Spring naar bijdragen

volfiel

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    67
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

volfiel's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. volfiel

    IKEA slavendrijver???

    http://www.transport-online.nl/site/50467/gezamenlijke-actie-belgische-en-nederlandse-vakbond-tegen-ikea/ https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wvyBRaE_U78
  2. volfiel

    IKEA slavendrijver???

    Vandaag te lezen in Elsevier!!! Nieuws Europese Unie 'Een Slowaakse IKEA-chauffeur verdient in Nederland 420 euro per maand'door Servaas van der Laan 15 jul 2014 IKEA maakt in Nederland gebruik van Slowaakse chauffeurs - Foto: EPA De concurrentie op de interne Europese arbeidsmarkt verloopt niet altijd even soepel als Brussel graag wil doen geloven. Het voorbeeld van Slowaakse chauffeurs voor IKEA maakt dat weer eens duidelijk. Een Slowaakse chauffeur die goederen vervoert voor IKEA in Nederland verdient 420 euro bruto per maand. Via onkostenvergoedingen wordt dit opgekrikt naar maximaal 1.300 euro netto. Daarnaast wonen en werken ze vaak maanden achtereen in hun vrachtwagen. Dat blijkt uit contracten in handen van de Volkskrant. ConstructieHet Zweedse meubelbedrijf omzeilt het gebruik van veel duurdere Nederlandse en Belgische chauffeurs dankzij een constructie met een Slowaaks transportbedrijf. IKEA laat de Nederlandse filialen bevoorraden door een Belgische transporteur die de ritten uitbesteedt aan een Slowaakse dochteronderneming. Die maakt weer gebruik van een Slowaaks uitzendbureau. Volgens Elsevier Jean Dohmen: Oost-Europese arbeidskrachten drukken ons met neus op de feiten RegelsVolgens IKEA is die constructie conform de regels, maar vakbonden klagen dat in de praktijk de regels worden overtreden. De Slowaakse chauffeurs bivakkeren maanden achtereen in hun vrachtwagen, terwijl ze volgens de regels minimaal een weekend in de veertien dagen ergens anders moeten overnachten. Daarnaast rijden ze veel meer dan toegestaan en verdienen ze ook nog eens te weinig. Met een maximaal nettomaandloon van 1.300 euro verdienen ze minder dan de helft dan een vergelijkbare Nederlandse chauffeur. Goedkope arbeidHet voorbeeld laat zien hoe in een divers Europa de goedkope arbeider een importproduct is geworden. Nederlandse chauffeurs staan daardoor steeds meer onder druk. Vakbond FNV spreekt van 'vals spel'. De vakbond vindt dat de overheid hier te weinig tegen doet. IKEA zegt van de problematiek op de hoogte te zijn en heeft een eigen onderzoek ingesteld.
  3. volfiel

    Vaststellingen

    Dirk ik ben het volledig met je eens, maar veel chauffeurs op dit forum verdienen de titel chauffeur niet eens omdat ze zo dom zijn dat ze over zich heen laten lopen in plaats van gezamenlijk een vuist te maken tegen degenen die hun brood roven, en bedenk wel dat zijn niet enkel de MOE chauffeurs maar ook de politici die over uw ruggen hun met pluche beklede plek in de EU willen zekerstellen. Ik heb het al eerder op dit forum gezegd dat veel van de huidige chauffeurs een voorbeeld aan de "Oudjes" kunnen nemen. Wij gooiden vroeger in de jaren 60/70 van de vorige eeuw de wegen en de grenzen dicht, en toen werd er door de overheid WEL naar ons geluisterd, uit die tijd stamt ook de kreet "Zonder Transport staat alles stil". Dirk de mensen die je nu niet bijstaan in je streven voor gerechtigheid in de transportwereld zijn in mijn ogen MIETJES, die er geen bezwaar tegen hebben in de WW terecht te komen. Ik kan alleen maar respect opbrengen voor jou en de mensen van de "Actie in de Transport", jullie steken tenminste je nek uit om jullie banen te kunnen behouden. CHAPEAU!!!!!!!!
  4. Limboman ik ben het helemaal met je eens, daarom stem ik al vanaf het begin PVV, de collega chauffeur bestaat ook uit de gemiddelde Nederlander en is dus ook niet in staat voor zichzelf uit te maken op wie die moet stemmen. Na de verkiezings- beloftes gehoord te hebben trapt men in de mooie praatjes, of men gaat strategisch stemmen, en zadelen ons zodoende op met een kleuterklas in de 2e kamer. Ik hoop voor allen die niet op de PVV gestemd hebben dat het nog veel slechter gaat worden, het nadeel daarvan is dat ik ook moet lijden onder hun domme keuzes.
  5. Het is best mogelijk om met 4% de overige 96% het werken te beletten.
  6. volfiel

    MOE (van) chauffeurs

    De grootste speculaties komen van het CBS ;-)
  7. volfiel

    Beverly.

    Ibo, ik heb even geen woorden, Sterkte.
  8. Nee Huub, maar degenen die voor dit slaven-loon aan het werk gaan doen dit uit noodzaak, maar ze beseffen niet dat ze daardoor de boel nog verder onder druk zetten voor anderen, het is net een carrousel, als jij het voor die 1500 euro doet worden jou opvolgers afgeknepen om het voor 1400 euro te doen. Zo zie je maar dat je in een neerwaartse spiraal terechtkomt en het voor elkaar verziekt. Er zijn WWB-ers die na tegemoetkoming in de huur en andere lasten er beter voor staan dan iemand die voor 1500 euro aan de slag gaat.
  9. Maar in de tussentijd hebben ze wel gerenomeerde bedrijven naar de haaien geholpen met hun "Onder de prijs" rijden. Dit is al eind jaren 70 begin jaren 80 begonnen met de zgn "Eigen Rijders" Die zijn toedertijd begonnen, de gezonde bedrijfstak welke het vervoer was, te ondermijnen.
  10. Voor de tachoschijf was er al een tachograaf waarin een soort kassarolletje zat waarop met een naald de snelheid in grafiekvorm gekrast werd, doch dit heeft niet lang bestaan.
  11. volfiel

    chauffeurscafe schayk

    idd, daar zat er ook een, meer richting Sint Janssteen, maar niet van dezelfde eigenaar.
  12. volfiel

    chauffeurscafe schayk

    Ik ben dan ook een ouwe lul, maar volgens mij wordt hier chauffeurscafee de Pauw bedoelt, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
  13. volfiel

    ADR voor 300 zloty

    Het is ook de VVD waaraan we dit alles te danken hebben, vraag maar aan Bolkestein!!!! Dit is allemaal door de Werkgeverspartijen (lees TLN/VVD) opgezet. De kleine ondernemers (ZZPers) moeten het onderspit delven, Zie in de reportage van Zembla, grote multinationals zoals Shell vinden het prima dat buiten hun poorten ongeclassificeerd personeel (OOSTBLOKKERS) met hun gevaarlijke stoffen rondtoeren door Europa, en dan te bedenken dat HM Beatrix grootaandeelhouder is van Shell!!!!!!!!!!!!! Dit is dezelfde mevrouw die ons allen tijdens haar kersttoespraak er fijntjes op wijst dat we tolerant en begripvol moeten zijn.
  14. volfiel

    ADR voor 300 zloty

    Wanneer jullie chauffeurs niet ingrijpen door bv de oostblokkers de doorgang te versperren/blokkeren gebeurt er idd helemaal niks. Ik heb al eerder aangegeven dat de huidige nl chauffeurs aan de koffietafel een grote bek hebben maar als het erop aankomt jullie allemaal je keutel intrekken. Vergeet één ding niet, SAMEN STA JE STERK, en daarvoor heb je geen bond met politieke baantjesjagende bestuurders voor nodig. Gewoon samen een vuist maken en elkaar niet afvallen is naar mijn mening de beste actie om deze misstanden uit te bannen. En vergeet niet, het gaat ook over UW toekomst in de transportbusiness!!!!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden