Spring naar bijdragen

frank501

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    393
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Male

frank501's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

229

Waardering in de gemeenschap

  1. Nou....als jij al 50 uur per week voor baas A rijdt en je krijgt een aanbod om in het weekend voor baas B te rijden.....voor 10 uur per week Ga jij dan voor baas B werken ??? Terwijl JIJ weet dat je al 50 uur per week ergens anders rijdt ??? En dus voor baas B 4 uur TEKORT gaat komen ??? Dat kan baas B niet weten toch ? MAAR JIJ WEL.........en dus neem je dat weekend werk niet aan (mag ik hopen tenminste) En transploft: ja je bazen kunnen het weten maar zie bovenstaande........JIJ bent er verantwoordelijk voor !!
  2. Precies !! Daar ben je zo wie zo als chauffeur ZELF verantwoordelijk voor Je weekendbaas weet niet wat je door de weeks allemaal uitspookt maar mag er van uit gaan dat je voldoende rust hebt om voor hem te rijden !! En andersom: je doordeweeks baas........ Sterker nog: als je dat bij mij zou flikken.........lig je er per direct uit want dan heb ik 0,0 niks nada aan je als chauffeur. Ik mag er van uit gaan dat je normale dagen/uren kunt rijden
  3. Lijkt me sterk ! De tachograaf is ook aangemeld door de baas (via zijn bedrijfskaart )als het goed is. Dus er staat op je pas precies bij welke baas de overtreding begaan is Snelheid en rijtijden etc ben je zo wie zo persoonlijk verantwoordelijk voor (als je baas die voor je betaald heb je gewoon een heeeeeeeele toffe baas ) Dus de boete's voor bedrijfseconomische delicten komen vanzelf bij de juiste baas terecht !!
  4. En wegenbouw dan ?? dat zijn OOK loonbedrijven.... Dus: inhuur va personeel MET machines/traktoren/trucks etc. Een uitzendburo levert alleen personeel (machines moet je zelf hebben)
  5. een soort uitzendburo maar dan MET vrachtwagens Als je een top-drukte hebt huur je ze in met een truck en chauffeur. Je kunt het werk ook gewoon uitbesteden aan een ander transport bedrijf als je het zelf tijdelijk heel druk hebt Maar dan heb je het risico dat dat andere bedrijf met je klussen aan de haal gaat. Bij een loonbedrijf is dat "tegen de regels in" dus de kans is aanzienlijk kleiner dat dat gebeurd.
  6. Ja, dat is de truc Dan ben je in ieder geval weer 15 minuten aan het dweilen. Zeker weten dat je dan wel weer even wakker bent
  7. Hoezo ?? Zit er geen stuur in dan ??
  8. Als ik alles zo bekijk weet ik al wat het probleem is ! Ze hebben me een 2012 versie gegeven terwijl ik het in 2014 heb gekocht. Aan deze handleiding heb ik dus niet veel De mail is al verstuurd met het verzoek me een nieuwe versie te geven. Ik neem aan dat dan het probleem met de UTC tijd ook opgelost is want ze vermelden wel dat je dat kunt instellen
  9. Dank je Ger. Dat lijkt me ook dat je dat ergens in moet stellen. We gaan verder op onderzoek
  10. Ger ik heb al een programma van Roadsoft van 800 euro all inn. (uitgebreide versie met boete berekeningen etc) Lijkt me niet dat ik NOG een programma nodig heb. Ik zal eens een mailtje naar Roadsoft sturen hoe dat nou precies zit
  11. Ik bedoel eigenlijk dat als je je tacho uitleest en op de computer zet....al je uren een afwijking hebben van 2 uur. Aangezien ik verschillende ritten voor verschillende opdrachtgevers heb...moet ik telkens de uren uitrekenen Dat is soms even lastig
  12. Weet iemand of je dat bij de Stoneridge kunt aanpassen ?? Maakt mij niks uit met welke uren de tacho gaat rekenen maar ik vindt het irritant dat ik telkens zelf 2 uur moet corrigeren
  13. Precies. Hoofdregel is: je moet ten alle tijde en in iedere situatie de volledige controle over je voertuig hebben. Kun je dat met 1 prothese...dan mag je gewoon rijden. Wellicht heb je wel een apart examen of andere toetsing nodig om te laten zien dat je inderdaad iedere situatie de baas bent.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden