Spring naar bijdragen

rick07

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    49
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Converted

  • Locatie
    Brabant
  • Beroep
    Planner

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

rick07's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Waardering in de gemeenschap

  1. Het verschil in Maut tussen Euro 3 en euro 5 is aanzienlijk. Verder zou ik ook kijken wat voor trekker nodig is voor wat je wil doen, standaard of mega? 2 of 3 assen, hydrauliek of compressor nodig om te lossen?
  2. Heb vogens mij nog wat boeken liggen. Zal kijken als ik thuis ben, pb me anders je email adres even.
  3. Het ligt er aan hoe snel je het oppakt en of je makkelijk leert. Ik heb alles in anderhalve maand gedaan. Ligt er ook aan hoe je je examens in kan plannen bij het CCV. Zou eens informeren bij NOVL of je de boeken nog los kan kopen. Als je de boeken in kan zien weet je ook hoe lang je ongeveer nodig denkt te hebben.
  4. Zelf heb ik dit ook gehaald zonder cursus. De boeken die ik gebruikt heb kwamen van N.O.V.L. Hiermee had ik ruim voldoende kennis voor de examens.
  5. Niet de meest ideale plek zeg maar. Veel andere opties had je ook niet als je daar moet laden inderdaad..
  6. Stond je net tussen Grave en Wijchen op de 100 km weg te laden?
  7. Sorry dat ik hiervoor mijn mening niet duidelijk heb geventileerd. maar ik ben van mening dat het netjes is om na een doorstart de restschulden van je ''verloren'' bedrijf nog te betalen. Iedereen is hier verder vrij van te denken wat hij/zij wil. Mochten er omtrent wat ik hier gepost heb nog vragen zijn, ben je vrij mij hierover een persoonlijk bericht te sturen.
  8. Dit is wat ik heb vernomen: Henk Wind Transport BV start door als Wind Transport BV, alle openstaande vorderingen van voor het faillissement mogen naar de nieuwe BV gestuurd worden. Als dit zo is, vind ik dat netjes, ook al zal de belastingdienst hierbij het schip in gaan.. Mijn mening is nu is het de belastingdienst (lees: belastingbetaler), vaak zijn het al snel andere (transport)ondernemers en hoeveel vlees hebben zij in deze crisis nog op de botten?
  9. rick07

    ADR voor 300 zloty

    Naar mijn mening is het niet reëel om de vergunning hier voor af te pakken. Een werkgever kan toch niet controleren of een ADR certificaat echt is of niet, en zeker (of het goed is of niet laat ik in het midden) als het een buitenlandse chauffeur of een Nederlandse chauffeur met een bijvoorbeeld Duits certificaatDaar ben ik overigens sowieso tegen een buitenlands diploma/certificaat. Ik ben van mening dat je dat moet halen in je eigen land. n Dus bijvoorbeeld een Nederlander in Nederland. En dus niet in bijvoorbeeld Duitsland omdat dit makkelijker of goedkoper is.
  10. Wat ik me dan altijd afvraag waarom zijn we dan als transporterend Nederland "charter" aan het rijden voor zo'n €40,- per uur. En dan bedoel ik komen ze met een Nederlandse chauffeur, en een trekker van pak'm beet €80.000,- aan. Een schilder met een potje kwastjes en een schuurapparaatje kost zo'n beetje €35,- dus voor €5,- per uur meer komt een transporteur met een vrachtwagen van €80.000,- aan.
  11. Toevallig vandaag een rekening van de garage, €52,50 als arbeidsloon per uur. En weet ook zeker dat ik daar niet genaaid wordt dat hebben ze inmiddels bewezen! Kocht er m'n eerste auto ook zonder garantie, na een week de accu kapot eventjes bellen of ze er een op voorraad hadden, ja hoor kom maar halen. Dus ik vroeg wat de kosten waren, niks dit is service van ons:)
  12. Huub, Of het er onder gezet wordt door een Nederlander, Pool, Noor of Let de prijs die de klant moet betalen zal even hoog blijven. Met een Let of een Pool heeft de ondernemer alleen voordeel aan zijn inkoopkant. In 99% van de gevallen gaat de consument hier niks van merken. P.S. Is het u bedoeling om in ieder topic een discussie over de Poolse arbeider te starten? Groeten, Rick
  13. Hallo Edwin, Hartelijk dank voor de informatie. We zaten hier zo maar eens over na te denken.. Maar het was dus al hoe ik dacht dat het was. Nogmaals dank voor de uitleg, het is allemaal wat duidelijker geworden nu. Groeten, Rick
  14. Inderdaad het is 10 km, Oke niet iedereen mag en kan (met de rijtijd) omrijden. Maar woon er in de buurt, en mijn voorkeur geniet zeker "de Elft" ben ook wel eens in Malden(Heumen) geweest maar vond het eten maar tegenvallen. "De Elft" zit daarintegen ook altijd vol:-) En over deze kwestie, laat ik me verder niet teveel uit. Laat ik het zo zeggen geweld mag nooit! Maar hoe de vork in de steel zit zullen we nooit weten.
  15. Hoi Peggel, Er is niks gebeurt gelukkig. En boos wordt ik niet zo snel hoor. Wij zaten hier gewoon even hardop over na te denken. Maar iedere transporteur die ADR vervoerd moet een veiligheidsadviseur hebben. Als je ADR in je warehouse hebt dachten wij dat dit ook zo moest zijn. Maar als je alleen bevracht hoe zit het dan??? Natuurlijk moet het dan duidelijk op de opdracht en de instructies staan, maar moet een expediteur die een vracht ADR van A naar B verkoopt ook een veiligheidsadviseur hebben??? Alvast bedankt voor je reactie:-) Groeten, Rick
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden