Spring naar bijdragen

Knuk1945

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Knuk1945's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Waardering in de gemeenschap

  1. Uw oriënteren even de voorgaande geschiedenis opdiepen, dat scheelt een heleboel oeverloos gelul en aannames die nergens op slaan. De enigste die een tipje van de sluier licht is turboRoodkapje maar die heeft er gewerkt. En hierbij mijn tipje van de sluier!!!!! Susannah Goes: "Alles wordt in werk gesteld om Goes Handling Centre door te zetten" Tholen - Transportbedrijf Goes in De Meern moet het faillissement aanvragen. De onderneming kan de hoog opgelopen belastingschuld niet betalen en krijgt geen uitstel meer van de fiscus. Eerder dit jaar stelde de bank al een nieuwe directie aan. In maart vielen al ontslagen, waarbij Poolse chauffeurs het werk overnamen. Susannah Goes benadrukt dat alles in het werk wordt gesteld om de activiteiten van Goes Handling Centre wel door te zetten. Goes Internationaal Transport is specialist in geconditioneerde groupage naar Duitsland en Frankrijk (omgeving Rungis). Vanuit de Meern wordt alle transport vanuit Nederland naar Duitsland en Frankrijk gecoördineerd. Afgelopen jaar vierde het transportbedrijf nog haar eeuwfeest en werd tevens door de burgemeester het predicaat 'Koninklijk' uitgereikt.Een woordvoerder van het bedrijf zegt tegen RTV Utrecht dat de ondergang werd ingeleid door het bankroet van een grote opdrachtgever, bloemenexporteur Ciccolella. Decennialang werd het bedrijf geleid door telgen uit de oprichtersfamilie Goes. Maar begin 2013 raakte de Utrechtse familieonderneming in ernstige liquiditeitsproblemen. In 2012 leed Goes een nettoverlies van €3,9 mln op een omzet van €56 mln. De onderneming kreeg daardoor in de loop van 2013 een negatief eigen vermogen. De cijfers over 2013 zijn niet bekendgemaakt. ING Bank, de huisbank van het transportbedrijf, haalde daarop de teugels strak aan. Er werd een interim manager aangesteld, Roland van Veen, die de leiding op zich nam. Net voor zijn komst, op 1 januari 2014, verkocht Goes een klein deel van het wagenpark. De opbrengst van deze zogeheten sale-and-leaseback constructie bedroeg €1,7 mln. Tegelijk verlaagde ING Bank het rekeningcourant-krediet aan Goes. De bank gaf de onderneming ook nog vier maanden uitstel van aflossing op bestaande leningen. Deze en andere maatregelen gaven Goes weer wat lucht. Maar de verstoorde balans tussen inkomsten en uitgaven verbeterde niet. De nieuwe directeur Van Veen besloot in maart tot een forse reorganisatie. De ingreep kostte bijna honderd werknemers hun baan en moest een forse kostenbesparing opleveren. Directeur Peter Sierat van Transport Logistiek Nederland (TLN) sprak tijdens het jubileumfeest van Transportbedrijf Goes het volgende: "De crisis is voorbij. We leven in de nieuwe realiteit. De marktomstandigheden zijn moeilijk, maar ik ben ervan overtuigd dat we er met de nodige ondernemerschap goed uitkomen. Voor Goes Transport was afgelopen jaar moeilijk. Het zal je maar gebeuren als een grote klant failliet gaat. Ik geloof dat Goes hier ook wel weer bovenop gaat komen." Het mocht voor de transporttak niet baten. Naar verwachting zal het faillissement komende dinsdag door de rechtbank Midden Nederland in Utrecht worden uitgesproken. Voor Goes Handling Centre geldt dit dus niet. Bron AGF
  2. Daar gaat die weer geruchten, Uw oriënteren even de voorgaande geschiedenis opdiepen, dat scheelt een heleboel oeverloos gelul en aannames die nergens op slaan. De enigste die een tipje van de sluier licht is turboRoodkapje maar die heeft er gewerkt. En hierbij mijn tipje van de sluier!!!!! Susannah Goes: "Alles wordt in werk gesteld om Goes Handling Centre door te zetten" Tholen - Transportbedrijf Goes in De Meern moet het faillissement aanvragen. De onderneming kan de hoog opgelopen belastingschuld niet betalen en krijgt geen uitstel meer van de fiscus. Eerder dit jaar stelde de bank al een nieuwe directie aan. In maart vielen al ontslagen, waarbij Poolse chauffeurs het werk overnamen. Susannah Goes benadrukt dat alles in het werk wordt gesteld om de activiteiten van Goes Handling Centre wel door te zetten. Goes Internationaal Transport is specialist in geconditioneerde groupage naar Duitsland en Frankrijk (omgeving Rungis). Vanuit de Meern wordt alle transport vanuit Nederland naar Duitsland en Frankrijk gecoördineerd. Afgelopen jaar vierde het transportbedrijf nog haar eeuwfeest en werd tevens door de burgemeester het predicaat 'Koninklijk' uitgereikt.Een woordvoerder van het bedrijf zegt tegen RTV Utrecht dat de ondergang werd ingeleid door het bankroet van een grote opdrachtgever, bloemenexporteur Ciccolella. Decennialang werd het bedrijf geleid door telgen uit de oprichtersfamilie Goes. Maar begin 2013 raakte de Utrechtse familieonderneming in ernstige liquiditeitsproblemen. In 2012 leed Goes een nettoverlies van €3,9 mln op een omzet van €56 mln. De onderneming kreeg daardoor in de loop van 2013 een negatief eigen vermogen. De cijfers over 2013 zijn niet bekendgemaakt. ING Bank, de huisbank van het transportbedrijf, haalde daarop de teugels strak aan. Er werd een interim manager aangesteld, Roland van Veen, die de leiding op zich nam. Net voor zijn komst, op 1 januari 2014, verkocht Goes een klein deel van het wagenpark. De opbrengst van deze zogeheten sale-and-leaseback constructie bedroeg €1,7 mln. Tegelijk verlaagde ING Bank het rekeningcourant-krediet aan Goes. De bank gaf de onderneming ook nog vier maanden uitstel van aflossing op bestaande leningen. Deze en andere maatregelen gaven Goes weer wat lucht. Maar de verstoorde balans tussen inkomsten en uitgaven verbeterde niet. De nieuwe directeur Van Veen besloot in maart tot een forse reorganisatie. De ingreep kostte bijna honderd werknemers hun baan en moest een forse kostenbesparing opleveren. Directeur Peter Sierat van Transport Logistiek Nederland (TLN) sprak tijdens het jubileumfeest van Transportbedrijf Goes het volgende: "De crisis is voorbij. We leven in de nieuwe realiteit. De marktomstandigheden zijn moeilijk, maar ik ben ervan overtuigd dat we er met de nodige ondernemerschap goed uitkomen. Voor Goes Transport was afgelopen jaar moeilijk. Het zal je maar gebeuren als een grote klant failliet gaat. Ik geloof dat Goes hier ook wel weer bovenop gaat komen." Het mocht voor de transporttak niet baten. Naar verwachting zal het faillissement komende dinsdag door de rechtbank Midden Nederland in Utrecht worden uitgesproken. Voor Goes Handling Centre geldt dit dus niet. Bron AGF Lees ook maar even post 107 is van ong. gelijke strekking.
  3. Hier hebben div. posters wel een beetje erg veel gelijk. Het word netjes nar buiten gebracht de Belastingdienst (dat zal wel). Denk aan het omvallen van Ciccolella (ik denk de eerste aanzet) en als dan div. opdrachtgevers de zalige gedachte hebben om na 90 dagen maar is te betalen, dat zijn dan dreunen die het bedrijf zomaar niet op kan vangen. En voor de wijsneuzen dat gezwets over platkoppen en witte nummerplaten, goed lezen en ff nadenken, dat de oorzaak daar van bij de Hr. Transporteurs en de verladers ligt, daar word gemakshalve maar even aan voorbij gegaan. Het is zo jammer dat er zoveel klok klepel reacties worden gespuit!!!!!!!!
  4. Wat een gelul Scania=1001 FNV wil punten scoren, en die kneuzen lopen alleen de boel op te ruien, we gaan even terug in de tijd waar dit voor ons en mede collega's ooit is mee begonnen toen werd er niet gezeikt we waren blij met wat we hadden
  5. Detourist hier rammelt Uw verhaal flink. 1 Dijco is niet weg, is het transportbedrijf van de Greenery. 2 Omdat Disselkoen ook Greenery werd is Disko Transport geintregeerd in Dijco, toen Boers ook Greenery werd verdween ook de naam Henk Vis Transport. Rijntrans reed met 2 chauffeurs op 1 auto dat klopt maar alleen naar Zwitserland. En ach om maar weer over die oostblokchauffeurs te beginnen is een erg slap excuus.
  6. Een beetje late reactie, maar Europeaan heeft terdege gelijk, ik heb div. foto's van Scania Vabis type 55-36-56-76 allen met een wit stuur, daarna werd het Scania en was het afgelopen met de witte sturen. Maar dit hele topic is wel vermakelijk, aangaande dat Sties mapje ik las laatst dat je heden ten dage met een Sties mapje TRENDSETTER ben, ik zelf heb jaren naar Berlijn gereden er lag altijd een Warenbegleitschein achter het raam, het viel niet op en viel totaal buiten de boot!!!!!!! Maar ik vind al dat tegengas erg vermakelijk!!!!
  7. Beste Europeaan U voelt zich blijkbaar aangevallen, wat ik zeer beslist niet doe. Wat U schreef ben ik het wel mee eens. Ik heb op de berichten van rik bos gereageerd. zie hier onder en daar wil ik het bij laten. Dus no hard feelings, Succes rik bos Ter verduidelijking leest U even de post nrs. 23-53-57-58 en 59 eens rustig door, en niet hopeloos alles door een ander gooien en dingen schrijven alwaar U weinig of helemaal niets vanaf weet. Helaas ik weet het, begrijpelijk lezen is een kunst tegenwoordig!!!!
  8. Goh Europeaan Ik ben van mening dat U ook aardig op de hoogte ben, dus ik hoef niets te vertellen. De rest volg ik wel met een glimlach. Ook U succes gewenst
  9. Mijn Beste Shompie Wat ik zo links en rechts lees zijn er hier op het forum echt wel mensen die wel enige kennis hebben aangaande bloemen-groenten en fruit transport. Als er dan zo'n nitwit uit de polder komt en het verschil niet weet tussen het vroegere M Mooy Transport de Lier en Mooy Logistics Waddinxveen, (voor de wijsneuzen het is het zelfde bedrijf!!!!!!) dan word ik daar een beetje triest van. Ik zelf heb meer als 25 jaar bij een westlands transportbedrijf gewerkt, dus enige kennis van zaken kan mij niet ontzegt worden. Tot zover mijn verhaal Shompie ik wens U veel succes.
  10. rik bos Ter verduidelijking leest U even de post nrs. 23-53-57-58 en 59 eens rustig door, en niet hopeloos alles door een ander gooien en dingen schrijven alwaar U weinig of helemaal niets vanaf weet. Helaas ik weet het, begrijpelijk lezen is een kunst tegenwoordig!!!!
  11. Het zou een drama zijn als Ciccolelle in NL zou omvallen, dat laat dan een spoor van ellende na, denk aan de werkgelegenheid. Met dank aan de retailers, die ook weten wat de bloemen aan de klok kosten en zij maken de prijs uit niet de verkoper. Als daar bij komt na 90 dagen betalen en als het kan ook ff 2% korting (wat zo'n fijne retailer wil) zie dan maar is te overleven. Ik ga Ciccolelle niet schoon praten, in het transport gebeuren ergere dingen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden