Spring naar bijdragen

ErikPlag

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    39
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over ErikPlag

  • Verjaardag 27-03-1970

Converted

  • Locatie
    Vierpolders
  • Interests
    Alles met en op wielen
  • Beroep
    ICT-er en parttime chauffeur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

ErikPlag's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

4

Waardering in de gemeenschap

  1. ErikPlag

    Handrem Scania r-serie

    Als je bijvoorbeeld in de containers rijdt en je staat geparkeerd in de blokken om je container eraf te laten halen laat je de luchtvering zakken van zowel trekker als trailer. Op die manier komt er nog al wat spanning op de combinatie te staan door dan even de handrem "door te duwen" komt de trailer los en zal de "spanning " van de combinatie zijn. Wel zo goed voor het materiaal denk ik. Die knop van de trailerrem is best handig om bijvoorbeeld af te koppelen als je de trailer op de weegbrug moet zetten je kan dan de slangen vast laten zitten en met die knop ingedrukt een stuklje onder de trailer vandaan rijden zodat alleen trailer gewogen kan worden.
  2. Er zijn ook nog steeds transportbedrijven met vestigingen in europa en oost-europa die hun buitenlandse chauffeurs ook niet op hun eigen terrein laten staan in het weekend. In Rozenburg zit er een die voorheen de hun buitenlandse chauffeurs bij de Cobelfret Terminal lieten staan. Als ik dan op maandag daar moest zijn was het echt een pestbende daar.Nu Rozenburg inmiddels onder de gemeente Rotterdam valt worden ze weggestuurd. Wat gebeurt er nu ze rijden de N57 op en 3 kilometer verder gaan ze op de parkeerplaats daar staan. En zo elk weekend een stuk of 7 trekkers van dat bedrijf met die Oranje/blauwe trucks die daar bivakkeren. Anders kan het ook want een Zwitsers bedrijf, gespecialiseerd in tankcontainers in de Rotterdamse haven, zorgt ervoor dat hun chauffeurs op eigen terrein kunnen staan met alle voorzieningen zoals douche, toilet en WiFi.
  3. Er zijn nog wel bedrijven die opleiden kijk ook even op deze site dezeafslagwiljenietmissen.nl Misschien een mogelijkheid en Rotterdam - Maasdijk is aan te fietsen...,.
  4. Corne, Je hebt niet helemaal gelijk. Maar das nu juist het rare met die overgangsperiode. Ik heb zelf mijn C-E en code 95 in 2010 gehaald en moet dus mijn rijbewijs in 2015 laten vernieuwen ivm het aflopen van mijn code 95. Rijbewijs zelf staat dus geldig tot 2020. Peter zijn rijbewijs heeft dus ook maar een geldigheid van 5 jaar maar dan wel gerekend vanaf 2016... Het magische jaartal voor alle chauffeurs met een good old ouderwets chauffeurdiploma.
  5. Je mag nu direct weer beginnen met je 35 uur nascholing. Zoals in je bericht staat is je code 95 geldig tot 10-10-2017. Dus voor die datum moet je weer 35 uur nascholing genoten hebben voor de periode van 10-10-2017 tot 10-10-2022. Die datum van 10-09-2016 is alleen voor chauffeurs die al het "oude" chauffeursdiploma in bezit hadden. En ja je rijbewijs is 10 jaar geldig, helaas zal je hem na 5 jaar toch opnieuw aan moeten vragen omdat je code95 maar 5 jaar geldig is.... Dat lost zich idd in 2013 weer op omdat dan de nieuw aangevraagde rijbewijzen zelf ook nog maar 5 jaar geldig zijn. Groet, Erik
  6. Ik heb de complete DVD box met alle jaargangen. Maar eigenlijk vind ik de eerste serie het leukst om naar te kijken. Dat ze later in de serie in Thailand en Marokko gaan rijden vindt ik minder. Zeker omdat er weinig afwisseling zit in de verhaallijn. De truck wordt regelmatig gejat en die vinden ze dan weer op verassende wijze ergens terug.... Volgens mij weinig op met evemntuele\ waarheid. Maar goed blijft leuk die oude trucks in beeld. Zelfde als die oude VARA/BRT serie transport met een piepjonge Thom Hoffman en Silvia Millecam... Zit dan wel een redelijk "verhaal" maar echt vanuit de oude doos. KAn wel lachen om de special-effects. Oftewel alles versneld opgenomen.... groet, Erik
  7. Rolly, Ik ben eigenlijk in de zelfde situatie als wat jij zou willen. Mijn dagelijkse baan wilde ik vanwege uren icm een goed salaris niet opgeven. Maar werkte al jaren de ene week 4 en de andere week 5 dagen. De transportwereld heeft me altijd aangetrokken, mede omdat ik als kleine jongen altijd naast mn vader in de cabine te vinden was. Mijn dagelijkse werk werd toch een beetje sleur na 20 jaar in dienst te zijn. In 2010 de knoop doorgehakt en geinvesteerd in het CE rijbewijs. En na 10 maanden alle papieren op zak. Bij ons in de regio Rotterdam de lokale kranten een beetje in de gaten gehouden. En zo bij een Transportbedrijf in Oostvoorne terecht gekomen waar ik nu elke 2 weken een dag aan het rijden ben. Het materiaal is netjes en allemaal up to date. Ik krijg uiteraard een auto mee die die dag stil staat dus vaak niet dezelfde en ja de ene chauffeur is gewoon netter op het materiaal dan de ander. Het bevalt mij prima en ik verdien er nog eens een leuk centje mee. Groet, Erik
  8. Ik ben elke dag werkzaam op een van de containerterminals in het Rotterdamse. In de containers hebben we dus ongeveer 70 a 80% TRUCKERS begrijp ik van jou. Ik zie hier weinig chauffeurs die de gordijnen open hebben en het gros van de V8-ten heeft geen uitlaat. Maar wel allemaal 500PK en meer anders kom je de tunnel niet meer fatsoenlijk uit want veel verder dan de stadsgrenzen van Rotterdam komen ze niet. Ondanks dat blijft het een leuk geluid een ongedempte V8. Want zeg nou eerlijk de bromfiets vroeger moest toch ook een open uitlaat onder. Een Zundapp met een fluisterpijp dat werd hem niet..... Volgens mij zal dit altijd een eindeloze discussie blijven. Groet, Erik
  9. Klopt helemaal Piet. In Hellevoetsluis bij Verkeersschool Robijn mijn C lessen gehad van een man en CE van een vrouw. Maar wel een die het je goed kan leren en zelf ook kan lezen en schrijven met een trekker oplegger. Groet, Erik
  10. Klopt idd wat jij zegt. Je moest op ongeveer 3 meter voor het dock stoppen en dan voor die laatste meter even uitstappen en dan uitmeten om op die ene meter voor het dock te stoppen. Mijn isnstructeur vond het toch fijner als je maar een keer hoefde te corrigeren om toch recht voor het dock uit te komen. Hier hamerde ze nogal op met oefenen. En nu als ik achteruit aan het rijden ben hoor ik ze nog weleens roepen in gedachte "zit niet zoveel te sturen houd die armen stil en kijk wat de trailer doet" Als parttimer rij ik ook alleen in mn vrije tijd en das gemiddeld 2 dagen per maand en dan ook nog een s met 30 foot tankchassis je leert het dan wel af om teveel te sturen. Groet, Erik
  11. Karel, Ik heb vorig jaar mijn rijbewijzen gehaald. En bij CE examen kun je er steevast vanuit gaan dat je achteruit voor een dock moet parkeren. En dan niet zoals je het zou doen in de praktijk de combinatie er recht voor trekken en dan achteruit, maar haaks ervoor en dan met een sierlijke bocht over links voor het dock uitkomen. Je mag nog eenmaal optrekken en dan moet je 3 meter voor het dock stoppen en er recht voor staan. En dat gaat nu eenmaal makkelijker met een oplegger of een wipkar. Als je er een beetje aanleg voor hebt leer je dat ook sneller als met een schamelwagen. Ik weet niet hoe jij je eerste meters achteruit hebt volbracht maar de meeste, waaronder ik ook, die sturen veel en veel teveel. En sommige beroepschauffeurs zie ik dat na een aantal jaar dus nog steeds doen. Als ik soms zie hoe sommige tobben om achteruit te steken in de blokken bij ons op de containerterminal. Dan kan je daar nog best vermakelijk naar kijken..... Groet, Erik
  12. Ron, Als je even op de site kijkt van Verjo. www.verjo.nl Hier staan alle boeken vermeld die je voor de theorie voor het behalen van je rijbewijs nodig hebt. Zij hebben ook een chauffeurskaartje met daarin beknopt de belangrijkste gegevens die je nodig hebt om je vak als chauffeur uit te oefenen. Daarop staan ook de rij- en rusttijden en de arbeidstijdenwet vermeld. Als "lange afstand" chauffeur heb je voornamelijk met de rij- en rusttijdenwet te maken maar als nationaal chauffeur, bijv distributie of zeecontainers moet je de arbeidstijdenwet volgen. Je komtvaak niet aan je 4,5 uur achter elkaar rijden... Ik als beginnend en parttime chauffeur vind dit best een handig kaartje om bij twijfel weleens te raadplegen. Groet, Erik
  13. Frans, dus niet de ECT die er alleen een zooitje van maakt!!!! En wat betreft al die Emptydepots.... De wegbewijzering is er maar allerbelabberst. En als je vraagt waar je dan precies moet zijn of hoe je moet rijden krijg je een nogal vreemde blik toegeworpen door de medewerkers aldaar. ZO van "kom jij hier voor het eerst ofzo" ja dus!!!!!! Maar goed de collega's die er vaker komen zijn altijd wel behulpzaam als je vraagt waar en hoe je moet rijden... Groet, Erik
  14. Het grootste probleem bij de ECT City Terminal is dat de stack voor meer dan 80% vol staat. Dat levert een groot logistiek probleem op. Hierdoor moeten er containers her en der verkast worden voordat de juiste te pakken is en afgeleverd kan worden aan de blokken. Dit geldt dus ook voor de schepen die voor de kant liggen, die afhandeling duurt ook langer dan normaal.... Oftewel een beetje een luxe probleem. De recessie is misschien toch al een beetje voorbij wat betreft de inport van goederen richting Europa.... Maar ben het er ook mee eens dat tijdens de schafttijd de blokken wel met een beetje meer carriers doorgereden zou kunnen worden.... Er zijn maar weinig bedrijven die containers volop blijven af- en opzetten tijdens de schaft of shiftwissel. ECT is daar niet uniek in, maar ja wel de grootste dus altijd in het vooraan in het nieuws.... Groet, Erik
  15. http://www.eggenberger-transport.ch/ Ik denk dat je op de website van Ben een aardige indruk kunt krijgen van het soort werk dat hij heeft. En ook nog eens zeer net materiaal om mee te mogen rijden.... Helaas woon ik in het westen van het land en ook maar parttime chauffeur, maar lijkt me geen verkeerd werk. Groet, Erik
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden