Spring naar bijdragen

Dukevanes

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Staphorst

Recente profielbezoeken

1807 profielweergaven

Dukevanes's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

29

Waardering in de gemeenschap

  1. In 2016 heb ik mijn vca gehaald via Pontifex. punten code 95 zouden worden bijgeschreven. Toen dit maar niet gebeurde een aantal keren gebeld en te horen gekregen dat dit nog zou gebeuren en dat ze het gingen uitzoeken. Gisteren weer gebeld en nu vertellen ze me dat ik die punten niet krijg omdat ik me zelf heb aangemeld voor het examen en niet één of andere opleider. M.a.w. jammer joh! Dus wijze les voor een ieder die puntjes wil sparen doe dit via een opleider anders heeft het geen zin.
  2. Paar dagen met een Actros 1947 onderweg geweest. - geen tot weinig afzet voor koffiebeker (kan komen door boordcomputer) - veel te steile instap van 5 treden, zeker voor distributie (zere knieën) - stoel kan niet ver genoeg naar achter ivm bed. - zere rug na dag sturen - bij ingeschakelde motorrem werkt cruise niet (is normaal maar wordt niet aangegeven door lampje of zoemer) - luchtvering gaat naar hoogste of laagste stand bij indrukken van pijltje tot op stop wordt gedrukt. - versnellingsbak moet lang denken als er plotseling gestopt moet worden voor rotonde of stoplicht. - stuurt net iets te licht waardoor je gauw teveel stuurt en gevoelsmatig veel corrigeert, ook op rechte weg. Dus als ik de keus heb liever Scania of Daf. Maar begrijp me niet verkeerd, Mercedes is vergeleken met MAN of Iveco verreweg de fijnste keus!
  3. Ik rijdt dagelijks met de Garmin, kom vaak tegen dat hij veel langere route's voorstelt omdat straten verboden voor vrachtverkeer zouden zijn. Dus in geval van twijfel gebruik ik ook google maps. Laatst in Duisburg op advies van maps en de boordcomputer een route van 33 km gevolgd ipv. de 56 die mijn Garmin aangaf, bleek er een viaduct in te zitten van 3,80.. uiteraard op 3 km van mijn bestemming. De Garmin gaf toen al ruim 70 km aan. Maar andersom gebeurt het ook dat de garmin 28 km aangeeft terwijl ik nog geen 2 km. van mijn bestemming af ben.. Zelf nadenken en regelmatig controleren op maps of een fysieke kaart blijft belangrijk.
  4. De enige die mij belt tijdens het werk is mijn baas of opdrachtgevers, die schijnen nou eenmaal te verwachten dat je bereikbaar bent. En helaas beschikt niet iedere auto bij ons over een (deugdelijke) carkit. Toch besef ik mij dat de verantwoording ten alle tijden bij de chauffeur ligt.
  5. Ik doe ook distributie en sommige klanten kosten gewoon een half uur, soms is er geen dok vrij of is er geen heftruck beschikbaar. Als het te lang duurt bel ik met de planning of ik moet wachten of niet. Maar als je 6 pallets moet lossen heb je weinig keus, ze staan anders de hele dag in de weg. Heb behoorlijke slavendrijvers meegemaakt op de planning maar dit wat jij verteld is gewoon diefstal. Succes met het vinden van een andere werkgever!
  6. Ik ben ondertussen geslaagd voor mijn E rijbewijs en fulltime aan het werk als distributie chauffeur, dank voor jullie reactie's!
  7. De grote vraag is natuurlijk ben je ondertussen al geslaagd en aan het werk Vladimir21?
  8. Ik wil er binnenkort ook aan gaan beginnen als iemand nog een goede tip heeft voor een ADR cursus locatie omg. Zwolle hoor ik dat graag.
  9. Iemand nog een goede tip om de vangmuil makkelijker te laten vergrendelen? Ik zet de bakwagen zo recht mogelijk voor de aanhanger en de pen valt er een klein stukje in maar niet genoeg om te vergrendelen, het vergrendelen lukt uiteindelijk wel maar duurt meerdere pogingen en zo best veel tijd. Bij het koppelen staat aanhanger op de rem.
  10. Even een plaatje van de lesauto met wipkar, na er een paar uurtjes mee door Zwolle te hebben gereden kom je er pas achter hoe dicht sommige verkeersborden op de weg zijn gezet op minirotonde's en in sommige bochten :-)
  11. Nu een tiental sollicitatie's gedaan en bij alle uitzendbureau's ingeschreven maar nog 0,0 reactie dus wat dat betreft niet echt hoopgevend. Gelukkig eind deze maand afrijden met aanhanger, hopelijk levert een CE rijbewijs meer respons op
  12. Vrije Vogel ik heb tot dusver nog geen rijschool gezien met "traditionele" aanhanger maar zou het graag eens proberen ;-)
  13. Inmiddels de eerste les gehad met een wipkar achter een voor mij vreemde vrachtwagen, en hoewel het goed ging is mijn respect voor mensen die hier mee achteruit rijden alsof het niks is nog groter geworden ;-)
  14. Rijbewijs C en code 95 gehaald nu door voor E :-)

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden