-
very appreciated poster
Ik ben zo vrij geweest het even voor je te informeren op dat andere forum.
Structurele overuren tellen inderdaad mee binnen de berekening.
 Origineel gepost door BRON buitenlandsepartner forum
De IND gaat uit van de maand met het laagste aantal overuren, uit 11 van 12 (want een maand vakantie mag).
Volgens een recente uitspraak is dat niet terecht, niet conform het beleid, en moet er worden gemiddeld.
Wat betreft de inkomenseis kun je dus inderdaad chauffeur gaan worden en ook met een 48 urige werkweek in D0 (salarisschaal) moet je aan de inkomenseis kunnen voldoen.
Maar moet je niet je salarisstrookjes over de afgelopen 3 jaar kunnen laten zien??? (heb ik daar ook ergens gelezen) Het wordt mensen inderdaad bijna onmogelijk gehaald om met iemand uit het buitenland te trouwen.
Komt je vriendin uit een EU land of daarbuiten?
Dat maakt ook nog een verschil ....
-
Bedankt!
Bedankt mensen voor de reacties! Top!
Zowieso een pluim aan jullie allen voor de informatieve site!
Ik heb de reacties gelezen en ik ga verder met mijn plan.
Ja, 80 uur werken voor 1450 is inderdaad teveel van het goede :o) maar ik wilde mijn flexibiliteit daarmee aangeven.
Ik ga in eerste instantie er maar van uit dat ik ook op die 1330 euro kom , laat het 1300 zijn per maand dan heb ik nog 150 euro nodig en met twee zaterdagen of extra uren werk kom ik ook op de gevraagde 1450. Maar in de praktijk zal het misschien anders zijn, meer dus, want ik wil wel rijden en uren maken.
Ellis: Ik heb even gezocht naar Balkenede, die is dus gefuseerd of overgenomen door Schavemaker en bestaat nog wel. Goeie tip, dat is misschien iets voor de toekomst als het moeilijk word het gevraagde salaris te behalen.
Angelique : Bedankt voor het berekenen en nachecken van de eisen van de IND, geeft me veel duidelijkheid. Inderdaad het wordt steeds moeilijker om een partner hier te krijgen voor langere tijd. Ik wordt bijna gedwongen om te emigreren naar een derde wereldland. Buiten de EU.
Al met al kijk ik uit naar een baan als vrachtwagenchauffeur. IK ben namelijk nog niet in bezit van de nodige papieren. En ben aan het kijken wat de beste weg is om deze te behalen.
Ik heb veel contact gehad met diverse transportbedrjven in en rond Zwolle maar ook in overijssel, ook Heisterkamp , het kwam inderdaad zo over als een bedijf waar het onmogelijke mogelijk is. :o)
Jullie horen het het ....
Thanks
-
very appreciated poster
Hmeijer
Wat is je email adres ... ik kon je geen PB terugsturen ...
Over de IND ... stond er op die andere site niet iets over de Belgische route??? Niet dat ik daar iets vanaf weet hoor ...
Wat betreft chauffeursopleidingen:
* VTL met subsidie mogelijk
* Zelf je chauffeursdiploma halen .. boeken tweedehands via Marktplaats en zelfstudie. Examens aanvragen zelf bij het CCV want je hoeft deze niet via een erkende opleider te doen en dat scheelt je zeer veel geld en tijd.
*
Via een uitzendbureau dat zou ik niet zo snel doen omdat je dan echt aan hun vasthangt en wie zegt dat je dan voldoende uren maakt om aan je inkomenseis te kunnen voldoen. Met 8 uurtjes mixerrijden ga je het immers niet redden ....
-
Bij Heisterkamp kun je het ook via VTL halen, je moet in ruil hiervoor iets van 1800 nog wat uur daar rijden (in 1 jaar) Hier ben ik zelf mee bezig.
-
Chauffeursforum Lid
gezien de reacties zou ik zeggen gewoon doen
Je kan tegenwoordig geen film meer zien of Also Starring speelt er in mee!!
-
Chauffeursforum Lid
Makkelijk haalbaar.
 Origineel gepost door Hmeijer
Hallo beste chauffeurs,
IK zal me even voorstellen ,ik ben een man van 37 jaar en woon in Zwolle. Ik wil graag vrachtwagenchauffeur worden, het liefst internationaal. Mijn vraag is als ik met een werkweek van 48 uur een salaris kan behalen van 1450 netto. Dit ivm mijn buitenlandse vriendin waarvoor ik dit salaris moet behalen om haar hier definitief in Nederland te krijgen. Is dit mogelijk met nationaal vervoer? Internationaal lijkt me wel maar als beginneling wordt je daar niet direct opgezet lijkt me...
Het truckersvak lijkt me geweldig maar misschien moet ik er vanaf zien als ik het salaris te laag is.
Er is vaker wat gezegd over het salaris maar het geeft geen duidelijkheid voor mij.
Is er iemand die het weet als 1450 netto haalbaar is? ik wil er ook wel 80 uur voor werken.
Bedankt!
Groet H. Meijer
Loonschaal D5 is het meest gangbaar en dan kom je makkelijk aan die 1450 euro met wat overuurtjes onkostenvergoeding. en dit is binnenland dus je hoeft er echt niet voor het buitenland in te gaan.
Buitenland moet je ook niet voor het geld doen. zoveel verschil maakt t niet, want je maakt ook meer onkosten. alleen als je het leuk vind moet je het doen!
Als je wilt kan ik er voor zorgen dat je een baan krijgt en opleiding! ik ben namelijk ook chauffeurambassadeur. kijk anders maar op maakjezelfonmisbaar.nl Succes!
-
CAO schalen
Ik heb een vraag over de loonschalen, ik zie schaal A t/m H, maar wie komt wanneer in aanmerking voor welke schaal? Ik heb al gelezen, dat vanaf schaal D voor internationaal chauffeurs is, maar welke schaal zou ik in vallen, als beginnend chauffeur en in mijn eigen regio rondrij, laten we zeggen met stukgoed of zand.
-
Zeer gewaardeerd poster
 Origineel gepost door Hmeijer
Internationaal lijkt me wel maar als beginneling wordt je daar niet direct opgezet lijkt me...
tis maar net waar je voor solliciteerd...ben zelf 21 heb ben een maand of 8 terug internationaal gaat rijden...had daarvoor eigenlijk alleen ervaring op een motorwagen en in het koerierswerk...maar heb toch vanaf de eerste dag internatoinaal gereden op een vaste wagen (wist wel al het nodige van het bulkwerk af doordat ik altijd veel met m'n vader mee ben geweest...dat scheelt denk ik ook wel)...en ben inmiddels al van Nederland tot Polen en van Noorwegen tot Oostenrijk geweest...
dus ook als beginner kun je goed op het internationale terecht komen!:sjalom:
-
Zeer gewaardeerd poster
 Origineel gepost door lip
Ik heb een vraag over de loonschalen, ik zie schaal A t/m H, maar wie komt wanneer in aanmerking voor welke schaal? Ik heb al gelezen, dat vanaf schaal D voor internationaal chauffeurs is, maar welke schaal zou ik in vallen, als beginnend chauffeur en in mijn eigen regio rondrij, laten we zeggen met stukgoed of zand.
klinkt als een loonschaal D, of je moet echt een vaste rit van a naar b en weer terug naar a (pendelwerk) hebben...dan val je vaak nog in C...
-
Chauffeursforum Lid
ik ben 20 zit in C0
en heb met 170 uur in de maand ongeveer 1392 netto
-
ik merk wel dat het heel erg verschilt met loonschalen, ik zit gewoon binnenland, af en toe in de regio met bakwagentje voor de rest het land in met trekker-oplegger ben 24 en zit in D3 dus ja
-
Zeer gewaardeerd poster
Als je voor niks wilt werken kun je zo aan de slag. Maar als beginnend chauffeur is het mooi niet makkelijk.
Er zitten er zat thuis die meer ervaring hebben en betere papieren, en daarom mag ik al bijna anderhalf jaar van een uitkering "genieten". Als ik dit had geweten, dan had ik een paar jaar terug zeker niet mijn stierlijk vervelende maar wel ok betaalde baan opgezegd. Dan had ik nu zo rond de 2000 euro netto gezeten bij 36 uur.
Beter een dikke knip dan een dooie kip.
Gr. Evert-Jan
Je doet het niet op blote voeten... Dat voel je met je klompen aan.
En als je vraagt hoe het zou moeten, dan weten wij daar ook niks van
Thread Information
Users Browsing this Thread
Momenteel bekijk(t)(en) 1 gebruiker(s) dit onderwerp. (0 Leden en 1 gasten)
Soortgelijke onderwerpen
-
By Arnaud in forum Vraagbaak voor de beginnende chauffeur
Reacties: 144
Laatste Bericht: 17-08-2010, 21:08
-
By marielle in forum Even voorstellen!
Reacties: 14
Laatste Bericht: 21-08-2008, 17:12
-
By Kaartenteller in forum Vraagbaak voor de beginnende chauffeur
Reacties: 11