Spring naar bijdragen

roadcruiser66

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over roadcruiser66

  • Verjaardag 25-11-1966

Converted

  • Locatie
    zwolle
  • Interests
    diversen
  • Beroep
    coordinator transport activity's

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

roadcruiser66's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. EJD:ik ben met je eens dat de stelling dat alle poolse chauffeurs hun ADR kopen erg voorbarig is. Het toont wel aan dat het mogelijk is in dat land. En ik hoop toch dat je met de mensen hier eens zult zijn dat zoiets onacceptabel is!! Als er dan door Zembla reactie wordt gevraagd aan mensen zoals Sakkers en Den Hartog of nabuurs dan verwacht je toch op zijn minst dat er alarmbellen afgaan bij zulk soort leidinggevenden.
  2. ik snap nu wel waarom je denken aaneen paard over moet laten floor :-) Jaren met zo'n diepvrieskist op wielen achter me aan gereden en inderdaad wordt je soms boos aangekeken als je ergens parkeert met die lawaaibak achter je. Ik trachte vaak rekening te houden met de collega's door in een hoek tegen de richting in te parkeren en wat schets dan je verbazing?.........komen ze op een half lege parking net naast je staan met hun huifje en in het restaurant zeuren of die koelkast ook uit mag. En wat betreft het knopje omzetten..... jammer dan maar daar zat een kapje met slotje overheen gemaakt zodat onbevoegden detoegang tot de ingestelde temperatuur niet konden wijzigen. Met de huidige techniek en die silent koelers heb je nagenoeg geen last als ze naast je staan en de koeler continu laten draaien.
  3. gerard, Is het niet zo dat (bijna) alle werkgevers die vroeger zelf gereden hebben en boven op de tafel stonden te springen na het beginnen van een eigen bedrijf niet meer wisten wat een cao was en de fnv maar onzin vonden? Kan er zo denk ik wel een stel opnoemen uit twente (de goeden buiten beschouwing latend) In de tijd dat begon (NIJHUIS) was het al de 2 kamp met de firma Heisterkamp. Nijhuis betaalde alles echter zat je 1 a 2 loonschalen te laag en bij Heisterkamp zaten ze in de goede cao maar werd er driftig gestreept, conclusie van toen was dat het aan het einde omhet even was waar je reed. En tiuurlijk ben ik het met de mensen eens dat sommige jongens door overnames gedwongen worden in bepaalde posities die niet altijd goed zijn. Echter zijn de heren die ik hier persoonlijk op dit topic ken uit vrije wil en zonder overnames naar JTE gegaan en hebben dus zelf hun keuze gemaakt. je uitspraak de koe vergeet dat hij kalf is geweest gaat voor veel meer vervoerders op weet ik uit ervaring. Dit wil niet zeggen dat ik het eens ben met bedrijven die de cao niet naleven, echter denk ik dat transporterend nederland in de loop der jaren zijn ziel heeft verkocht en hun sterke machtspositie heeft verloren waar de chauffeurs van nu de prijs voor betalen helaas.
  4. Ik heb er voor 3 jaar geleden een paar weken voor getrokken en relaxte mensen inderdaad. doe jij netjes je werk dan behandelen ze je ook met respect is mijn ervaring. en ja wachtenj in Almkerk duurt soms erg lang.
  5. Ook ik ga me dan nu maar even mengen in deze lichtelijk nutteloze conversatie. Ook ik heb 3 jaar bij deze firma gereden en ja ook in de tijd van roy john hans en guido. Dat niet iedereen overweg kan met de heer J Jacobs is een gegeven waar niemand omheen kan denk ik (maar geld dat niet voor meerdere mensen en collega's onderweg?) Dat Jte de firma Vischedijk overneemt en wat of daarvan de reden is en waarom Vischedijk er mee stopt is al evenmin intressant. Ik neem niet aan dat meneer Jacobs dit geld uit zijn losse voering trekt en hij zal bij zijn financiele instanties toch met een goed plan moeten komen om dit te financieren en zal dit ook zeker hebben. Een ieder die er gewerkt heeft en eerlijk is weet dat JJ niet over 1 nacht ijs gaat en zijn bedrijf niet in de waagschaal zet voor 4 auto's meer op straat. In de tijd dat ik er werkte ben ik aan hem geen cent tekort gekomen en konden heel erg veel transporteurs zich een voorbeeld nemen aan de corecte en tijdige betaling van JTE. Je gaat zelf accoord met je loonschaal en moet daar achteraf niet over zeiken maar dan direct nee zeggen en bedanken. Dat er een beroep is gedaan op chauffeurs om tijdelijk loon in te leveren om werk te behouden wil ik niet ontkennen maar zo zijn er velen geweest en misschien nog en niet alleen in Enschede. Op een iedere werkgever valt wel iets te zeggen of aan te merken want ook jou baas Guido heeft bij andere mensen kwaad bloed gezet en schijnt alleen voor retelikkers te werken als ik anderen mag geloven toch? En was de reden van je vertrek bij JTE niet dat je je droom firma had gevonden op de Betuwe maar dit later ook niet alles bleek te zijn? En ja ook ik ben vertrokken bij JTE zoals ook Hans weet en getuige van was omdat ik op dat moment een onoverkoombaar meningsverschil met JJ had. Maar financieel moet ik hem nageven dat menig transporteur hier een voorbeeldaan kon nemen. en omdat ik dit niet onder een schuilnaam wil doen , laat ieder lekker daar werken waar hij zich prettig voelt. jan-willem
  6. In bepaalde delen van Duitsland is al een proef geweest met deze ecocombi's maar was voor zover ik meegekregen heb geen succes in de ogen van de politici. Op zich erg vreemd want tussen Hamburg en Lubeck rijden al sedert 20 jaar ecocombi's dus het fenomeen mag niet nieuw zijn voor de duitsers.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden