Spring naar bijdragen

the duke

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    2567
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    23

2 Volgers

Over the duke

  • Verjaardag 08-04-1980

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

the duke's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

1,4k

Waardering in de gemeenschap

  1. @steenhaas1 Bij Wilnis. En Matthieu pas ergens bij Gouda. Allebei zo kort bij dat missen onmogelijk was!
  2. Och och, ga je de moraalridder spelen nu? Het is gewoon weer een zielige poging van je om tegen Ger te zeiken. Niet meer niet minder.
  3. Als we nu allemaal onze knuffel eritreer-moslim-marrokaan gaan benoemen is het eind zoek. Wat wil je nu eigenlijk zeggen man met deze opmerking. Dat die relschoppers geen klootzakken zijn omdat jij toevallig iemand kent die uit Eritrea komt en vloeiend Nederlands kent? Nutteloos man
  4. the duke

    Scania

    Ja, die kraan én zo'n cabine inderdaad. Die grijper heb ik overigens ook. Die heb ik vorig jaar gelijk nieuw gekocht. Hier kun je platen van 1 meter én platen van 3,5 meter breed mee pakken zonder een knijper te moeten wisselen. Duur ding maar echt goed. Voor de rest: ik vind die trailer zo als hij is niks. Sterker nog: helemaal niks. Een achteroverbouw van jewelste. De kraan staat te ver achter de achterste as. Het is ook niet de eerste die volgens dit concept gebouwd is en ik weet dat de chauffeur van de voorgaande versie klaagt over zijn schoteldruk. Dan daarbij is as 1 en 3 gestuurd wat wil zeggen dat het draaipunt hart as 2 is. Dat kan beter. En hij is voor mij te lang. Terwijl de laadvloer niet veel langer gaat zijn als mijn beoogde concept. Maar hij zal 10 ton per as hebben en dat ga ik niet halen want bij mij komen ze dichter op elkaar. En hier staat een voorloper voor. Die wielbasis is ook al snel wat langer en je hebt maar 1 aangedreven as. Aan de ene kant vaak voldoende en het scheelt een hoop geld maar ik heb toch voor een 6x4 gekozen. Dat geouwehoer als je niet van zijn plek komt op plekken waar het allemaal niet zo schoon is is het me niet waard. Plus zo'n ding houd wat meer waarde en ik kan er nog eens een dieplader achter knopen. Zoals het daar zo staat ziet het er leuk uit en je kunt er heel goed je werk mee doen maar mijn concept is het niet. KWB bouwt dat vele malen beter en met een fusee gestuurde as zit de laatste as zowat tegen de achterbumper. Dan kun je ergens scherp indraaien.
  5. the duke

    Scania

    Onderhoud doe ik niet zelf. Wassen begin ik ook zelf niet aan. Af en toe de bagger uit het hok vegen doe ik wel op de parkeerplaats
  6. the duke

    Scania

    Wij hebben ons dooie punt aan de voorkant, tenminste zo doen we het altijd. Het is nu eenmaal zo dat je met zwenkcilinders geen onbeperkt zwenkbereik hebt. Draaikransen gebruiken meer olie en zijn trager.
  7. the duke

    Scania

    Dat vraag ik hem van de week als de vertegenwoordiger langs komt. Ik heb het er al eens over gehad maar ik denk dat je dan bij vse steering terechtkomt en das wel kostbaar. Ik moet me dan ook afvragen waarom ik het dan zou doen? Anderen rijden ook met langer spul en doen hun werk ook. Uiteindelijk krijg ik er geen euro meer voor. Het enige wat ik wil is kort bouwen en daarmee zo wendbaar mogelijk zijn maar wel een zo standaard mogelijk product. Persoonlijk denk ik dat ik een heel eind kom met twee sturende assen achter, een niet al te lange wielbasis en een een sleepas die ik altijd kan liften. Als ik den 10.000 euro extra uit moet geven om eens in de 4 weken, of minder zelfs, onbereikbare plekken te bereiken schiet dat zijn doel voorbij. Als het niet gaat leggen we ze op stapel en zeggen: 'je redt het, haudoe'
  8. the duke

    Scania

    Dat kan maar ik doe dat hoogstzelden. Hoezo?
  9. the duke

    Scania

    Dankjewel @steenhaas1 Inmiddels weet ik al wel zeker dat het geen Scania gaat worden. Het zou dan een V8 moeten zijn maar die 640 kilo spendeer ik liever aan de cabine op de kraan. Ik heb van de week een Volvo 6x4 trekker gekocht. De trailer weet ik nog niet, ik wacht nog op een prijs van een compleet opgebouwd spul waar dan een kraan opstaat die mijn voorkeur niet heeft. KWB levert denk ik het mooiste concept maar is tevens ook erg duur. Ik wil graag een zo kort mogelijke trailer met zo weinig mogelijk achteroverbouw en dan kom ik op de fusee gestuurde variant uit. Overbouw kan ik nog korter maken door hem over de achterkant op te vouwen maar dat betekent een L-kraanvoet en dan een Z kraan daarop gemonteerd. Maar dat betekent ook dat ik daar een andere stempelbalk voor moet kopen en die kost me 13000 euro en dat vind ik net te gek voor hooguit 30 centimeter winst. De kraan weet ik al wel en dat wordt een Palfinger Epsilon S260Z met cabine, de baas gaat niet meer in zijn regenpak op de kraan zitten 😁
  10. the duke

    Scania

    Ja kennelijk toch wel. Mijn vraag was: hoeveel weegt een 6 cilinder minder en dat was het antwoord. Over het koppelverschil weet ik niet veel nog. Ik had een 590 aangevraagd en na het doorspreken komt daar een prijs uit. Vervolgens komen er wat alternatieven ter sprake vanaf 500 6 cilinder via de v8 530 naar de 560 6 cilinder. Daar hebben we even over gespard kwa prijs maar niet kwa vermogen/koppel. Ik zat namelijk al 2,5 uur want we hadden eerst een 10x4 die ik aangevraagd heb doorgenomen. We waren het zat en het is carnaval ook. Dus dat wordt vervolgd.
  11. the duke

    Scania

    @steenhaas1 Is dat een soort van lichtbakje waar dat TE-BI transport in staat? En is dat origineel van Scania? Ik vind namelijk die lichtbakken die iedereen tegenwoordig op die daken schroeft vaak lelijk. Hoe groter en vierkanter hoe beter lijkt tegenwoordig het motto. Zoals jij het hebt vind ik het wel beschaafd eigenlijk. Nu ik er zo mee bezig ben probeer ik een beetje op te letten hoe anderen het uitrusten. Ik ben zelf niet zo van de poespas maar helemaal niks is ook zo kaal. En nu de prijzen van de Volvo en Scania zó dicht bij elkaar liggen denk ik er serieus aan om ook zo'n V8 aan te schaffen. Het zit hem nu echt in de details eigenlijk. Een 6 cilinder is 640 kilo lichter bijvoorbeeld. Wat de Volvo weegt staat niet in de offerte overigens. Het lijkt allemaal muggenziften maar als ik iets bouw wil ik graag dat het aan de wettelijke eisen voldoet en zoals het nu lijkt zit ik met de achtcilinders al in de marge te rommelen en eigenlijk wil ik dat niet. En is je trailer een KWB? Wat heb je eventueel voor ervaringen met andere merken?
  12. Ik zat vrijdag bij de Scania om de offerte van een nieuwe 6x4 trekker door te nemen. Zelf heb ik een dus een 6x4 geopteerd met hefbare, liftbare trekas zoals Scania en Volvo die aanbieden. Omdat ik sommige gevallen in mijn werk moet manoeuvreren op de laatste centimeter en het dan handig is om de as te liften zodat je je draaipunt verlegd naar voren. Ik vroeg daarom om deze ´optie´ en dat blijkt dus onmogelijk te zijn. Tenminste, als dit een auto betreft die niet in Noorwegen op kenteken gezet wordt. Daar kan het dus wel. De vertegenwoordiger had een tweedehandse geleverd die in Noorwegen gekentekend was en de nieuwe, Nederlandse eigenaar wilde wat dingen aangepast hebben waardoor er vanuit de fabriek wat dingen softwarematig moesten worden aangepast. Dat is gedaan maar doordat de auto nu geen Noorse registratie meer heeft deed de altijd liftbare hefas het niet meer. Doordat het softwarematig is zal je het ongetwijfeld kunnen hacken maar het kwam op mij over dat je heel wat op je hals haalt als je dit perse zou willen. Scania brand er zijn handen niet aan in ieder geval. Bij Volvo daarentegen kan ik wel ervoor zorgen dat de boogielift altijd werkt.
  13. Nee ik was een rondje fietsen, kutweer trouwens. Maar wat ben jij een drama-queen zeg, niet te geloven. Dus wat je collega's in Frankrijk doen mag je niet met gelijke munt terugbetalen? Het ene keur je af en het andere keur je goed 'omdat er anders wellicht niet geluisterd wordt'? En dan zo'n zielig verhaal ophangen, je moet in Onderweg naar Morgen gaan spelen man... En al die solidariteit uit het Nederlandse kamp? Allemaal relschoppende jeugd onder leiding van die grootsmoel van een van den Oever, jullie God.
  14. Het is toch een gevestigde naam, volgens mij indertijd begonnen als koeriersbedrijf en uiteindelijk een heel bedrijf geworden. Ben eigenlijk benieuwd wat de reden is van het ten onder gaan.
  15. Nee man, hoezo? Dat is exact wat de boertjes doen. Vrachtwagens plunderen, vracht op straat mieteren, trailers op hun kant gooien en in de fik steken. Dat verheerlijk jij. De 'relschoppende' boer is een verachtelijk mens.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden