik. Dagelijks wordt gemeten hoeveel van de trucks die over de brug bij Purmerend rijden, zwaarder zijn dan de limiet van 25.000 kilo. En die cijfers zijn niet mals. „Als er op korte termijn niets verandert, moeten we maatregelen nemen. Dit is onverantwoord.” Donderdag reden er 396 te zware vrachtwagens over de brug bij het Noordhollands Kanaal, en dat zijn er volgens woordvoerder Erik Suik van de wegbeheerder 396 te veel. Vanaf volgende week gaat de aannemer beginnen met boren: de brug wordt de komende maanden versterkt met wapeningsstaal. De 50.000 gaten die daarvoor nodig zijn, hebben als gevolg dat de constructie eerst zwakker wordt. De honderden vrachtwagens die zwaarder zijn dan 25 ton, de huidige limiet, worden dan zeker een groot probleem. Er zijn meetsensoren neergezet die dagelijks registreren hoeveel te zware wagens er overheen rijden. Donderdag waren dat er 396, de dag daarvoor 386. De piekdag was op 9 april, toen waren het er 454. „Het kan echt niet, het is onverantwoord”, zegt Suik. De metingen zijn inclusief de wagens die rond de 25 ton wegen, maar sommigen zijn een stuk zwaarder. Rijkswaterstaat en TLN waarschuwden deze week dat de brug mogelijk voor al het vrachtverkeer gesloten wordt als de situatie niet verbetert. De hoop is dat de achterban van de bedrijven aangesproken wordt en maatregelen neemt. „Soms zijn de vrachtwagens die rijden over de brug, twee of drie keer zo zwaar als de limiet van 25 ton. Onze oproep is daarom menens. Alleen lijkt het nog niet genoeg effect te hebben.” Buitenland Het is nog niet duidelijk wanneer de knoop wordt doorgehakt om een totaalverbod voor vrachtverkeer in te voeren op de brug, maar Suik verwacht dat ’op korte termijn’. „Waarschijnlijk begin volgende week. We zijn in goed overleg met de constructeurs die het in de gaten houden. Het is dus nog niet zeker, maar ligt wel in de lijn van verwachting.” Op sociale media worden veel vingers gewezen naar chauffeurs uit het buitenland. Die zouden niet op de hoogte zijn van de beperkingen op de A7. Suik wijst dat grotendeels af, aangezien veel van de gemeten wagens Nederlandse kentekens hebben. „We hebben goed contact met transportbedrijven uit bijvoorbeeld Duitsland. En er staan ontzettend veel borden met waarschuwingen: een chauffeur uit bijvoorbeeld Spanje zou daarmee uit de voeten moeten kunnen.”
  3. Was het maar waar dat het alleen buitenlanders waren die de borden niet zouden begrijpen.
  4. Of de vele parkeerplaatsen die weg zijn om “bosjesmannen” te weren.
  5. Dat is toch niets nieuws? Men probeert overal invloed op te krijgen. Ja ook met de verkiezingen. Is dat wat je hier mee bedoelt
  6. 🤣🤣🤣 Gelukkig had ik mijn fles water net leeg gedronken 😇 Maar ik was het even kwijt. Zeker even niet opgelet tijdens de code 95 cursus. 10% overgewicht is ook best wel wat als er een gewichtbeperking is. Ik rij nooit met een zelfde span dus ik wilde wel eens even goed weten wat mijn gewicht van de combi was. Ook omdat ik volgens de papieren 8364 kg lading bij mij had. Plus 2 volle 2 vrij tanken (alle beetjes bij elkaar) Ik reken normaal gesproken voor een trekker oplegger (drie Asser, met koelmotor en klep 17.100 kg. Maar het is wel even serieus kijken als je onder die 25 ton wil blijven. Hopelijk dat we halverwege de werkzaamheden, wanneer de verstevigde kan van de brug klaar is, weer met minimaal 40 ton er over die verstevigde kant mogen.
  7. Een half bericht Hierboven heb ik vandaag uit het Noord-Hollands dagblad geplukt. Er wordt niet constant gecontroleerd dus. Dat is in ieder geval niet alleen de kortste en makkelijkste weg maar ook de snelste weg tot nu toe. Ik had gister maar eens even kentekencheck.nl erbij gepakt. Oplegger (drie-Asser met koeler/zonder laadklep) 8184 kg Trekker 8548 kg Lading 8364 kg Ik zeg 👌 Ik had mijzelf er niet bij gerekend maar je mag 10% overbeladen zijn toch? 🫣
  8. Dan snap ik de bedoeling niet waarom je het plaatst. Is het omdat het woord “kritiek” in de kop staat?
  9. Ik heb even stukje uit het bericht geknipt.
  10. Juist door om te rijden kom je in de file en dat is wel eens balen. Maar je kan het natuurlijk proberen over de A7. Laat het even weten of het kan en hoe groot de pakkans is? Ik rij wel om hoor de boetes zijn mij te hoog. Ieder uurtje wordt immers betaald en het is niet anders. Bron:https://groot-waterland.nl/2024/04/09/urrtje-controle-op-a7-10-bekeuringen-voor-snelheid-en-1-voor-te-zware-vrachtwagen/#google_vignette Er wordt komende weken een Flexxflitser neergezet.
  11. Je hebt ook docks waar de deur automatisch naar beneden komt wanneer je de klep terug haalt. Daar moet je wel op bedacht zijn en erg snel zijn om je deuren dicht te doen of de noodknop in te drukken 🫣
  12. Tja ik weer het niet hoor, maar ik krijg toch hele andere informatie over de corona cijfers als Hendrik. 🤷🏻‍♀️ Achteraf is het mooi wonen ja en je kunt blijven discussiëren over maar als…. Maar wat in China, Italië en Spanje is gebeurd dat wil je niet. In landen in Azië waren de maatregelen nog veel langer en zwaarder dan hier.
  13. Of je rijd met een pallet de wagen in en de wagen zakt, dan liggen je deuren er uit.
  14. Wij kregen een mail binnen of we ons aan de omleidingsroutes wilden houden wanneer we te zwaar zijn. In het Viaduct zitten detectoren voor het gewicht en wat er de afgelopen dagen is gemeten liegt er niet om. Elke vrachtwagen wordt gemeten en dat betekent dus ook dat hier een boete uit kan voorvloeien.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden