Spring naar bijdragen

Butra

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Butra's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Is toch normaal dat iemand er niets van kent... Ik ben wel op de hoogte van die onderbetaalde vrachtwagen chauffeurs maar zijn die in zo'n aantallen dat de prijs van goederen voor consumenten daardoor worden beïnvloedt? Er zijn er niet genoeg om alles te kunnen vervoeren => als een verkoper het geluk heeft om zo'n bulgaar zijn vervoer te laten doen maar zijn concurrenten die dezelfde goederen verkopen, hebben niet het geluk om hun vervoer door een bulgaar te laten doen, dan gaan beide hun prijs ongeveer gelijk zijn. De ene gaat gewoon meer winst maken. hoeveel % van de vrachtwagen chauffeurs zijn volgens jullie van die onderbetaalde oostblokkers? zal nu zo'n 15% zijn? Ik ben gewoon benieuwd hoeveel geld ik zou kunnen verdienen met zo'n onderneming van mezelf. De omzet kan ik wel afleiden uit de boekhouding van het bedrijf waarin ik werk maar ik wil graag dus een overzicht maken van de kosten. Dan ga ik een beter beeld krijgen. Zal voor in het weekend zijn.
  2. Het concept zou zijn dat ik mijn geld eigenlijk verdien door goederen te verkopen met winst + bijkomende diensten (vervullen van administratie) waarbij ik ook het transport doe. Dus ik bezorg mezelf eigenlijk het transport werk (zodat ik niet afhankelijk ben van een opdrachtgever, ik zou de opdrachtgever zelf zijn). welke goederen... zo ver zit ik nog niet eerst even het kosten plaatje bekijken, dan kijken hoeveel omzet er moet zijn... en dan begint het echte zoekwerk. Welke goederen, waar koop ik ze, waar verkoop ik ze etc,... lijkt me nog het moeilijkst van allemaal.
  3. Ik vind het misschien wat moeilijk om te beoordelen in hoeverre dit mogelijk is (om zelf klant/leverancier te vinden en daarop verder te onderhandelen). Een bijkomende service aanbieden zoals al het administratieve zelf te doen (alles van btw, verzekeringen, etc), zal dan wel nodig zijn bijvoorbeeld.
  4. Ok, met deze informatie kan ik al aan de slag. Ik zal dan eens een mailtje sturen naar een verkoper van trucks om te kijken wat de prijzen juist zijn. Wat ik nu vooral wil bekijken hoeveel er mee valt te verdienen... Ik zou eigenlijk niet voor een opdrachtgever willen werken maar eerder zelf klanten\leveranciers willen zoeken. Zelf producten aankopen en deze verkopen. Als je dat via een opdrachtgever zou doen, gaan die met winst lopen. Ik ben van opleiding een boekhouder dus vennootschapje oprichten, incoterms, douane formulieren,... Al die zaken zou ik zelf doen. Dan ook het sales gedeelte... Mja ik wil wel eerst weten hoe het financieel eruit ziet. Eerst een financieel plan opmaken om te kijken of het allemaal wel de moeite is aangezien ik op het ogenblik wel een mooie job heb (ik heb een team van 6 boekhouders op een distributie bedrijf). Voor al die vergunningen... Zou op zich geen probleem moeten zijn? Maar daar kijk ik later naar eens ik overtuigd ben dat het allemaal de moeite is. Werkt iedereen hier via opdrachtgevers?
  5. Ik ben al afgestudeerd maar ik ken er inderdaad niks van. Waarom geen 650 HP nodig bij het vervoeren van goederen? Is het verbruik zo groot dat er geen winst kan gemaakt worden? Met een sterkere motor ga je meer mogelijkheden hebben om verschillende soorten goederen te kunnen vervoeren, zwaardere ladingen,... Of in gebieden waar er bergen zijn...
  6. Hey allemaal, Ik zou graag een beeld willen krijgen van wat als ik een eigen zaak zou opstarten, de ditributie sector zou in gaan...hoe het financiële plaatje eruit zou zien. Enkele (vage) vragen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden, neem vanalles maar gemiddeld (het is maar om een algemeen beeld te krijgen): 1) Hoeveel zou een volvo fh16 650HP of 750HP ongeveer kosten, slaap kabine van 171 cm hoog (middelmatig)? (hangt natuurlijk van vele zaken af, niet te veel accesoires etc...) vind het niet op het internet. => 180000 euro? 2) Nieuwe trailer (curtainsider) komt ongeveer neer op 20000 euro? 3) Is het niet veiliger (tegen diefstal) om in plaats van een curtainsider trailer gewoon een platte trailer te nemen om hierop een container op te plaatsen waar je de goederen in kan opbergen? wat zijn de nadelen? of is een keefer trailer dan misschien iets beters? 4) hoeveel kosten aan brandstof heb je gemiddeld per 100KM? (neem een gemiddelde lading, motor heeft een gemiddeld verbruik) 5) is het gebruikelijk dat als je iets levert in het buitenland, dat je ook gelijk goederen op je terug weg vervoerd? Waar ik naartoe wil is... stel ik heb een eigen bedrijf en ik zorg dat ik zowel bij de heen tocht als op de terug tocht, grotendeels goederen ben aan het vervoeren... heb ik dan een "voordeel" tegenover andere transport bedrijven aangezien hun prijs gebasseerd is op slechts de heen tocht? Ik ken hier dus niks van maar al wel wat liggen opzoeken. Met deze informatie zou ik wel wat verder onderzoek kunnen doen :) Alvast bedankt,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden