Spring naar bijdragen

Henry Neycensas

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    533
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    2

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Europe

Recente profielbezoeken

6111 profielweergaven

Henry Neycensas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

347

Waardering in de gemeenschap

  1. zolang het geen "naakte" of obscene afbeeldingen van vrachtwagens betreft mag "bijna" alles! Grt. Henry.
  2. Sorry Murphy, het is ook bloedwarm hè en de airco ontbreekt hier ook, weet niet hoe warm het is in Norge maar hier loopt het al aardig op richting de 33 gr. Ik lees wel meer verkeerde "dingen" de afgelopen dagen ik moet hoognodig de koelcel maar weer eens in Grt.Henry
  3. Hi Piet oftewel Jemason, sorry kerel ik had het inderdaad ff niet goed gezien ik doelde echter inderdaad op WAO en ja dat komt ervan als jezelf een AOW "geniet" ha ha ha dan haal je bepaalde zaken door elkaar. Overigens WAO bestaat niet meer als zodanig dat geldt alleen nog voor de oudere bestaande gevallen (tot die groep met pensioen gaat of voortijdig overlijden, dan pas zal het woord WAO echt uitgestorven zijn) die, toen de naam WAO nog wel bestond, hierin belandde, tegenwoordig is het WIA en al zijn/haar varianten hierop het UWV maakt het met al die soorten verschillende uitkeringen er ook niet makkelijker op je ziet de door bomen het uitkeringsbos niet meer a.h.w. Het kon in die tijd ook heel makkelijk om iemand die je kwijt wilde de WAO in te "schoppen" en dat gegeven is door veel werkgevers gehanteerd helaas, nu met al die regelingen die naderhand door verschillende kabinetten zijn gemaakt is het niet meer mogelijk, het is voor een werkgever iets moeilijker gemaakt, je moet echt van goede huize komen wil je iemand kunnen lozen die je niet aanstaat als werkgever zijnde. No hard feelings Overigens blijf ik het vreemd vinden waarom ik geen afbeeldingen meer kan plaatsen Grt. Henry.
  4. Weet niet uit welk jaar jij stamt Murphy, maar het was in 1972 een zeer gewaagde film voor die tijd en zeker in het conservatieve wereldje van toen, even je geheugen wat opfrissen of wellicht een weetje: https://nl.wikipedia.org/wiki/Deep_Throat_(film)
  5. Sorry Piet maar was jij erbij toentertijd toen één van mijn werkgevers dit even kwam vertellen tegen de personeelsman? ik heb jou daar niet gezien en ken je ook verder niet maar als jij beweerd dat je er wel bij was dan zie ik daar graag een bewijs van en die heb jij niet en ik ook niet dat die toenmalige werkgever dat vertelde aangezien het nooit is gefilmd of een geluidsopname van is gemaakt, dus mijn bewijs is ook lucht, maar ik vertel hier geen lariekoek beste Man, dit is de pure waarheid en het betrof hier geen chauffeur maar een monteur uit de garage, jij je zin? Grt. Henry.
  6. Toentertijd werden werkgevers nog op hun trouwe blauwe ogen vertrouwd en alles wat je werkgever vertelde was "waarheid en niets dan de waarheid" dus mocht je vragen hebben over je pensioengelden dan werd dat netjes en volgens de "waarheid" van de werkgever je verteld en pensioenoverzichten? als je nog nooit een pensioenoverzicht hebt gekregen weet je ook niet hoe dat eruit ziet of dat het wel überhaupt bestaat want de werkgever vertelde toch altijd de "waarheid"? Wisten die mensen veel in die tijd, die werden "dom" gehouden door hun leidinggevenden en mocht je teveel kritische vragen gaan stellen dan werd het beetje "arbeidsplezier" wat je nog had, grondig verpest zodat je wel ontslag nam o.i.d. breek mij de bek niet open over dat soort gevallen, gelukkig komen ze niet meer voor, althans dat hoop ik van ganser harte. Grt. Henry.
  7. We gaan nog wel wat vernemen van Rob, over een maandje of twee of zo, laat Rob eerst maar eens rustig aan bekijken wat hij wil en gaat doen en niemand kan in zijn pensioen portefeuille kijken nietwaar, je kan geluk hebben met een pensioen maar ook wat minder, er zijn zat gevallen bekend waarvan de werknemer dacht na 40 jaar werken "zo ik heb een aardig pensioentje opgebouwd dus geen zorgen en genieten" totdat blijkt dat zijn louche werkgever helemaal nooit geen pensioen heeft betaald voor deze werknemer en zijn collega's, je kan hoog en laag springen en rechtszaken aanspannen maar als het bedrijf niet meer bestaat heb je een heel groot probleem.
  8. Deep Throat is al lang geleden hoor Murphy
  9. Afkeuren overkomt je! dat bepaal je niet zelf, alhoewel er velen in het verleden een aardig toneelstukje konden opvoeren maar alsnog jaren later door de mand vielen en vlak ook werkgevers niet uit, zelf getuige van geweest van een personeelslid dat altijd ziek was, kwam 1 dag werken en weer ziek thuis en dat maandenlang, totdat de "baas" zei "kunnen we die vent niet in de AOW schoppen?, dan zijn we er maar vanaf" En het UWV Doktersgilde keurt niemand meer af voor 100% ineens dat varieert namelijk, of 20/40 40/80 of 80/100 en mocht je wel ineens voor 100% afgekeurd worden dan ben je of verschenen zonder armen of benen of je bent dood! En die keuringsartsen weten ook wel dat het chauffeursvak een vak is wat je lichamelijk sloopt en zeker de oudere garde onder ons weten daar alles van, wij hadden vroeger jaren niet van die "Fauteuils" die ook wel chauffeursstoelen worden genoemd zoals nu en/of luxe luchtvering, fabrikanten hebben ook waarschijnlijk wel ingezien dat het beter is voor de heer/dame chauffeur om op een goede verantwoorde stoel te zitten, helaas dat mochten wij toentertijd nog niet zo ervaren. Tot slot nog even dit, ik erger mij wezenloos aan die advertenties waar ze chauffeurs vragen die ook als "alleskunner" "duizendpoot" en/of fysiek sterk moeten zijn gezien de aard van het werk, dan vraag ik mij altijd af "vraag je nu een chauffeur of een sjouwer?" dit heeft niets met het chauffeursvak als zodanig meer van doen, meer het uitbuiten van een mannetje/vrouwtje die ook toevallig een "groot" rijbewijs heeft en dan ook nog in de loonschaal D2 wordt ingedeeld want meer wil deze werkgever namelijk niet betalen, dit heb ik uit goede bron via een uitzendbureau die deze advertentie had staan, ik wenste hen veel geluk met het vinden van zo'n idioot die daarin trapt. Grt. Henry.
  10. Wat velen niet weten of puur uit onwetendheid hier neerplempen is dat het "almachtige" UWV hele lange armen heeft, je hebt hier te maken met een overheidsinstelling waar gemeenschapsgeld mee is gemoeid, als je dit soort streken gaat uithalen zoals "zwart" (ook al rij je mee en je moet dat ten alle tijden kunnen aantonen en dan nog geloven ze het niet bij het UWV) dan is dat stelen van de overheid en al is het maar 4 cent ze hangen je op aan de hoogste boom, ik heb van oude con collega's al genoeg ellende gezien die dachten ook even het UWV in het ongewisse te laten, FORGET IT!!!! Eentje hiervan heeft zelfs een deurwaarder aan z'n broek gekregen omdat hij dacht dat hij boven de wet stond, het ging om maar €500,- weet je wat hij heeft moeten betalen aan die deurwaarder/CJIB? ruim €1985,- tel uit je winst! En vergeet niet hij staat voor altijd gesignaleerd bij diverse overheidsinstanties, als je denkt dat je het UWV om de tuin kunt leiden dan hebben jullie het allemaal mis. Sterker nog, als je in een miezerig klein dorpje ergens in Verweggistan aan de pinautomaat geld hebt gepind dan weten ze dat al binnen de minuut hier en ook hoeveel je er hebt afgehaald, niks privacy en geheimhouding, als je denkt ongestoord je te kunnen bewegen in Europa of elders dan heb je het mis. Grt. ex chauffeur.
  11. ff opletten hier met dat UWV, ik ken gevallen van afgekeurde chauffeurs die zonder overleg zijn gaan werken terwijl zij een WAO/WIA uitkering "genoten" zoals dat zo mooi heet, die kregen naderhand even de schrik van hun leven, of ze eventjes tussen de 5 en 8 maanden onterechte, volgens het UWV, uitkering terug moesten gaan betalen aan het UWV en dat hoefde niet persé per direct maar mocht ook per maand maar wel binnen het jaar!!! en die regel van het UWV zit heel krom in elkaar. Deze mensen kwamen van de regen in de drup terecht, dus altijd gaan overleggen en de situatie uiteenzetten, maar als ik jouw was zou ik wachten tot je pensioen dan heb je geen verantwoording meer af te leggen aan het UWV althans ook hier even goed opletten, de eerste drie maanden na je pensionering kan het UWV nog altijd aanspraak maken op bepaalde gelden, hoe dat precies zit weet ik ook niet maar het kan voorkomen. Ze gaan ervan uit dat je voor je pensionering NIET kon werken (die WIA uitkering) en na je pensionering OPEENS wel! en kijk dat valt op en denk nou niet dat je onbekend blijft bij de ®Overheid want jouw BSN staat overal gesignaleerd, onthou dat even dat via allerlei kanalen (eenmaal je BSN ingevoerd en je complete doopceel komt te voorschijn) komen ze er toch wel achter dat je weer aan het werk bent, dus een gewaarschuwd mens telt altijd voor twee en onderschat het UWV NOOIT! Zij gaan er dan vanuit dat je de boel al die tijd aan het belazeren was en na je pensioen kan je wel weer voor 100% werken, vergeet dat niet! ze houden je altijd in de gaten, je kan je hier in NL niet verstoppen, of je moet dood gaan dan is het echt over maar zolang je leeft houden ze je altijd in de gaten via welke weg dan ook. Ga hoe dan ook met die UWV in conclaaf, dan wordt je hopelijk wijzer en laat het in godsnaam op schrift zetten want aan mondelinge/telefonische gesprekken heb je niets, geen bewijs van zeg maar, zet of laat het op papier zetten die afspraken met het UWV, dat is een ervaring die ik heb met een andere ex chauffeur die ook vanuit een ziektewet situatie weer ging werken, om veel ellende te voorkomen alles op papier zetten, want ik kan je nu al voorspellen een eventuele rechtszaak ga je nooit winnen van het UWV tenzij je alles op papier hebt staan en een verdomd goede advocaat hebt! Grt. ex chauffeur.
  12. Groot gelijk hebben ze maar als alle deelstaten in Duitsland dit gaan doen dan is het wel een goede zaak, nu alleen in één enkele deelstaat zal wel wat aan het licht brengen maar lang niet alle. En ze zoeken nog gespecialiseerd personeel om die fraude met Tachografen op te sporen dus er zijn weer kansen! Wat werkloze Roemenen inschakelen en omscholen want die gasten zijn heel slim met die tacho's ombouwen of handige knopjes etc. aan te brengen, dus waarom niet direct bij de "bron' gaan werven? Eh nee ik voel mij niet direct aangesproken om voor Duitsers te gaan werken, ik heb ooit van mijn Vader vernomen dat het slecht was bevallen zo ergens rond '42-'45! Grt. Henry.
  13. Ik zie deze schepen bijna dagelijks hier langs "den Dijk" varen en naar mijn waarneming worden het er steeds meer, aangezien ik de schipper regelmatig spreekt in een weekend als we elkaar weer eens tegenkomen met de honden dan kan ik uit zijn optiek waarnemen dat het voor hem de juiste stap is geweest, jaren geleden zat hij in het bulkvervoer maar dat is gaandeweg minder geworden althans voor zijn doen dan, vandaar dat hij is overgestapt op het container vervoer en hij vertelde er ook bij dat die "ritten' naar het Duitse Ruhrgebied minder opbrachten dan die "ritjes' van Alphen naar Rotterdam en hij lachte "breed" Grt. Henry.
  14. Ja Huub dat met die schepen vol met containers is ook al een eenmansbedrijf, hier waar ik woonachtig op een "dorp" woont zo'n schipper/eigenaar, heeft zijn schip laten verbouwen tot containerschip en vaart alleen in principe, vrouwlief is er wel bij en vaart ook regelmatig, heel soms kom ik ze weleens tegen hier in het park als we de honden uitlaten, het was voor hem pompen of verzuipen want in het vrachtverkeer met schepen was voor hem geen droog brood meer te verdienen naar zijn zeggen, maar met die containers heeft hij het financieel goed voor elkaar zoals hijzelf zegt, prima gedaan dan en goed vooruit gekeken moet ik zeggen. Als ik nu voor de keuze zou staan om chauffeur te worden dan haakte ik direct al af, dan maar even langer naar school gegaan en een betere betaalde baan gezocht, heb nota bene "management" gedaan 3 jaar lang met succes overigens, maar kantoorwerk trok mij niet zo en op goed geluk ben ik in het chauffeursvak gerold, begonnen als lolletje/hobby maar toch ruim 40 jaar gedaan met ups en downs want het is niet allemaal "Hosanna" in dat chauffeursvak, maar goed men onthoud alleen de leuke dingen en de slechte ervaringen laat men snel achterwege, maar eerlijkheidshalve moet ik wel ergens toegeven "ik had het nooit willen missen" je hebt wat gezien in Europa en vooral de veranderingen van de snelwegen etc. Kortom Huub de toekomst zal het allemaal gaan uitwijzen en wie weet mogen wij het prille begin ervan nog gaan meemaken. Grt. Henry.
  15. Beetje flauw Strator, Huub doelt hier op het langeafstandsvervoer dat wordt overgenomen door schepen en treinen en natuurlijk om bij een bedrijf te komen heb je een vrachtwagen nodig maar de afstand die de vrachtwagen aflegt is vele malen korter en daar doelt Huub op, als vrachtwagenchauffeur hoef je niet meer die lange afstanden te rijden dat is het heikele punt. Ik zie het ook nog weleens op de IJssel die containerschepen die bij van Uden (Alphen a/d Rijn) hebben geladen/gelost en als ik het aantal containers telt dan zijn dat er maar liefst 72 bij benadering hè het juiste aantal is een gissing, reken maar uit, 72 vrachtwagens op en neer van Alphen a/d Rijn naar Rotterdam en dat 3x per week, denk dat die provincialeweg daar binnen de kortste keren verrot is gereden en de toename op de N11 richting A12, Rijkswaterstaat is allang blij dat het allemaal per schip gaat! Er zal nog veel water door de Rijn/Lek stromen wat er straks in de toekomst allemaal nog gaat veranderen wat met vrachtvervoer te maken zal hebben en zeker over de weg! En of Huub en ik dat nog bij leven zullen gaan meemaken zal de tijd uitwijzen! Grt. Henry.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden